Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsGeblinddoekte truffeltrip

Geblinddoekte truffeltrip

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
ZERO- zei:
Maw: jij denkt dat mensen alleen echt beter kunnen worden als ze een keertje gaan trippen?
Klik om te vergroten...
Zeker niet. Ik denk dat de enige echte genezing liefde is. Liefde is er wanneer bewustzijn bewust van zichzelf wordt. Tripmiddelen/trippen zijn slechts dat: middelen/ervaringen. Ze kunnen helpen bij het bewustwordingsproces. En ja, ik weet hoe hippie dat klinkt. :P
Klik om te vergroten...
Maar met liefde word ik niet opeens niet meer depressief. Ik geloof echt wel dat meditatie en mindfulness en dergelijke hartstikke goed zijn, doe ik niet voor niets zelf ook, maar ik ben er niet van overtuigd dat dat één enkele goede oplossing is voor (ernstige) (psychische) problemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Maar liefde is een diep iets wat niet ophoudt bij wat we normaal kennen als menselijke liefde. Als je diep genoeg gaat in jezelf/meditatie, wordt het steeds duidelijker dat liefde iets heel anders is wanneer het niet geconditioneerd is. Dan blijkt het ineens een onhoudbare onpersoonlijke energie te zijn die zich met explosieve kracht manifesteert tot wat je tot dusver had gekend als de wereld.

Dus nee, romantische liefde (de gebruikelijke vorm ervan die meestal bedoeld wordt wanneer er over liefde gepraat wordt) is niet in staat een echte genezing te brengen. Zelfs de liefde van een moeder voor haar kind, hoewel dat een diepere liefde is, is daar niet echt tot in staat, want het ego wordt juist gevormd (als een soort verdedigingsmechanisme) omdat liefde zelf geen echte onvoorwaardelijke liefde (zichzelf) lijkt te ervaren. Maar de onvoorwaardelijke liefde die één en dieper is in het nu kan met gemak echte genezing brengen. Als je hebt gezien dat alles waar je naar kijkt, wat je hoort, voelt, enzovoort, daar van gemaakt is, dan is dit niet meer zo'n vergezocht iets. :wink:

En aangezien alles daar van blijkt gemaakt te zijn ben je dat zelf ook en ben je dus werkelijk zelf dat wat in staat is om jezelf te genezen. Al het andere is slechts tijdelijk totdat het niet meer voldoet en het verlangen naar de liefde die één is weer bovenkomt. Het is heel simpel: genezing is de éénwording in jezelf. En uiteindelijk werkt die genezing zelfs door op fysiek niveau.

Tenminste, dit is mijn overtuiging uit inmiddels flink wat ervaringen die steeds ditzelfde bevestigen. Wil niet zeggen dat iemand dit moet aannemen. Maar ik zelf geloof er helemaal niets meer van dat echte genezing door iets anders dan jezelf kan komen.

O, en als je doorbreekt tot die eenheid is het zelfs niet eens mogelijk om depressief te zijn omdat er daar niemand is om depressief te zijn. :P De persoon die je denkt te zijn, die depressief is, is daar simpelweg niet aanwezig. Psychische problemen zijn er alleen voor de persoon/ego, niet voor de liefde/eenheid die compleet wakker (bewust) is in het moment, vrij van dergelijke illusies.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."