Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer truffels

Eerste keer truffels

8 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hey!

Ik had vrijdag topic geopend omdat ik niet wist hoeveel truffels ik moest nemen. Maar vele raadde mij aan om de helft van die 15 gram (Dutch Dragons) te doen en ik had dat gedaan.

Nu word het niet een hele uitgebreidde "trip report" omdat ik voor mijn gevoel niet heel erg tripte. Of althans, ik verwachtte er meer van. Ik verwachtte bij truffels dat je echt veel kleuren gaat zien en alles beweegt maar dat was eigenlijk alleen lichtjes aanwezig. Het was meer het gevoel in mijn hoofd. Beeld ging echt snel enzo en ik kon mij bijv niet focussen op één ding maar mijn gedachtes gingen gewoon heel snel. Alles ging wel een beetje "waven" en groot/klein worden. Dus ik wilde bijnemen maar ik was heel misselijk en had geen zin in die zure nasmaak. En ik was coughlocked dus ik besloot om met vrienden wat spacenbrownies te eten die we toen hadden gemaakt. En toen ben ik in slaap gevallen. Ik heb alleen nog een beetje een "wazig" gevoel maar voor de rest gaat het prima en vond ik het jammer dat ik niet tripte zoals mensen het beschreven.

En de mensen waarmee ik was zeiden dat ik een paar maanden moest wachten zodat ik dan weer truffels kan proberen aangezien deze "trip" echt mee viel en ik volgens mij wel meer dan 7,5 gram nodig heb om goed te trippen.

Dus volgende keer een hogere dosis, en thee ervan maken of door iets heen doen.

xx
G
Gebruikersnaam038Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Fijn om te horen dat het goed ging.
En van 7,5 gram ga je inderdaad niet helemaal van trippen dus volgende keer zou je wel wat meer kunnen nemem.

Maar wat je vrienden zeiden van dat je een paar maanden moest wachten is niet nodig, minimaal 1/2 weken erna zal wel voldoende zijn.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fijn om te horen dat het goed gegaan is. Beter de eerste keer wat mild als veel te heftig. Neem de volgende keer 10, max 12 gram, dat zal al veel meer effect hebben. Realiseer je wel dat naast dat het dan meer visueel wordt, het mentale effect ook veel meer toeneemt. Juist dat mentale is wat het heftig kan maken.

En zo lang wachten hoeft niet nee, na 2 weken is de tolerantie volledig weg.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#4
Psychedelibee zei:
Fijn om te horen dat het goed gegaan is. Beter de eerste keer wat mild als veel te heftig. Neem de volgende keer 10, max 12 gram, dat zal al veel meer effect hebben. Realiseer je wel dat naast dat het dan meer visueel wordt, het mentale effect ook veel meer toeneemt. Juist dat mentale is wat het heftig kan maken.

En zo lang wachten hoeft niet nee, na 2 weken is de tolerantie volledig weg.
Klik om te vergroten...
Oke dus ik ga me veel heftiger voelen dan toen ik die 7,5 had gedaan? Want voelde me eigenlijk alleen heel misselijk en m'n beeld ging snel enz. En ik vond dat eigenlijk grotendeels vervelend.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat ook goed is om te weten is dat psychedelica een beetje een aparte groep drugs is. De meeste andere drugs werken heel simpel gezegd zo: je neemt het en je merkt even later het effect. Dit effect is dan meestal voor de meeste mensen vrijwel gelijk. Psychedelica echter vereist een bepaalde mindset van de gebruiker. Je zult je aandacht moeten geven aan de ervaring en niet teveel met afleidingen bezig zijn. Eerste ding dat je moet doen is je telefoon wegleggen (als je dat al niet deed). En kijk dan bijvoorbeeld eens voor langere tijd naar een object in je kamer, of bijvoorbeeld naar een boom buiten. Wees niet te haastig in visuals willen zien. Breng jezelf in een langzamer tempo en geef echt je bewuste aandacht aan je omgeving. Doe je dat goed genoeg, dan zul je zien dat dit overal visuals doet laten verschijnen.

Ik denk trouwens wel dat je de dosis de volgende keer best wat kunt verhogen hoor. Doe je dat en geef je je aandacht voor langere tijd aan je omgeving, dan moet het goed komen.

En je zou inderdaad best over een paar weekjes wel weer kunnen. Die paar maanden wachten is meer voor als je een echt transformerende trip hebt meegemaakt en dat moet gaan verwerken en integreren.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Wat ook goed is om te weten is dat psychedelica een beetje een aparte groep drugs is. De meeste andere drugs werken heel simpel gezegd zo: je neemt het en je merkt even later het effect. Dit effect is dan meestal voor de meeste mensen vrijwel gelijk. Psychedelica echter vereist een bepaalde mindset van de gebruiker. Je zult je aandacht moeten geven aan de ervaring en niet teveel met afleidingen bezig zijn. Eerste ding dat je moet doen is je telefoon wegleggen (als je dat al niet deed). En kijk dan bijvoorbeeld eens voor langere tijd naar een object in je kamer, of bijvoorbeeld naar een boom buiten. Wees niet te haastig in visuals willen zien. Breng jezelf in een langzamer tempo en geef echt je bewuste aandacht aan je omgeving. Doe je dat goed genoeg, dan zul je zien dat dit overal visuals doet laten verschijnen.

Ik denk trouwens wel dat je de dosis de volgende keer best wat kunt verhogen hoor. Doe je dat en geef je je aandacht voor langere tijd aan je omgeving, dan moet het goed komen.

En je zou inderdaad best over een paar weekjes wel weer kunnen. Die paar maanden wachten is meer voor als je een echt transformerende trip hebt meegemaakt en dat moet gaan verwerken en integreren.
Klik om te vergroten...
Ik was best gehaast. De heletijd "wanneer zie ik het nou, wanneer zie ik het nou". Had de volgende keer inderdaad echt rustig erin moeten komen. En ik zat ook best vaak in mijn telefoon. Alleen het stoorde me dat ik er het meest lichamelijk wat van merkte ipv zicht enzo.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, dan is het wel logisch dat je niet zoveel zag. :wink: Want wat je dan eigenlijk doet is de boel onderdrukken. Volgende keer gewoon je telefoon en alle andere electronica wegleggen en lekker voor een tijdje naar de muur of het tapijt gaan zitten kijken. :wink: De magie van psychedelica komt wanneer je aanwezig bent in het hier en nu.
S
SarajpgLid
01-01-2024, 00:00
#8
Mindless zei:
Ja, dan is het wel logisch dat je niet zoveel zag. :wink: Want wat je dan eigenlijk doet is de boel onderdrukken. Volgende keer gewoon je telefoon en alle andere electronica wegleggen en lekker voor een tijdje naar de muur of het tapijt gaan zitten kijken. :wink: De magie van psychedelica komt wanneer je aanwezig bent in het hier en nu.
Klik om te vergroten...
Thanks, ik weet wat ik dan ga doen de volgende keer. Hopelijk komt er een betere tripreport uit de tweede keer
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik zou inderdaad je dosis wat verhogen. Sommige mensen zijn er minder gevoelig voor dan anderen. Ik heb recent samen met mijn zusje truffels gegeten, voor haar was dit de eerste keer. Ik had haar 10 gr (Atlantis) aangeraden voor de eerste keer omdat het niet té heftig moest worden maar ik wel zeker wilde weten dat ze effect had (ze kwam er speciaal voor naar België) maar zelfs dit had achteraf nog wel wat hoger gekund: ze tripte hier vrij mild op en had geen visuals. Zij had het ook heftiger verwacht. Zelf had ik voor de gelegenheid - wilde m'n zusje in de gaten kunnen houden - geen volledige portie genomen maar 12.5 gr, en dit gaf een milde trip met wel alle kenmerken, visuals etc. Ik zou je dus rond de 12 gr aanraden. Ben het wel eens met wat er gezegd wordt, beter te mild dan te heftig de eerste keren, maar dit zou volgens mij een niet té heftige ervaring moeten geven.

Maar goed, is natuurlijk ook een beetje persoonlijk...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."