Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsBad trip van lachgas, gevoel dat je dood gaat

Bad trip van lachgas, gevoel dat je dood gaat

3 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MDMAapLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi Marit,

Waarschijnlijk weet je hoe je lachgas gebruikt en dat het de bedoeling is dat je in- en uitademt in de ballon. Dat de eerste ballon niet het gewenste effect gaf is waarschijnlijk omdat er gas is ontsnapt / je niet lang genoeg in en uit hebt geademd. Dit betekent echter niet dat je niks inademt, en dus zit het gas al in je bloedbaan.

Door de tweede ballon er direct achteraan te doen loop je dus, laten we zeggen, anderhalve dosis op. Dat is top als je een goede space wilt hebben, maar betekent ook een anderhalf keer langer zuurstofgebrek in je hersenen.

Heel simpel gezegd ben je gewoon flauwgevallen, wat op zichzelf al een nare ervaring is. Combineer dit met de vervormende en verdovende eigenschappen van het lachgas en je kan best wat angstaanjagende effecten hebben zoals je beschrijft.

De gevolgen van lachgas zijn nog niet voldoende onderzocht om te zeggen of er direct hersenschade ontstaat. Een (langdurig) zuurstofgebrek echter wel, dus pas daar de volgende keer een beetje mee op en adem gewoon tussen de ballonnen door. :wink:
M
MaritLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dit is allemaal tijdens een klein festival gebeurd eergisteren.

Het is echt heel moeilijk en onbegrijpelijk om uit te leggen. Maar ik was daar gewoon, was op dit moment met twee vrienden, en 1 van die vrienden wilde lachgas doen. Ik had dit 1 keer gedaan en voelde eigenlijk niet echt iets, was gewoon een beetje licht in m'n hoofd maar niks meer. Nou wij zaten op de grond, ik ging die ballon doen maar zonder een pauze ofzo wat misschien mijn fout was. Plotseling hoorde ik een piep, deze piep werd steeds hoger, ik hoorde ook geen muziek ofzo. Toen die piep stopte hoorde ik niks meer, deed ik m'n ogen open en keek naar die vriend, hij viel in slowmotion op de grond, ik zag alles in slowmotion, maar ik hoorde gewoon niks. Toen deed ik m'n ogen dicht want ik dacht dat dit een droom was, ik was gewoon bang. Toen kreeg ik m'n ogen niet open, en viel ik bijna weg. Op dit moment dacht ik echt dat ik dood zou gaan. Ik zag ook flitsen waarin in mezelf bij de ambulance zag. M'n lichaam had geen kracht meer. Ik hoorde mezelf schreeuwen met 'neeeeeee, ik ga out'. M'n stem was vervormd, en ik hoorde het in echo. Dit is het enige wat ik heb gehoord, mezelf. Ik kreeg m'n ogen weer open, maar alles ging nog steeds in slowmotion, het was zo eng, ik dacht oprecht dat dit het einde was. Toen probeerde ik op te staan, en te lopen naar die vriend, maar die vriend kwam in slowmotion naar mij toe. Het duurde echt een tijdje voordat ik alles weer normaal zag. Gelukkig heeft een heel lief meisje me toen geholpen. Dit dus. Ik wist echt niet dat dit mogelijk was. Ik dacht echt dat ik voor altijd weg zou vallen en dat ik nooit meer terug zou komen, ik dacht het niet alleen maar het voelde ook gewoon zo.

- Ik had ook het gevoel alsof mijn vrienden doodgingen, en dat ik daarna ook dood zou gaan
- Tijdens dit moment had ik geen gevoel, m'n vrienden raakte me aan maar dit voelde ik niet meer

Ik ben heel erg benieuwd of jullie ook ooit zoiets engs hebben meegemaakt, door lachgas of een andere drug. Vooral ben ik benieuwd of jullie ook ooit het gevoel hebben gehad dat je bijna out gaat of zelfs het gevoel hebt dat je dood aan het gaan bent.


Ook hoop ik dat ik antwoorden kan krijgen, hoe zo'n ballon zo slecht heeft kunnen vallen.


Thanks a lot X
g
gerardLid
01-01-2024, 00:00
#3
nee ik space gewoon chill op lachgas, je moet gewoon in een ballon doen in en uitademen en dan kan er niks fout gaan
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
gerard zei:
je moet gewoon in een ballon doen in en uitademen en dan kan er niks fout gaan
Klik om te vergroten...
Dat is heel gevaarlijk wat je hier zegt, want te lang in en uitademen in een ballon kan voor zuurstoftekort zorgen. Af en toe even gewone lucht inademen is essentieel.

Overigens vind ik zelf het in en uitademen via een ballon volstrekt onzinnig. Ik adem altijd zoveel mogelijk in 1 keer in en houd me adem dan een tijdje in waarna ik daarna weer gewone lucht in adem. Dat werkt net zo goed en daarmee verklein je het risico op zuurstoftekort aanzienlijk.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."