Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer 4-Fma tripreport

Eerste keer 4-Fma tripreport

12 antwoorden
20 weergaven
18-5-2026
h
heyaheyaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Tripreport

Datum: 4-11-17
Drug: 4-fma


Hallo allemaal,

We zouden iets gaan doen op deze dag maar wisten alleen nog niet echt wat. Uiteindelijk zijn we ‘s avonds bij Joep aangekomen om een uur of negen. Na wat research op het internet te hebben gedaan hebben we maar besloten om aan de 4-fma te gaan met zijn drieën, wat we eigenlijk al een tijdje wilden gaan doen.

Eerst nog even wat informatie over onszelf, wij zijn drie jongens en zijn alle drie al een aantal jaar bezig met drugs gebruiken en hebben het meeste al wel met regelmaat gebruikt. We zijn allemaal 1.85m lang of langer en ik denk ongeveer 70-85kg in gewicht.

We zijn om 21:30 begonnen en hebben allemaal een capsule van 100mg genomen. Na een tijdje beginnen we elkaar wat vragen te stellen over wat de anderen denken te verwachten en over hoe lang het zou duren voordat het werkt. We hadden allemaal verwacht dat dit ongeveer drie kwartier tot een uur zou gaan duren en hebben vervolgens rustig gewacht. Na ongeveer een uur wisselen wij onze ervaringen uit en vragen wij elkaar of het al begint te werken, bij geen van ons allen is er iets merkbaar van de 4-fma.

Het is nu 22:45 en hebben met elkaar besloten bij te nemen, dit omdat het bij niemand van ons werkte. Ik heb voor mezelf besloten dat ik een capsule van 50mg bijpak en Joep pakt 100mg bij. Niek besluit om niks bij te nemen en gaat aan de keta. Na een tijdje begint Joep wat te voelen en wordt wat energieker en meer spraakzaam. Ik voelde iets minder dan Joep omdat ik minder had genomen, daarom besloot ik om mijn capsule open te breken en de 50mg op te snuiven. Dit deed ik een half uur nadat ik bij had gepakt, om 23:15. De lijn die ik op snoof brandde erg in mijn neus en dit was geen prettig gevoel. Na een kwartier a halfuur begin ik steeds meer te voelen van de 4-fma en merk ik dat ik actiever/onrustig word, ook praat ik meer dan ik normaal doe en merk dat ik zin heb in een feestje. Joep en ik voelen ons wel chill en merken overduidelijk dat de 4-fma goed zijn werk doet. Ik merkte dat ik veel zin had om te bewegen en deed dit dan ook.

Om 23:55 besloten Joep en ik nogmaals 50mg bij te nemen, we zitten nu op 250mg. Het effect van actief zijn zet zich eigenlijk gewoon voort en er verandert vrij weinig aan de beleving, wel kreeg ik heel even moeite met het lezen van mijn scherm. Dit heeft niet al te lang geduurd, hooguit een half uur. Voor de rest voelde alles wel een beetje hetzelfde en veranderde er weinig.

Om 01:20 besloot ik nogmaals bij te nemen samen met Joep, allebei 80mg. Er veranderde voor mij weer vrij weinig aan de beleving en het effect werd alleen maar verlengd. Hierna heb ik niet meer bijgenomen en heb besloten het te laten uitwerken, ik heb uiteindelijk 330mg gebruikt over de avond. Joep heeft na mij nog wel bijgenomen maar merkte dat de scherpte die je van pep gewend bent gewoon bleef aanhouden en dat je weer wat actiever wordt.

Na die tijd heb ik deze tripreport geschreven op de bank en dat ging me heel gemakkelijk af, dit omdat ik extreem scherp en gefocust was op deze report. Nadat ik dat gedaan had probeerde ik om 5:00 te gaan slapen maar dat is niet heel goed gelukt. Je hersenen staan constant te draaien en er vliegt van alles voorbij, soms val je eventjes licht weg maar in diepe slaap komen zat er voor mij niet in.

Nadat ik ongeveer twee uur heb geslapen moet ik zeggen dat ik mij gewoon wel fit voel maar wel vermoeid. Voor de rest heb ik nergens last van gehad maar Niek heeft wel last van strakke kaken gehad de dag erop.

Conclusie: leuke drug maar niet veel bijzonders zoals 4-fmp dat naar mijn idee wel heeft. Ik zou het zelf niet gauw doen op een feest omdat ik dan toch wel het euforische mis, misschien wel gecombineerd met xtc. Je zou in plaats van 4-fma namelijk ook gewoon pep kunnen gebruiken om hetzelfde gevoel te ervaren. Wij adviseren jullie om te beginnen met 200mg en maar even te kijken hoe het valt, dit werkt volgens ons denk ik het beste omdat wij van 100mg niks voelden.

Ik hoop dat jullie iets kunnen met bovenstaand bericht en als jullie nog op of aanmerkingen hebben hoor ik dat graag. Zo niet dan wens jullie alvast veel plezier!


Koen
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ik moet zeggen dat ik na het lezen eigenlijk nog steeds geen idee heb wat het nou precies deed bij jullie. Was het meer een klassieke upper zoals pep, of leek het meer op 4-FA maar dan gewoon minder leuk?
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#3
Thanks voor het report. Weinig bekend over dit stofje.

Volgens zijn conclussie denk ik dat het eerder op pep gaat lijken. Pep is sws interessanter dan 4FMP dus verwacht wrs ook niet veel bijzonders.
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#4
PsyTekZ zei:
Volgens zijn conclussie denk ik dat het eerder op pep gaat lijken. Pep is sws interessanter dan 4FMP dus verwacht wrs ook niet veel bijzonders.
Klik om te vergroten...
Dat denk ik ook, maar zou fijn zijn als hij wat duidelijker beschrijft wat het nou echt met hem deed ipv dat wij dat zelf moeten bedenken. Juist ook omdat er nog zo weinig over bekend is.
h
heyaheyaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psychedelibee zei:
Dat denk ik ook, maar zou fijn zijn als hij wat duidelijker beschrijft wat het nou echt met hem deed ipv dat wij dat zelf moeten bedenken. Juist ook omdat er nog zo weinig over bekend is.
Klik om te vergroten...

Voor mij persoonlijk leek het nogal op pep, het onrustige en scherpe kwam namelijk sterk overeen met pep. Misschien dat de euforie ook niet of nauwelijks opkwam omdat we niet op een feest stonden. Dit kan denk ik ook wel invloed hebben..
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#6
Jammer dat het tegenviel. Een dosering van 330mg is erg veel en zou meer dan genoeg moeten zijn. Wat ik op internet qua dosering vind over 4fma is
Treshold 10 - 25 mg
Light 25 - 50 mg
Common 50 - 75 mg
Strong 100 - 125 mg
Heavy 125 mg

Misschien toch geen leuk stofje voor je.
h
heyaheyaLid
01-01-2024, 00:00
#7
De Dunne zei:
Jammer dat het tegenviel. Een dosering van 330mg is erg veel en zou meer dan genoeg moeten zijn. Wat ik op internet qua dosering vind over 4fma is
Treshold 10 - 25 mg
Light 25 - 50 mg
Common 50 - 75 mg
Strong 100 - 125 mg
Heavy 125 mg

Misschien toch geen leuk stofje voor je.
Klik om te vergroten...

Ikzelf vond het ook aardig aan de hoge kant gezien het aantal Mg maar het mocht niet baten. Misschien had ik er ook bepaalde verwachtingen bij die niet werden voldaan, ik weet het niet.
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#8
4-fma trekt mij persoonlijk niet zo om dat eens uit te proberen. Het lijkt me gewoon "niet zo bijzonder" en dat is ook wel wat jouw rapport ook laat doorschemeren. (Je geeft er niet echt een duidelijke omschrijving/mening over.)
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#9
Thanks voor 't report, toch een stofje waarvan ik niet heel vaak reports tegen ben gekomen. Stofje trekt me ad hand van het report niet zo moet ik zeggen, gezien het (zo lijkt het) redelijk geringe effect versus de wat hoge dosis.
h
heyaheyaLid
01-01-2024, 00:00
#10
Klopt SanneBanne, het was inderdaad niet heel erg bijzonder. Ik had er meer van verwacht dan alleen dit. Meer dan dit kan ik er inderdaad ook niet over schrijven haha.
H
Het witte KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb zelf hele goede ervaringen met 4f. Ik weet zeker dat als je dit op een feestje had gedaan dat je ervaring vele malen leuker zou zijn. En daarna xtc erbij.
Ik vind zelf dat je net wat lekkerder in je xtc trip glijd bij het nemen van 4f. Niet meteen zo'n zwaar gevoel weet je wel
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#12
Het witte Konijn zei:
Ik heb zelf hele goede ervaringen met 4f. Ik weet zeker dat als je dit op een feestje had gedaan dat je ervaring vele malen leuker zou zijn. En daarna xtc erbij.
Ik vind zelf dat je net wat lekkerder in je xtc trip glijd bij het nemen van 4f. Niet meteen zo'n zwaar gevoel weet je wel
Klik om te vergroten...
Bedoel je niet 4-FA/4-FMP? Dat is een bekende drug, maar het gaat hier om 4-FMA wat iets anders is.
H
Het witte KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#13
Psychedelibee zei:
Bedoel je niet 4-FA/4-FMP? Dat is een bekende drug, maar het gaat hier om 4-FMA wat iets anders is.
Klik om te vergroten...
Ow, verkeerd gelezen!
hahah ik dacht dat het om 4FMP ging idd.

In dat geval neem ik terug wat ik zei.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."