Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums250 μg 1P-LSD: In de existentiale modus van het naar-de-klote-zijn

250 μg 1P-LSD: In de existentiale modus van het naar-de-klote-zijn

21 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
BasvanHoven zei:
Wakker worden uit een nachtmerrie? Dat is dus een positieve uitkomst.
Klik om te vergroten...
To say the least. :tonguewink:

Er zijn in mijn ogen zoveel misverstanden over ego-dood. Met name op Amerikaanse forums zie ik altijd terug komen dat een ego-dood ervaring vreselijk kan zijn. Maar dat is pre- of after- ego-dood. Als je ego er niet is, is er namelijk niemand om te lijden.

BasvanHoven zei:
De machteloosheid, lijkt me inderdaad pijnlijk. Maar zou het dan kunnen zijn dat ook al ga je er volop in mee, zonder tegenstribbelen, dat het alsnog een negatieve uitkomst heeft? Je wekt namelijk de indruk dat het mits je niet tegenstribbeld en je laat meevoeren altijd een positieve ervaring wordt.
Klik om te vergroten...
Zoals hierboven gezegd: zonder ego geen lijden. Het ego is weerstand tegen dat wat is. Is er geen weerstand, dan is er geen probleem. Maar het gaat zelfs verder dan dat. Goed én kwaad worden ontstegen, waardoor een groter/hoger Goed verschijnt.

Probleem is alleen dat het in de praktijk vaak moeilijk is om geen weerstand te bieden. Behalve als bijvoorbeeld een drug je heel snel een breakthrough ervaring geeft of wanneer iemand (dmv meditatie/mindfulness) veel ervaring heeft met de controle uit handen geven/geen weerstand bieden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
P
PsychedelibeeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Er zijn in mijn ogen zoveel misverstanden over ego-dood. Met name op Amerikaanse forums zie ik altijd terug komen dat een ego-dood ervaring vreselijk kan zijn. Maar dat is pre- of after- ego-dood. Als je ego er niet is, is er namelijk niemand om te lijden.
Klik om te vergroten...
Een ego dood kan alleen maar heel vredig zijn inderdaad. De weg naar ego dood toe kan wel vreselijk zijn als je je gaat verzetten inderdaad.

Maarja dat geldt voor alles tijdens trippen, zodra je je gaat verzetten ertegen wordt een vreselijke ervaring. Echt letterlijk iedere slechte ervaring op psychedelica heeft met niet loslaten of verzetten te maken.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."