Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2C-B en MXE - Keihard door de gesmolten kleurenbocht

2C-B en MXE - Keihard door de gesmolten kleurenbocht

4 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
V
VigilantLid
01-01-2024, 00:00
#1
Dit is een tripteport die je heel rustig moet lezen. Het schrijven is volledig ontstaan midden in een trip, inclusief deze tekst. Op een telefoon. Zonder gebackspace, bij wijze van. Ik ben net dan ook even naar voren gescrolled om mezelf te introduceren en de boel leesbaar te maken.

Hallo, ik ben Vigilant onder invloed van een kleurrijke 25mg 2C-B cap en 70mg MXE in mijn neus. Hoewel ik naar aanraden neig te bewegen, overwint mijn beste gedachte met: wees voorzichtig met combineren lieve snuifbuis-kinderen, terwijl de kleurenpap van gedachten langs deze letters druipen rond ik mijn zin hier af.

Set en setting? Thuis op de bank. Heerlijk en vertrouwd. Ja toch. Om half negen neem ik mijn capsule en merkbaar wordt het ineens behoorlijk als ik een uur later realiseer dat ik het niet meer kan realiseren en go with the flow. Woorden schieten me tekort. Het lijkt alsof de tijd vliegt maar mijn alerte oog op de klok zegt steeds: rustig aan. Komt goed jongen. Terwijl... Openbaring. Genot. Verbluffend. Hoe ik de letters van mijn scherm zie springen terwijl ik dit typ. Niet te spreken over wat er gebeurt als ik van dit scherm wegdraai. Dingen gebeuren sneller dan ik me kan bevatten. Ik weet dat ik een tripreport zit te schrijven maar het niet bij kan houden, dus ik ga over op kernwoorden als patronen. Spletterende letters. Matrixachtige draaiing. Gevoelens. Onbeschrijflijk. Fluit. Alles. Goed. Mooi. Wauw. Contrast. Aanwezig. Heid. Onbeschrijflijk. Trillingen. Rillen door m'n lijf. En geleidelijk. Stromen. Ze heerlijk. Spoel door mijn lichaam. Lekker. Vrijheid. Kledders. Natte pixels. Ik luister half naar een paar mensen die zich buiten misdragen, dronken idioten die de politie uitdagen. Gauw weer de muziek aan in m'n koptelefoon. Hey, dat rijmde net. Het rare is of was dat terwijl ik dit typ de tijd lijkt te verschuiven. Een interessant gegeven. Ik moet denken aan de vader van mijn schoonzus die vanmiddag vroeg "hoe is het, in de softwarebeweging?". "lol" denk ik nu en zie terwijl ik typ de tegels om mijn telefoon heen opkomen en bewegen, massief met kleuren terwijl de tegels eigenlijk zwart-wit zijn. Alles beweegt, niet alleen visueel maar vooral in combinatie met gevoelens die als een aardbeving van de grond komen. Het is moeilijk iets te beschrijven dat er niet is, realiseer ik me ineens. Apart. Als een soort tussendoortje schuif ik het weg onder de dekens van gevoelens die continu aangewakkerd worden. Het liefdevolle licht straalt dringend en onstopbaar door mijn lichaam. Ik kan het niet omschrijven. De trillingen vliegen door m'n lijf en dan zie ik dat het 0:57 is. Geen idee hoe laat het eerst was... Raar dat ik me dat afvraag... Ik typ het toch maar in. Het is 1:48 als ik hier langskom voor een typfoutje. Ik heb dorst. Laat ik eens gaan staan en in de keuken een glas water halen. Oh wacht. Eerst opstaan, onderbroek omhoog en doortrekken. Kut wat heb ik lang op de WC gezeten. Ik zet het maar gauw of het forum.

Verzonden van mijn Galaxy S2 running Android 2.3.5. Denk ik ongeveer. Fijne avond nog.
S
SideburnLid
01-01-2024, 00:00
#2
Heel fijn om te lezen! Klinkt behoorlijk begaaid allemaal :grin:
Ik ga het volgend weekend voor het eerst doen :)
Tips? Met welke drugs kan je het het best vergelijken?
V
VigilantLid
01-01-2024, 00:00
#3
Een goede tip vind ik zelf, als eerst, om de eerste keer 2C-* rustig aan te beginnen en niet te veel te nemen. Je zal wellicht even moeten wennen aan het effect. Hetzelfde geld natuurlijk voor MXE (Methoxetamine), ik ben zelf ooit begonnen met een nassale 2x 20mg en dat was in 1 keer goed. Hoewel ik later ook wel eens abnormaal grote hoeveelheden gebruikt heb, is 40mg nog steeds mijn favoriete dosis wanneer in gezelschap met andere mensen. MXE is vergelijkbaar met Ketamine, maar minder 'inside yer head' so to speak, en een belangrijk groot verschil is dat MXE (zelfs via de neus) zeker 1 uur kan duren voordat het volledig werkt. Alleen de 'high' kan bijna direct licht merkbaar zijn waardoor je denkt meer nodig te hebben en daardoor snel overdoseert. Geef het dus genoeg tijd. Let ook op dat, met een 2C, je mogelijk ook snel de drang krijgt om bij te nemen als je na een paar uur denkt dat het effect aan het afnemen is. Elke 2C is aanwezig in vlagen, waarvan ik vooral de 2C-I langduriger vind optreden dan de 2C-B, maar iedere 2C kan lang merkbaar aanwezig zijn afhankelijk van de (her)dosering natuurlijk. Neem het daarom ook niet te laat op de avond als je de volgende dag niet ontzettend lang uit kunt slapen.

Zelf doe ik ook altijd even een kleine allergie-test als ik voor het eerst een nieuwe synthetische drug neem. Een minuscuul frutje (bijvoorbeeld ~1mg) in één gat van je neus werkt daarvoor het beste, en vervolgens een uurtje afwachten of je geen last krijgt van gekke bijwerkingen. Let wel op: de meeste 2C's, ook al is het maar 1mg, kunnen flink branderig aanvoelen in je neus. Dus niet van schrikken, even doorbijten. De grotere, normale hoeveelheden zal ik altijd aanraden te capsuleren, en niet te snuiven. Het lukt wel redelijk om steeds hele kleine beetjes bij te snuiven zodra de pijn zakt, zo heb ik het zelf wel eens gedaan... Maar een pretje is het nooit. Zelfs gecapped kan het beter zijn om een dosis over meerdere caps te verspreiden met wat tijd ertussen, als je een gevoelige maag hebt. Of doe dat de volgende keer, als je denkt een 2C-cap in je maag te 'voelen zitten'. Even 1 glas water overheen drinken, als dat het geval is. Het duurt als het meezit niet al te lang. MXE voelt een stuk milder aan en vind ik zelf efficienter om te snuiven. Een tip daarvoor is wellicht: snuif niet te hard. Het is een erg fijne stof, maar de kleine kristalletjes zijn wel redelijk hard, als je gelijk alles te ver richting je keel snuift voelt dat minder fijn dan het eerst even langs het begin van je neus weg te laten glijden, zeg maar. Ga vervolgens niet achterover hangen als je het optimaal wilt laten opnemen (je zal alleen wat vaker je neus moeten 'ophalen').

Other than that, have fun! Veel tips om narigheid te voorkomen zijn handig, maar ga er tijdens het gebruiken niet de hele avond op zitten letten. Let een beetje op de doseringen en dan komt het allemaal wel goed. :wink:
V
VigilantLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik heb net nog even moeten lachen om mijn eigen report, haha.
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#5
Oude rapportjes teruglezen werkt snel op de lachspieren ja. :tongueout:

Deze combinatie heb ik enkele malen geprobeerd, wel een favoriet. Gaf vaak donzige wolkachtige kleurrijke visuals en gaf echt een heerlijk ontspannen ervaring. Iets dat ik normaal niet zozeer verwacht van het combineren van psychedelica en dissociatieven.

Oh MXE.. :')

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."