Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums6APB + XTC - Transmission - Op een andere planeet

6APB + XTC - Transmission - Op een andere planeet

14 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
H
Het witte KonijnLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik in de titel Transmission zag, dacht ik al, dit wil ik lezen. Zo'n geweldig feest, ook al 2x geweest inmiddels. Laatste was 2016 voor mij.
En inderdaad binnenkort A state of trance! Niet gedacht dat ik op deze site trance liefhebbers tegen zou komen leuk hoor, wat een gezelligheid!
Y
YaizerLid
01-01-2024, 00:00
#2
Ogh wat een zware combinatie. Kan veel drugs aan maar kan nooit zoveel xtc / mdma aan. Zal echt to-much zijn.

Zou zulke avonden niet te vaak houden in je leven. Heb ook wel is dat het uit de hand loopt met drugs maar die moet je niet te vaak hebben :)
C
ChillaxedLid
01-01-2024, 00:00
#3
Na heel veel jaren inlezen op dit forum, nu tijd voor mijn allereerste reportje! Stond al een aantal weken in de telefoon, maar hierbij de ervaring:

Daar was hij afgelopen weekend dan! Ons langverwachte weekendje naar Praag voor Transmission-Festival. Het was een weekend waarbij we flink op een andere planeet leefde, dus tijd voor een tripverslag.

Plan: Wie: 4 vrienden + ik.
Wat: 3 van ons gaan 6APB doen en wellicht aanvullen met XTC. 1 gaat aan de wodka en 1 gaat aan de XTC met wellicht wat SOS.

Realiteit:
Ik: 170mg 6APB+c.a. 2 XTC pillen (Roze speakers 260-285mg) + wat sos voor én na het feest.
J: 125mg 6APB + een pil
A: 125mg 6APB + een pil
N: Had de avond ervoor al een wilde avond gehad. Halve pil + SOS
R: Wodka en toeziend oog

Aanvullend: Ook al is de combo heerlijk, lees je goed in! Qua hersenschade is het niet de ideaalste.

Afgelopen weekend zijn we naar Transmission-festival gegaan in Praag. 2 van ons waren vrijdagavond al op pad geweest en hebben in de stad nog wat SOS gescoord en wat bier gedronken. 3 van ons (waaronder ik) kwamen pas midden in de nacht aan en zijn op bed gegaan. De rest van de groep heeft nog redelijk geslapen, maar de 2,5-3 uurtjes die ik geslapen heb waren niet top. Gelukkig ben ik de week ervoor goed aan het pre-loaden geweest (veel en gezond eten, sporten, vitamines aanvullingen, magnesium en 5htp). Dus had nog wat reserves

Na een middagje Praag, daarna een pizza en wat biertjes, was het tijd om naar de O2 arena te gaan. Afgelopen jaar hadden we voor het eerst met z’n 5en ASOT gepakt, en dat was ons erg goed bevallen. We hadden gelezen dat de rijen erg lang kunnen zijn, dus gingen 21.15 van huis.

We waren ongeveer 21.45 bij de O2-arena. Paylogic-kaartjes even omgeruild en in de rij gaan staan. Dit ging redelijk vlot! Fouillering was er niet echt, maar er waren wel detectorpoortjes. Het bakje waar je portomomee e.d. inging werd niet gecontroleerd. Sowieso zijn ze in Praag tolerant qua drugsgebruik, maar was wel handig om onze hoeveelheid even bij de verboden-vrucht te verstoppen.

Eenmaal binnen besefte we dat we allemaal wel wat gaar en moe waren. Tijd voor een biertje! Even de gang in met onze jassen en even een glimp opvangen van het stadion. BAM! allemaal een dikke schoot adrenaline door ons heen en op een natuurlijke wijze weer fit. Eindelijk stonden we op het festival waar we maanden naar uitkeken!

We moesten onze jassen nog even kwijt, dus liepen naar de kluisjes. Echter waren er geen kluisjes meer beschikbaar, dus moesten de jas naar de Gardarobe brengen. Van deze rij werd je echt niet blij. Geen orde, chaos, paar-honderd man voor 3-4 werknemers en duwende/voordringende Oostblokkers. Wij Nederlanders denken dan toch wel weer goed om elkaar als je dat daar zag. Na 45 minuten in de rij was ik er klaar mee en vrat ik mijn 6APB op. Nu vond ik het niet erg meer om die laatste 20 minuten in de rij te staan.

We gingen weer naar beneden en daar zaten onze andere 2 maten. Na een tafel vol halve-liters bier opgedronken te hebben (kostte geen drol, ongeveer €2.20. Niet verkeerd voor een festival) gingen we naar binnen. Het was al erg druk, dus we stonden best wel achterin. Maar WoW, wat zag het er vet uit! Het was inmiddels 23.30 en het was tijd voor Purple Haze.

Een uur na inname (23.45) begon ik lichte effecten te voelen betreffende 6APB. Ik had keurig mijn 3 maanden rust in acht genomen (Mysteryland voor het laatst, was tevens toen de eerste keer) en wist nu wat ik kon verwachten. Ik voelde me zweverig worden en zei tegen de rest. Ik voel hem al! Maar een paar minuten later was het weer weg.

Zo ging het eventjes door, en de pieken werden groter, en de dalen korter. Bijzonder goedje! Ene keer ben je knetterwaus, de andere keer ben je gewoon nuchter (voor je gevoel dan).

De rest van de jongens hadden hem iets later ingenomen, en begonnen hem ook lichtelijk te voelen. Inmiddels was ik al lekker waus! De 170 voelde toch een stuk heftiger aan dan de 125mg op Mysteryland. Maar dit was echt een heerlijk gevoel!

We stonden lekker uit ons plaat te gaan en hadden het gezellig met de mensen om ons heen. Waren in dit hoekje toch aardig wat Nederlanders te vinden die ook het nodige weggesnoept hadden. Maakt het altijd wel weer leuk

Het was de beurt aan Gouryella. Na de livesets van vorig jaar gekeken te hebben en de heerlijke muziek van Ferry, keek ik hier het meeste naar uit. Op dit moment was de 6APB ook aan zijn top (01.30) en ik gooide er een kwart XTC in (ongeveer 70mg). Na de lekkere warm-up sloeg hij ongeveer al naar 15 minuten in. De ter&€g. Die kwam ff heftig binnen zeg. Maar wel heel fijn! Inmiddels waren mijn maten ook al lekker op dreef met een big-smile op onze koppen.

De set was echt heerlijk. Die heerlijke toontjes, lekker genieten van deze held! We keken om ons heen en zeiden tegen elkaar: het is echt niet normaal wat hier rondloopt. Volgens mij heb ik maar 1 iemand gesproken die geen drugs gebruikt had, en dat was mijn broertje.

De verdere nacht verliep als goud. Aly&fila draaiden heerlijk en wij gingen allemaal als de brandweer. Inmiddels had ik mijn kwartje al aangevuld tot een hele en de andere jongens voelden de combo ook al. Allemachtig, wat is dit een combo zeg! Dat zweverige van de XTC in combo met het licht-psychedelische en de energie van de 6APB. Goed kan het niet zijn, maar het was heerlijk!

Op een gegeven moment zijn een maat en ik even een rondje drinken gaan halen. Onze maten appten waar we bleven, we waren inmiddels al een uurtje pleite. We vermaakten ons op de gangen. Praatje maken hier, praatje maken daar, ijs eten, proberen te pissen, in een hoekje zitten, mensen kijken die helemaal waus zijn (in de veronderstelling dat je zelf wel meevalt, totdat je in de spiegel kijkt) maar dit blijft leuk! We zijn teruggegaan naar de groep en gingen lekker los. Op een gegeven moment zijn 3 van ons naar de tribune gegaan, 2 bleven op de vloer. Hier hebben we even heerlijk gezeten, zitten nakken, de meest zoute patat ooit gegeten (3 stukken opgegeten) maar dit was wel even fijn om even te zitten! We hebben de jassen rond 05.30 opgehaald en onze andere 2 verdwaalde maten geappt dat we ze zo buiten wel weer zagen.

Eenmaal buiten waren we pas rond 06.30 compleet. Je kent het wel: praatje hier, praatje daar, verdwalen etc. We liepen naar de taxi’s en 2 van ons gingen lopen (wat een verstand, maar goed). Degene die XTC had gedaan was nog wel wat leip, maar we gaar. Maar wij met de 6APB combo met XTC hadden nog bulten energie. Dit was echt niet normaal! Bij mij werkte het inmiddels al 7 uren volop (de echte space was weg, maar nog de wereld aan energie).

Ik ging samen met 2 maten met de tram, de andere 2 lopen. Wij waren rond 7u thuis, de andere 2 rond 9 uur pas. Maar die hebben de lol van hun leven gehad op de glijbanen die ze onderweg tegenkwamen, dom lullen met elkaar en nog wat kotsen in de bosjes.

Ik ging rond 08.00 in bad en was nog steeds knetterwaus. Dit was ik dus al tegen de 9 uren aan! Ik heb de jongens opgehaald die bij de voordeur stonden en we hebben even nagezeten. Het was inmiddels 9u.

We hebben hier nog tot 12u wat gezeten. Na mijn bad, begon ik stabiel te worden. Wat ik fijn vond was de afterspace. Een hele fijne afterspace die heel geleidelijk ging. Mijn maat die pas 9u verdwaald thuiskwam, was nog wel goed van de wereld. De muur bewoog volgens hem. Toch weer dat tikje psychedelische van de 6APB. Van 12-14.30 nog even geslapen en deze zondag best prima doorgekomen. Op een gegeven moment nog een biertje genomen, pizza’tje gegeten en niet echt last gehad van een dikke dip (wel wat gaar, maar dat is logisch). Zondag op maandag goed geslapen, nu de woensdag wel prima dagen gehad! Totaal niet depri, maar nog wel wat moe. Moet wel zeggen dat ik direct de zondag de 5htp en vitaminebommen weer opgepakt heb.

Binnenkort weer een nieuw report! Pas wel op met deze combo. Het is niet een hele gezonde combo, maar wel een hele lekkere! Mocht je nog wat info willen hebben. Stuur me gerust een PB :)
S
StimsalaBanneLid
01-01-2024, 00:00
#4
Allereerst: Omg. Ik ben zo jaloers. Transmission is ZO gaaf! :hearteyes::hearteyes::musicalnote::musicalnotes:

Heel leuk en duidelijk triprapport, makkelijk te lezen en de sfeer is goed te verbeelden al lezende. :sunglasses:
Ik heb ooit een keer de combi 125mg 6-APB en 100mg MDMA gedaan (Vooral uit ongeduldigheid, triprapport staat op het forum) en dat was net even too much om nog leuk te zijn. Ik voelde me letterlijk alsof ik net uit een frituurpan kwam (dat gevoel dat je denkt; oei, dit vinden mijn hersens niet erg leuk.) en had ook wat tripeffectjes. Fijn dat het bij jou wel goed uitpakte.

Gaaf rapport!

*Edit: Bij realiteit staat: "Ik: 170mg 6APB+c.a. 2 XTC pillen (Roze speakers 260-285mg) + wat sos voor én na het feest."
Maar in rapport heb je het over 170mg 6-APB en neem je 1x een kwart pil XTC bij (70mg).

"Realiteit" staat voor wat je bij je had of?
C
ChillaxedLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Sanne, bedankt! Klopt, Transmission is echt supervet! Wat betreffende in het rapport, ik startte met een kwart XTC pil (70 mg) wat in realiteit staat is wat het uiteindelijk geworden is (wees wat voorzichtiger dan dat ik deed)
Wat je zegt, je voelt je inderdaad net een frituurpan. Vond het inderdaad wel ruig, en zou het gezien de schade niet zo snel meer doen :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
170 mg 6APB en +/- 550 mg MDMA dus? Én sos? Weet je dat wel zeker? Dat is echt absurd veel, alleen al zonder de coke. Ik kan me moeilijk voorstellen dat je lekker gegaan bent daarop, ik denk dat er genoeg mensen zijn die in het ziekenhuis liggen na die hoeveelheid. Dude, pas een beetje op jezelf.

Afgezien daarvan, wel een tof report. Transmission lijkt me echt enorm vet. :hearteyes:
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#7
Tof leuk report en "over de top" dossering. Je hebt een topavond gehad dag lees in zo. Doet mijn gedachten instant reversen naar de tijden van kamikasi combinaties en eindeloze dinsdagdips die een strenge wintergriep een poepje laten ruiken. Let daar wel mee op en in de toekomst toch iets om in gedachte te houden. Uppers met uppers is extra comedown en katers + less is more met MDMA. Gouden regels :wink:
C
ChillaxedLid
01-01-2024, 00:00
#8
De combinatie was inderdaad to-much, maar voelde zalig aan. Heb ook een paar keer in de tekst gezegd dat deze hoeveelheden + combinatie niet aangeraden wordt en het dusdanig gevaarlijk is, dat was ook de reden dat ik het maar even ging delen.

Transmission is echt hemels! Wel heel druk, maar een aanrader. En mocht je volgend jaar gaan, in Praag is het letterlijk op elke straathoek te krijgen indien je drugs wilt gaan gebruiken, maar dit raad ik ook niet aan omdat je niet weet wat je krijgt. Wij hadden de 6APB en XTC vanuit Nederland mee, maar in Duitsland zit dit niet lekker bij de broek :wink:
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Chillaxed zei:
De combinatie was inderdaad to-much, maar voelde zalig aan. Heb ook een paar keer in de tekst gezegd dat deze hoeveelheden + combinatie niet aangeraden wordt en het dusdanig gevaarlijk is, dat was ook de reden dat ik het maar even ging delen.

Transmission is echt hemels! Wel heel druk, maar een aanrader. En mocht je volgend jaar gaan, in Praag is het letterlijk op elke straathoek te krijgen indien je drugs wilt gaan gebruiken, maar dit raad ik ook niet aan omdat je niet weet wat je krijgt. Wij hadden de 6APB en XTC vanuit Nederland mee, maar in Duitsland zit dit niet lekker bij de broek :wink:
Klik om te vergroten...

Het was ook niet echt mijn bedoeling om er hier enorm over te gaan zeuren hoor, het was vooral ook oprechte verbazing. Ik heb zelf ooit per ongeluk een meer dan dubbel zo hoge dosis MDMA genomen als bedoeld (capsules met poeder, domme rekenfout), dit kwam in totaal ongeveer neer op 450 mg. Ik was er toen lichamelijk echt niet comfortabel aan toe, zacht uitgedrukt. Ik voelde me mentaal prima, maar ik kon niet meer lopen, niet meer praten (door intense klapperkaak) en had levensechte hallucinaties. Heb me ook drie dagen lang slecht gevoeld daarna met enge klachten. Achteraf zat dit voor mijn gevoel op het randje van 'gevaarlijk'. Mijn ex - die erbij was - heeft zich toen ook wel zorgen gemaakt. 't Is daarom dat ik me zo moeilijk kan voorstellen dat jij op nog een véél hogere dosis én die combinatie gewoon vrolijk op een feest rond liep. Maar goed, iedereen reageert ook weer anders, natuurlijk.
M
MoestuinierLid
01-01-2024, 00:00
#10
Roze olifant zei:
't Is daarom dat ik me zo moeilijk kan voorstellen dat jij op nog een véél hogere dosis én die combinatie gewoon vrolijk op een feest rond liep. Maar goed, iedereen reageert ook weer anders, natuurlijk.
Klik om te vergroten...

Jij bent een lage dosis gewend en bij TS blijkt een hoge dosis een leuke avond te geven dus zal het niet de eerste keer zijn. Denk dat dit veel met tolerantie te maken heeft. Als je de dosis meestal hoog legt voel je na een tijdje nog vrij weinig van MDMA en zijn die stuitereffecten niet meer merkbaar.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#11
PsyTekZ zei:
Jij bent een lage dosis gewend en bij TS blijkt een hoge dosis een leuke avond te geven dus zal het niet de eerste keer zijn. Denk dat dit veel met tolerantie te maken heeft. Als je de dosis meestal hoog legt voel je na een tijdje nog vrij weinig van MDMA en zijn die stuitereffecten niet meer merkbaar.
Klik om te vergroten...

Ik heb juist altijd vrij veel nodig gehad om een leuk effect te krijgen van MDMA. De max 1.5 mg per kg lichaamsgewicht is voor mij eigenlijk vanaf het begin underwhelming geweest, dus in de tijd dat ik nog vaak MDMA gebruikte waren dat eigenlijk nooit lage dosissen. Stuitereffecten heb ik er sowieso nooit van gehad, ik vind MDMA meer ontspanning geven dan energie.

Maar ja, je hebt gelijk, als je structureel extreem hoog doseert, dan zul je snel van meer gematigde doseringen niks meer voelen. Maar dan vind ik nog steeds wel dat er een verschil tussen 300 mg en bijna 600 mg.
C
ChillaxedLid
01-01-2024, 00:00
#12
Om eerlijk te zijn, hanteer ik de 3-maanden-regel wel altijd, de tolerantie is wel hoog, maar ik heb nogsteeds dat ‘love-gevoel’ zoals een paar jaar geleden, alleen dit was zo’n nacht dat je even niet meer de grens kon beseffen wat nou eigenlijk de max is. Nogmaals, ik raad iedereen af om deze combo in deze hoeveelheid te doen. Bij mij is het prima gegaan, maar ik zou het persoonlijk zelf niet nogmaals doen en raadt het iedereen af :)

Over 5,5 week mogen we weer, ASOT! Dan gaan we voor de 6APB zonder combo. Wordt vervolgd :wink:
B
BasLid
01-01-2024, 00:00
#13
Yaizer zei:
Ogh wat een zware combinatie. Kan veel drugs aan maar kan nooit zoveel xtc / mdma aan. Zal echt to-much zijn.

Zou zulke avonden niet te vaak houden in je leven. Heb ook wel is dat het uit de hand loopt met drugs maar die moet je niet te vaak hebben :)
Klik om te vergroten...
Op zich kan je het wel aan, als de eerste pil (of deel van een pil) van de XTC begint te werken komt er natuurlijk veel serotonine vrij. Zodra dat op is zul je meer strak gaan staan en wil je bij slikken, al heeft dat geen enkel effect. Op die manier ben ik zelf wel eens op een avond door een flink aantal pillen heengegaan zonder negatieve effecten. Het wordt pas vervelend als je gaat bij slikken wanneer je je hoogtepunt nog moet bereiken. Dan kan de hoeveel mg van de pillen je maag overstuur raken waardoor je automatisch wilt overgeven zonder dat je te hard gaat, is gewoon een natuurlijke reactie uiteraard. Je voelt je gewoon goed, maar je moet opeens overgeven, eenmaal dat gedaan ben je weer zo nuchter als wat en kan vrijwel niets je meer hard laten gaan (dat weet ik uit eigen ervaring, de 2e keer dat ik XTC gebruikte mid vorig jaar.) Je zal alleen maar strak gaan staan, beetje hallucineren en je zal 'de kick' kwijt zijn. Vooral op een Raw/Hardcore feest kan het zijn dat je nergens meer zin in hebt en geen zin meer hebt om lekker los te gaan op de muziek.
v
verwonderingLid
01-01-2024, 00:00
#14
Chillaxed zei:
Gelukkig ben ik de week ervoor goed aan het pre-loaden geweest (veel en gezond eten, sporten, vitamines aanvullingen, magnesium en 5htp).
Klik om te vergroten...
Ik wil toch even op die 5-HTP reageren. Ik zou het afraden om dit te preloaden. Magnesium en vitamines zijn prima, maar 5-HTP wordt omgezet in serotonine, waardoor je meer kans loopt een serotoninesyndroom op te lopen, zeker in combinatie met een zo hoge dosis MDMA. 5-HTP is handig om achteraf te gebruiken, om je verbruikte serotoninevoorraad weer terug aan te vullen, maar zeker niet om van tevoren te gebruiken.

Verder een leuk report, klinkt als een goed feest.

Ik ben benieuwd naar je komende ervaring met alleen de 6-APB. Ik vond dit zelf wat tegenvallen maar ik had toen vrij voorzichtig gedoseerd met ongeveer 120 mg, en ik had ook wat teveel gegeten van tevoren. Dus ik moet het eens een herkansing geven.
D
De DunneLid
01-01-2024, 00:00
#15
verwondering zei:
Ik wil toch even op die 5-HTP reageren. Ik zou het afraden om dit te preloaden
Klik om te vergroten...

Klopt idd! Goed opgemerkt. Het beste wacht je 24-48 uur ná een een serotonine slurper met het gebruik van 5htp. Ik persoonlijk zou het sowieso niet aanraden. Neem ook geen hele hoge doseringen, is niet nodig en is ongezond.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."