Na heel veel jaren inlezen op dit forum, nu tijd voor mijn allereerste reportje! Stond al een aantal weken in de telefoon, maar hierbij de ervaring:
Daar was hij afgelopen weekend dan! Ons langverwachte weekendje naar Praag voor Transmission-Festival. Het was een weekend waarbij we flink op een andere planeet leefde, dus tijd voor een tripverslag.
Plan: Wie: 4 vrienden + ik.
Wat: 3 van ons gaan 6APB doen en wellicht aanvullen met XTC. 1 gaat aan de wodka en 1 gaat aan de XTC met wellicht wat SOS.
Realiteit:
Ik: 170mg 6APB+c.a. 2 XTC pillen (Roze speakers 260-285mg) + wat sos voor én na het feest.
J: 125mg 6APB + een pil
A: 125mg 6APB + een pil
N: Had de avond ervoor al een wilde avond gehad. Halve pil + SOS
R: Wodka en toeziend oog
Aanvullend: Ook al is de combo heerlijk, lees je goed in! Qua hersenschade is het niet de ideaalste.
Afgelopen weekend zijn we naar Transmission-festival gegaan in Praag. 2 van ons waren vrijdagavond al op pad geweest en hebben in de stad nog wat SOS gescoord en wat bier gedronken. 3 van ons (waaronder ik) kwamen pas midden in de nacht aan en zijn op bed gegaan. De rest van de groep heeft nog redelijk geslapen, maar de 2,5-3 uurtjes die ik geslapen heb waren niet top. Gelukkig ben ik de week ervoor goed aan het pre-loaden geweest (veel en gezond eten, sporten, vitamines aanvullingen, magnesium en 5htp). Dus had nog wat reserves
Na een middagje Praag, daarna een pizza en wat biertjes, was het tijd om naar de O2 arena te gaan. Afgelopen jaar hadden we voor het eerst met z’n 5en ASOT gepakt, en dat was ons erg goed bevallen. We hadden gelezen dat de rijen erg lang kunnen zijn, dus gingen 21.15 van huis.
We waren ongeveer 21.45 bij de O2-arena. Paylogic-kaartjes even omgeruild en in de rij gaan staan. Dit ging redelijk vlot! Fouillering was er niet echt, maar er waren wel detectorpoortjes. Het bakje waar je portomomee e.d. inging werd niet gecontroleerd. Sowieso zijn ze in Praag tolerant qua drugsgebruik, maar was wel handig om onze hoeveelheid even bij de verboden-vrucht te verstoppen.
Eenmaal binnen besefte we dat we allemaal wel wat gaar en moe waren. Tijd voor een biertje! Even de gang in met onze jassen en even een glimp opvangen van het stadion. BAM! allemaal een dikke schoot adrenaline door ons heen en op een natuurlijke wijze weer fit. Eindelijk stonden we op het festival waar we maanden naar uitkeken!
We moesten onze jassen nog even kwijt, dus liepen naar de kluisjes. Echter waren er geen kluisjes meer beschikbaar, dus moesten de jas naar de Gardarobe brengen. Van deze rij werd je echt niet blij. Geen orde, chaos, paar-honderd man voor 3-4 werknemers en duwende/voordringende Oostblokkers. Wij Nederlanders denken dan toch wel weer goed om elkaar als je dat daar zag. Na 45 minuten in de rij was ik er klaar mee en vrat ik mijn 6APB op. Nu vond ik het niet erg meer om die laatste 20 minuten in de rij te staan.
We gingen weer naar beneden en daar zaten onze andere 2 maten. Na een tafel vol halve-liters bier opgedronken te hebben (kostte geen drol, ongeveer €2.20. Niet verkeerd voor een festival) gingen we naar binnen. Het was al erg druk, dus we stonden best wel achterin. Maar WoW, wat zag het er vet uit! Het was inmiddels 23.30 en het was tijd voor Purple Haze.
Een uur na inname (23.45) begon ik lichte effecten te voelen betreffende 6APB. Ik had keurig mijn 3 maanden rust in acht genomen (Mysteryland voor het laatst, was tevens toen de eerste keer) en wist nu wat ik kon verwachten. Ik voelde me zweverig worden en zei tegen de rest. Ik voel hem al! Maar een paar minuten later was het weer weg.
Zo ging het eventjes door, en de pieken werden groter, en de dalen korter. Bijzonder goedje! Ene keer ben je knetterwaus, de andere keer ben je gewoon nuchter (voor je gevoel dan).
De rest van de jongens hadden hem iets later ingenomen, en begonnen hem ook lichtelijk te voelen. Inmiddels was ik al lekker waus! De 170 voelde toch een stuk heftiger aan dan de 125mg op Mysteryland. Maar dit was echt een heerlijk gevoel!
We stonden lekker uit ons plaat te gaan en hadden het gezellig met de mensen om ons heen. Waren in dit hoekje toch aardig wat Nederlanders te vinden die ook het nodige weggesnoept hadden. Maakt het altijd wel weer leuk
Het was de beurt aan Gouryella. Na de livesets van vorig jaar gekeken te hebben en de heerlijke muziek van Ferry, keek ik hier het meeste naar uit. Op dit moment was de 6APB ook aan zijn top (01.30) en ik gooide er een kwart XTC in (ongeveer 70mg). Na de lekkere warm-up sloeg hij ongeveer al naar 15 minuten in. De ter&€g. Die kwam ff heftig binnen zeg. Maar wel heel fijn! Inmiddels waren mijn maten ook al lekker op dreef met een big-smile op onze koppen.
De set was echt heerlijk. Die heerlijke toontjes, lekker genieten van deze held! We keken om ons heen en zeiden tegen elkaar: het is echt niet normaal wat hier rondloopt. Volgens mij heb ik maar 1 iemand gesproken die geen drugs gebruikt had, en dat was mijn broertje.
De verdere nacht verliep als goud. Aly&fila draaiden heerlijk en wij gingen allemaal als de brandweer. Inmiddels had ik mijn kwartje al aangevuld tot een hele en de andere jongens voelden de combo ook al. Allemachtig, wat is dit een combo zeg! Dat zweverige van de XTC in combo met het licht-psychedelische en de energie van de 6APB. Goed kan het niet zijn, maar het was heerlijk!
Op een gegeven moment zijn een maat en ik even een rondje drinken gaan halen. Onze maten appten waar we bleven, we waren inmiddels al een uurtje pleite. We vermaakten ons op de gangen. Praatje maken hier, praatje maken daar, ijs eten, proberen te pissen, in een hoekje zitten, mensen kijken die helemaal waus zijn (in de veronderstelling dat je zelf wel meevalt, totdat je in de spiegel kijkt) maar dit blijft leuk! We zijn teruggegaan naar de groep en gingen lekker los. Op een gegeven moment zijn 3 van ons naar de tribune gegaan, 2 bleven op de vloer. Hier hebben we even heerlijk gezeten, zitten nakken, de meest zoute patat ooit gegeten (3 stukken opgegeten) maar dit was wel even fijn om even te zitten! We hebben de jassen rond 05.30 opgehaald en onze andere 2 verdwaalde maten geappt dat we ze zo buiten wel weer zagen.
Eenmaal buiten waren we pas rond 06.30 compleet. Je kent het wel: praatje hier, praatje daar, verdwalen etc. We liepen naar de taxi’s en 2 van ons gingen lopen (wat een verstand, maar goed). Degene die XTC had gedaan was nog wel wat leip, maar we gaar. Maar wij met de 6APB combo met XTC hadden nog bulten energie. Dit was echt niet normaal! Bij mij werkte het inmiddels al 7 uren volop (de echte space was weg, maar nog de wereld aan energie).
Ik ging samen met 2 maten met de tram, de andere 2 lopen. Wij waren rond 7u thuis, de andere 2 rond 9 uur pas. Maar die hebben de lol van hun leven gehad op de glijbanen die ze onderweg tegenkwamen, dom lullen met elkaar en nog wat kotsen in de bosjes.
Ik ging rond 08.00 in bad en was nog steeds knetterwaus. Dit was ik dus al tegen de 9 uren aan! Ik heb de jongens opgehaald die bij de voordeur stonden en we hebben even nagezeten. Het was inmiddels 9u.
We hebben hier nog tot 12u wat gezeten. Na mijn bad, begon ik stabiel te worden. Wat ik fijn vond was de afterspace. Een hele fijne afterspace die heel geleidelijk ging. Mijn maat die pas 9u verdwaald thuiskwam, was nog wel goed van de wereld. De muur bewoog volgens hem. Toch weer dat tikje psychedelische van de 6APB. Van 12-14.30 nog even geslapen en deze zondag best prima doorgekomen. Op een gegeven moment nog een biertje genomen, pizza’tje gegeten en niet echt last gehad van een dikke dip (wel wat gaar, maar dat is logisch). Zondag op maandag goed geslapen, nu de woensdag wel prima dagen gehad! Totaal niet depri, maar nog wel wat moe. Moet wel zeggen dat ik direct de zondag de 5htp en vitaminebommen weer opgepakt heb.
Binnenkort weer een nieuw report! Pas wel op met deze combo. Het is niet een hele gezonde combo, maar wel een hele lekkere! Mocht je nog wat info willen hebben. Stuur me gerust een PB
![:)]()