Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsHeftige truffeltrip – Belang van de toekomst

Heftige truffeltrip – Belang van de toekomst

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: ik,redelijk ervaren met truffels
Waar: ’s-Avonds op mijn eigen kamer
Wat: 15 gr Hollandia truffels

Deze trip is heel persoonlijk, denk wel dat het een mooie report is geworden.

In deze trip ga ik niet zo zeer in op wat truffels met je doen. Ik plande deze trip ook niet als een ‘fun’ trip, maar als een diepere trip op emotioneel niveau. Na lang nadenken heb ik besloten om toch in deze setting te gaan trippen, ik wist dat het geen fijne trip ging worden. Met name omdat ik me al een aantal weken flink rot voel, maar ik geloof heilig in de helende werking van meditatie. Dus vandaar maar deze trip.

Stukje achtergrond, aantal weken geleden gestopt met studie. Makkelijke conclusie:Was niks voor mij. Echter ga je je zelf wel flink rot voelen omdat je de verkeerde keuze hebt gemaak. Daarnaast flinke isues met een ouder die mij niet kan accepteren om wie ik ben, aangezien ik homo ben. Doet pijn, vooral als je het van een ander hoort. Eerste jaar ging goed, daarna bergafwaarts sinds ik een vriend heb. Want tja, dat is een bevestiging.


Voorbereiding

Het gevoel van ‘niet weten wat je met je leven moet’ is bij velen bekend. Daarom ook deze trip, De voorbereiding was lang, hele dag bezig geweest met schoonmaken van mijn kamer, eten in huis, muziek klaar maken en de juiste setting creëren. Ik vind ’s-avonds trippen om een of andere reden altijd maar eng. Maar voor mijn gevoel werd het eens tijd dat ik die angst overwon.

Om 22:00 de truffel thee op, daarna de bekende misselijkheid, bodyload en afleidende gedachtes. Toen ik eenmaal rustig was, de trip kon beginnen ..

Ik weet van mezelf dat het eerste deel van de trip het moeilijkste is, jezelf wennen aan het bekende gevoel en tegelijk wilde ik mezelf zo leeg mogelijk maken. Hoewel ik veel aan mindfullnes heb gedaan, heb ik dit nooit gedaan tijdens een trip. Kon daarom ook moeilijk stil zitten. Besloot daarom ook vrij snel om het anders aan te pakken, eerst een warme douche, daarna mediteren. In mijn hoofd was dit een soort reiniging.

De trip

Eenmaal uit de douche ging ik weer op bed zitten, juiste houding, ogen gesloten. En toen werd ik meegezogen. Een beeld van een boom, de bovenkant was groen, onderkant liep vanaf midden naar onder blauw. Er om heen was teken van leven, ik noemde het in mijn hoofd ook de levensboom. Tijdje hierop gefocust, het leek alsof de boom kleuren ademde en er om heen prachtige patronen waren. Dit zorgde dat ik mezelf gerust voelde met het vetrouwede gevoel.

Ik besloot om de trip een andere kant op te sturen, de boom was heel mooi, maar mijn gedachten waren snel afgeleid en hoopte op inzichten in bepaalde zaken. Truffels hebben vaak een eigen wil, maar ik merkte dat ik de trip kon sturen naar het punt waar ik heen wilde, de boom was slechts een geruststelling.

De tijd heb ik niet in de gaten gehouden, op dit punt bestond er alleen een nu. Wat ik bij mindfullnes doe ik me concentreren op de dingen die ik nu heb. Een lieve vriend, een moeder die altijd voor me klaar staat, een zusje met meer geheimen dan haar lief is,maar wel een schat van een meid is. Ik zag alle relaties die ik heb langs mij schieten. Van de verkoper waar ik regelmatig koffie haal, tot mijn familie. Het was heel overweldigend, extreem veel flashbacks naar vroeger en emotie van de trip nam toe.

Uiteindelijk kwam ik weer bij mij uit, dat gevoel heb ik altijd wel met truffels, uiteindelijk kom je bij jezelf uit met: wat ga ik nu doen, en de drang om iets te doen. Hier begon ik over na te denken, en dit was moeilijker uit te leggen dan ik zelf had verwacht. Waarom heb ik deze extreme drang om mezelf ergens heen te tillen? Na lang nadenken kwam ik toch wel tot de conclusie dat ik dit los moest laten.

In mijn gedachten kwam het gevoel dat ik te veel gefocust ben op alles van buitenaf. Ik geef weinig om mijn eigen rust, behalve die ik haal uit het soms mediteren of slapen. Maar zelfs dan slaap ik weinig en ben ik altijd bezig, met name om anderen tevreden te stellen.

Mijn gevoel zei dat ik alles los moest laten. Ik weet wat ik wilde: muziek maken en reizen. Heel lang speel ik piano, basgitaar en EMP. Hier wil ik meer mee. Dit was geen gevoeldat ik iets moest doen, maar iets moest doen wat mij gelukkig maakte.

Op dit punt was er vooral tevredenheid en nam de trip ver af. Vervolgens nog wel lang wakkero er over na te denken. Moe ben ik niet, nog nooit zoveel energie gehad.

Het is erg persoonlijk geworden, maar zeker lezen waard!
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#2
Eik zei:
Hopelijk lukt het je om je er in ieder geval zelf wel goed bij te voelen!

P.S. Heb je al eens samen met je vriend getript?
Klik om te vergroten...

Ben blij dat ik t gedaan had, staat wel echt op de planning, maar hij heeft er altijd een beetje schrik van, dus we zijn wel voorzichtig.

Kalebas zei:
Klinkt als een leuke ervaring. Ik heb ook nog nooit alleen getruffeld. Wil het na dit verhaal toch wel een keer doen!

Goed geschreven!
Klik om te vergroten...

Dankjewel, Het is heel anders dan met mensen erbij, en 15 gram kan ook opeens een stuk heftiger worden, maar het is vrij makkelijk te sturen. (In mijn geval dan)
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#3
Fenrir zei:
Ik kan bijna niet geloven dat de wijze Eik nog nooit alleen getruffeld heeft. Aanrader!
Klik om te vergroten...

Haha... het is me inderdaad al vaker aangeraden. Toch voelt voor mij LSD wat 'makkelijker' en veiliger om alleen te doen dan psilocybine. Ik denk eigenlijk dat ik het nog wel eens solo ga proberen maar ik vind trippen met een fijn tripmaatje vaak toch net wat fijner dan alleen trippen heb ik gemerkt...

Mesh zei:
Ben blij dat ik t gedaan had, staat wel echt op de planning, maar hij heeft er altijd een beetje schrik van, dus we zijn wel voorzichtig.
Klik om te vergroten...
Voorzichtig (niet angstig) zijn is sowieso verstandig bij psychedelica. Heeft je vriendje al eens eerder getript?
K
KalebasLid
01-01-2024, 00:00
#4
Klinkt als een leuke ervaring. Ik heb ook nog nooit alleen getruffeld. Wil het na dit verhaal toch wel een keer doen!

Goed geschreven!
F
FenrirLid
01-01-2024, 00:00
#5
Mesh zei:
Wie: ik,redelijk ervaren met truffels
Waar: ’s-Avonds op mijn eigen kamer
Wat: 15 gr Hollandia truffels

Deze trip is heel persoonlijk, denk wel dat het een mooie report is geworden.

In deze trip ga ik niet zo zeer in op wat truffels met je doen. Ik plande deze trip ook niet als een ‘fun’ trip, maar als een diepere trip op emotioneel niveau. Na lang nadenken heb ik besloten om toch in deze setting te gaan trippen, ik wist dat het geen fijne trip ging worden. Met name omdat ik me al een aantal weken flink rot voel, maar ik geloof heilig in de helende werking van meditatie. Dus vandaar maar deze trip.

Stukje achtergrond, aantal weken geleden gestopt met studie. Makkelijke conclusie:Was niks voor mij. Echter ga je je zelf wel flink rot voelen omdat je de verkeerde keuze hebt gemaak. Daarnaast flinke isues met een ouder die mij niet kan accepteren om wie ik ben, aangezien ik homo ben. Doet pijn, vooral als je het van een ander hoort. Eerste jaar ging goed, daarna bergafwaarts sinds ik een vriend heb. Want tja, dat is een bevestiging.


Voorbereiding

Het gevoel van ‘niet weten wat je met je leven moet’ is bij velen bekend. Daarom ook deze trip, De voorbereiding was lang, hele dag bezig geweest met schoonmaken van mijn kamer, eten in huis, muziek klaar maken en de juiste setting creëren. Ik vind ’s-avonds trippen om een of andere reden altijd maar eng. Maar voor mijn gevoel werd het eens tijd dat ik die angst overwon.

Om 22:00 de truffel thee op, daarna de bekende misselijkheid, bodyload en afleidende gedachtes. Toen ik eenmaal rustig was, de trip kon beginnen ..

Ik weet van mezelf dat het eerste deel van de trip het moeilijkste is, jezelf wennen aan het bekende gevoel en tegelijk wilde ik mezelf zo leeg mogelijk maken. Hoewel ik veel aan mindfullnes heb gedaan, heb ik dit nooit gedaan tijdens een trip. Kon daarom ook moeilijk stil zitten. Besloot daarom ook vrij snel om het anders aan te pakken, eerst een warme douche, daarna mediteren. In mijn hoofd was dit een soort reiniging.

De trip

Eenmaal uit de douche ging ik weer op bed zitten, juiste houding, ogen gesloten. En toen werd ik meegezogen. Een beeld van een boom, de bovenkant was groen, onderkant liep vanaf midden naar onder blauw. Er om heen was teken van leven, ik noemde het in mijn hoofd ook de levensboom. Tijdje hierop gefocust, het leek alsof de boom kleuren ademde en er om heen prachtige patronen waren. Dit zorgde dat ik mezelf gerust voelde met het vetrouwede gevoel.

Ik besloot om de trip een andere kant op te sturen, de boom was heel mooi, maar mijn gedachten waren snel afgeleid en hoopte op inzichten in bepaalde zaken. Truffels hebben vaak een eigen wil, maar ik merkte dat ik de trip kon sturen naar het punt waar ik heen wilde, de boom was slechts een geruststelling.

De tijd heb ik niet in de gaten gehouden, op dit punt bestond er alleen een nu. Wat ik bij mindfullnes doe ik me concentreren op de dingen die ik nu heb. Een lieve vriend, een moeder die altijd voor me klaar staat, een zusje met meer geheimen dan haar lief is,maar wel een schat van een meid is. Ik zag alle relaties die ik heb langs mij schieten. Van de verkoper waar ik regelmatig koffie haal, tot mijn familie. Het was heel overweldigend, extreem veel flashbacks naar vroeger en emotie van de trip nam toe.

Uiteindelijk kwam ik weer bij mij uit, dat gevoel heb ik altijd wel met truffels, uiteindelijk kom je bij jezelf uit met: wat ga ik nu doen, en de drang om iets te doen. Hier begon ik over na te denken, en dit was moeilijker uit te leggen dan ik zelf had verwacht. Waarom heb ik deze extreme drang om mezelf ergens heen te tillen? Na lang nadenken kwam ik toch wel tot de conclusie dat ik dit los moest laten.

In mijn gedachten kwam het gevoel dat ik te veel gefocust ben op alles van buitenaf. Ik geef weinig om mijn eigen rust, behalve die ik haal uit het soms mediteren of slapen. Maar zelfs dan slaap ik weinig en ben ik altijd bezig, met name om anderen tevreden te stellen.

Mijn gevoel zei dat ik alles los moest laten. Ik weet wat ik wilde: muziek maken en reizen. Heel lang speel ik piano, basgitaar en EMP. Hier wil ik meer mee. Dit was geen gevoeldat ik iets moest doen, maar iets moest doen wat mij gelukkig maakte.

Op dit punt was er vooral tevredenheid en nam de trip ver af. Vervolgens nog wel lang wakkero er over na te denken. Moe ben ik niet, nog nooit zoveel energie gehad.

Het is erg persoonlijk geworden, maar zeker lezen waard!
Klik om te vergroten...

Fijn tripreport, zo te lezen heb je veel om over na te denken. Bedankt voor het delen. Ik zou je graag willen aanmoedigen je passies te volgen maar ik ben zelf ook bang om mijn toekomst te bouwen op een muzikale carrière dus ik snap waarom je het moeilijk vindt. Hopelijk vind je je weg nog hierin!

Eik zei:
Lijkt me best spannend zo in je eentje psilocybine doen.
Klik om te vergroten...

Ik kan bijna niet geloven dat de wijze Eik nog nooit alleen getruffeld heeft. Aanrader!
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#6
Lijkt me best spannend zo in je eentje psilocybine doen. Op de een of andere manier vind ik dat spannender dan alleen lsd doen. Wel fijn dat het zo goed gevallen is en dat je er wat aan hebt! En wat enorm stom dat er nu nog steeds mensen zijn die niet met homoseksualiteit om kunnen gaan...

Omdat ik zelf hetero ben weet ik niet precies hoe het voelt maar ik heb die struggles vroeger wel bij goede vrienden van me gezien toen ze uit de kast kwamen. Ik kan er echt niet bij dat iemand moeilijk doet over iemand anders zijn seksuele geaardheid... Zo onnodig!

Hopelijk lukt het je om je er in ieder geval zelf wel goed bij te voelen!

P.S. Heb je al eens samen met je vriend getript?
M
MeshLid
01-01-2024, 00:00
#7
Eik zei:
Voorzichtig (niet angstig) zijn is sowieso verstandig bij psychedelica. Heeft je vriendje al eens eerder getript?
Klik om te vergroten...

Niet op tripmiddelen, hij is zelf ook heel realistisch en feitelijk qua denken. (Terwijl ik juist het tegenovergestelde ben) Bij hem zit de angst hem in de verandering van waarneming en het niet meer kunnen vertrouwen op je eigen gedachtes. Ondanks dat dit bij een dosering van 15gr dit grotendeels nog lukt in mijn ervaring.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."