#1
Oh wat leuk dit zeg, wil ook graag paddos doen.. sommige dingen klinken zo herkenbaar, en toch heel verschillend.. Hollandia lijkt er qua visuals wel op denk ik!
Normaal lijken mijn visuals echt los te staan van mijn 'minds eye' (wat ik me voorstel in mijn hoofd). De visuals komen normaal niet uit mijn eigen fantasie lijkt het, maar meer van "buitenaf". Maar ik ga het eens proberen.Bij LSD kan ik vaak ook zelf bepalen wat ik zie qua visuals, tot op zekere hoogte. Als ik bijvoorbeeld een beer wil zien kan ik heel gemakkelijk beren voor me zien bewegen, of als ik ergens aan denk dan zie ik dat direct voor me. Ik heb dan enorm veel grip op de trip zelf als ik daar behoefte aan heb, terwijl ik dat bij paddo's absoluut niet kon.
Waarschijnlijk niet zo als bij DMT wordt beschreven. Meer qua gevoel denk ik dan. De doorbraak gaat vaak zo: eerst voel ik de bodyload en door te mediteren wordt deze steeds intenser. Op een gegeven moment voelt het alsof ik heel zwaar ben. Soms net alsof er iets van bovenaf hard op mijn schouders drukt. Als dit op een gegeven moment intens genoeg is, dan klap ik daar doorheen als het ware en lijkt alle zwaartekracht verdwenen. En ook de lucht/atmosfeer in de ruimte lijkt weg te zijn, waardoor alles even scherp is, dichtbij of veraf. Normaal hebben objecten zachte randen, maar dan is alles heel gedefinieerd. Het voelt alsof ik uit mijn lichaam schiet en de zware materiële wereld verlaat. Ineens is alles gemaakt van licht/energie en heb ik een heel andere relatie met de wereld dan normaal. Dat zware gevoel dat dan weg is lijkt mijn weerstand/ego te zijn en wanneer dat weg is neemt liefde de plaats daarvan in. Bovenaardse liefde, omdat ik het niet meer tegen kan houden met mijn ego weerstand. Het is overal dan. Er zijn dan ook next-level visuals, vaak heel kristal-achtig, extreem gedetailleerd en nooit negatief zoals voor zo'n doorbraak. Maar het is ook weer moeilijk om te beschrijven, want na een tijdje herinner je herinneringen van herinneringen. Altijd als het gebeurd is er wel een heel sterk gevoel van hoe kon ik dit in godsnaam ooit vergeten...Bedoel je echt een doorbraak als in gevoel, of ook daadwerkelijk in een andere dimensie treden?
Haha heroïne?Ik vond het gevoel bij deze trip koud, emotieloos, neutraal. Máár ik heb zo'n buitenaards liefdes gevoel wel op de truffels meegemaakt (1x heel erg, de overige keren lichtjes) en dat vond ik heel erg lijken op hoe mensen heroïne omschrijven. Ongelofelijk. Ik was er ook helemaal verbaasd over dat we die truffels gewoon zomaar legaal bij de smartshop konden halen..? Ik vond het gevoel echt heel erg intens hoor, echt heroïne - althans, als ik een inschatting mag maken hoe daadwerkelijke heroïne zou kunnen aanvoelen. Iemand hier op het forum hier zei afgelopen zondag dat dat blijkbaar niet eens zo heel gek is, gezien heroïne en paddo's op dezelfde neuro receptoren werken.
Ik weet niet welk gevoel je dan terug roept, maar ik kan met wiet niet dat terugroepen waar ik het over had. Of ik moet echt weer doorbreken, maar dat gebeurd normaliter alleen tijdens de piek.In ieder geval! Vond ik dat heroïne gevoel dan weer niet lijken op het DMT liefdes gevoel. Hoewel dat ook hemels was. De liefde van DMT was veel heftiger, maar het duurt niet enorm lang. Het voordeel van dat lekkere gevoel op truffels is dat je het telkens terug kunt roepen met wiet en dus de hele avond zit te spacen op dat gevoel. Dus het heeft beide z'n charme![]()
Wow @Rupsje wat een prachtig report weer! Je bent je in rap tempo aan het scharen bij mijn andere favouriete trip reporters. Je hebt echt een hele leuke manier om je ervaringen op papier te zetten. Het is daardoor heel makkelijk om helemaal met jouw beleving mee te leven.
Veel herkenbaars ook. Het enorme verschil van trippen op psilocybine en LSD ende visuals die veel meer op DMT lijken dan op LSD. Ik heb zelf ook bij psilocybine sneller last van mijn maag en voel me ook echt veel suffer dan bij LSD. Meestal kom ik amper van mijn bankje af... Ik heb 10 keer getript op psilo en echt nog nooit behoefte gehad aan sex terwijl LSD het in dat opzicht wel goed doet. Is denk ik toch echt een kwestie van smaak want ik heb het ook wel eens andersom gehoord.
Wat heb je trouwens een ontzettend toffe zorgzame vriend als ik het zo hoor. Echt fijn als iemand je zo verzorgt en uit het negatieve trekt als je zelf de 'verkeerde' kant op dreigt te gaan.
Het was mijn trouwens ook opgevallen dat je best hard tript op slechts 1 gram. Ik tripte vroeger altijd op 3 gram gedroogde paddo's. Ik heb een sterk vermoeden dat jij hawaiaanse (of een andere sterkere soort) paddo hebt gehad. Het effect lijkt namelijk echt veel te heftig voor 1 gram Mexicaans.
Oh wat leuk dit zeg, wil ook graag paddos doen.. sommige dingen klinken zo herkenbaar, en toch heel verschillend.. Hollandia lijkt er qua visuals wel op denk ik!
Normaal lijken mijn visuals echt los te staan van mijn 'minds eye' (wat ik me voorstel in mijn hoofd). De visuals komen normaal niet uit mijn eigen fantasie lijkt het, maar meer van "buitenaf". Maar ik ga het eens proberen.
Waarschijnlijk niet zo als bij DMT wordt beschreven. Meer qua gevoel denk ik dan. De doorbraak gaat vaak zo: eerst voel ik de bodyload en door te mediteren wordt deze steeds intenser. Op een gegeven moment voelt het alsof ik heel zwaar ben. Soms net alsof er iets van bovenaf hard op mijn schouders drukt. Als dit op een gegeven moment intens genoeg is, dan klap ik daar doorheen als het ware en lijkt alle zwaartekracht verdwenen. En ook de lucht/atmosfeer in de ruimte lijkt weg te zijn, waardoor alles even scherp is, dichtbij of veraf. Normaal hebben objecten zachte randen, maar dan is alles heel gedefinieerd. Het voelt alsof ik uit mijn lichaam schiet en de zware materiële wereld verlaat. Ineens is alles gemaakt van licht/energie en heb ik een heel andere relatie met de wereld dan normaal. Dat zware gevoel dat dan weg is lijkt mijn weerstand/ego te zijn en wanneer dat weg is neemt liefde de plaats daarvan in. Bovenaardse liefde, omdat ik het niet meer tegen kan houden met mijn ego weerstand. Het is overal dan. Er zijn dan ook next-level visuals, vaak heel kristal-achtig, extreem gedetailleerd en nooit negatief zoals voor zo'n doorbraak. Maar het is ook weer moeilijk om te beschrijven, want na een tijdje herinner je herinneringen van herinneringen. Altijd als het gebeurd is er wel een heel sterk gevoel van hoe kon ik dit in godsnaam ooit vergeten...
Haha heroïne?Al voelde ik me wel absoluut sereen en ultiem comfortabel bij die doorbraken. Maar het was ook veel meer dan alleen dat. Volgens mij werken heroïne en paddo's niet op dezelfde receptoren trouwens. Heroïne op de opiaat receptoren en tryptamines op de serotonine receptoren geloof ik.
Ik weet niet welk gevoel je dan terug roept, maar ik kan met wiet niet dat terugroepen waar ik het over had. Of ik moet echt weer doorbreken, maar dat gebeurd normaliter alleen tijdens de piek.
In mijn ervaring hangt dat ook samen met setting en de (sociale) dynamiek. Binnen mijn vriendengroep ben ik de meest ervaren tripper, en ook bij de festivalgroep ben ik een van de oudere en meer verstandige gebruikers: omdat ik me dan verantwoordelijk voel voor de rest, blijf ik op een bepaald niveau gewoon functioneren en kan ik koken en thee zetten, de weg vinden, kloklezen, gesprekken voeren met winkelmedewerkers/festivalpersoneel andere mensen, mensen helpen die minder gaan, etc. Dat gaat dan ten koste van een stukje diepgang.Mijn vriend is inderdaad een beetje een trip sjamaan jaTript veel, kan veel hebben. Ben soms ook verbaasd over hoeveel hij kan op LSD.. Ik bedoel, ik heb behoorlijk wat getript in mn leven en heb zeker ook wel mensen begeleid in hun trips terwijl ik zelf ook super hard ging, maar op zijn niveau zit ik niet en zal ik misschien ook nooit komen. Ligt aan je persoonlijkheid denk ik..
Erg leuk tripreport, Rupsje! Klinkt als een lekker vrolijk tripje.
Dat hard trippen in de badkamer herken ik ook wel. Mijn badkamer is wit met blauw, met zowel op de vloer als de muren tegeltjes. Allemaal rechte lijnen en weinig kleur dus. Zodra de vloer geel, paars, groen en rood is, en de voegen zich in velerlei bochten wringen en opstijgen weet ik hoe laat het is.
Van zo een tripreport krijg ik ook weer heel veel zin in een tripje, maar ik moet nog even wachten. Op Bicycle Day wil ik voorzichtig aan weer eens een DOC-tripje proberen.
In mijn ervaring hangt dat ook samen met setting en de (sociale) dynamiek. Binnen mijn vriendengroep ben ik de meest ervaren tripper, en ook bij de festivalgroep ben ik een van de oudere en meer verstandige gebruikers: omdat ik me dan verantwoordelijk voel voor de rest, blijf ik op een bepaald niveau gewoon functioneren en kan ik koken en thee zetten, de weg vinden, kloklezen, gesprekken voeren met winkelmedewerkers/festivalpersoneel andere mensen, mensen helpen die minder gaan, etc. Dat gaat dan ten koste van een stukje diepgang.
Als ik echter bij meer ervaren trippers ben, zeker in hun omgeving, kan ik die verantwoordelijkheid loslaten en mezelf helemaal kwijtraken. Dat is vooral bij mijn broer en zijn vriendin zo, die zorgen dan juist heel goed voor mij.
Ik durf niet te beweren dat het voor iedereen zo werkt maar ik denk dat je, als je een keer tript zonder je vriend en met hoofdzakelijk minder ervaren mensen om je heen, versteld zou kunnen staan hoe goed je dan ineens kunt functioneren in de echte wereld.![]()
Wat leuk! Laat je weten hoe het ging?Binnenkort ga ik met mijn schoonbroer ook trippen, hij neemt dan voor het eerst LSD, en vind dat toch ook wel heel erg leuk. Iemands eerste keer LSD als buitenstaander meemaken is altijd leuk, want je kunt je eigen eerste keer ook nog wel herinneren. Hoe tof dat was. Maar ik denk dat ik dan ook wel een soort "trip mama" word, tenzij mijn vriend dat overheerst.
Precies dat hahaVooral bij mensen die wat minder ervaren zijn dan jij, bij mensen die op hetzelfde niveau zitten kan ik me heel goed mee levelen en word mijn hele "zijn" ook anders tegenover hen. Minder zorgzaam, meer op 1 lijn. Ik ben dan niet meer de "trip mama" zogezegd, terwijl ik dat in andere kringen wel ben. Het voelt dan een beetje alsof je een stel kinderen onder je vleugels neemt en ze begeleid.
Gister binnen gekrege hahaha, zeker wat voor mij:PZou kunnen, in beide zit psilocybine natuurlijk. Het is gewoon hetzelfde stofjeOp truffels heb ik nog nooit zo hard getript als hierop (Hawaiiaanse), maar zit er zeker aan te denken om een keer de dosis te verhogen (van 22 gram naar 32 gram bijvoorbeeld) en te kijken hoe ik daarop reageer. Zou super leuk zijn als ik dan hetzelfde effect krijg als dit namelijk. Eerst maar eens 4-HO-MET proberen - is ook wel iets voor jou denk ik.
Wat leuk! Laat je weten hoe het ging?![]()
"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."