Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCannabis Hallucinatie

Cannabis Hallucinatie

23 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
A
AnderemaanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Woezoe zei:
Misschien heeft voor jou de soort niks te maken met of je gaat trippen (bij mij ook) maar dat is natuurlijk bij iedereen anders. Ik begon pas iets te voelen van wiet na 3 maanden. Nadat ik de eerste keer wat voelde werd het steeds erger. Omgekeerde tolerantie dus. Hasj heb ik de laatste tijd ook nooit meer gesmoked, misschien dat dat nu eindelijk ook wat doet met me.
Klik om te vergroten...
Heb jij het wel echt over trippen? Dus hallucineren, anders gaan nadenken, anders voelen, kleuren veeeeel intenser? Als je tript van wiet is er namelijk een knop om in je hersenen, en kan je niet een andere soort roken en het niet hebben (het is namelijk gewoon zo dat THC je doet hallucineren, en dat is in elke strain precies hetzelfde). Het gaat op dezelfde receptor als bijvoorbeeld LSD of truffels (serotonine). Van LSD ga je ook altijd trippen, als je genoeg neemt. Was het maar zo dat ik sommige strains wel nog kon roken :(..
P
Picture_is_a_VerbLid
01-01-2024, 00:00
#2
Het eerste dat ik voel wanneer ik gerookt heb (hoge of lage dosering) is een vernauwing van mijn focus. Andere gedachtes naast het gene waar ik op dat onmiddellijke moment mee bezig ben, (zoals de alledaagse zorgen en verantwoordelijkheden), verdwijnen compleet in de achtergrond. Het voelt alsof al mijn energie en hersencapaciteiten worden toegespitst op het directe moment. Deze gedachtes, gevoelens en associaties bij het directe moment krijgen daardoor in verhouding meer aandacht dan de prikkels uit mijn externe omgeving.
Perceptie en interpretatie (mijn externe en interne wereld) gaan vervolgens door elkaar lopen. Waardoor herinneringen en associaties die worden opgeroepen in dit directe moment zich gaan manifesteren als iets dat ik kan zien of denkt te kunnen zien (horen, voelen, ruiken, proeven).
Het bijzondere aan hallucinaties met cannabis is dat ik duidelijker denk te kunnen begrijpen hoe de beelden gekoppeld zijn aan mijn gedachten. Terwijl de focus vernauwing ervoor zorgt dat ik niet kan relativeren en niet kan overzien dat de beelden die ik zie, niet werkelijk aanwezig kunnen zijn. Alsof je snapt hoe het gene dat je ziet gemaakt wordt, zonder dat je kan overzien dat het er niet echt is.
l
lampenkapjeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Moet de rest nog lezen van de reacties maar ik haak hier even op in:

Stonologie zei:
Dit begon bij mij zo'n half jaar/jaar geleden, na 2 jaar dagelijks roken en de dag na 2C-B. Sindsdien is het 1500% van wat het toen was, en heb ik ook een lichte vorm van HPPD opgelopen. Het begint bij lichte visuals en bodyload op wiet, en het bouwt langzaam op naar de sterkte van een lichte normale 2C-B trip. Dan komt de periode dat je nuchter visuals krijgt, en die neemt ook weer maanden toe. Eerst gaan die visuals na 3 dagen niet smoken weer weg, maar ook dat verergerd. Ik heb op dit moment al 6 maanden non stop gehallucineerd.

Mijn vrienden beginnen dit nu ook allemaal te krijgen, kijk dus uit:). Ik vond het zelf heel leuk, tot ik een paniekstoornis opliep mede hierdoor. Dit is gelukkig weer bijna weg, maar wees gewaarschuwt:).
Klik om te vergroten...

@Stonologie mijn vriend heeft dit ook gehad. Het gevoel alsof je high bent terwijl je dat niet bent. Dat maakte hem op een bepaald moment ook angstig omdat hij bang was er niet meer uit te kunnen komen. Is toen ook een hele poos gestopt. Dit was na lange periode zeer intensief blowen.
W
WoezoeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Stonologie zei:
Heb jij het wel echt over trippen? Dus hallucineren, anders gaan nadenken, anders voelen, kleuren veeeeel intenser? Als je tript van wiet is er namelijk een knop om in je hersenen, en kan je niet een andere soort roken en het niet hebben (het is namelijk gewoon zo dat THC je doet hallucineren, en dat is in elke strain precies hetzelfde). Het gaat op dezelfde receptor als bijvoorbeeld LSD of truffels (serotonine). Van LSD ga je ook altijd trippen, als je genoeg neemt. Was het maar zo dat ik sommige strains wel nog kon roken :(..
Klik om te vergroten...

Ja ik heb het over trippen. Ik trip van elke soort, ik bedoelde dat het misschien voor hem wel aan een andere soort kon liggen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."