Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Š 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTruffels microdoseren

Truffels microdoseren

31 antwoorden
8 weergaven
18-5-2026
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#1
Morgen mag ik weer. Dan ben ik vrij dus ik kan wel ff in het 'diepe' springen wat betreft een microdosering.

Wat zeggen jullie, is 2 gr te veel?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Ja, ik denk van wel.
1.5 misschien proberen?

Wat is nu je verloop van dosis geweest?
En wat is je plan? Voor hoe lang en om de hoeveel dagen etc.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#3
De bekendere smart webshops bieden allemaal md verpakte truffels aan.

Op https://microdosing.nl/stappenplan-jouw-microdosing-routine/ staat e.e.a. qua routine.
Ze hebben ook een besloten fb groep waar van alles te vinden is aan ervaringen, tips & tricks e.d.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Intentie: 6x een microdosering met truffels om sweetspot te vinden + effecten ervaren + brainenhancement (hopelijk meer focus en creativiteit). Als deze 6x positief verlopen en ik heb er wat aan dan ga ik door, direct na de 6x of op een later tijdstip en verleng ik het bv. met 10x een sessie. Ook heb ik interesse in met microdoseren met san pedro, 1p-lsd, paddo's en thc. Liefst zelf kweken en verwerken.

Eerdere ervaring qua psychedelica: twintig jaar geleden een tweetal pogingen tot trippen met gedroogde paddo's. Dus praktisch niks. Ik heb een angst om te trippen omdat ik bang ben de controle te verliezen. En dan moet je dat niet doen zo voel ik. Ook niet meer proberen want het pakt gewoon niet lekker uit. Ik wil te graga maar durf niet. Dat kan alleen maar fout gaan en nooit magisch worden. Die mindset heb ik nu eenmaal, helaas. Want trippen lijkt me erg vet. Voor entertainment maar zeker ook voor inzichten.

Ik ben gevoelig voor 'middelen' dus start ik laag qua dosis. Eerst vertrouwen krijgen. Ik heb me stevig ingelezen op df, reddit, thirdwave, microdosing.nl, fb van microdosing.nl etc.

Ik schrijf live met de ervaring mee vandaar de flarden in plaats van volledige zinnen. Ik hoop dat het leesbaar is!



Datum: 21.12.2019, zaterdag
Tijd consumptie 13:20u,
Hoeveelheid: 0.5gr verse truffels mexicana
Status: kort geslapen, redelijk spacig van het slaapgebrek, voor de rest prima

====================================================================

T +15 = 13:15 > op de eerste verdieping met laptop en studieboeken, opkomend, wave, chaotische feels en toch gefocust, stabiel gevoel, muziek van carbon based lifeforms was enkele minuten heel mooi, enige stabiele euforie, kinderen (4,5 en 6) hadden met speciale stift op het raam getekend met mama, kerstversiering, voelde me blij verrast toen ik het zag toen ik even beneden kwam, stift gepakt en een paar paddo's getekend, zo ben ik :) en weer terug naar de studeerkamer, aantekeningen sorteren, even orde op zaken stellen in het studiemateriaal

T +60 = 14:20 > wave voorbij, rustig, kan me snel focussen, dit log opzetten (lukt goed) stap-voor-stap, enigszins analytisch, ik ervaar mijn emoties bewuster daardoor lijken ze vetter, ze zijn duidelijk duidelijker aanwezig, wel meegezogen in de muziek her en der.

T +90 = 14:40 > stabiel, nu ff aan de studie; vragen uit oefenexamens categoriseren en kort omschrijven, zo creÃĢer ik mijn eigen studiemateriaal en kan ik per deel-onderwerp de stof onder de knie krijgen.

T +120 = 15:20 > kalm, gefocust, heldere concentratie op de studie geweest de laatste 30min, tijd was er even niet en dit duidt voor mij op een flowstate, het is zeker geen verbeelding deze effecten, muziek van hiroshi yoshimura heeft me meegevoerd, nu naar de begane grond naar de kinderen, mama gaat 2 uren weg, step intop another realm i guess, ik zie dat ik telkens op exacte tijdstippen log, niet bewust gedaan.

T +265 = 17:35 > half zes geweest, twee uur met de kinderen doorgebracht, minder vaak uitgeschoten dan normaal terwijl ze in de decemberstress zitten en kapot zijn, langzame flowstate maar die was ook wel te wijten aan mn slaaptekort, diverse kindercrises vredevol danwel gecontroleerd aangepakt, opeens was mn vriendin thuis, terwijl ik normaal de tijd in me heb was dit nu zeker niet zo, wederom speelt moeheid een rol heb ik een sterk vermoeden, ben er nu wel 'uitgeraakt' voor een deel,

T +335 = 18:45 > lichte afterbuzz nu, na het avondeten even 15 minuten gewandeld en ik kreeg een veelvoorkomende negatieve gedachte terwijl ik die heel de middag niet gehad heb, benieuwd wat het in een uitgeruste staat doet, ik durf maandag of dinsdag de dosis wel op te schroeven naar 0.75gr, en wat te denken van een floattanksessie met truffels (wow), ik denk dat multitasken lastig is en het werktempo vertraagt, je wordt namelijk gedwongen/gezogen in een concentratiemodus en dat is heel prettig, ook benieuwd naar morgen wanneer de effecten nog merkbaar zouden moeten zijn, schatting: hartslag is met 10 slagen verhoogd geweest gedurende de sessie zo zie ik op mn garmin horloge, ik had mijn gevoeligheid goed ingeschat, in principe lijkt mij 0.5gr voldoende, om toch de grens nog exacter te kunnen bepalen ga ik de volgende keer 0.75 nemen.

T +heelveel = 21:20 > de concentratiemodus is still on, heel de dag erg in het nu geweest, supervet, de effecten zijn veelzijdig en allemaal positief, vooral de veelzijdigheid had ik niet verwacht, voor zover ik begrijp dient het zowat subperceptueel te zijn maar dat niveau overschrijdt het wel, helemaal niet onprettig :)
G
Game&WatchLid
01-01-2024, 00:00
#5
Weet je wat het is met trippen. Je kan ook best iets hoger dan microdosing zitten zonder dat je echt zwaar tript. Als je bijv het dubbele neemt van wat je nu genomen hebt zal je niet in een verwarrende of angstige trip komen, maar wel het gevoel ervaren hoe het is om te trippen. De aangeschoten variant van alcohol zeg maar.


Zo kan je misschien je angst overwinnen. Ik vind het ook altijd erg spannend trouwens dus daarin ben je niet alleen!
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#6
Lijkt me een goed idee, zoiets dacht ik ook al. Alleen het doel is focus en creativiteit. En dan op een manier dat ik makkelijker kan studeren 😁. Dus makkelijker en langer de aandacht vast kan houden plus het vermogen om complexere problemen te doorgronden. Al sluit ik niet uit dat ik op een gezellig tuinfeestje er een keer wat meer consumeer 😊
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#7
*.exe2.0 zei:
Ook heb ik interesse in met microdoseren met san pedro
Klik om te vergroten...
Is dat mogelijk dan?

Je kunt een hele cactus eten, net te weinig nemen en niets merken behalve zware misselijkheid. Hoe kun je dan microdosen?
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Volgens https://www.microdose.nl/product/microdose-san-pedro-cactus-2-stuks-58 wel.
S
Space 🕉Lid
01-01-2024, 00:00
#9
@*.exe2.0 ik ben wel benieuwd op welke dosis jij een volwaardige trip ervaart.

Ik moet m'n sweetspot nog vinden, ik heb nu 2x op 30 gram getript en ik denk dat m'n sweetspot hier niet ver vanaf ligt. Misschien is het 35 gr. Maar ik wil graag de volgende keer 40 gr nemen.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Hmm okee, had altijd gedacht van niet. :)
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#11
Mindless zei:
Hmm okee, had altijd gedacht van niet. :)
Klik om te vergroten...

Let's go dan!
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#12
*.exe2.0 zei:
Let's go dan!
Klik om te vergroten...
Ik? Nee, ik zou eerder echt willen trippen op San Pedro. Heb er hier een staan van dik een halve meter trouwens, maar ziet er niet zo smakelijk uit en wil hem ook niet kwijt. Staat er al 5 jaar of zo. Maar mescaline is nog wel een van de dingen waar ik benieuwd naar ben.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#13
Deel eraf hakken betekent dat de cactus helemaal sterft denk ik?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
*.exe2.0 zei:
Deel eraf hakken betekent dat de cactus helemaal sterft denk ik?
Klik om te vergroten...
Volgens mij niet hoor. Daar kunnen soms weer nieuwe cactussen uit groeien geloof ik. Soms halen ze ook een stuk van een San Pedro af en zetten daar een Peyote op om deze sneller te laten groeien.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#15
Cerberus zei:
Zou dat invloed hebben op de actieve stoffen die de Peyote bevat? Of de potentie ervan? Gezien deze zich "voedt" aan een andere cactus met actieve stoffen.
Klik om te vergroten...
Ik zou het niet weten...
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Interessant dat je je ervaringen van microdoseren neerzet @*.exe2.0 , hoewel ik niet weet of het iets is die ik ga doen, is het wel een interessant onderwerp waar ik meer over wil weten. Maar niet interessant genoeg om me er te die hard in te verdiepen omdat ik zo al met tijdtekort zit :grin: Dus leuk als ervaringen hier passeren.

Mindless zei:
Soms halen ze ook een stuk van een San Pedro af en zetten daar een Peyote op om deze sneller te laten groeien.
Klik om te vergroten...

Zou dat invloed hebben op de actieve stoffen die de Peyote bevat? Of de potentie ervan? Gezien deze zich "voedt" aan een andere cactus met actieve stoffen.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Cerberus zei:
Interessant dat je je ervaringen van microdoseren neerzet @*.exe2.0
Klik om te vergroten...

Ik ga dit topic als log gebruiken dus stay tuned zou ik zeggen :nerd: En op zich is het hele concept niet complex, hoor.
Zeker niet als je al ingelezen bent of uit gebruikerservaring bekend bent met psychedelica.
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#18
Okay dan, vandaag dosis nummer 6.

Ik heb tussentijds niet meer gelogd aangezien de ervaring niet heel veel anders was behalve iets minder heftig effect. Het lijkt wel of er na dosis 1 en 2 gewenning optreedt. Dus de dosis maar opgeschroefd via 0.75 naar 0.88 naar iets meer dan 1.0 gram. En 0.75 is mijn sweetspot, daarboven wordt het net iets te leuk :)

Conclusies:
- Je senses staan flink meer open.
- Multitasken is niet fijn.
- ÉÊn taak uitvoeren is wel fijn. Zonder gestoord te worden, ambient muziekje erbij (Aanrader: Hiroshi Yoshimura).
- Eerste uur is het leukst en dan stabiliseert het zich, kalmer vaarwater, meer de focuszone in waar het het ook nog wel kan golven.
- Wandelen in de natuur ook heel fijn :)
- Je neemt iets meer rust om een vraag te beantwoorden.
- Negatieve reacties komen ook harder binnen.
- Solo gebruik is het fijnst denk ik, misschien met anderen die ook gebruikt hebben. Maar het is niets voor op een verjaardag zeg maar.
- Edgy momenten soms, qua reactie alsof je veel koffie op hebt. Vooral in de eerste 2 uur omdat je iets wil doen en je jezelf geen ruimte geeft om weg te zweven.
- Het is wel een roesje, je bent dieper, tijd is minder op de voorgrond,
- Het is zeker geen placebo effect.
- De dag na alcohol doet het aanzienlijk minder. Zoals ik begreep is dat omdat je een lagere vibratie hebt.
- De dag na de md is er sprake van een na-effect.
- Dag 03 ben je weer volledig nuchter.

Samengevat: blij dat ik het gedaan heb. Sweetspot wel gevonden, ook ingezet om focus te testen en zeker geslaagd. Kan me ergens voorstellen dat het verslavend is. Vanaf maandag weer gewoon zonder doen en aan de studie. Over een tijdje nog eens kijken om dit te doen met een ander middel, opties genoeg.

Eindstand: aanrader wat mij betreft.

Peace
P
PurplextLid
01-01-2024, 00:00
#19
IMG_20191023_154201826-min.jpg
*
*.exe2.0Lid
01-01-2024, 00:00
#20
Kleine collage van trippy pics :)
Deze beelden vielen mij op tijdens m'n md wandelingetjes en heb er een foto van gemaakt.

WhatsApp Image 2020-01-04 at 16.09.03(2).jpeg
WhatsApp Image 2020-01-04 at 16.09.02(1).jpegWhatsApp Image 2020-01-04 at 16.09.02(2).jpeg
WhatsApp Image 2020-01-04 at 16.09.03.jpegWhatsApp Image 2020-01-04 at 16.09.02(3).jpegWhatsApp Image 2020-01-04 at 16.09.02(4).jpeg
WhatsApp Image 2020-01-04 at 16.09.02.jpegWhatsApp Image 2020-01-04 at 16.09.01.jpeg

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."