Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsLSA - Een zaadje heeft water nodig om te bloeien

LSA - Een zaadje heeft water nodig om te bloeien

26 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#1
Een manier om achter te komen. :P
Ik ga het niet uitproberen. Ik vind de psilo ervaring het mooiste dat er is. Daar hoeft van mij niks doorheen.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Oh leuk. Ja beetje spannend is geeft ook wel een extra kick toch. Ben je dan alleen of met iemand?
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Drugs: LSA Hawaiian Baby Woodrose zaadjes
Aantal zaden: 3
Personen: 1 (ik)
Muziek: Spiritual Relax Cillout Mix 2019 - Sean Hayman

Al een paar weken had ik deze zaadjes in het winkelwagentje van de smartshop te wachten op het juiste moment
Dat was dit weekend. Donderdag besteld, zaterdag in huis. Een perfecte dag. Geen afspraken, een hoop gedoe afgerond en tijd voor mijn spirit.
Ik ben gestopt met roken en ik wilde de trip gebruiken om daar meer inzicht voor te krijgen.

1) Mijn Babies
Ik ontwaak uitgeslapen en voel me goed. Ik lees wat meer over de zaadjes op internet. Drink koffie maar eet niets.
Hondjes goed uitlaten, eten geven. Dan neem ik om 17 uur 1 zaadje om te checken hoe het valt en om er een beetje aan te wennen.
De laatste keer trippen is 5 maanden geleden dus rustig aan. Ik ga douchen, en maak mn woonkamer tripklaar. De vloer schoon, gezellige lichtjes aan, fijn dekentje voor op de bank, wierook aan. Mn bed goed opmaken alvast voor de nacht. Ik ga verder gewoon de dingen doen die ik normaal doe en laat de trip zelf zn weg vinden.
Het voelt goed. Ik neem nog een kop koffie en lees nog wat meer over de zaadjes. Ik lees dat ik ze moet schillen tegen de misselijkheid. Oeps dat had ik niet gedaan dus dat doe ik alsnog. Beetje een gedoetje en gepriegel maar het lukt wel. Ik voel een soort zachte tederheid naar de baby woodrose zaadjes en moet er goed voor zorgen en goed op ze passen. Daar moet ik een beetje om lachen en realiseer me dat de trip een beetje is begonnen. Ik neem twee zaadjes en kauw ze goed fijn. Het is 18 uur.
Ik ga op de bank liggen en zap een beetje op de tv maar zoals gewoonlijk is er niets boeiends. Ik doe de tv uit en ga onder het dekentje liggen.

2) De Lollie
Ik voel me erg moe en heb zin om te slapen. Het voelt donker en duf. Het begint te werken. Ik realiseer me dat ik wel even iets moet doen om de trip te begeleiden en ga een lollie pakken. De lollie krijg ik na heel veel gedoe pas uit het papiertje en ik ga zitten met de lollie. De lollie is werkelijk de allerlekkerste lollie ever en ik voel de smaak als oranje kleur door mn lichaam stromen. Het is ook erotisch, alsof ik met de lollie aan het zoenen ben.
Ik zet you tube aan zoek een beetje doelloos. Dan bedenk ik me dat ik een mapje heb waar tripmuziek in staat (eureka!) en dat zet ik op.
De muziek is perfect, een lange intro en dan een countdown met lift off zoals bij astronauten.
Strepen van kleuren op mijn ademhaling. Mijn adem danst met kleuren in mijn lichaam. Wat prachtig! Echt zoals lsd maar dan iets natuurlijker.
Ik ben echt perplexed en helemaal flebber. Wauw.

3) De Specht
De muziek is afgelopen en ik zet de volgende op. Die is wat langzamer en rustiger en dat vind ik helemaal oké want ik wil weer een beetje op aarde komen. Ik kijk naar een marrocaanse henna lamp en dat licht is zo warm en fijn en zacht. Ik krijg een heel sterk thuis gevoel en dat ik mag zijn. Golven van misselijkheid bloeien in mij open en worden bloemen van liefde. Ik ben heel blij dat ik niet gegeten heb want ik de misselijkheid is heel sterk en soms moet ik kokhalsen zoals met xtc. Maar dat zorgt er voor dat het los komt en dat alles gaat vloeien en zacht wordt.
De muziek is niet fijn meer en ik bedenk een liedje wat ik altijd heel mooi vindt. Ik zoek het op. Het is een live concert. De artiesten zien er heel raar uit en doen me denken aan pinokkio. Hun neusen zijn raar en lang en hard zoals van hout. De violist ziet er een beetje griezelig uit, heel dun en lang alsof hij op stelten loopt. Het gezicht van de zangeres is hard en lijkt van hout en dun.
Ik bedenk dat ik al heel lang niets gedronken heb en dat ik moet hydrateren. Hout heeft water nodig. Zaadjes hebben water nodig om te bloeien. Ik ben dat hout en ik ben een zaadje.
Ik sleep mezelf naar de wc en drink wat water met ranja. Dat smaakt heel gek. Het water lijkt net alsof het niet in mijn lichaam hoort.
Ik besef dat de trip wellicht aan het afnemen is en dat ik tot rust moet komen. Ik heb iets nodig maar weet niet wat. Ik had dat moeten voor bereiden. Zachte muziek om weer op aarde te komen. Echt iets voor de volgende keer.
Ik zet de tv aan om te zien hoe heftig ik aan het trippen ben. Heel heftig. Het ziet er uit als een tekenfilm als de plaatjes slordig zijn uitgeknipt en voor elkaar zijn geplakt door een kleuter.
Dit is echt lsd. Ik moet er om lachen.
Ik zoek naar iets wat me kan entertainen maar kan niets vinden. Overal zit geweld in. Ik wil geen geweld. Zelfs een tekenfilm is met agressie en geweld. Ik baal omdat ik me niet kan vermaken. Ook dat had ik beter moeten voor bereiden. Ik heb ervaring met lsd en weet dat je dan niets kan vinden en echt muziek op repeat moet zetten.
Een les voor de volgende keer. Ik vind het wel een beetje dom van mezelf. Het staartje van de lsd kan heel vervelend zijn en lang duren. Dat weet ik toch? Voor de volgende keer dingen klaar zetten zoals drinken, fruit en misschien wel chocola.
Met moeite kom ik van de bank om naar het toilet te gaan en water te drinken. Ik kijk in de spiegel. Mn pupillen zijn groot en mn gezicht ziet er uit als een specht zoals bij de zangeres.

Ik kijk op de klok en het is pas 23 uur. Ik word onrustig want eigenlijk moeten de honden naar buiten maar ik durf niet.
Wachten nog tot het een beetje gezakt is. Ik ben bang om buiten mensen tegen te komen die dan gaan vervormen door de trip.
Ik wacht tot begin van de nacht en dan moet ik toch echt naar buiten. Oké. Suiker nemen. Jas aan. Kapuchon op. Buiten is het inderdaad vreemd. Het is licht alsof het overdag is en op zich is het wel oké maar ik heb geen zin in mensen. Misschien als het later zou zijn dat het dan wel comfortabel is maar nu wil zo snel mogelijk weer naar binnen.
Ik moet eten. Dat had ik gelukkig wel klaargezet dus hoeft alleen maar opgewarmd. Het (vegetarisch) eten is verukkelijk en smaakt echt zo goed en lekker.

Ik zap nog wat op de tv en denk na over de trip.
Ik ben heel blij dat ik gestopt ben met roken.
Ik ga meer hydrateren
Ik ga helemaal stoppen met vlees eten
En ben nog veel meer tegen agressie en geweld dan ik al was. Peace Man! Flower Power.
Dit was een heuze echte lsd trip wat me deed denken aan de jaren 70.
Echt heel gaaf en leerzaam en WAUW

Het is al half 4 als ik naar bed ga en val redelijk goed in slaap. Ik slaap licht en lang met steeds even wakker.

Ik heb nog 7 zaadjes over.
Wat doe ik daarmee?
Die ga ik voorlopig echt niet nemen. Kan ik ze bewaren? Hoe dan en hoe lang?
Weken? Maanden?
Misschien plant ik ze wel in de tuin en geef ze water zodat ze kunnen bloeien en er bloemen uit ontspruiten en misschien zelfs wel een boom.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#4
ik heb ooit eens 4 zaden gegeten. Ik kan me nog goed herinneren hoe ongelooflijk stoned ik was. Het was absurd. Ik had moeite met mijn arm optillen toen ik op de bank lag helemaal lam.

Jou ervaring klinkt een stuk leuker :) Ik krijg ook altijd vredige gevoelens van psychedelics. De natuur is dan zo fijn. Dan zie ik brandnetels als lieve planten. Ze prikken alleen uit zelfverdediging.

Toen ik op LSA door het park liep was de zon zo intens. Kleuren knalde op me af. Alsof de hele wereld verblindend mooi was.


Ik heb zelf ook nog 10 van die zaden. Ik heb ook geen idee of ik het nog een keer wil doen. Ik vond het wel intens, maar Ik kreeg sterk het idee dat ik iets had gegeten dat een plant voor mij had gemaakt om me een lesje te leren. Als je mijn zaadje eet dan zul je het krijgen ook. hahaha.

Ik heb ze maar in een zakje gedaan en weg gestopt in een kastje.
Ervaring leert de beste les :P

Volgens wiki komt er een mooie klimplant uit. Een tropische dacht ik.
8
8️⃣6️⃣Lid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb nog 7 zaadjes over.
Wat doe ik daarmee?
Die ga ik voorlopig echt niet nemen. Kan ik ze bewaren? Hoe dan en hoe lang?
Weken? Maanden?
Klik om te vergroten...
Donker en droog tientallen tot honderden jaren. Laatst nog een bericht gelezen over dat ze duizenden jaren oude zaadjes hadden kunnen ontkiemen.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#6
Martinus,
Wellicht was het nu heel leuk omdat ik de dagen ervoor bewust had gevast en me helemaal kon laten meevoeren.
De laatste paar keer trippen was met Trip-E van Happy Caps en toen was ik ook alleen maar heel erg stoned met maar een klein beetje visuals. Toen had ik niet gevast en ook gewoon wat kleine dingen gegeten tussendoor. Overigens rookte ik toen nog en best veel tijdens de trip. Of misschien moest ik aan de zaadjes wennen, dat kan ook. In de Trip-E zit ook Woodrose Baby zaadjes.
Ik vond het wel jammer dat het tweede gedeelte (de specht) wat minder mooi was. Ik dacht dat het al aan het af nemen was en had verder geen idee meer wat ik er nou mee moest. Beetje dolend. Volgende keer echt beter voor bereiden. Zoals de lollie de kick off gaf met de count down muziek, zo had de tweede set ook een sprinkplank nodig gehad.

Bad Ass Junkie,
De zaadjes gaan in een zakje in een potje in de koele en donkere kelder.

Vandaag nog wat na effecten gehad. Dat trekt nu weg.
Ik wil voor een volgende keer een lava lamp aanschaffen.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ja, Ik denk dat er op die dag iets was wat me gegrond hield. Ik wou me niet mee laten voeren en gaf me niet over. Misschien omdat ik de body load niet fijn vond of omdat ik samen met iemand was die 5 gram paddo's op had.

Persoonlijk vind ik het "de specht" deel van een trip ook altijd wel leuk. Ik ga dan vaak buiten in het park lopen. Er is vlak bij mij een heemtuin met een vijver wat echt schitterend is dan. In de zomer pootjebaden.

Maar ik had bij mijn laatste paddo trip na afloop ook wel een beetje het idee dat ik het jammer vond dat het hoogtepunt snel over was. Ik had een paar golven van intense visuals. Die waren echt zo absurd en geweldig. Dat ik als ik terug denk spijt heb dat ik niet langer die state of mind had kunnen vast houden. Ik kreeg het als ik ging liggen en mijn ogen dicht hield en dan mijn lijf en geest helemaal ontspande. Dan ontspande ik me zo hard dat ik de misselijkheid in mijn maag niet meer voelde en dan ging mijn 3de oog helemaal los.

Vaak laat ik me ook te veel afleiden door aardse dingen zoals mede trippers of lichamelijke sensaties. Ik vind het nog best een kunst.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ja dat omschrijf je goed, Martinus.
De kleuren flow was echt prachtig. Heel heftig.
Het stopte omdat de muziek afgelopen was en ik even op aarde moest komen om te drinken.
Daarna kreeg ik het niet meer terug. Het is inderdaad een kunst om het dan nog een keer los te laten.

In de omschrijving van de smartshop staat dat 5 tot 10 zaadjes genomen kan worden voor een normale trip.
Dit waren er 3.....
Ik ben heel blij dat ik het voorzichtig heb opgebouwd. Ik had er 5 klaarliggen, omdat tellen nog wel eens ingewikkeld kan zijn.

Vandaag voel ik me nog wat wankel. Beetje wiebelig en onzeker. Dat zal wel bijtrekken. Ik hoef gelukkig geen belangrijke dingen te doen. Straks extra naar buiten met de honden voor een lange wandeling.
Back to reality.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ja ik had zelf eerst 3 genomen omdat dat de beginners dosis was. Maar ik had geprobeerd de schilletjes er af te halen en er een bende van gemaakt. Dus ik dacht, laat ik een zaadje meer voor de zekerheid. Ik had niet verwacht dat het zo intens zou zijn.

Na jou ervaring ben ik toch wel weer nieuwsgierig geworden om het nog eens te proberen.
Misschien de volgende keer als ik zin heb in een psychedelic dat ik dan voor een paar zaden ga.

Komt misschien wel door het vasten dat je een beetje wankel ben. Ik raak vaak wel een beetje van de rel omdat mijn maag totaal blokkeert als ik een psychedelic neem. Laatste keer met LSA had ik 1 hap van een stroopwafel gegeten en dat was genoeg om over mijn nek te gaan.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dit is de muziek waar het zo goed op ging:

C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#11
Voor een volgende keer ga ik ipv 1 + 2 (met een uur tussen) 1 + 1+ 1 nemen (met steeds een uur tussen). Misschien is de landing dan wat minder abrupt. En een goede playlist maken die ik gewoon kan laten spelen, met warme landings muziek. Leonard Cohen ofzo. Wollige muziek. De playlist moet dan echt goed opgebouwd en misschien een lekker housje ook in het midden.

Als ik dan van te voren goed gedronken heb en wat eten en drinken klaarzet kan ik er misschien in blijven.
Achteraf bekeken had het ook wel iets van opium, het warme zwoele.
Het was echt een complete trip, met inzichten, liefde, visuals en het circusachtige abstracte.
Heel mooi.

Veel gedaan vandaag. Echt een fijne dag. Het wankele neemt af, voel me nog wel kwetsbaar. Maar ook schoon en opgeruimd.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#12
haha. dat is wel lekker zweverig.

Wat ook helpt is een goede koptelefoon. Een met een brede soundstage laat maar zeggen. Dan word trance achtige muziek echt een beleving. Als ik nuchter ben merk ik het nooit echt op. Maar op wiet heb ik wel eens naar wat lucid DnB zitten luisteren. Dat was echt intens niet normaal. Dan vult het je hele oor met muziek en lijkt het wel alsof je ieder trilhaartje in je oor tegelijk stimuleer.

Ik denk dat het ook een discipline is. Het trippen zelf. Door het te doen word je er beter in.
Je kan ook meditatie proberen. Ik zelf probeer altijd op de bank in stilte weg te smelten.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ja ik heb een hele goede (dure) Bose koptelefoon
Nuchter luisteren is al een feestje. Ik zal het zeker proberen. Thanks for the tip!
Mijn bank is een hele fijne zachte lounge bank met een zitdiepte van 120 cm met veel kussens. Als ik lig dan lig ik op box-hoogte. Dat was heel fijn!
Ik had wel de muziek een paar keer wat zachter gezet, het stond helemaal niet hard maar zachter was toch prettiger.

Verder was me opgevallen dat de golven in mijn lichaam me sterk associeerden met het dansen wat ik doe. Ik ben buikdanseres. Het waren dezelfde golven als een bodywave. Dat is een soort zeemeermin golfbeweging. Het buikdansen is ook zo heerlijk bevrijdend. Woensdag mag ik weer, ben benieuwd of ik dat dan intenser ervaar.
Arabische toontjes in muziek doen het altijd wel erg goed tijdens een trip.
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Ik heb nog nooit golven in mijn lichaam gevoelt.
Misschien had je gewoon op dat moment moeten gaan dansen. Toen je die golven voelde.
Volgens mij doen bepaalde stammen in de jungle ook aan dans en zang op psychedelische trips.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#15
Ik heb wel gedanst, liggend op de bank.
Ik was niet in staat om van de bank af te komen hoor. Ik was alleen maar adem en vloeiende dansende kleuren. :)
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#16
Ik ben benieuwd naar jouw volgende ervaring, Martinus. Enig idee wanneer je dat wil gaan doen?
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#17
Hmm ja dat is een goede vraag. Mijn laatste trip op paddenstoelen was eind december na kerst. Sins dien heb ik geen visuele psychedelica gegeten. De trip was geweldig. Ik had het idee dat ik toen kort in een soort van flow state was beland. Ik weet niet hoe ik het moet beschrijven. Ik had ook een plant wezen gezien die uit het plafond groeide naar mij toe. En die mij bekeek met zijn bloem hoofd. Maar omdat ik met gezelschap was en omdat ik echt extreem open word op psychedelica waren de momenten van trippen vaak onderbroken door conversaties met mijn gezelschap.

Sins dien ben ik een beetje zoekende naar een psychedelic die mij niet zo zwaar valt. De LSD die op mijn pad kwam was nep. Salvia heb ik een klein beetje van gerookt, maar ik kreeg daar een beetje bad vibes van. Dus ik heb daar geen werk van gemaakt.

Van beide paddenstoelen en LSA word ik behoorlijk misselijk. Zelfs op een nuchtere maag. Dat valt me altijd wel zwaar omdat ik dan een hele dag van de rel ben.
Dat blokkeert mij altijd een beetje om het zomaar alleen te nemen.

Ik zit ook een beetje te denken over goede set en settings om alleen psychedelics te nemen. Ik heb wel een idee maar dat gaat pas later dit jaar misschien lukken.
Dus ja ik twijfel nog een beetje. Ik wou dat ik iets kon verzinnen tegen de misselijkheid.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#18
Ik was ook erg misselijk hoor. Echt wel tegen kokhalsen aan. Maar omdat ik wist dat ik gevast had maakte ik me geen zorgen en werd de misselijkheid steeds een aanzet naar de golf voor een nieuwe kleurendans in mijn lijf.
Ik herkende het van xtc, als dat inkickt moest ik ook altijd erg kokhalsen en dan wist ik, nu gaat het werken.
Ik had er zelfs een theorie over, namelijk dat door de misselijkheid het zaadje open ging in mn lijf en de bloemen er uit kwamen.
Dus steeds maar even misselijk en dan denken joepie daar begint het mooie weer.

Achteraf bedenk ik me wel dat een volgende keer wellicht een totaal andere ervaring zal worden. Andere setting, andere state of mind. Misschien minder gevast...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#19
van MDMA word ik nooit echt misselijk. Heb er ook wel eens wat hallucinaties bij gehad.

Inderdaad is het moment dat ik misselijk word van iets ook vaak het moment dat ik wat begin te voelen.
Ik had een keer paddenstoelen thee gedronken. Na 10 minuten sloeg het in als een bom. Ik was meteen misselijk en verder kan ik me niet zo heel veel herinneren. Was een behoorlijk rare ervaring.
C
CocosLid
01-01-2024, 00:00
#20
Van MDMA heb ik ook intense hallucinaties gehad. Symbolisch.
Ik denk er over om aankomend weekend 1 zaadje te nemen. Ik wil wel verder onderzoeken wat het doet.
Helemaal flebber op de bank zoals afgelopen keer dat hoeft voor mij niet zo heel erg elke keer. Eens zien wat 1 zaadje doet en ik nog kan functioneren. Ik verwacht wel inspiratie.
Ik wil ook 1 keer in de week (licht) blijven vasten. Dus dat kan ik dan combineren.
In mijn wilde jaren 90 jaren tripte ik vaak met een lage dosis. Daar heb ik zeer goede herinneringen aan.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."