Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums10e keer xtc: een onverwacht prachtig jubileum!

10e keer xtc: een onverwacht prachtig jubileum!

11 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
E
ExpexLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: Ik, man, 36 jaar, 85 kg.
Wat: totaal 204 mg xtc
Waar: Gashouder Amsterdam, ADE Awakenings
Wanneer: 19 oktober 2019

Oke, ik zal er geen doekjes om winden, mijn xtc trips van dit jaar waren keer op keer een teleurstelling. Na Welcome To The Future Indoor in november vorig jaar (zie voor tripreport https://drugsforum.nl/posts/1293157/), waar ik zat te prutsen met capsules van vage vermaalde pillen die al of niet werkten, dacht ik dat ik het op die avond definitief had verpest voor mezelf. Mijn daaropvolgende trips in februari, mei en augustus waren maar zo en zo: zeer trage come up (geen duidelijk inkick moment), weinig liefde en matig sociaal. Afgelopen zaterdag stond er voor de tiende maal xtc op het menu: Joris Voorn in de Gashouder (ADE Awakenings). De avond van tevoren was ik al redelijk los gegaan op de NDSM werf met een puntje speed, 10mg 2cb en, voor het eerst, een kleine dosis ghb. De speed wilde ik eigenlijk niet doen omdat ik weet dat dit dit de xtc trip negatief kan beΓ―nvloeden. Maar toch gedaan. De verwachtingen van vandaag waren dan ook wederom niet bijzonder hoog. Gelukkig had ik het mis, het zou een top 3 ervaring worden. Ik heb al mijn herinneringen i.c.m. de whatsappjes aan elkaar geknoopt in een zo gedetailleerd mogelijk verslag:sunglasses:

Zaterdag 19 oktober:
Het festival begon al om 12:00 uur, maar door verplichtingen kon ik er pas om 15:45 zijn. Ik appte mijn vrienden en ben meteen even de zaal in gelopen in afwachting van het antwoord. Mijn eerste keer in de gashouder. Wow. Binnen was het al stampvol en, in tegenstelling tot de tochtige schuren waarin ik gisteren verbleef, was de temperatuur hier al ongeveer standje sauna. Maar wat een schitterende zaal zo zonder pilaren en met een fijne galm.
De vrienden waren snel gevonden. Zij waren al 1,5 uur eerder begonnen met hun pil en zaten lekker in hun rush. Jammer, ik had de ervaring graag gedeeld, maar ik ben nu eenmaal het type dat liever wat later dan vroeger begint; eerst even een rondje lopen, paar biertjes, sfeer proeven en dan langzaam opbouwen naar een climax. Zoals elke keer dat ik drugs gebruik was ook deze trip autistisch nauwkeurig voorbereidt. Het schema voor vandaag: 102mg (ΒΎ pil) als startdosis, na anderhalf uur 68 mg (halfje) en na weer 1,5 uur misschien nog een kwartje (34mg).
17:20 – t= 0: toiletten bar slecht geregeld. Maar een paar hokjes, een pisgoot en slechts één (geen grap) kraan voor zowel de dames als de heren samen. Dan maar lekker midden in de zaal mijn ΒΎ innemen.
17:35 – t+ 0:15 Ik sta wat te praten met een dame uit Schotland. Ik ben gefascineerd over haar tattoo’s en vertel haar dat ik er ook een wil laten zetten en of ze nog advies voor me heeft. We babbelen wat over Above & Beyond, welke zij net als ik ook helemaal geweldig vindt en over ASOT950 wat er ook weer aankomt. Tijdens het gesprek begin ik me lichtelijk vaag te voelen.
17:41 – t + 0:21: wat krijgen we nu, het lijkt alsof het dak van de gashouder zich opent. Ik ervaar na lange tijd eindelijk weer dat typische, onbeschrijflijke gevoel van een inkickmoment.
Verschillende spontane gesprekken ontstaan. Ik herinner me een wat langer gesprek een met een Amerikaan die speciaal voor dit feest naar Nederland is gekomen. En wat voor festivals er overzee allemaal zijn. Ik geniet van zijn native accent, een verademing t.o.v. de schotse dame van zojuist welke ik soms maar moeilijk kon verstaan.
Ik schuifel steeds een beetje verder en zie een mooi stelletje staan, stel me even voor en vraag of ze gezellig samen uit zijn. De jongen geeft aan dat het zijn zus is, terwijl hij me een glimlach en een schouderklopje geeft. Bijzonder. Het werd tijd voor een rondje met mijn maatjes. Even onder de tribune door. β€˜Is hier de dark room?’ zo vraag ik mij af. Onder de tribune staat een beveiliger helemaal alleen en ook hem sprak ik even aan dat het toch helemaal niet gezellig is dat hij hier alleen moet staan de hele avond. β€œWAT MOET JE’. Hij kijkt me raar aan. "Sorry ik bedoel, wat moet je eigenlijk beveiligen?" corrigeer ik mezelf. Hij wijst naar een hek waarachter allemaal buizen lopen, blijkbaar belangrijk. Ik kan er helemaal niks mee, geef hem een hand en we lopen door.
18:40 – t+ 1:20: we lopen dus onder de tribune door en gaan via de rechterkant de trappen van de tribune op. Halverwege de trap staat wederom een mooi stel. Het blijkt opnieuw om een broer en een zus te gaan, uit Zweden. Ze zijn hier speciaal voor Joeris naar toe gekomen. Wie? Joeris. O, you mean Joris! De dame ziet er geweldig uit, echt een 'typische' Zweedse blondine. We maken een babbeltje. Ze heeft een zoontje van 10 maanden en die zit thuis met papa in Zweden. Wederom bijzonder en genoeg gespreksstof. Ik maak wat grappen over poepluiers en slapeloze nachten. Ze kijkt me semi geplaagd aan. Tevens blijkt ze in haar omgeving bekend te staan als β€˜the drugs capital’. Er volgt een interessant gesprek over drugs, een van mijn favoriete gespreksonderwerpen. Haar broer(tje) is tevens erg onderhoudend en communicatief, de perfecte voeding voor mijn tot nu toe uitstekende trip.
18:50 – t+ 1:30 mijn telefoon trilt als een malle. Wat nu dan. Het blijkt mijn vooraf ingestelde bijpak alarm te zijn wat aangeeft een halfje bij te pakken. Ik zet dit altijd omdat je met xtc al gauw de tijd uit het oog verliest en ik graag β€˜in control’ wil zijn. De Zweedse broer ziet mij bezig zijn en vraagt of hij wat van mij kan kopen. Ik heb nog niet eerder zo’n situatie gehad. In een split second besluit ik dat het goed zit en vertel hem dat ik eigenlijk maar een halfje kan missen maar dat hij die wel mag hebben voor een token. Hij geeft aan dat ie me ook wel 2 tokens wil geven; ik vertel hem dat dat echt niet nodig is. En zo sta ik dus ineens halverwege de trap, verhoogd en dus vol in het zicht, te dealen. Hij slikt het halfje, terwijl ik hem vraag wanneer hij zijn laatste trip had: 2 weken geleden. Ik vloek met een glimlach en vertel hem semi serieus (met het moraal van dit forum in mijn achterhoofd) dat ik als ik dat wist, de pil niet aan hem had gegeven. We praten wat over o.a. de buitensporige prijzen in zijn land voor bijvoorbeeld een biertje, en ik grap wat over ons β€˜tiny and cheap’ Nederland. Ik loop even naar de zijkant om wat raketjes voor ons allen te halen. Ze smaken heerlijk.
19:15 – t+ 1:55: we nemen afscheid van de broer en zus en wisselen nog contactgegevens uit. Dit zijn by far de fijnste mensen van deze avond. Het halfje erbij kickt duidelijk in ik voel dat er nog een schepje bovenop de toch al intense trip komt. Een meisje heeft zich volgehangen met gekleurde lampen alsof ze een kerstboom is. Het ziet er prachtig uit. Ik ontmoet nog een gespierde kerel die op stap is met 2 jongedames. Hij blijkt uit Zoetermeer te komen. We babbelen even over zijn hometown en wanneer Zoetermeer weer eens op de kaart wordt gezet. Hij weet het ook niet. Ik spot ermee dat hij de vrouwen waarschijnlijk constant van zich af moet schudden. Het valt mee en hij blijkt behoorlijk in de friends zone te zitten. Hij vraagt me zijn leeftijd te schatten. Ik zeg "je hebt de huid van een jonge dertiger, maar gezien je grijze baardje zou je weleens boven de 40 kunnen zijn". Hij blijkt 49 te zijn.
De set van Joris is inmiddels ruim een uur bezig en door de heerlijk galmende Westergasfabriek klinkt het iconische Seven Days and One Week van B.B.E., wat ik naar mijn gesprekspartner vertaal als "vette plaat, six days, seven nights" (een film met Harrison Ford uit dezelfde periode…).
19:40 = t+ 2:20: Ik ben nu echt superleip en niemand is nog veilig voor mij en mijn complimenten. Het is de hoogste tijd om te gaan roken met een gebietste sigaret (ik rook normaal niet). In het rokershok vraagt een dame of ik de polonaise met haar wil lopen. Ze stelt zich voor als Jolanda. Ik zeg zonder erbij na te denken dat ik haar ook echt zo’n Jolanda type vind. Niet mijn beste openingszin ooit. Ik blijk haar naam verkeerd te hebben verstaan, ze heet eigenlijk Yolanthe. We weten beiden niet hoe om te gaan met deze consternatie en besluiten om dan maar de polonaise te lopen, ik voorop met mijn sigaret. Het is ronduit beschamend, maar als ik omkijk blijkt er toch een groepje achter me te zijn gevormd. Bijzonder. We nemen afscheid. Ik wil terug naar de zaal lopen en zie rechts van me de stand van Unity met bezoekers die enquete aan het invullen zijn ofzo. Gezien al mijn opgedane kennis over drugs lijkt het me een goed idee deze ook even op de proef te stellen bij de experts. Ik ga aan de tafel staan en probeer het A4tje te lezen. Ik kan werkelijk helemaal niets van de letters maken, alles is onscherp. EΓ©n oog dichthouden, geeft een van de medewerksters me als tip. Ook dat helpt niet. Ondertussen word ik meerdere malen aangesproken door random bezoekers met vragen over drugs. Blijkbaar lijkt een witte Tommy Hilfiger polo op de bedrijfskleding van Unity of zie ik eruit als een EHBO’er. In ieder geval, na de derde keer ben ik het beu en besluit ik zelf maar achter de toonbank te staan en mezelf te presenteren als medewerker die β€˜al jullie vragen over drugs kan beantwoorden’. Dit kunnen de echte Unity medewerksters niet zo waarderen en ik word gepast verplaatst. Ik wil echter nog graag een gekleurd beessie hebben. Hiervoor moet ik de vragenlijst invullen. Maar dit lukt dus echt niet. β€˜Dan maar een mondeling examen afnemen?’ stelt een van de dames voor. Hilariteit alom. Ze vragen wat ik op heb en hoeveel. Ik beschrijf ze mijn avondschema van geteste pillen en vertel iets over de 3 maanden regel en 1,5mg/kg (ook al zit ik daar inmiddels al -waarschijnlijk ook duidelijk zichtbaar- overheen). Ze vinden het helemaal mooi en ik krijg het beessie β€˜omdat ik zo een bewuste gebruiker ben’. LOL.
20:00 – t+ 2:40: ik loop weer terug naar de zaal, vind mijn vrienden en we dansen nog wat Joris. Ik kom een groepje tegen waarvan een jongen een dermate grote smile en dansmoves had dat ik even een babbeltje met hem maak. Het blijkt zijn allereerste festival ever te zijn en hij vindt het me toch een partijtje mooi, hij staat helemaal te stralen. Volgens zijn vrienden heeft hij alleen maar alcohol op. Ik geloof er niks van.
20:20 – t+ 3:00: mijn bijpak alarm gaat weer af. Ik pak mijn portemonnee en sprokkel uit het muntvak de kleine brokjes welke voorheen de laatste kwart pil vormden bijeen en gooi ze in mijn mond met een slok water.
21:00 – t: 3:40: het vage 'dancing zombies' uurtje is begonnen. Dit laatste uurtje heeft altijd een bijzondere sfeer vind ik. Iedereen weet dat feest zometeen afgelopen is, het eigenlijk niet meer beter wordt en het gros beweegt een beetje op de autopilot. Ofzo. Ik ben inmiddels ook aardig afgekoeld, maar van een crash is geen sprake, waarschijnlijk door de laatste dosis. Hulde.
21:40 – t+4:20: β€œJongens, ik ga even op de tribune zitten.”
21:50 – t+4:30: We staan buiten met jas en al.
Een van m’n maten heeft nog een gratis kaartje voor een afterparty ofzo iets. Hij moet zelf nog een flink stuk met het OV en stuurt mij het kaartje. Ik heb geen idee wat het is, maar besluit even naar binnen te gaan. Het blijkt geen afterparty te zijn maar een net beginnend en groot feest in de Westerunie. Binnen is nog praktisch niemand en ik voel mezelf als the last man standing, terwijl ik natuurlijk een van de eersten ben. Ik realiseer me dat als ik hier wil blijven, ik toch echt een sprong terug in de tijd zal moeten maken. Dit gaat hem niet meer worden en ik loop naar buiten. Ik besluit lekker te gaan lopen naar station Sloterdijk. Het was heerlijk en droog weer.
00:20 – t+ 7:00: ik ben goed moe en lig heerlijk in bed. Sinds vanmiddag trouwens niet geplast. Dit bevestigt nog even dat ik vandaag toch wel echt weer ver ben gegaan. Maar het voelt goed. De dag gaat nog even door mijn hoofd. Wat heb ik een lol gehad en wat heb ik een leuke mensen ontmoet. Niet al te lang daarna val ik diep in slaap.
’s Ochtends nog wat gekke β€˜half slaap half wakker’ dromen gehad met wat rare stemmetjes en een brandende hond oid. Plassen lukt eindelijk weer. De komende dagen zo goed als geen dip gehad. Was ook bijna niet mogelijk met zoveel leuke herinneringen aan het gehele weekend.

Evaluatie:
Ik was aardig van het padje, maar toch ook wel redelijk in control, zoals ik het ook graag heb:
- Bewust van mijn drankjes, niet te veel gedronken.
- Geen kauwgom gekauwd; gewoon onderdrukt en mijn kaken zoveel mogelijk vrij van elkaar proberen te houden. Dit ging prima.
- Bijpak alarm is top, echt een aanrader.
- Ik herinner mee bijna alles nog. In tegenstelling tot mijn eerste xtc trips waarbij er soms echt een gat van 2 uur in mijn geheugen zat.

Verbeterpunten:
- Dat tweede halfje, dat had denk ik eigenlijk ook prima een kwartje kunnen zijn. Zo zou ik tenminste overall nog binnen de 2mg/kg blijven. Nu werd het eigenlijk allemaal net te dolletjes. Wellicht in de toekomst kijken hoe de startdosis valt, en daar dan de bijpak dosis op aanpassen.
- Lettertype van Whatsapp van tevoren op β€˜groot’ zetten :sweatsmile:

Conclusie:
Geen idee hoe het kan dat deze trip zo meer intens was dan de anderen. Mogelijk omdat dit een indoor feest betrof waarbij het donker was en het geluid flink galmde, terwijl mijn vorige trips zich voornamelijk buiten -en overdag- afspeelden.
XTC, je blijft vreemd maar, zoals Rob gee ooit bezong: Ecstasy you, you (still) got what I need!
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Expex zei:
wat krijgen we nu, het lijkt alsof het dak van de gashouder zich opent.
Klik om te vergroten...
Haha dat gevoel idd. Dat de ruimte groter wordt of dat je je bewust wordt van de grote ofiets :tonguewink:
D
DrumCodeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misschien is het toeval maar vorig jaar heb ik op dit feest ook een van de beste xtc trips ooit gehad. Voor mijn gevoel is xtc heel erg afhankelijk van de sfeer en vooral ook de mensen die je tegenkomt. Praatjes maken met leuke mensen is een van mijn favoriete bezigheden op xtc namelijk (en zo te horen ook die van jou). Fijn dat je zo'n leuke trip hebt gehad!
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#4
Leuk report! Joris voorn is ook echt wel bij uitstek MDMA muziek vind ik.

Wel grappig dat je de volgende keer voor een kwartje wilt gaan om bij te pakken. Ik ben net zo'n doseer autist als jij 🀣

Ik start meestal met 110 en neem daarna nog een kwartje van ongeveer 50. In de praktijk voel ik daar dan meestal weinig van, waardoor ik uur later nog een kwartje pak. Ik zat er vanavond (want drie maanden voorbij en feestje πŸŽ‰) juist over te denken om due kwartjes maar te combineren tot een halve.
Nouja, ik denk er nog even over na πŸ˜„
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik heb ook echt moeten lachen om je report, veel herkenbare en typische xtc-op-feestje-ervaringen. Lekker dat MDMA toch nog wat 'magie' voor je in petto had!
E
ExpexLid
01-01-2024, 00:00
#6
Zonnetje zei:
Haha dat gevoel idd. Dat de ruimte groter wordt of dat je je bewust wordt van de grote ofiets :tonguewink:
Klik om te vergroten...

Ja, groter, lichter, als een cocon die openbarst. Geweldig.

DrumCode zei:
Misschien is het toeval maar vorig jaar heb ik op dit feest ook een van de beste xtc trips ooit gehad. Voor mijn gevoel is xtc heel erg afhankelijk van de sfeer en vooral ook de mensen die je tegenkomt. Praatjes maken met leuke mensen is een van mijn favoriete bezigheden op xtc namelijk (en zo te horen ook die van jou). Fijn dat je zo'n leuke trip hebt gehad!
Klik om te vergroten...

Ha grappig, misschien is het dan toch de sound/vibe van de Gashouder. Klopt, ik hou ook van die verschrikkelijk slechte gesprekken tijdens pillenpraat :)

Chillax zei:
Leuk report! Joris voorn is ook echt wel bij uitstek MDMA muziek vind ik.

Wel grappig dat je de volgende keer voor een kwartje wilt gaan om bij te pakken. Ik ben net zo'n doseer autist als jij 🀣

Ik start meestal met 110 en neem daarna nog een kwartje van ongeveer 50. In de praktijk voel ik daar dan meestal weinig van, waardoor ik uur later nog een kwartje pak. Ik zat er vanavond (want drie maanden voorbij en feestje πŸŽ‰) juist over te denken om due kwartjes maar te combineren tot een halve.
Nouja, ik denk er nog even over na πŸ˜„
Klik om te vergroten...

Wij vonden Joris een beetje tegenvallen. Boris Brecha was top, snap niet dat ze hem zo vrij vroeg, in de middag nog, hadden ingepland.
Grappig, ik word altijd een beetje raar aangekeken als ik aan kom zetten met mijn gebroken pillen en calculaties, maar mooi dat ik nu eindelijk een mede doseer autist heb gevonden :).
Als je die kwartjes combineert tot een halve ga je dus 110+110 doen. Maar wanneer pak jij bij dan? Als je na 1,5 uur bijpakt (volgens het advies van Shulgin) zou die tweede 110 nog wel enigszins heftig kunnen binnenkomen denk ik.

KropSla zei:
Ik heb ook echt moeten lachen om je report, veel herkenbare en typische xtc-op-feestje-ervaringen. Lekker dat MDMA toch nog wat 'magie' voor je in petto had!
Klik om te vergroten...

Thanks haha, heb jij ook een leuk report van jou hier staan? Momenteel hard aan het opsparen voor ASOT950. Ook weer enorm veel zin in.
C
ChillaxLid
01-01-2024, 00:00
#7
Expex zei:
Als je die kwartjes combineert tot een halve ga je dus 110+110 doen. Maar wanneer pak jij bij dan? Als je na 1,5 uur bijpakt (volgens het advies van Shulgin) zou die tweede 110 nog wel enigszins heftig kunnen binnenkomen denk ik.
Klik om te vergroten...

Ik neem meestal bij als ik voel dat het af begint te zwakken, maar besef me nu dat dat dan wellicht altijd te laat is. Bijnemen terwijl je al hard gaat voelt alleen wat slecht. Overigens begin ik het meestal wel al binnen een half uur te voelen, dus het werkt vrij snel bij mij. Ik zal het volgende keer eens op de klok doen.

110+100 is wel wat veel. Denk dat ik 110+75 ga doen dan. Nou ja, ik heb nog 2 maanden.

In April ook weer awakenings in de gashouder πŸ‘helaas zonder MDMA want dat zit te dicht op maart als het alweer in de planning staat...
P
PatWLid
01-01-2024, 00:00
#8
Super report en heel herkenbaar :blush:
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ben er nog niet helemaal uit of ik met ASOT.
111mg in 1x wil pakken (wil dat ook wel eens getest hebben hoe dat valt) uit eerder ervaringen was 1x pakken wel echt top.
Of 80mg en dan nog een keer 50 mg bijpakken.

Vind dat als die er te hard inklapt ook niet fijn dat je dan ff geimmobiliseerd bent πŸ˜‚

Ben 77kg.

Heb een keertje 4x 60mg gepakt maar dat is idd geen succes. 1ste is net niet. 2de klapt er te hard op. 3de zit je er lekker in. 4de voegt niks toe en doet meer kwaad dan goed.
Z
ZonnetjeLid
01-01-2024, 00:00
#10
@Expex
Zie hier. Heb niet bijgepakt.

Xtc zonder bij te pakken (111 mg)

Wie: Ik, man, 28 jaar, 1,78m, 77kg. Wat: Xtc 111mg (getest) Waar: A State of Trance 950 (Jaarbeurs Utrecht) Setting: Ging met 1 vriend van mij erheen en daar sloot nog iemand bij ons aan. Verder nog veel andere bekende ontmoet en mee gefeest. Hoeveelheid: Ik was wel eens benieuwd hoelang...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Jah bij mij ging het erg snel maar denk dat het kwam omdat ik een lege maag had.

Expex zei:
Maar als je binnen de 1,5 mg/kg wil blijven zou ik 90mg nemen en dan na 1,5 uur +30mg doen, Dat is ook wat Shulgin zou adviseren (1/3e van de startdosis bijpakken)
Klik om te vergroten...
Lees ook veel dat de helft van de start dosis wordt geadviseerd om bij te pakken.
E
ExpexLid
01-01-2024, 00:00
#11
Tja keuzes keuzes, wat is het uiteindelijk geworden en na hoeveel tijd heb je bijgepakt?
Persoonlijk hou ik wel van deze door jou genoemde 'immobilisatie'. Maar als je binnen de 1,5 mg/kg wil blijven zou ik 90mg nemen en dan na 1,5 uur +30mg doen, Dat is ook wat Shulgin zou adviseren (1/3e van de startdosis bijpakken). Maar het is maar net hoe hij valt. Ik had dus de vorige keer een geweldige en snelle inkick met mijn 102 mg als startdosis, maar tijdens ASOT950 duurde het weer bijna 3 kwartier en mondde het uit in een vrij mellow en gecontroleerde trip. Het is iedere keer weer een verrassing, tenminste bij mij.
E
ExpexLid
01-01-2024, 00:00
#12
Zonnetje zei:
@Expex
Zie hier. Heb niet bijgepakt.

Xtc zonder bij te pakken (111 mg)

Wie: Ik, man, 28 jaar, 1,78m, 77kg. Wat: Xtc 111mg (getest) Waar: A State of Trance 950 (Jaarbeurs Utrecht) Setting: Ging met 1 vriend van mij erheen en daar sloot nog iemand bij ons aan. Verder nog veel andere bekende ontmoet en mee gefeest. Hoeveelheid: Ik was wel eens benieuwd hoelang...
drugsforum.nl drugsforum.nl

Jah bij mij ging het erg snel maar denk dat het kwam omdat ik een lege maag had.
Klik om te vergroten...

Ik gooi voor een feestje uit voorzorg meestal nog snel wat snoeprepen naar binnen om toch nog even wat binnen te krijgen. Er zit dan alsnog meestal 3 uur tussen tussen het eten en het innemen van de xtc. Voldoende lege maag zou je zeggen, maar volgende keer ga ik dit niet doen en mijn pil innemen met een volledig lege maag. Ben benieuwd hoe het dan valt. Jammer dat dit experiment voorlopig even in de ijskast moet, aangezien de volgende keer gepland staat in mei...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."