Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums2e keer changa trip report - Een diepere kennismaking

2e keer changa trip report - Een diepere kennismaking

20 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Cerberus zei:
Zou dit misschien een soort verdedigingsmechanisme van het lichaam kunnen geweest zijn misschien? Die je beschermt tegen heftige ervaringen. Zoals ook mensen met trauma out of body experiences kunnen meemaken.0
Klik om te vergroten...
Het was heel duidelijk het ego. Maar weerstand is dan ook een verdedigingsmechanisme van het ego. Sterker nog, weerstand ís het ego. Het ego is in werkelijkheid niet een daadwerkelijke entiteit en dat werd tijdens deze trip ook weer heel erg duidelijk. Het ego is gewoon pure weerstand tegen dat wat is. Wanneer we het ego niet onderzoeken, blijft het vrij ongemerkt op de achtergrond in leven als lichte weerstand. Wanneer we het wel onderzoeken, neemt de weerstand toe, zodat de meeste mensen afgeschrikt worden verder te onderzoeken. (Wanneer de weerstand als te intens wordt ervaren.) Dat is hoe het mechanisme zichzelf in leven houdt.

En trouwens, lichaam en geest? Het is hetzelfde ding denk ik. Het lichaam is geestelijk, omdat het enige wat we van het lichaam ervaren, zintuiglijke informatie is. Ook dat wordt in zo'n trip enorm duidelijk. Natuurlijk is het wel handig om in woorden onderscheid tussen beide te maken, maar in werkelijkheid is het denk ik hetzelfde "ding".

Cerberus zei:
Mooi! En herken dit soort afterglow, van de afterglow de dag na een euforische en visuele marihuana trip van mij. Was toen passagier en niet aan het rijden wel.
Had laatst trouwens ook dit maar dan met MDMA dan. Ik was toen wel aan het rijden, stond 2 uur in de file, en was totaal niet gefrustreerd! Ik vond het zelfs (in het begin) leuk dat de rit langer duurde, kon ik langer genieten van het rijden met muziek volle bak :) 2 uur file zou anders hel geweest zijn.
Klik om te vergroten...
Ja mooi is dat hè! En vreemd dat het normaal soms zo onmogelijk lijkt om in die staat de wereld te bekijken...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."