Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDMT part 2: Een draaikolk van kleuren, maar waar is de les?

DMT part 2: Een draaikolk van kleuren, maar waar is de les?

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BuuLid
01-01-2024, 00:00
#1
Klinkt als DMT. Er gebeurt een hele hoop maar tegelijk gebeurt er ook niks. Alles gaat zo snel dat je geen flauw idee hebt wat er gebeurt of hoe je het moet interprteren. Van wellicht de 50 trips die ik heb gedaan zijn er maar twee moment die mij bijgebleven zijn.
C

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
CapitaineNemo
Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat: DMT, gerookt
Waar: Thuis bij goede vrienden in een rustige setting
Wie: Moi, vrienden en @KropSla
Ervaring met DMT: Lage doseringen, zie dit topic
Dosis: 30 mg + een restje in de pijp

Aanloop

We hebben al tijden een huisfeestje bij vrienden op de planning staan. Door corona hebben we elkaar al lang niet meer gezien en we kijken hier dan ook al geruime tijd naar uit. Eerst bestaat het plan om met een groepje te gaan trippen op truffels. Dit hebben we eerder samen gedaan en dat was een groot succec. Maar we besluiten een week voor onze meeting dat de set/setting hier niet goed voor is. We zouden laat aankomen, een aantal mensen besluiten van te voren niet te gaan trippen en we zijn bang dat hierdoor een tweedeling ontstaat, wat de sfeer niet ten goede gaat komen.

Omdat we toch toe zijn aan een beetje escapisme en de trippers razend benieuwd zijn naar DMT besluiten we hiervoor te gaan. Dit is natuurlijk ' the businessman lunchtrip' en we kunnen zo toch aan een mooie tripervaring komen, zonder dat we er uren 'vanaf' liggen.

Poging 1. No bueno.

Het feestje is al een tijdje onderweg als Kropsla, ik en een vriend besluiten dat het tijd wordt voor een tripje. We hebben een glazen pijpje gekocht om te kijken of dit beter gaat dan de machine die we eerder gebruikten. Het lukt ons niet echt om het pijpje op een goede manier te verwarmen en de eerste pogingen gaan een beetje in rook op (of eigenlijk niet dus). We merken hele lichte tintelingen, kleine vervormingen maar niets schokkends. Als de aansteker tijdens het nemen van een hit ook ineens leeg blijkt te zijn besluiten we te stoppen en morgen nog een poging te doen. Bij daglicht kunnen we misschien beter zien wat we doen, redeneren we.

Test...test...
De volgende dag komt kropsla op het idee om een waxinelichtje te gebruiken om de dmt in de pijp te verhitten. Deze vlam is constanter en het voelt gemakkelijker om de pijp er op een juiste hoogte boven te houden. We beginnen wederom met een testdosis om te kijken hoe dat gaat. Yes, dit lijkt behoorlijk te werken! Het is nog even zoeken naar het juiste moment om te hijsen, maar de eerste dosis van ongeveer 20 mg geeft me prachtige CEV's en dat heerlijke rustig tintelende gevoel wat over je heen komt. Als ik mijn ogen weer open doe moet ik lachen en geniet ik nog even van de vervormingen die ik zie in het plafond en op de muur. Ik ben klaar voor een grotere dosis!

Ready for liftoff
Ondertussen hebben verschillende vrienden hun testdosis ook achter de kiezen. Als we mijn hogere dosis klaarmaken redeneren we dat er waarschijnlijk nog wat dmt in de pijp is achtergebleven. We wegen 30 mg af en ik ga klaar ziitten. Een vriend houdt de pijp boven het waxinelichtje, zodat ik alleen hoef te inhaleren. De eerste paar keer lijkt er maar heel minimaal rook mee te komen, en ik ben bang dat ik de hit aan het verpesten ben. Ik vraag of de pijp iets lager bij het vuur mag en ik neem een flinke hijs. Ineens schiet de pijp vol rook, en ik weet mijn longen te vullen. De rook is vrij warm, wat niet heel prettig voelt, maar ik houd het zo lang mogelijk in. Als ik uitblaas en me naar voren beweeg voor een tweede hit voel ik het effect. Ik kijk naar de pijp, maar besef me nauwelijks wat het is en wat ik er mee moet. Met grote moeite neem ik nog een hijs en blaas deze uit.

FLITS

Vanaf hier weet ik niet goed wat er verder gebeurt. Alle geluid uit de kamer verdwijnt. Ik bevind me in een enorme draaikolk van kleuren en heb het gevoel dat ik val. De visuals volgen zich in hoog tempo op, eigenlijk zo snel dat ik niet kan zien wat het is, wat er gebeurt. Ik heb geen idee waar ik ben en hoe ik er uit kan komen. Ik denk dat op dit moment de paniek een beetje toeslaat en ik vraag me af of ik dit voor eeuwig zo blijf voelen. Dit is niet leuk.
Zo snel als het begon lijkt het ook weer af te nemen. Ik open mijn ogen en zie de uitlijning van de kamer terug komen. Ik zie @KropSla naast me zitten en pak haar hand. 'Dit was echt niet leuk' mompel ik en Krop stelt me een beetje gerust. Ik zie de vriend die het pijpje vasthoud in viervoud en ik voel nog steeds dat ik zweef door de DMT-wereld. Heel langzaam worden vormen weer vast en voel ik mezelf landen in de normale wereld. Ik kan weinig zeggen, behalve af en toe een uitroep van verbazing. ' What de fuck was dat'.

Ondertussen begin ik me wat meer onder de mensen te voelen. Ik kijk mijn vrienden aan en breng uit 'hier heb ik echt niets van geleerd', tot hilariteit van mijn vrienden. Ik krijg wat sap aangereikt, en tot mijn verbazing voel ik dat het glas warm is, maar langzaam koud wordt in mijn hand. 'Woooow, what de fuck gebeurt er?' vraag ik hardop. Een vriendin zegt dat ze het glas net uit de vaatwasser heeft gehaald en dat het daarom warm is. De koude drank koelt het glas af. Geen onderdeel van de trip dus :tearsofjoy:.

Ondanks dat ik me niet kan herinneren dat ik ben gaan liggen, vermoed ik dat ik de trip op mijn rug heb doorgebracht. Dit blijt totaal niet het geval te zijn. Klaarblijkelijk ben ik vrij direct half rechtop gezeten en heb ik verschrikt om me heengekeken. Ook ben ik veel met mijn handen bezig geweest (handen over gezicht, een soort van gewapper voor mij), maar hier kan ik me dus niets van herinneren. Het maakt wel sense, omdat een van de weinige gevoelens en dingen die ik uit de trip ervaarde er verband mee hielden dat ik niet wist waar ik was. Misschien dat ik checkte of mijn lichaam er nog was?

Aftermath

Direct nadat de trip over was heb ik geroepen dat ik dit voorlopig niet meer ga doen. Dat gevoel is een dag later wel weer weg, maar het was zoveel anders dan ik verwacht en gehoopt had. Ik heb geen etniteiten ontmoet, geen 'wachtkamer' gezien, niet echt openbarende gevoelens of gedachten gehad gehad. Het was voornamelijk chaos en kleur. Dit verbaasde me wel, omdat ik zoveel 'gelijkende' tripreports heb gelezen waar openbaringen en ontmoetingen centraal stonden. Wat dat betreft balen dus. Al lees ik nu ook wel reports die iets soortgelijks hebben meegemaakt, dus misschien is het 'pech' of gaat mijn hoofd gewoon zo met psychedelica om?

De vraag blijft bij mij een beetje hoe dit heeft kunnen gebeuren. Ik kan met niet voorstellen dat er zoveel in de pijp is achtergebleven dat we boven de 40 of iets dergelijks zouden zitten. En ik ben heel benieuwd of eventuele volgende trips vergelijbare ervaringen gaan opleveren.

Nog even een afterthouht: De ervaring deed mij heel erg denken aan een 2cb trip die ik ooit eens beleefd heb. Na een avond vrij behoorlijk gedronken te hebben besloten we nog te gaan feesten. Ik had nog nooit 2cb gedaan en verwachtte een soort XTC light, met visuals. Toen dit insloeg was ik een paar uur lang in een zelfde soort kleurenwereld, met snel opvolgende visuals en chaos... Ook hier herinner ik me na afloop ook zo goed als niets van. Misschien dat het iets met elkaar te maken heeft?

Ik ben benieuwd of jullie ook weleens een dergelijke trip hebben meegemaakt en wat je denkt wat daar de oorzaak van was. Is dat later nog anders geworden? Heb jij wel iets uit de trip gehaald? Ik ga de ervaring in iede geval nog een tijdje laten landen voordat ik me weer aan deze bijzondere drug waag.
g
gefliptLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik herinner mij nog goed mijn eerste (en enigste) keer mescaline, zo'n dikke 20 jaar geleden. Ook zeer vreemde visuals, afgewisseld met braakneigingen (door de smaak van het brouwsel), en een 'vreemde' sfeer. Totaal geen bad trip of zo, maar ik had geen idee wat er gebeurde, buiten dan dat het niet was wat ik ervan verwacht had. Achteraf gezien schuif ik het af op de bergen wiet en de jonge leeftijd (17). Ook mijn eerste 2-CB trips waren vrij chaotisch. Maar het heeft mij niet afgeschrikt, en later kon ik verder gaan, en meer ontdekken.

Het heeft jou duidelijk ook niet afgeschrikt, dus zou ik zeggen: kom tot rust, en geef het nog eens een kans. Niet iedereen ziet of ervaart hetzelfde vanaf de eerste keer/paar keren. Sommige drugs moet je leren kennen denk ik, en vice versa. Wat je ervaren hebt is een begin, naar mijn gevoel. Hoe was je mindset (achteraf bekeken) bijvoorbeeld? Het lijkt wel of jullie vrij snel voor DMT hebben gekozen. Ik kan me voorstellen dat je mindset voor DMT zeer bepalend is.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mooi geschreven tripreport @CapitaineNemo , Bedankt voor het delen!

Ik heb zelf nog niet zoveel ervaring met DMT (ik zal mijn reports even linken) dus ik kan niet veel met zekerheid zeggen. Toch herken ik wel dingen die je beschrijft. Ik heb het idee dat de milde Changa en DMT trips gekenmerkt worden door een rustige, enigzins alien vibe die gepaard gaat met enorm veel visuals. Het lijkt ergens wel een beetje op psilocybine maar dan toch weer net anders. Het klinkt alsof jullie "testdosis" in die bescheiden range lag waardoor jullie ook een mooie maar niet al te shockerende ervaring hadden.

Bij mijn eerste keer pure DMT had ik meteen 40 mg in de pijp zitten en durfde ik niet meer dan 2 hijsen te nemen. Ik heb destijds ook een minder comfortabele trip gehad met veel chaos en het "gewelddadig" afbrokkelen van mijn ego. Dit vond ik toen ook echt wel behoorlijk heftig. Het klinkt alsof jij een beetje een vergelijkbare ervaring hebt gehad.

Tripreport v/d Maand - DMT - "jij=weg"

Het is zaterdagmiddag. Ik zit bij mij thuis op de bank te kletsen met Roze Olifant en Psychedelibee. Het gesprek verloopt vloeiend en gepassioneerd maar toch ontspannen. Het voelt als goede vrienden die elkaar al jaren kennen. En dat terwijl ik Bee pas net 2 uur daarvoor voor het eerst live heb...
drugsforum.nl drugsforum.nl

CapitaineNemo zei:
ik kan weinig zeggen, behalve af en toe een uitroep van verbazing. ' What de fuck was dat'.
Klik om te vergroten...
:tilttearlaugh: Dat was ook het enige dat ik een half uur lang uit kon brengen!


CapitaineNemo zei:
Misschien dat ik checkte of mijn lichaam er nog was?
Klik om te vergroten...
Dit is dus volgens mij het probleem. Als je je DMT dosis gaat verhogen van 10-20 mg naar 20-40mg dan worden de effecten heftiger maar nog niet heftig genoeg om je ego, je besef van je lijf en persoonlijkheid en je besef van deze realiteit weg te vagen. Je ervaart dan dus dat al die zaken die je belangrijk acht zoals je persoonlijkheid, de wereld om je heen en je houvast aan DE realiteit gaan wegvallen. Dat is super beangstigend!

Paradoxaal genoeg vond ik mijn twee ervaringen met nog hogere dosissen van circa 50-60mg minder eng. Op dergelijke dosissen verlies je zo snel al je besef van ego, persoonlijkheid en realiteit dat je er ook niet aan vast probeert te houden.

DMT - opnieuw op verkenning

Het is een zonnige vrijdagochtend en ik zit in de auto richting Belgie. Ik luister naar een live concert van "The Doors", comfort muziek die me helpt mijn zenuwen onder controle te houden. Wat ik vandaag ga doen is niet niets namelijk. Ik ben onderweg naar @Roze Olifant om voor de tweede keer in...
drugsforum.nl drugsforum.nl

CapitaineNemo zei:
Heb jij wel iets uit de trip gehaald?
Klik om te vergroten...
Ik vind het ook moeilijk om nuttige informatie uit een DMT trip te halen. Bij LSD en Psilocybine lukt me dat veel beter. Ik ben het ergens wel met Terence McKenna eens. Hij vertelde ooit dat het enige dat DMT echt voor hem had gedaan is: hem te overtuigen, zonder twijfel, dat er meer is in het universum dan enkel de normale dagelijkse realiteit. Door mijn DMT ervaringen ben ik er ook nog meer van overtuigd dat er 'meer' is dan wat we in onze normale realiteit beleven.

Een alternatieve manier om ernaar te kijken is dat ik teveel aan de drugs heb gezeten en gek ben geworden :tongueclosed:

CapitaineNemo zei:
Ik ga de ervaring in iede geval nog een tijdje laten landen voordat ik me weer aan deze bijzondere drug waag.
Klik om te vergroten...
Na mijn eerste heftige DMT ervaring was ik zo omver geblazen dat ik 2 jaar nodig heb gehad om de moed te verzamelen om het nog eens te doen. Ik ben wel blij dat ik het uiteindelijk toch weer gedaan heb. Ik denk dat het ook deze keer wel weer even gaat duren voordat ik me er opnieuw aan waag. Ik zou zeggen neem je tijd. Respectvol omgaan met DMT is alleen maar verstandig!
C
CapitaineNemoLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wow Eik, thanks voor je post! Dat heeft wel dingen in perspectief geplaatst en ik herken denk ik wel het -niet genoeg om je ego/persoonlijkheid los te laten-. Ik denk dat dat inderdaad nog best wel aanwezig was. Dit helpt me wel om de trip een plekje te geven.

geflipt zei:
Het lijkt wel of jullie vrij snel voor DMT hebben gekozen. Ik kan me voorstellen dat je mindset voor DMT zeer bepalend is.
Klik om te vergroten...

Ik kan me voorstellen dat dat op basis van deze post zo lijkt, maar ik ben er sinds 2018 mee bezig (dat was mijn eerste keer DMT). Veel gelezen, en meerdere voorzichtige trips gedaan. Dan nog, niet voorbereid op de enorme flits die ik nu kreeg haha.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mooi rapport, ik had deze gemist. Klinkt inderdaad als DMT. Schrale troost misschien: ik heb een paar keer DMT gerookt en ook geen wachtkamers of entiteiten gezien. Ik denk dat er wellicht een kleine ‘bias’ is: mensen met een dergelijke ervaring schrijven eerder een report. Dat is namelijk wat concreter om te onthouden en op te schrijven dan alleen maar volledig abstracte zaken. Entiteiten kunnen we plaatsen; dat zijn we zelf tenslotte ook.

Mijn ervaring met DMT is vooral: het is ongrijpbaar. Eigenlijk precies wat Buu al zegt. Op het moment dat je eruit komt denk je ‘WTF was deze shit’ en kun je het niet meer in perspectief plaatsen. Het is teveel in één keer en het lijkt erop dat onze hersenen enmaal weer op aarde hier gewoon echt niet meer bij kunnen. Ik vind DMT, hoewel verschrikkelijk fascinerend, dan ook niet perse de meest geplaatste drug om inzichten of lessen uit te halen, althans gebaseerd op de enkele ervaringen die ik ermee heb. Dan is DMT’s neefje psilocybine toch net geschikter. DMT geeft een korte, intense existentiële crisis, het zet alles aan het wankelen zonder dat je écht uitlegbaar meer weet dan je wist, behalve dat je hebt geleerd dan er veel meer is dan je had kunnen bedenken.
De laatste keer dat ik DMT rookte had ik 70 mg op de pijp gelegd, een aardige dosis. Het was ook een tamelijk heftige ervaring. :sweatsmile: Maar toen ik erover nadacht om er een report over te schrijven besefte ik dat er niets te beschrijven viel, ik kon er gewoon geen woorden voor vinden. Ik weet wel dat er, zoals de vorige keren ook, geen entiteiten waren.

DMT is gewoon alien ten top, je krijgt massa’s informatie maar je neemt de opgedane kennis niet mee naar hier, wat het tegelijkertijd heerlijk mysterieus maar ook soms een beetje frustrerend maakt.
E
EikLid
01-01-2024, 00:00
#7
Roze Olifant zei:
DMT geeft een korte, intense existentiële crisis, het zet alles aan het wankelen zonder dat je écht uitlegbaar meer weet dan je wist, behalve dat je hebt geleerd dan er veel meer is dan je had kunnen bedenken.
Klik om te vergroten...
Precies dit! Dat is echt de enige les die ik uit DMT heb kunnen trekken. Wel een hele bijzondere les :)
D
Dr. Paddo!Lid
01-01-2024, 00:00
#8
Ik zou gewoon wat hoger doseren. Het klinkt alsof je niet gekomen bent waar je zijn moet. Nog met een voet in deze wereld staan is nooit chill.
C
CapitaineNemoLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dat is voor de volgende keer ook zeker het idee :).

Thanks allemaal voor de reacties! Heb de trip inmiddels een 'plekje kunnen geven'. Benieuwd wat volgende ervaringen gaan brengen :)
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."