Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste keer hasjmelk, de volgende keer gewon blowen.

Eerste keer hasjmelk, de volgende keer gewon blowen.

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#1
Toen ik nog aan de joints zat, was een goede afloop qua effect lang niet altijd zeker....
R
RomanempireLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mijn eerste keer Hasj(choco)melk was ook een vergelijkbare ervaring maar de hoeveelheid was wel iets meer, 0,60 gr voor 2 personen. Niet slim maar ik heb geluisterd naar de coffeeshop hoeveel erin moest ipv er goed in te duiken (zoals ik met andere substanties wel volop doe). Onderschatting 101.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#3
Domweg een trip waarbij je heel stevig bad gaat, of een vervelende highperiode. Ooit heeeel erg vervelende.
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#4
Bij het eten van wiet wordt de THC in je lichaam gemetaboliseerd in een andere stof genaamd THCA, een sterkere versie van THC.

Hierdoor zijn de effecten véél sterker dan wanneer wiet wordt gerookt.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#5
GoldenGrow zei:
Bij het eten van wiet wordt de THC in je lichaam gemetaboliseerd in een andere stof genaamd THCA, een sterkere versie van THC.

Hierdoor zijn de effecten véél sterker dan wanneer wiet wordt gerookt.
Klik om te vergroten...

Nee. THCA is een zuur (acid) dat geen psychoactive werking heeft. Door THC te verwarmen (spacecake, vaporisators, verbranding, wiet boter etc.) decarboxyleer je deTHCA, waardoor het veranderd in THC, wat wel psychoactief het wel is.

Roken en eten geeft exact dezelfde stof.De manier van opname, en het effect, duur en hevigheid is wel verschillend
G
GoldenGrowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Dirkjan zei:
Nee. THCA is een zuur (acid) dat geen psychoactive werking heeft. Door THC te verwarmen (spacecake, vaporisators, verbranding, wiet boter etc.) decarboxyleer je deTHCA, waardoor het veranderd in THC, wat wel psychoactief het wel is.

Roken en eten geeft exact dezelfde stof.De manier van opname, en het effect, duur en hevigheid is wel verschillend
Klik om te vergroten...
nee, ik had het wel fout met THCA maar het zit zo; bij het eten van wiet wordt DELTA-9THC omgezet in 11-OH-THC. deze stof bereikt sneller het brein en is sterker in effect.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#7
GoldenGrow zei:
nee, ik had het wel fout met THCA maar het zit zo; bij het eten van wiet wordt DELTA-9THC omgezet in 11-OH-THC. deze stof bereikt sneller het brein en is sterker in effect.
Klik om te vergroten...

Dat klopt. Er is blijkbaar slechts een hydrogen (waterstof) atoom afgehaald en verder niets. Dat wist ik niet.

Maar alsnog snap ik het niet helemaal. Wanneer wordt thc-11 bereikt en wanneer thc-09? Het decarboxylering proces wordt altijd bereikt, ook met verbranding of vaporising. Dat is het effect dat verwarmen heeft op dit molecuul. Dat zou dus betekenen dat je longen en je maag én de temperatuur (meer dan 900 graden bij verbranding, onder 180, meestal 160 graden bij het bakken van een cake) invloed hebben op het effect.

Ik zal eens rondvragen of iemand er meer over kan vertellen. Ik vind het persoonlijk erg interessant. Ik had vroeger een hele drukke carrierre als stoner, eens kijken wat ik nou allemaal precies in mijn lichaam heb gegooid.
W
WaanzinpriesterLid
01-01-2024, 00:00
#8
Hallo iedereen,

Gister heb ik, voor het eerst hasjmelk gemaakt en ik kan zeggen dat ik het een beetje te overweldigend vond.
Rond half 8 of kwart voor 8, maakte ik de hasjmelk en om 8 uur zat ik eraan.

Ik heb rustig aan gedaan met de beker, ik was namelijk best wel nerveus, maar tegelijkertijd ook wel een beetje opgewekt over het idee.

De Tijd ging langzaam voorbij, terwijl ik rustig mijn ding deed, een beetje muziek luisteren en verders wat op internet zitten.
half 10 dacht ik 'ik ga naar bed.' en dat deed ik ook.
Opeens een half uur later ongeveer, sloeg hij erin en was instant high, dus ik het bed weer uit en nog even wakker blijven.

Om eerlijk te zijn, ik vond het niet echt leuk, dus na een uurtje heb ik mijn medicatie maar genomen en ben naar bed gegaan.
De volgende keer rook ik gewoon een jointje, vind ik veel relaxter dan dat het in een keer als een bom inslaat.

Kort maar krachtig, ik hou het maar bij mijn jointjes, dan weet ik zeker dat ik er lol in heb en niet dat het er in een keer inklapt.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#9
Hoe veel en wat voor hasj heb je gebruikt?
W
WaanzinpriesterLid
01-01-2024, 00:00
#10
ik heb 0.15 hasj gebruikt en het was een polm, weet alleen niet meer welke.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#11
Hm niet echt super veel hasj. Maar het effect is heel anders dan roken inderdaad. Ik vind het wel leuk maar heb het ook vaker gedaan dus ik weet wat ik kan verwachten. Misschien de volgende keer wat minder drinken en wachten tot het begint te werken.

Kan vrij heftig zijn als het allemaal tegelijk inklapt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#12
Als het pollum hash was, dan is het vrijwel zeker dat het een pollum uit Marokko moet zijn geweest.
Ik ken zelfs geen andere, tenminste, als het dus echte pollum was.
Ik perste deze hash altijd over, en vrijwel altijd was de kwaliteit goed.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#13
Legio Patria Nostra zei:
Als het pollum hash was, dan is het vrijwel zeker dat het een pollum uit Marokko moet zijn geweest.
Ik ken zelfs geen andere, tenminste, als het dus echte pollum was.
Ik perste deze hash altijd over, en vrijwel altijd was de kwaliteit goed.
Klik om te vergroten...

Vroegah kon ik af en toe aan (geperste) Turkse pollumhash komen.
Bijna 40 jaar geleden alweer...
Voor in die prehistorische tijd was dit een wel zeer goed product.
Goeiendag. Wat werd je hier ontiegelijk stoned van....
Deze stuff was goed te onderscheiden van de Maroc.
De Turkse was altijd in dunne plakjes geperst en grijzer van kleur.
Helaas toen al tamelijk pijnlijk voor de portemonnee. Dat wel.
Maar dan had je ook iets wat dit waard was...ten volle!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#14
Klinkt niet echt als een leuke ervaring. Heb zelf ooit een keer super krachtige wiet boter gemaakt en tussen twee stroopwafels gesmeerd. Uur later knalde die in als een bom. En toen woonde ik nog thuis. Heb nog nooit zoveel moeite gedaan om het te verbergen.
Wiet en hasj eten is gewoon heel anders dan roken.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#15
Als je geblowd hebt, dan kan je doen wat je wilt maar het is en blijft merkbaar, en voor kenners zichtbaar.
Dit is niet te vermijden.
En, volgens mij, is het zo dat als je eenmaal iets genomen hebt dat je er niet tegenin moet werken.
Go with the flow.
Ertegen in proberen te gaan is vragen om een slechte trip of slechte effecten...
M
MartinusLid
01-01-2024, 00:00
#16
Wat is er precies niet prettig aan?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."