Wat; XTC, groene donald duck, getest op 187mg MDMA zonder vervuiling
Wie; (Heb iedereen bijnamen gegeven om zo te voorkomen dat er iemand herkend wordt) Clicker, Djensen (de tripsitter, enkel onder invloed van aclohol), Giant, Bass, Paasmix, Geert, ik
Ervaring; Ik heb hiervoor 3 keer XTC genomen, 1 keer 2CB, 2x LSD op 20ug en 40ug, alcohol, 3x oxazepam (niet als recreatief middel) en wiet/hasj
Djensen heeft ervaring met cocaïne, XTC, alcohol en wiet/hasj
Bass heeft ervaring met speed, alcohol en wiet/hasj. Dit was voor hem dus de eerste keer XTC.
De rest heeft enkel wiet/hasj, alcohol en XTC gebruikt.
Waar; Op een vrijwel leegstaand kantoor van een van onze ouders
Wanneer; Oudejaarsavond 2019
Omdat ik mij niet veel bewust ben van het tijdsbesef ga ik uit van de foto's die ik op bepaalde tijdstippen heb gemaakt.
Voorbereiding;
Rond een uur of 15 had ik een paar van de jongens opgehaald om de laatste inkopen te doen en het kantoor helemaal aan te kleden om zo de "trip" te optimaliseren. Ik had veel kerstverlichting gehaald in allemaal verschillende kleuren, 3 losse led lampen die steeds van kleur overvloeien, een discolamp die psychedelische patronen projecteert, slingers, heel veel kauwgom, raketjes, fruitmix van de ah met ananas, meloen, mango en druiven en sterretjes.
Na de inkopen gedaan te hebben zijn we richting het kantoor gereden en hebben daar alles aangekleed. Het plafond hing vol met de kerstlampjes en slingers, er werd een hoek gecreëerd met banken en stoelen zodat we allemaal bij elkaar konden gaan zitten en de space lampjes werden bij de tafel en de ramen neergezet. Het feest kon zometeen echt gaan beginnen!
T-1 21:00 uur;
Om 21 uur 's avonds hadden we afgesproken bij het kantoor. Het plan was om rond 22 uur te gaan tikken om zo rond 00:00 uur op de piek te zitten met al het vuurwerk om ons heen. Langzamerhand kwam iedereen binnen en was de sfeer meteen goed. Er werd rocket league op de playstation gespeeld en veel bijgepraat. Ook werden er veel sigaretten uitgedeeld om zo de spanning tegen te gaan.
T+0 22:00 uur;
Eindelijk was het zover. De duckies werden uit het zakje gehaald en verdeeld over de groep. Ik nam zelf ongeveer een kwartje omdat ik niet zoveel weeg (50kg). Ik ging uit van een totaal van 75mg over de avond met maximaal 100ug om zo onder de 2mg/kg lichaamsgewicht te blijven. Vanaf het moment dat ik het doorgeslikt had was het wachten begonnen en was er geen weg meer terug. De laatste keer dat ik XTC gebruikt had was in juni en was een beetje vergeten hoe de ervaring ook al weer was. Ik had daarom de verwachting dat het een top ervaring zou worden gezien ik mogelijk weer net zo overwhelmed zou worden als de eerste keer.
Ongeveer een half uur na inname leek het mij een goed idee om een jamsessie te gaan houden met Giant, Djensen en Bass. Ik zit samen met deze jongens in een band waarin we psychedelische rock spelen in de stijl van Pink Floyd, Tool en Porcupine tree. In de ruimte naast het kantoor hebben wij een bas- en gitaarversterker en een drumstel staan. We namen de discolamp mee naar het hok en speelden daar met de lampen uit een heerlijke sessie. Rustig aan begon ik de eerste effecten van de XTC te merken. Heel subtiel maar wel bekend. Ik begon heel lichtjes met mn kaken te klemmen en euforie te voelen, maar het was nog niet echt aanwezig. Vooral als ik afgeleid was merkte ik er niets van.
T+1 23:00 uur;
Ik merkte nog steeds vrij weinig van de XTC en wilde graag bijnemen. Op aanraden van Djensen heb ik besloten nog een kwartier tot een half uur te wachten. Na een sigaret gerookt te hebben met Giant en Bass besloten we te gaan bijnemen gezien we er allemaal maar weinig van merkten. Rond 23:15 heb ik iets minder dan een kwartje bijgenomen. Deze kwam langzamerhand opzetten en rond 23:30 begon ik er echt lekker in te komen.
Djensen heeft samen met een maat van hem een nummer gemaakt die op spotify staat. Deze kwam op en vanaf dat moment begon ik heel druk te worden. Ik liep naar de groep toe die allemaal rustig op de bank zaten en riep dat ze allemaal mee moesten dansen. We hebben daar tot ongeveer 23:40 met zn allen staan dansen en besloten om naar buiten te gaan zodat we het vuurwerk konden bekijken. De locatie waar we naartoe liepen was mijn oude basisschool zo'n 10 minuten lopen verderop.
Het was buiten erg mistig wat een grimmige, maar heel interessante toon zette. Clicker stak een fakkel aan en in combinatie met de mist was dat zo enorm vet om naar te kijken. Ik besloot mn space bril op te zetten en was compleet onder de indruk van alle lichtjes en siervuurwerk om mij heen. Die spacebril is zo'n kaleidoscopische bril met een blauw midden en roze/paarse zijkant. Alles zie je dubbel en in andere kleuren.
Clicker, Geert en Paasmix liepen voor ons uit om zo allemaal siervuurwerk voor ons neer te zetten om naar te kijken. Echt prachtig om naar te kijken.
Uiteindelijk kwamen we bij woningen aan waar een aantal kinderen met hun ouders wat fonteintjes afstaken. Ik moet er niet aan denken wat die kinderen van ons dachten haha. Ik verspacede helemaal in en simpel vuurwerk fonteintje en legde zo'n jochie van 6 uit hoe mooi ik zijn vuurwerk wel niet vond. Al gauw stonden het jochie en ik helemaal enthousiast te doen over het vuurwerk wat hij zojuist had afgestoken.
T+2 00:00 uur;
We waren eindelijk aangekomen bij de basisschool en Clicker, Geert, Giant en Paasmix waren op het dak geklommen. Toen het precies 00:00 uur was barstte alles om mij heen los. Ik was zoooo onder de indruk van alle knallen, flitsen en kleuren dat het enige wat ik nog kon zeggen "Holy Shit!" en "wajooo!" was. Ik stond ook nog steeds met die spacebril op en was zo ongelofelijk hard aan het gaan op dat moment.
Samen met Djenssen en Bass stonden we heerlijk wat akoestische meezing nummers te luisteren op de box terwijl we het vuurwerk bekeken. Ik heb me nog nooit zo op mijn gemak en onder de indruk gevoeld. Het voelde op dat moment alsof ik met mijn échte familie was. Alsof deze jongens de mensen waren met wie ik bloedverwant was.
Ik keek uiteindelijk naar een boom en door de spacebril leek het alsof de boom honderden takken had. Ik besloot op de grond te liggen, een sigaretje te roken en alleen maar naar de boom te kijken. Meteen ging Djensen naast me liggen en heb daar denk ik 10 minuten gelegen en naar de boom gestaard.
T+2,5 00:30 uur;
We besloten dat het zo genoeg was en gingen terug naar het kantoor. Ik liep met de spacebril op arm in arm met Djensen terug. Op een gegeven moment kwamen we weer bij de kinderen en ouders en werd Djensen gebeld door zijn moeder. Hij liep weg en ineens stond ik alleen tussen het vuurwerk zonder muziek. Ik werd hier heel naar van en ging echt slecht. Ik werd misselijk en het voelde alsof alle ogen op mij gericht waren. Ik liep stevig door om daar zo snel mogelijk weg te zijn. Al gauw kwam Djensen weer terug en binnen enkele tellen voelde ik me weer prima.
Eenmaal aangekomen op kantoor stonden we met z'n allen buiten nog een sigaretje te roken en heerlijk te praten. Ik had zo'n interessant gesprek met Bass dat mijn sigaret uitgegaan was. Ik kon niet meer stoppen met praten. We hadden overigens menthol sigaretten van Camel. Die dingen zijn écht aanraders voor als je aan de XTC zit.
Zodra we binnen kwamen vulde ik op verzoek van Bass een teiltje met warm water. Dit was een grap die we een week terug verzonnen hadden nadat ik Bass had verteld dat letterlijk alles lekker is als je aan de XTC zit. Zo kwam hij met het idee om je handen in een bak warm water te doen. Dat leek me helemaal niets, maar zoals je al raadt zat ik vervolgens 20 minuten met mn handen in een bak warm water. Bass had zelfs een badeendje meegenomen om erin te laten drijven!
T+3,5 1:30 uur;
We hadden het geniale idee om een proeverij te houden met fruit. We gingen allemaal in een kringetje zitten met onze ogen dicht en Djensen voerde ons een voor een een stuk fruit. Ananas was echt heerlijk, maar watermeloen was echt de bom. Je kon dit een beetje vergelijken met die scene uit Ratatouille waarin een van die ratten uitlegt dat je smaken kleuren kunnen zijn.
Helaas moest Djensen hierna er vandoor om naar een feestje te gaan.
T+4 2:00 uur;
Om de een of andere reden had iedereen vanaf dit moment last van een heftige couch lock. Niemand had zin om te bewegen. We hadden alle lampen uitgezet en alleen de disco lamp op tafel aangezet. Deze projecteerde op het plafond enorm rare patronen die elke keer aan het draaien waren en van kleur veranderden. Ik voelde de XTC niet meer zo en besloot nog een keer bij te nemen.
Normaal ben ik heel erg van het maximaal een keer bijnemen gezien je met een tweede redose alleen maar strak gaat staan, maar op dit moment voelde ik me zo nuchter dat ik het niet kon weerstaan. Er ging circa iets meer dan 1/8e pil in en met 20 minuten was ik weer aan het spacen. Ik deed de spacebril weer op en volgde steeds de patroontjes op het plafond terwijl ik de gesprekken om mij heen volgde. Ik heb daar echt 3 uur lang gezeten en alleen maar naar het plafond gestaard met op de achtergrond heerlijke psytrance.
T+4,5 2:30 uur;
Geert had net bijgenomen en opeens kickte zijn beide redoses in. Hij stond enorm te spacen en ineens lag hij in de kring op de grond. Paasmix keek mij verward aan en ik was bang dat Geert flauwgevallen was. Ik liep naar hem toe en vroeg of alles goed ging. Blijkbaar voelde hij zich zo enorm goed dat hij in alleen maar op de grond op het kleed wilde liggen.
Ik weet niet precies hoe lang hij daar lag, maar het zou zo 20 minuten geweest kunnen zijn.
Opeens schiet Giant overeind en geeft hij aan dat hij aan het hallucineren is. Hij wilt bijnemen om nog dieper te komen, maar ik geef bij hem aan dat dit niet verstandig is. Tegen mijn aanraden aan neemt hij nog wat bij en is hij enkele minuten later compleet van de kaart.
Hij gaf later aan dat hij op de terugweg naar huis een auto als supergrote hond zag die uitgelaten werd door een reusachtige man.
T+7 5:00 uur;
We zaten nog steeds op de banken in een kringetje en ik begon langzamerhand nuchter te worden. Ik vond het wel mooi zo. Ik stond op en ruimde de ergste troep op. Ik voelde ineens ook dat ik naar de wc moest. Dit was echt een bevrijding.
Rond 6 uur lag ik in bed en zag met mijn ogen dicht allemaal patroontjes voorbij komen. Deze patroontjes vloeiden over in poppetjes en ineens zat ik in een tekken/mortal kombat achtige game. Compleet met HUD en tekst e.d. 10 minuten later was ik in slaap om rond 13:30 weer wakker te worden.
Ik had de hele dag hierna lichte koppijn en was in het begin misselijk. Nadat ik wat gegeten had en wat fruitsap gedronken had voelde ik me naast de koppijn weer een stuk beter. Nu is het 2 dagen later en voel me helemaal prima. Geen last van kaakpijn tenzij ik mn mond helemaal open probeer te doen.
Voor de volgende keer;
Ik voelde met de eerste dosis vrij weinig wat ik de vorige keer ook met dezelfde pillen had. In plaats van een kwartje neem ik volgende keer ongeveer 1/3e. Ik heb namelijk het idee dat je eerste redose het effect een kleine boost geeft van 2 uur en dat het daarna echt klaar is tenzij je nog wat langer strak wilt staan.
Ook ga ik misschien wat vroeger op de avond nemen omdat ik echt merkte dat mijn lichaam op was aan het einde van de avond. Ik had door dat ik zware koppijn had, maar door de mdma werd dit gevoel heel erg onderdrukt.