Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums140mg MDMA op oudejaarsavond - Per Raket naar de Sterretjes

140mg MDMA op oudejaarsavond - Per Raket naar de Sterretjes

24 antwoorden
6 weergaven
18-5-2026
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#1
Leuk reportje! Nieuw werkwoord geleerd: verspacen! :grinning:

Trouwens wel licht ja, 50 kg. Hoe lang ben je dan? Ikzelf heb ook een erg laag gewicht, waarmee ik volgens de vuistregel 2 mg/kg lichaamsgewicht gewoon te laag uit zou komen. Ik vind het ook maar een wat twijfelachtige regel, eerlijk gezegd. De dokter zegt ook niet 'neem maar een halfje paracetamol minder' als je maar 50 kg weegt. Ik hou me daarom liever aan een andere vuistregel, namelijk die van niet meer dan 125 mg per gelegenheid (met inbegrip van één redose). In de praktijk is dat voor mij dan maximaal 90 mg + 35 mg, iets boven de 2 mg/kg lichaamsgewicht weliswaar, maar toch zeker niet te gek lijkt me.

Misfit zei:
Bass had zelfs een badeendje meegenomen om erin te laten drijven!
Klik om te vergroten...
Dát is nog eens voorbereiding! :thumbsup: Dat is ook echt iets wat je standaard meeneemt als je MDMA gaat doen... :sweatsmile:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#2
Psilocyloner zei:
Leuk reportje! Nieuw werkwoord geleerd: verspacen! :grinning:

Trouwens wel licht ja, 50 kg. Hoe lang ben je dan? Ikzelf heb ook een erg laag gewicht, waarmee ik volgens de vuistregel 2 mg/kg lichaamsgewicht gewoon te laag uit zou komen. Ik vind het ook maar een wat twijfelachtige regel, eerlijk gezegd. De dokter zegt ook niet 'neem maar een halfje paracetamol minder' als je maar 50 kg weegt. Ik hou me daarom liever aan een andere vuistregel, namelijk die van niet meer dan 125 mg per gelegenheid (met inbegrip van één redose). In de praktijk is dat voor mij dan maximaal 90 mg + 35 mg, iets boven de 2 mg/kg lichaamsgewicht weliswaar, maar toch zeker niet te gek lijkt me.


Dát is nog eens voorbereiding! :thumbsup: Dat is ook echt iets wat je standaard meeneemt als je MDMA gaat doen... :sweatsmile:
Klik om te vergroten...
Ik ben 171cm lang. En inderdaad een goede theorie over het doseren. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als ik de volgende keer 1/3e neem. Had de vorige keer namelijk iets meer dan een kwartje van dezelfde pil en daarmee kwam het ook nog niet echt lekker van de grond.
En die badeend gaat volgende keer sowieso weer mee haha!
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Misfit zei:
Ik ben 171cm lang. En inderdaad een goede theorie over het doseren. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden als ik de volgende keer 1/3e neem. Had de vorige keer namelijk iets meer dan een kwartje van dezelfde pil en daarmee kwam het ook nog niet echt lekker van de grond.
En die badeend gaat volgende keer sowieso weer mee haha!
Klik om te vergroten...
Maar ja, 1/3 van die pil van 187 mg is nog maar zo'n 62 mg hè. Er is wel enige consensus over dat je in plaats van heel vaak en heel veel bijpakken beter wat hoger kunt inzetten en daarna nog hooguit één keer bijpakken. Als je nou 90 + 35 zou willen doen, weeg die pil dan op een milligramweegschaal, vervolgens helemaal fijnmalen en dan een capsule met 0,48 maal het totaalgewicht van het pilpoeder als startdosering en een capsule met 0,19 maal het totaalgewicht van het pilpoeder als redose. Nog beter zorg je gewoon voor MDMA-kristallen en ditch je die stomme kutpillen. Tsja, of ik ben gewoon zo autistisch... maar voor mij echt niet al dat gehannes met halfjes en kwartjes en shit... :sweatsmile: Wat je anders ook kunt doen, als het niet zó nauw hoeft te komen voor je, is een halve (dan zit je rond de 90) om mee te beginnen en iets minder dan een kwartje (dan zit je rond de 35) 1,5 tot 2 uur na je eerste inname.
S
SpaceneusLid
01-01-2024, 00:00
#4
Misfit zei:
Wat; XTC, groene donald duck, getest op 187mg MDMA zonder vervuiling
Wie; (Heb iedereen bijnamen gegeven om zo te voorkomen dat er iemand herkend wordt) Clicker, Djensen (de tripsitter, enkel onder invloed van aclohol), Giant, Bass, Paasmix, Geert, ik
Ervaring; Ik heb hiervoor 3 keer XTC genomen, 1 keer 2CB, 2x LSD op 20ug en 40ug, alcohol, 3x oxazepam (niet als recreatief middel) en wiet/hasj
Djensen heeft ervaring met cocaïne, XTC, alcohol en wiet/hasj
Bass heeft ervaring met speed, alcohol en wiet/hasj. Dit was voor hem dus de eerste keer XTC.
De rest heeft enkel wiet/hasj, alcohol en XTC gebruikt.
Waar; Op een vrijwel leegstaand kantoor van een van onze ouders
Wanneer; Oudejaarsavond 2019

Omdat ik mij niet veel bewust ben van het tijdsbesef ga ik uit van de foto's die ik op bepaalde tijdstippen heb gemaakt.

Voorbereiding;
Rond een uur of 15 had ik een paar van de jongens opgehaald om de laatste inkopen te doen en het kantoor helemaal aan te kleden om zo de "trip" te optimaliseren. Ik had veel kerstverlichting gehaald in allemaal verschillende kleuren, 3 losse led lampen die steeds van kleur overvloeien, een discolamp die psychedelische patronen projecteert, slingers, heel veel kauwgom, raketjes, fruitmix van de ah met ananas, meloen, mango en druiven en sterretjes.
Na de inkopen gedaan te hebben zijn we richting het kantoor gereden en hebben daar alles aangekleed. Het plafond hing vol met de kerstlampjes en slingers, er werd een hoek gecreëerd met banken en stoelen zodat we allemaal bij elkaar konden gaan zitten en de space lampjes werden bij de tafel en de ramen neergezet. Het feest kon zometeen echt gaan beginnen!

T-1 21:00 uur;
Om 21 uur 's avonds hadden we afgesproken bij het kantoor. Het plan was om rond 22 uur te gaan tikken om zo rond 00:00 uur op de piek te zitten met al het vuurwerk om ons heen. Langzamerhand kwam iedereen binnen en was de sfeer meteen goed. Er werd rocket league op de playstation gespeeld en veel bijgepraat. Ook werden er veel sigaretten uitgedeeld om zo de spanning tegen te gaan.

T+0 22:00 uur;
Eindelijk was het zover. De duckies werden uit het zakje gehaald en verdeeld over de groep. Ik nam zelf ongeveer een kwartje omdat ik niet zoveel weeg (50kg). Ik ging uit van een totaal van 75mg over de avond met maximaal 100ug om zo onder de 2mg/kg lichaamsgewicht te blijven. Vanaf het moment dat ik het doorgeslikt had was het wachten begonnen en was er geen weg meer terug. De laatste keer dat ik XTC gebruikt had was in juni en was een beetje vergeten hoe de ervaring ook al weer was. Ik had daarom de verwachting dat het een top ervaring zou worden gezien ik mogelijk weer net zo overwhelmed zou worden als de eerste keer.
Ongeveer een half uur na inname leek het mij een goed idee om een jamsessie te gaan houden met Giant, Djensen en Bass. Ik zit samen met deze jongens in een band waarin we psychedelische rock spelen in de stijl van Pink Floyd, Tool en Porcupine tree. In de ruimte naast het kantoor hebben wij een bas- en gitaarversterker en een drumstel staan. We namen de discolamp mee naar het hok en speelden daar met de lampen uit een heerlijke sessie. Rustig aan begon ik de eerste effecten van de XTC te merken. Heel subtiel maar wel bekend. Ik begon heel lichtjes met mn kaken te klemmen en euforie te voelen, maar het was nog niet echt aanwezig. Vooral als ik afgeleid was merkte ik er niets van.

T+1 23:00 uur;
Ik merkte nog steeds vrij weinig van de XTC en wilde graag bijnemen. Op aanraden van Djensen heb ik besloten nog een kwartier tot een half uur te wachten. Na een sigaret gerookt te hebben met Giant en Bass besloten we te gaan bijnemen gezien we er allemaal maar weinig van merkten. Rond 23:15 heb ik iets minder dan een kwartje bijgenomen. Deze kwam langzamerhand opzetten en rond 23:30 begon ik er echt lekker in te komen.
Djensen heeft samen met een maat van hem een nummer gemaakt die op spotify staat. Deze kwam op en vanaf dat moment begon ik heel druk te worden. Ik liep naar de groep toe die allemaal rustig op de bank zaten en riep dat ze allemaal mee moesten dansen. We hebben daar tot ongeveer 23:40 met zn allen staan dansen en besloten om naar buiten te gaan zodat we het vuurwerk konden bekijken. De locatie waar we naartoe liepen was mijn oude basisschool zo'n 10 minuten lopen verderop.
Het was buiten erg mistig wat een grimmige, maar heel interessante toon zette. Clicker stak een fakkel aan en in combinatie met de mist was dat zo enorm vet om naar te kijken. Ik besloot mn space bril op te zetten en was compleet onder de indruk van alle lichtjes en siervuurwerk om mij heen. Die spacebril is zo'n kaleidoscopische bril met een blauw midden en roze/paarse zijkant. Alles zie je dubbel en in andere kleuren.
Clicker, Geert en Paasmix liepen voor ons uit om zo allemaal siervuurwerk voor ons neer te zetten om naar te kijken. Echt prachtig om naar te kijken.
Uiteindelijk kwamen we bij woningen aan waar een aantal kinderen met hun ouders wat fonteintjes afstaken. Ik moet er niet aan denken wat die kinderen van ons dachten haha. Ik verspacede helemaal in en simpel vuurwerk fonteintje en legde zo'n jochie van 6 uit hoe mooi ik zijn vuurwerk wel niet vond. Al gauw stonden het jochie en ik helemaal enthousiast te doen over het vuurwerk wat hij zojuist had afgestoken.

T+2 00:00 uur;
We waren eindelijk aangekomen bij de basisschool en Clicker, Geert, Giant en Paasmix waren op het dak geklommen. Toen het precies 00:00 uur was barstte alles om mij heen los. Ik was zoooo onder de indruk van alle knallen, flitsen en kleuren dat het enige wat ik nog kon zeggen "Holy Shit!" en "wajooo!" was. Ik stond ook nog steeds met die spacebril op en was zo ongelofelijk hard aan het gaan op dat moment.
Samen met Djenssen en Bass stonden we heerlijk wat akoestische meezing nummers te luisteren op de box terwijl we het vuurwerk bekeken. Ik heb me nog nooit zo op mijn gemak en onder de indruk gevoeld. Het voelde op dat moment alsof ik met mijn échte familie was. Alsof deze jongens de mensen waren met wie ik bloedverwant was.
Ik keek uiteindelijk naar een boom en door de spacebril leek het alsof de boom honderden takken had. Ik besloot op de grond te liggen, een sigaretje te roken en alleen maar naar de boom te kijken. Meteen ging Djensen naast me liggen en heb daar denk ik 10 minuten gelegen en naar de boom gestaard.

T+2,5 00:30 uur;
We besloten dat het zo genoeg was en gingen terug naar het kantoor. Ik liep met de spacebril op arm in arm met Djensen terug. Op een gegeven moment kwamen we weer bij de kinderen en ouders en werd Djensen gebeld door zijn moeder. Hij liep weg en ineens stond ik alleen tussen het vuurwerk zonder muziek. Ik werd hier heel naar van en ging echt slecht. Ik werd misselijk en het voelde alsof alle ogen op mij gericht waren. Ik liep stevig door om daar zo snel mogelijk weg te zijn. Al gauw kwam Djensen weer terug en binnen enkele tellen voelde ik me weer prima.
Eenmaal aangekomen op kantoor stonden we met z'n allen buiten nog een sigaretje te roken en heerlijk te praten. Ik had zo'n interessant gesprek met Bass dat mijn sigaret uitgegaan was. Ik kon niet meer stoppen met praten. We hadden overigens menthol sigaretten van Camel. Die dingen zijn écht aanraders voor als je aan de XTC zit.
Zodra we binnen kwamen vulde ik op verzoek van Bass een teiltje met warm water. Dit was een grap die we een week terug verzonnen hadden nadat ik Bass had verteld dat letterlijk alles lekker is als je aan de XTC zit. Zo kwam hij met het idee om je handen in een bak warm water te doen. Dat leek me helemaal niets, maar zoals je al raadt zat ik vervolgens 20 minuten met mn handen in een bak warm water. Bass had zelfs een badeendje meegenomen om erin te laten drijven!

T+3,5 1:30 uur;
We hadden het geniale idee om een proeverij te houden met fruit. We gingen allemaal in een kringetje zitten met onze ogen dicht en Djensen voerde ons een voor een een stuk fruit. Ananas was echt heerlijk, maar watermeloen was echt de bom. Je kon dit een beetje vergelijken met die scene uit Ratatouille waarin een van die ratten uitlegt dat je smaken kleuren kunnen zijn.


Helaas moest Djensen hierna er vandoor om naar een feestje te gaan.

T+4 2:00 uur;
Om de een of andere reden had iedereen vanaf dit moment last van een heftige couch lock. Niemand had zin om te bewegen. We hadden alle lampen uitgezet en alleen de disco lamp op tafel aangezet. Deze projecteerde op het plafond enorm rare patronen die elke keer aan het draaien waren en van kleur veranderden. Ik voelde de XTC niet meer zo en besloot nog een keer bij te nemen.
Normaal ben ik heel erg van het maximaal een keer bijnemen gezien je met een tweede redose alleen maar strak gaat staan, maar op dit moment voelde ik me zo nuchter dat ik het niet kon weerstaan. Er ging circa iets meer dan 1/8e pil in en met 20 minuten was ik weer aan het spacen. Ik deed de spacebril weer op en volgde steeds de patroontjes op het plafond terwijl ik de gesprekken om mij heen volgde. Ik heb daar echt 3 uur lang gezeten en alleen maar naar het plafond gestaard met op de achtergrond heerlijke psytrance.

T+4,5 2:30 uur;
Geert had net bijgenomen en opeens kickte zijn beide redoses in. Hij stond enorm te spacen en ineens lag hij in de kring op de grond. Paasmix keek mij verward aan en ik was bang dat Geert flauwgevallen was. Ik liep naar hem toe en vroeg of alles goed ging. Blijkbaar voelde hij zich zo enorm goed dat hij in alleen maar op de grond op het kleed wilde liggen.
Ik weet niet precies hoe lang hij daar lag, maar het zou zo 20 minuten geweest kunnen zijn.

Opeens schiet Giant overeind en geeft hij aan dat hij aan het hallucineren is. Hij wilt bijnemen om nog dieper te komen, maar ik geef bij hem aan dat dit niet verstandig is. Tegen mijn aanraden aan neemt hij nog wat bij en is hij enkele minuten later compleet van de kaart.
Hij gaf later aan dat hij op de terugweg naar huis een auto als supergrote hond zag die uitgelaten werd door een reusachtige man.

T+7 5:00 uur;
We zaten nog steeds op de banken in een kringetje en ik begon langzamerhand nuchter te worden. Ik vond het wel mooi zo. Ik stond op en ruimde de ergste troep op. Ik voelde ineens ook dat ik naar de wc moest. Dit was echt een bevrijding.
Rond 6 uur lag ik in bed en zag met mijn ogen dicht allemaal patroontjes voorbij komen. Deze patroontjes vloeiden over in poppetjes en ineens zat ik in een tekken/mortal kombat achtige game. Compleet met HUD en tekst e.d. 10 minuten later was ik in slaap om rond 13:30 weer wakker te worden.
Ik had de hele dag hierna lichte koppijn en was in het begin misselijk. Nadat ik wat gegeten had en wat fruitsap gedronken had voelde ik me naast de koppijn weer een stuk beter. Nu is het 2 dagen later en voel me helemaal prima. Geen last van kaakpijn tenzij ik mn mond helemaal open probeer te doen.

Voor de volgende keer;
Ik voelde met de eerste dosis vrij weinig wat ik de vorige keer ook met dezelfde pillen had. In plaats van een kwartje neem ik volgende keer ongeveer 1/3e. Ik heb namelijk het idee dat je eerste redose het effect een kleine boost geeft van 2 uur en dat het daarna echt klaar is tenzij je nog wat langer strak wilt staan.
Ook ga ik misschien wat vroeger op de avond nemen omdat ik echt merkte dat mijn lichaam op was aan het einde van de avond. Ik had door dat ik zware koppijn had, maar door de mdma werd dit gevoel heel erg onderdrukt.
Klik om te vergroten...
Nice!
Met nieuwjaar 400mg mdma naar binnengeknald in 2 uur, zonder kauwgom had ik de avond niet overleefd.
Was wel lachen alleen natuurlijk veel te veel.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#5
Psilocyloner zei:
Maar ja, 1/3 van die pil van 187 mg is nog maar zo'n 62 mg hè. Er is wel enige consensus over dat je in plaats van heel vaak en heel veel bijpakken beter wat hoger kunt inzetten en daarna nog hooguit één keer bijpakken. Als je nou 90 + 35 zou willen doen, weeg die pil dan op een milligramweegschaal, vervolgens helemaal fijnmalen en dan een capsule met 0,48 maal het totaalgewicht van het pilpoeder als startdosering en een capsule met 0,19 maal het totaalgewicht van het pilpoeder als redose. Nog beter zorg je gewoon voor MDMA-kristallen en ditch je die stomme kutpillen. Tsja, of ik ben gewoon zo autistisch... maar voor mij echt niet al dat gehannes met halfjes en kwartjes en shit... :sweatsmile: Wat je anders ook kunt doen, als het niet zó nauw hoeft te komen voor je, is een halve (dan zit je rond de 90) om mee te beginnen en iets minder dan een kwartje (dan zit je rond de 35) 1,5 tot 2 uur na je eerste inname.
Klik om te vergroten...
Klopt inderdaad, maar ik ben bang dat ik misschien met 90mg iets teveel pak waardoor ik het love effect niet zal voelen. Heb mijn 2e keer namelijk pillen van 280mg gehad waarbij ik een begindosis van 70mg had en een uur later weer 70mg waardoor ik met 30 minuten al mn serotonine had opgemaakt. Misschien dat het wel met een halfje werkt als ik pas 2-3 uur later bijneem met de resterende 35mg.
En met pillen is het inderdaad echt een gekloot met die halfjes en kwartjes. Die duckies hebben ook een super onhandige vorm om te snijden en ze schieten ook uit elkaar als je een halfje er af probeert te halen.

Spaceneus zei:
Nice!
Met nieuwjaar 400mg mdma naar binnengeknald in 2 uur, zonder kauwgom had ik de avond niet overleefd.
Was wel lachen alleen natuurlijk veel te veel.
Klik om te vergroten...
Tering wat een dosis, was je niet de hele boel bij elkaar aan het hallucineren? Ik had zelf met 280mg dat ik overal mensen op straat zag, draken in planten zag e.d. Kauwgom is dan inderdaad een must, maar zelfs ondanks de kauwgom had ik toen hele kraters in m'n wangen gebeten en mijn lippen waren helemaal opgezwollen met korsten erop van het likken over je lippen.
F
FerdFatoehausLid
01-01-2024, 00:00
#6
Misfit zei:
Klopt inderdaad, maar ik ben bang dat ik misschien met 90mg iets teveel pak waardoor ik het love effect niet zal voelen. Heb mijn 2e keer namelijk pillen van 280mg gehad waarbij ik een begindosis van 70mg had en een uur later weer 70mg waardoor ik met 30 minuten al mn serotonine had opgemaakt. Misschien dat het wel met een halfje werkt als ik pas 2-3 uur later bijneem met de resterende 35mg.
En met pillen is het inderdaad echt een gekloot met die halfjes en kwartjes. Die duckies hebben ook een super onhandige vorm om te snijden en ze schieten ook uit elkaar als je een halfje er af probeert te halen.


Tering wat een dosis, was je niet de hele boel bij elkaar aan het hallucineren? Ik had zelf met 280mg dat ik overal mensen op straat zag, draken in planten zag e.d. Kauwgom is dan inderdaad een must, maar zelfs ondanks de kauwgom had ik toen hele kraters in m'n wangen gebeten en mijn lippen waren helemaal opgezwollen met korsten erop van het likken over je lippen.
Klik om te vergroten...
Met 30 minuten maak je niet al je serotonine op gelukkig. Zie dit topic voor meer informatie over hoe mdma werkt: https://drugsforum.nl/threads/uitgebreide-informatie-over-mdma-engels.48617/
K
KropSlaLid
01-01-2024, 00:00
#7
Lekker reportje hoor, geslaagde jaarwisseling gehad dus :grin: Mooi om zo kinderlijk enthousiast te worden van bijvoorbeeld vuurwerk ook onder invloed, erg herkenbaar :hearteyes: . Dit jaar hadden we pas na het vuurwerk onze xtc genomen, maar volgend jaar toch maar eerder doen nu ik dit zo lees. En ook om de reden die jij aangeeft: je bent gewoon aan het eind van je roll zooo moe als je laat begint, je lichaam is echt op.

Sluit me btw aan bij Psilocyloner over het iets hoger beginnen, maar dat is ook uittesten wat werkt per persoon natuurlijk. En weer afhankelijk van wat je gegeten hebt, hoe snel en vaak je bijneemt, etc. Ik denk dat 90 + 35 met wat langer dan een uur er tussen wel fijner is dan 70+70 met maar 1 uur tussentijd. Dat je serotonine door de eerste dosis al op was is denk ik niet, maar 140mg in ongeveer 1 uur tijd is wel erg veel / erg snel geweest misschien. Dan heb je ook gewoon minder van het love gevoel en meer strak staan.
Als je btw niet aan kristallen kan komen en van die pillen hebt die moeilijk in even helften of kwartjes breekbaar zijn, en je geen capsules of weegschaaltje hebt, kun je ze ook in water (of cola/ijsthee etc) oplossen in theorie. Wel goed roeren dat je geen poeder op de bodem hebt. Als je dan bijv je pil van 140mg oplost in 140ml water heb je dus ongeveer 1mg werkzame stof per 1ml water. Is makkelijker doseren met sommige pillen. Wel slecht voor je tanden zeggen ze maar volgens mij loopt dat wel los, het is toch geen dagelijkse kost.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#8
Misfit zei:
Klopt inderdaad, maar ik ben bang dat ik misschien met 90mg iets teveel pak waardoor ik het love effect niet zal voelen. Heb mijn 2e keer namelijk pillen van 280mg gehad waarbij ik een begindosis van 70mg had en een uur later weer 70mg waardoor ik met 30 minuten al mn serotonine had opgemaakt. Misschien dat het wel met een halfje werkt als ik pas 2-3 uur later bijneem met de resterende 35mg.
En met pillen is het inderdaad echt een gekloot met die halfjes en kwartjes. Die duckies hebben ook een super onhandige vorm om te snijden en ze schieten ook uit elkaar als je een halfje er af probeert te halen.
Klik om te vergroten...
Wat ik denk is dat je met die 2e 70 mg al een uur later te snel hebt bijgepakt, waardoor je de piek intensiveerde en daarmee het 'love effect' voorbij schoot wat je hebt geïnterpreteerd als je serotonine te hebben opgemaakt. Te laat bijpakken, pas 3 uur later zoals je voorstelt, werkt waarschijnlijk ook niet zoals je wenst. Eer je redose dan inslaat, ben je al over de piek heen en daar kom je dan met bijpakken niet snel meer in terug. De voornaamste reden voor mensen om bij te pakken is het verlengen van de piek en dat vergt zowel een juiste dosering, juiste verdeling van de dosering en een juiste timing van de herdosering. Dit kan per persoon wat verschillen, maar in de regel zul je wel goed zitten bij...
- max. 125 mg in totaal per gelegenheid
- max. één herdosering
- 2/3 tot 3/4 van de totaaldosering als begindosering OFWEL 1/4 tot 1/3 van de totaaldosering als herdosering OFWEL 1/3 tot 1/2 maal de begindosering als herdosering
- herdoseren 1,5 tot 2 uur na inname van de begindosering

Spaceneus zei:
Nice!
Met nieuwjaar 400mg mdma naar binnengeknald in 2 uur, zonder kauwgom had ik de avond niet overleefd.
Was wel lachen alleen natuurlijk veel te veel.
Klik om te vergroten...
Goed bezig jongen! :thumbsup: Volgende keer zou ik voor een gram gaan, dan tel je pas écht mee...
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#9
KropSla zei:
Lekker reportje hoor, geslaagde jaarwisseling gehad dus :grin: Mooi om zo kinderlijk enthousiast te worden van bijvoorbeeld vuurwerk ook onder invloed, erg herkenbaar :hearteyes: . Dit jaar hadden we pas na het vuurwerk onze xtc genomen, maar volgend jaar toch maar eerder doen nu ik dit zo lees. En ook om de reden die jij aangeeft: je bent gewoon aan het eind van je roll zooo moe als je laat begint, je lichaam is echt op.

Sluit me btw aan bij Psilocyloner over het iets hoger beginnen, maar dat is ook uittesten wat werkt per persoon natuurlijk. En weer afhankelijk van wat je gegeten hebt, hoe snel en vaak je bijneemt, etc. Ik denk dat 90 + 35 met wat langer dan een uur er tussen wel fijner is dan 70+70 met maar 1 uur tussentijd. Dat je serotonine door de eerste dosis al op was is denk ik niet, maar 140mg in ongeveer 1 uur tijd is wel erg veel / erg snel geweest misschien. Dan heb je ook gewoon minder van het love gevoel en meer strak staan.
Als je btw niet aan kristallen kan komen en van die pillen hebt die moeilijk in even helften of kwartjes breekbaar zijn, en je geen capsules of weegschaaltje hebt, kun je ze ook in water (of cola/ijsthee etc) oplossen in theorie. Wel goed roeren dat je geen poeder op de bodem hebt. Als je dan bijv je pil van 140mg oplost in 140ml water heb je dus ongeveer 1mg werkzame stof per 1ml water. Is makkelijker doseren met sommige pillen. Wel slecht voor je tanden zeggen ze maar volgens mij loopt dat wel los, het is toch geen dagelijkse kost.
Klik om te vergroten...
Ik houd er zelf altijd rekening mee dat ik niet teveel eet van te voren. Rond 18 uur eet ik een goede avondmaaltijd, maar daarna vaak helemaal niets meer zodat ik op een vrijwel nuchtere maag kan nemen. Voor de volgende keer volg ik je advies op van een halfje en daarna een klein kwartje. Ik kan ook aan MDMA kristallen komen maar weet niet zo goed hoe dat in zijn werk gaat met testen. Bij een pil lever je gewoon een hele pil in, maar bij poeder moet je dan een paar mg inleveren oid?
In drinken oplossen vind ik niet zo een lekker idee. Dan maak ik er liever een bommetje van.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#10
KropSla zei:
Bij poeder kunnen ze met een marquis test al kijken of er inderdaad mdma in je poeder zit. Om vervolgens de sterkte / puurheid te laten bepalen lever je ongeveer (minimaal) 100mg in, en sturen ze dat op naar het lab*. Je hoort dan hoeveel mg of % werkzame MDMA je kristallen bevatten per 100mg (maximaal 84%). Als je bommetjes maakt moet je in je hoeveelheden ook rekening houden met de puurheid. Als je bijv normaal een halfje zou nemen van een pil met 140mg MDMA, heb je 70mg MDMA binnen. Maar als je kristallen neemt die bijv. een puurheid hebben van 70mg per 100mg, heb je dus 100mg van die kristallen nodig voor hetzelfde effect. Daar wel even rekening mee houden qua dosering :)

* In amsterdam kunnen ze ter plekke puurheid bepalen las ik laatst, wel vet. Maar bij de meesten is het gewoon insturen en een weekje afwachten.
Klik om te vergroten...

Amsterdam is voor mij te ver weg om te laten testen, maar ik heb 15 minuten rijden van mijn woonplaats een testpunt die het inderdaad naar het lab opstuurt. Ik heb nog een voorraadje duckies liggen die ik eerst op ga maken, wellicht met fijnmaken zoals je aangaf.

Psilocyloner zei:
Wat ik denk is dat je met die 2e 70 mg al een uur later te snel hebt bijgepakt, waardoor je de piek intensiveerde en daarmee het 'love effect' voorbij schoot wat je hebt geïnterpreteerd als je serotonine te hebben opgemaakt. Te laat bijpakken, pas 3 uur later zoals je voorstelt, werkt waarschijnlijk ook niet zoals je wenst. Eer je redose dan inslaat, ben je al over de piek heen en daar kom je dan met bijpakken niet snel meer in terug. De voornaamste reden voor mensen om bij te pakken is het verlengen van de piek en dat vergt zowel een juiste dosering, juiste verdeling van de dosering en een juiste timing van de herdosering. Dit kan per persoon wat verschillen, maar in de regel zul je wel goed zitten bij...
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad ook een goede tip, daar ga ik zeker wat mee doen. :)
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het zou kunnen dat het ecstacy gevoel weer bovenkomt als je volgende keer vuurwerk ziet (mits het geen te flauw vuurwerk is, het moet wel knallen aan alle kanten). Ik was eens onder invloed van ecstacy toen ik vuurwerk zag, en paar maanden later zag ik nuchter vuurwerk (ofja, wel paar biertjes) en dat gevoel van de keer met ecstacy kwam weer boven en hield nog een uur aan ofzo.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#12
Cerberus zei:
Het zou kunnen dat het ecstacy gevoel weer bovenkomt als je volgende keer vuurwerk ziet (mits het geen te flauw vuurwerk is, het moet wel knallen aan alle kanten). Ik was eens onder invloed van ecstacy toen ik vuurwerk zag, en paar maanden later zag ik nuchter vuurwerk (ofja, wel paar biertjes) en dat gevoel van de keer met ecstacy kwam weer boven en hield nog een uur aan ofzo.
Klik om te vergroten...
Herkenbaar! Zo had ik van de zomer bij een concert het idee dat ik per ongeluk mdma in had genomen omdat ik me zo blij voelde dat mijn kaken strak begonnen te staan. Had misschien één biertje op op dat moment.
P
PsilocylonerLid
01-01-2024, 00:00
#13
Cerberus zei:
Het zou kunnen dat het ecstacy gevoel weer bovenkomt als je volgende keer vuurwerk ziet (mits het geen te flauw vuurwerk is, het moet wel knallen aan alle kanten). Ik was eens onder invloed van ecstacy toen ik vuurwerk zag, en paar maanden later zag ik nuchter vuurwerk (ofja, wel paar biertjes) en dat gevoel van de keer met ecstacy kwam weer boven en hield nog een uur aan ofzo.
Klik om te vergroten...
Met andere woorden: eerste keer MDMA tijdens oud en nieuw en vervolgens heb je elke jaarwisseling het first time ecstacy gevoel weer!? :hearteyes:
C
CerberusLid
01-01-2024, 00:00
#14
Goh ik zou hopen dat het ieder jaar werkt. Zou nogmaals vuurwerk moeten zien om te oordelen, want ondertussen is het al meer dan een half jaar geleden dat ik die XTC nam.
Maar die keer was wel mijn eerste en enige keer tot nu toe, dus wie weet :)
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#15
@Misfit en @Psilocyloner, als je zo weinig bijpakt, zo tussen de 30 en 50 mg, merk je daar dan wat van? Voel je de 2e portie inslaan of heb je het idee dat dit de trip verlengd, of allebei?

Zelf begin ik meestal met ongeveer 125 mg mdma (80% puur, dus eigenlijk 100 mg M) en pak 100 mg bij. Ik heb weleens bijgepakt met 50 mg, maar heb niet het idee dat het veel deed.
Ik weeg 60 kg, en ik geloof ook dat de regel max 2 mg per 2 kg lichaamsgewicht niet helemaal klopt. Vergelijk het met paracetamol en andere medicijnen, die zijn ook niet gebaseerd op lichaamsgewicht. Shulgin zegt dat je het best kan beginnen met 125 mg M en 1/3e bijdoseren.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.
M
MisfitLid
01-01-2024, 00:00
#16
Natozlato zei:
@Misfit en @Psilocyloner, als je zo weinig bijpakt, zo tussen de 30 en 50 mg, merk je daar dan wat van? Voel je de 2e portie inslaan of heb je het idee dat dit de trip verlengd, of allebei?

Zelf begin ik meestal met ongeveer 125 mg mdma (80% puur, dus eigenlijk 100 mg M) en pak 100 mg bij. Ik heb weleens bijgepakt met 50 mg, maar heb niet het idee dat het veel deed.
Ik weeg 60 kg, en ik geloof ook dat de regel max 2 mg per 2 kg lichaamsgewicht niet helemaal klopt. Vergelijk het met paracetamol en andere medicijnen, die zijn ook niet gebaseerd op lichaamsgewicht. Shulgin zegt dat je het best kan beginnen met 125 mg M en 1/3e bijdoseren.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.
Klik om te vergroten...
Om heel eerlijk te zijn merkte ik van die eerste dosis helemaal niets. Ik had geen grote pupillen na een uur, geen tintelingen of klamme handjes. Heel af en toe dacht ik dat mijn kaken een beetje begonnen te klemmen, maar dat was meestal met een paar tellen weer weg.
Toen ik de eerste keer bijnam kwam hij na een half uur op en was het begonnen. Echter voelde ik geen aanwezige euforie. Ik werd wel blij van een hoop dingen en kon ook lekker spacen op bijvoorbeeld het vuurwerk, maar ik had niet dat "warme dekentje" over mij heen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#17
Misschien was de menging niet goed en zat er net weinig aantal mg in jouw eerste stukje pil. Daarom zweer ik pillen af en hou ik het bij afgewogen kristal. En als je dan bijpakt kom je er niet meer goed in. Dat heb ik ook es gehad! Wel hard gespaced!
Maar als ik het goed begrijp neem je ongeveer de helft bij van je startdosis en je voelt daar effect van? Want ik slik evenveel bij als waar ik mee begin, namelijk 2 x 100 mg.
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#18
Psilocyloner zei:
Trouwens wel licht ja, 50 kg. Hoe lang ben je dan? Ikzelf heb ook een erg laag gewicht, waarmee ik volgens de vuistregel 2 mg/kg lichaamsgewicht gewoon te laag uit zou komen..........
Klik om te vergroten...

Ik ben ook aan de lichte kant, zit net onder de BMI grens. 176 cm lengte en iets van 53 KG.
Vroeger slikte ik gelijk pillen van 150 mg. Sinds 1 jaar ben ik serieuzer te werk gaan. Ik probeer de eerste dosis rond de 80 mg te zitten ebm de tweede rond de 40/50 mg.. Helaas pakt 80 mg voor mij te laag uit. Ik voel niet zo heel veel en het gevoel is voor mij voor korte duur. Binnen twee uur ben ik nuchter.

Misschien dit jaar toch de dosis iets opschroeven. Voor mij maximaal 1 keer bijpakken. Misschien de volgende keer een weegschaaltje kopen en beter de pillen wegen.
A
AnjadebijLid
01-01-2024, 00:00
#19
Natozlato zei:
@Misfit en @Psilocyloner, als je zo weinig bijpakt, zo tussen de 30 en 50 mg, merk je daar dan wat van? Voel je de 2e portie inslaan of heb je het idee dat dit de trip verlengd, of allebei?

Zelf begin ik meestal met ongeveer 125 mg mdma (80% puur, dus eigenlijk 100 mg M) en pak 100 mg bij. Ik heb weleens bijgepakt met 50 mg, maar heb niet het idee dat het veel deed.
Ik weeg 60 kg, en ik geloof ook dat de regel max 2 mg per 2 kg lichaamsgewicht niet helemaal klopt. Vergelijk het met paracetamol en andere medicijnen, die zijn ook niet gebaseerd op lichaamsgewicht. Shulgin zegt dat je het best kan beginnen met 125 mg M en 1/3e bijdoseren.

Ik ben benieuwd hoe jullie dit ervaren.
Klik om te vergroten...

Zelf weeg ik 65 wat zou betekenen dat ik bij de startdosis mijn max al gehad heb volgens de regels van verantwoord gebruik. Heeft Shulgin zijn visie op de startdosis ooit eens aangepast voor zijn overleden met de toen aanwezige kennis uit onderzoek?
Ik ben zelf wat zoekende in de startdosis + bijpakken. De laatste keer ontstond er spanning in mijn buik en wilde ik ook niet aangeraakt worden wat ik nog al vreemd vond bij xtc. Dosering was toen ook onder de 120 mg.
J
JeyeLid
01-01-2024, 00:00
#20
Psilocyloner zei:
Maar ja, 1/3 van die pil van 187 mg is nog maar zo'n 62 mg hè. Er is wel enige consensus over dat je in plaats van heel vaak en heel veel bijpakken beter wat hoger kunt inzetten en daarna nog hooguit één keer bijpakken. Als je nou 90 + 35 zou willen doen, weeg die pil dan op een milligramweegschaal, vervolgens helemaal fijnmalen en dan een capsule met 0,48 maal het totaalgewicht van het pilpoeder als startdosering en een capsule met 0,19 maal het totaalgewicht van het pilpoeder als redose. Nog beter zorg je gewoon voor MDMA-kristallen en ditch je die stomme kutpillen. Tsja, of ik ben gewoon zo autistisch... maar voor mij echt niet al dat gehannes met halfjes en kwartjes en shit... :sweatsmile: Wat je anders ook kunt doen, als het niet zó nauw hoeft te komen voor je, is een halve (dan zit je rond de 90) om mee te beginnen en iets minder dan een kwartje (dan zit je rond de 35) 1,5 tot 2 uur na je eerste inname.
Klik om te vergroten...
90 Mg is zeker genoeg als je 50 kg ben en 187 op maar op 1 helft ligt minder dan op de andere helft meestal pil en MDMA Kun je beter die pillen bewaren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."