#1
Hey hoi,
Ik heb gister voor het eerst truffels geprobeerd en het was een hele mooie en leuke ervaring. Ik had me voorgenomen dat ik er niet te veel van zou verwachten, ik wist wel dat het meerdere kanten op zou kunnen gaan maar daar had ik niet teveel over na gedacht. Ik was namelijk bang dat als ik dat wel deed dat ik tijdens mijn trip zou denken dat het fout ging
Wie: Ik, een vriendin (ik noem haar even M) en een tripsitter
Waar: In het appartement van M
Wat en hoeveel: Truffels Hollandia 15 gram per persoon
Voorbereiding
Qua voorbereiding heb ik geestelijk niet veel gedaan, ik probeerde het vooral over me heen te laten komen en dat ik goed gemutst was op de dag zelf. Dat was gelukt![:grin:]()
Qua huiselijke zetten hadden we paars licht aan gezet, ik had een sterrenkamer lamp besteld maar die was helaas niet op tijd aangekomen. We hadden een lekker muziekje opgezet en nog even lekker gepraat om los te komen.
18:00
We hadden besloten om de truffels niet gewoon op te eten, ik ben namelijk echt een miepert als het om eten gaat en wist bijna wel zeker dat het niet goed kwam als ik er op ging kauwen. Vooral toen ik de truffels met mijn hand aanraakte, ook die geur vond ik niet prettig. We hadden eerst een tomaten soepje gekookt, truffels fijn geperst met een knoflook perser en zodra de soep wat afgekoeld was hebben we het door de soep gedaan. Heb bijna niks van de truffels geproefd, het was echt goed te doen. Was er zelfs een beetje sceptisch over of het wel ging werken zo. Op het laatste moment heb ik besloten om toch 15 gram te doen, ik zou eerst 13 gram doen maar omdat de omgeving zo vertrouwt voelde durfde ik de '' full experience'' wel aan.
18:20
De soep zit erin en het was nu wachten tot het in werkte, ik vroeg nog aan M hoe lang het eigenlijk zou duren voordat het inwerkte '' half uurtje, 3 kwartier ongeveer'' zei ze. Ik had vrijwel direct echt een heel zwaar en misselijk gevoel in m'n maag, M had er ook last van dus we zijn allebei even lekker lang uit op de bank gaan liggen. Had hier van mensen op DF al wel gelezen dat het na even rusten weg kan gaan dus ik had nog geen paniek.
18:34
Precieze tijd weet ik nog omdat ik het op DF had gezegd haha
. Het kikte nu al in, ik voelde per minuut mijn intelligentie weg vagen voor domheid. Nou was het ook niet echt mijn bedoeling om deze avond intelligente gesprekken te voeren dus ik vond het wel prima. Bij M kikte hij ook al in, nu had ze nog wel last van misselijkheid dus ze was een beetje overvallen van de snelheid van de werking. Ik voelde een warm gevoel over mijn hele lichaam, alsof ik een warm dekentje over me heen had. En dat had ik ook. Dus zo heel gek was dat niet, maar het was toch een ander gevoel dan het dekentje, het kwam echt van binnen. Visuals begonnen ook op te komen en tot nu toe was ik positief verrast. Het ging echt heel snel, maar het was niet vervelend.
19:00
Hoe de effecten eerst in subtiele vlagen kwamen werd het nu alleen maar heftiger en heftiger maar absoluut niet vervelend. In het begin was het nog alsof de truffels een beetje lief tegen me deden, maar na een aantal vlagen gehad te hebben leek het alsof ze zeiden 'we hebben je genoeg geholpen, nu is het tijd om op je eigen benen te staan' en is er geen enkele vlaag meer geweest.
M had het koud dus deed de verwarming wat hoger, prima, boeide me niet zoveel. M zei ' Ik heb hem op 3 gezet, is dat hoog?' Ik had oprecht geen idee meer, is dat hoog? Geen idee, hoe veel standen staan er op de verwarming? Daar kon M ook geen antwoord opgeven, het konden er 4 zijn, maar ook 5, misschien wel 6? 'We kijken wel of het warmer word of niet. En daar begon onze lach kik, geen idee waarom maar alles was zo grappig. Ik kon niet stoppen met lachen, alles wat er gebeurde was onwijs lachwekkend.
19:30
Vanaf hier ben ik de tijd een beetje kwijt geraakt dus vanaf nu is het een indicatie. Visuals waren onwijs intens, het was zoveel en moest er echt even aan wennen. Toen ik op de wc zat merkte ik pas hoe hard ik aan het trippen was, ik zag gewoon de plaatjes die je normaal op internet ziet maar dan in het echt. Ik keek naar mijn huid en ik leek wel een kreeft, het was zo raar maar ook onwijs gaaf. We hebben nog geprobeerd visuals op de tv aan te zetten maar daar deden we allebei niet zo heel veel op. Het was veel leuker om naar buiten te kijken (het was in een flat) en alles in het huis te onderzoeken. Het huis leek zo fluweel zacht en de visuals waren echt heel erg mooi.
20:00
Onze lach kikken waren nog steeds niet gestopt, we hadden de leukste en domste gesprekken en het was allemaal zo grappig. Ik kreeg er gewoon last van in mijn kaken. We hadden heel erg de behoefte om naar buiten te gaan, maar we waren ook bang om mensen tegen te komen omdat het nog maar 8 uur was. We hadden als idee dat dat misschien beter was als we de comedown hadden. Voor nu bleven we nog lekker binnen. Wat ook erg leuk was om te zien is dat er steeds vuurwerk werd afgestoken, en dat was er echt, het waren geen visuals haha
20:00
De sfeer is echt onwijs goed, nog steeds heel erg aan het lachen en de wereld is gewoon heel mooi. Als ik naar mezelf keek in de spiegel vond ik het echt wonderbaarlijk wat er gebeurde. Mijn hele gezicht vervormde en het leek wel een snapchat filter, vond het echt wonderlijk om te zien. Dat dit gewoon kan, in het echt. Als ik naar buiten keek waren alle lantaren palen en lichten hele mooie sterretjes, paars, blauw, rood, bijna elke kleur kwam tevoorschijn. Ik zag zoveel sterretjes, ook in de lucht, het was echt prachtig
21:00
Het heftige was er nu wel een beetje vanaf, ik merkte het heel erg direct en het ging niet geleidelijk en dat vond ik erg jammer. Ik was echt nog niet klaar met het 'vaag' zijn. Bij M was het heftige er ook vanaf, de sfeer zat er nog steeds goed in daar niet van. Ergens ook wel fijn dat onze kaken wat rust kregen van het lachen
21:30
Ik voel mijn dommigheid steeds meer weg vagen naar mijn eigen ik, ergens was het ook wel goed zo maar ik was er gewoon nog niet klaar mee. Ergens kwam er nog een gedachte in mij op ' normaal zal ik nu pep nemen oid omdat ik gewoon nog niet wil slapen, ik wil door met de gezelligheid' maar snel daarna dacht ik ook nog ' Ja Happy, doe even normaal nou, het is niet altijd uren feest zonder een stop erop, wees nou eens blij dat je iets moois hebt meegemaakt' En ik kon de gedachten ook snel van me af zetten, maar vond het echt wel jammer dat we weer 'normaal' werden.
22:30
Het is bijna zo goed als uitgewerkt, M was een joint aan het draaien en ik begon al mooi te gapen op de bank, had er nu ook wel vrede mee dat we gingen slapen zo. De comingdown was echter veel fijner dan welke drug ooit. Had ondertussen ook weer wat trek dus ik begon nog wat te eten. de tripsitter was nu ook weggegaan
22:00
Na wat moeite had M de joint klaar en begon ze hem te roken, ik vroeg aan haar wat het nu eigenlijk toevoegde omdat ik niet zo van blowen hou. Ze zei dat je er lekker rustig van werd en dat het haar routine eigenlijk is na drugs gebruikt. Ik heb 2 hijsjes genomen maar voelde echt niet waarom het nou zo fijn was. Ik deed er ook niet zo veel op, behalve dat mijn rugspieren ineens zo hard samen trekte dat het echt onprettig was. Ik merkte wel dat de visuals wat aansterkte maar verder niet echt.
Tot dat ik recht op ging zitten, M vroeg direct of het goed ging. Nee, dat ging het niet. Volgens M werd ik spier en spier wit. Ik ben naar de WC gerent en heb onwijs veel overgeven, zoveel dat er zelfs nog gal uitkwam. Ik ben 2 keer flauwgevallen en het ging echt heel slecht. Ik voelde me doodziek en wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik bleef maar overgeven. Mijn hele lichaam deed zeer en was zo erg buiten adem, M was lichtelijk in paniek want ze had nog nooit iemand zo snel slecht zien gaan. Ik hoorde ook totaal niet wat ze tegen me zei, ik was echt te zwak om te reageren. Op gegeven moment dacht ik echt dat ik dood ging, ik kreeg geen adem meer van het overgeven en zag alleen maar zwart. Maar had gelukkig nog wel zo'n helder hoofd om te denken ' Nee Happy, je hebt alleen maar natuurlijke producten gehad, je gaat NIET dood. Je gaat nu even heel slecht maar niet dood. Dit gaat over, je kunt dit kom op. Je hebt zoveel chemicaliën in je lichaam gewerkt de afgelopen jaren, hier ga je niet aan dood. Na een kwartier kwam ik weer op aarde en ging het wat beter.
Ben direct op de bank gaan liggen en binnen 10 min had ik weer een lach op mijn gezicht, zo, dat ging slecht he? Dit is dus de reden dat ik niet blow, elke keer het zelfde verhaal. Had het kunnen weten
23:00
Alles is weer goed, misselijkheid en duizeligheid is compleet weg, kan me nog steeds wel voor de kop slaan dat ik 2 hijsjes heb genomen. Had echt kunnen weten dat dat niet ging werken bij mij maar goed. Niks meer aan te doen. Het heeft totaal mijn avond niet verpest en al helemaal niet mijn truffel ervaring. Ik heb een top avond gehad en ik doe gewoon alsof dat niet gebeurt is. Heb er mentaal ook niks aan overgehouden, alleen lichamelijk spierpijn in mijn rug en nek. Als de tripsitter er nog was geweest was het waarschijnlijk niet gebeurt, daarom wil ik nog even zeggen tripsitters zijn echt belangrijk!
Al met al, onwijs goede avond ben zo blij dat ik dit mee heb mogen maken en het is zeker voor herhaling vatbaar. Ik zal graag meerdere kanten van truffels willen ontdekken want ik weet zeker dat het meer potentie heeft dan alleen maar lach kikken. Dat laatste half uurtje was vervelend maar mijn eigen fout dus kan dat over me heen zetten. Truffels smaken zeker naar meer en ben nog lang niet klaar met psychedelica, het is echt iets prachtigs.
Ik heb gister voor het eerst truffels geprobeerd en het was een hele mooie en leuke ervaring. Ik had me voorgenomen dat ik er niet te veel van zou verwachten, ik wist wel dat het meerdere kanten op zou kunnen gaan maar daar had ik niet teveel over na gedacht. Ik was namelijk bang dat als ik dat wel deed dat ik tijdens mijn trip zou denken dat het fout ging
Wie: Ik, een vriendin (ik noem haar even M) en een tripsitter
Waar: In het appartement van M
Wat en hoeveel: Truffels Hollandia 15 gram per persoon
Voorbereiding
Qua voorbereiding heb ik geestelijk niet veel gedaan, ik probeerde het vooral over me heen te laten komen en dat ik goed gemutst was op de dag zelf. Dat was gelukt
Qua huiselijke zetten hadden we paars licht aan gezet, ik had een sterrenkamer lamp besteld maar die was helaas niet op tijd aangekomen. We hadden een lekker muziekje opgezet en nog even lekker gepraat om los te komen.
18:00
We hadden besloten om de truffels niet gewoon op te eten, ik ben namelijk echt een miepert als het om eten gaat en wist bijna wel zeker dat het niet goed kwam als ik er op ging kauwen. Vooral toen ik de truffels met mijn hand aanraakte, ook die geur vond ik niet prettig. We hadden eerst een tomaten soepje gekookt, truffels fijn geperst met een knoflook perser en zodra de soep wat afgekoeld was hebben we het door de soep gedaan. Heb bijna niks van de truffels geproefd, het was echt goed te doen. Was er zelfs een beetje sceptisch over of het wel ging werken zo. Op het laatste moment heb ik besloten om toch 15 gram te doen, ik zou eerst 13 gram doen maar omdat de omgeving zo vertrouwt voelde durfde ik de '' full experience'' wel aan.
18:20
De soep zit erin en het was nu wachten tot het in werkte, ik vroeg nog aan M hoe lang het eigenlijk zou duren voordat het inwerkte '' half uurtje, 3 kwartier ongeveer'' zei ze. Ik had vrijwel direct echt een heel zwaar en misselijk gevoel in m'n maag, M had er ook last van dus we zijn allebei even lekker lang uit op de bank gaan liggen. Had hier van mensen op DF al wel gelezen dat het na even rusten weg kan gaan dus ik had nog geen paniek.
18:34
Precieze tijd weet ik nog omdat ik het op DF had gezegd haha
19:00
Hoe de effecten eerst in subtiele vlagen kwamen werd het nu alleen maar heftiger en heftiger maar absoluut niet vervelend. In het begin was het nog alsof de truffels een beetje lief tegen me deden, maar na een aantal vlagen gehad te hebben leek het alsof ze zeiden 'we hebben je genoeg geholpen, nu is het tijd om op je eigen benen te staan' en is er geen enkele vlaag meer geweest.
M had het koud dus deed de verwarming wat hoger, prima, boeide me niet zoveel. M zei ' Ik heb hem op 3 gezet, is dat hoog?' Ik had oprecht geen idee meer, is dat hoog? Geen idee, hoe veel standen staan er op de verwarming? Daar kon M ook geen antwoord opgeven, het konden er 4 zijn, maar ook 5, misschien wel 6? 'We kijken wel of het warmer word of niet. En daar begon onze lach kik, geen idee waarom maar alles was zo grappig. Ik kon niet stoppen met lachen, alles wat er gebeurde was onwijs lachwekkend.
19:30
Vanaf hier ben ik de tijd een beetje kwijt geraakt dus vanaf nu is het een indicatie. Visuals waren onwijs intens, het was zoveel en moest er echt even aan wennen. Toen ik op de wc zat merkte ik pas hoe hard ik aan het trippen was, ik zag gewoon de plaatjes die je normaal op internet ziet maar dan in het echt. Ik keek naar mijn huid en ik leek wel een kreeft, het was zo raar maar ook onwijs gaaf. We hebben nog geprobeerd visuals op de tv aan te zetten maar daar deden we allebei niet zo heel veel op. Het was veel leuker om naar buiten te kijken (het was in een flat) en alles in het huis te onderzoeken. Het huis leek zo fluweel zacht en de visuals waren echt heel erg mooi.
20:00
Onze lach kikken waren nog steeds niet gestopt, we hadden de leukste en domste gesprekken en het was allemaal zo grappig. Ik kreeg er gewoon last van in mijn kaken. We hadden heel erg de behoefte om naar buiten te gaan, maar we waren ook bang om mensen tegen te komen omdat het nog maar 8 uur was. We hadden als idee dat dat misschien beter was als we de comedown hadden. Voor nu bleven we nog lekker binnen. Wat ook erg leuk was om te zien is dat er steeds vuurwerk werd afgestoken, en dat was er echt, het waren geen visuals haha
20:00
De sfeer is echt onwijs goed, nog steeds heel erg aan het lachen en de wereld is gewoon heel mooi. Als ik naar mezelf keek in de spiegel vond ik het echt wonderbaarlijk wat er gebeurde. Mijn hele gezicht vervormde en het leek wel een snapchat filter, vond het echt wonderlijk om te zien. Dat dit gewoon kan, in het echt. Als ik naar buiten keek waren alle lantaren palen en lichten hele mooie sterretjes, paars, blauw, rood, bijna elke kleur kwam tevoorschijn. Ik zag zoveel sterretjes, ook in de lucht, het was echt prachtig
21:00
Het heftige was er nu wel een beetje vanaf, ik merkte het heel erg direct en het ging niet geleidelijk en dat vond ik erg jammer. Ik was echt nog niet klaar met het 'vaag' zijn. Bij M was het heftige er ook vanaf, de sfeer zat er nog steeds goed in daar niet van. Ergens ook wel fijn dat onze kaken wat rust kregen van het lachen
21:30
Ik voel mijn dommigheid steeds meer weg vagen naar mijn eigen ik, ergens was het ook wel goed zo maar ik was er gewoon nog niet klaar mee. Ergens kwam er nog een gedachte in mij op ' normaal zal ik nu pep nemen oid omdat ik gewoon nog niet wil slapen, ik wil door met de gezelligheid' maar snel daarna dacht ik ook nog ' Ja Happy, doe even normaal nou, het is niet altijd uren feest zonder een stop erop, wees nou eens blij dat je iets moois hebt meegemaakt' En ik kon de gedachten ook snel van me af zetten, maar vond het echt wel jammer dat we weer 'normaal' werden.
22:30
Het is bijna zo goed als uitgewerkt, M was een joint aan het draaien en ik begon al mooi te gapen op de bank, had er nu ook wel vrede mee dat we gingen slapen zo. De comingdown was echter veel fijner dan welke drug ooit. Had ondertussen ook weer wat trek dus ik begon nog wat te eten. de tripsitter was nu ook weggegaan
22:00
Na wat moeite had M de joint klaar en begon ze hem te roken, ik vroeg aan haar wat het nu eigenlijk toevoegde omdat ik niet zo van blowen hou. Ze zei dat je er lekker rustig van werd en dat het haar routine eigenlijk is na drugs gebruikt. Ik heb 2 hijsjes genomen maar voelde echt niet waarom het nou zo fijn was. Ik deed er ook niet zo veel op, behalve dat mijn rugspieren ineens zo hard samen trekte dat het echt onprettig was. Ik merkte wel dat de visuals wat aansterkte maar verder niet echt.
Tot dat ik recht op ging zitten, M vroeg direct of het goed ging. Nee, dat ging het niet. Volgens M werd ik spier en spier wit. Ik ben naar de WC gerent en heb onwijs veel overgeven, zoveel dat er zelfs nog gal uitkwam. Ik ben 2 keer flauwgevallen en het ging echt heel slecht. Ik voelde me doodziek en wist niet meer waar ik het zoeken moest. Ik bleef maar overgeven. Mijn hele lichaam deed zeer en was zo erg buiten adem, M was lichtelijk in paniek want ze had nog nooit iemand zo snel slecht zien gaan. Ik hoorde ook totaal niet wat ze tegen me zei, ik was echt te zwak om te reageren. Op gegeven moment dacht ik echt dat ik dood ging, ik kreeg geen adem meer van het overgeven en zag alleen maar zwart. Maar had gelukkig nog wel zo'n helder hoofd om te denken ' Nee Happy, je hebt alleen maar natuurlijke producten gehad, je gaat NIET dood. Je gaat nu even heel slecht maar niet dood. Dit gaat over, je kunt dit kom op. Je hebt zoveel chemicaliën in je lichaam gewerkt de afgelopen jaren, hier ga je niet aan dood. Na een kwartier kwam ik weer op aarde en ging het wat beter.
Ben direct op de bank gaan liggen en binnen 10 min had ik weer een lach op mijn gezicht, zo, dat ging slecht he? Dit is dus de reden dat ik niet blow, elke keer het zelfde verhaal. Had het kunnen weten
23:00
Alles is weer goed, misselijkheid en duizeligheid is compleet weg, kan me nog steeds wel voor de kop slaan dat ik 2 hijsjes heb genomen. Had echt kunnen weten dat dat niet ging werken bij mij maar goed. Niks meer aan te doen. Het heeft totaal mijn avond niet verpest en al helemaal niet mijn truffel ervaring. Ik heb een top avond gehad en ik doe gewoon alsof dat niet gebeurt is. Heb er mentaal ook niks aan overgehouden, alleen lichamelijk spierpijn in mijn rug en nek. Als de tripsitter er nog was geweest was het waarschijnlijk niet gebeurt, daarom wil ik nog even zeggen tripsitters zijn echt belangrijk!
Al met al, onwijs goede avond ben zo blij dat ik dit mee heb mogen maken en het is zeker voor herhaling vatbaar. Ik zal graag meerdere kanten van truffels willen ontdekken want ik weet zeker dat het meer potentie heeft dan alleen maar lach kikken. Dat laatste half uurtje was vervelend maar mijn eigen fout dus kan dat over me heen zetten. Truffels smaken zeker naar meer en ben nog lang niet klaar met psychedelica, het is echt iets prachtigs.