Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsCrystal Meth - glad, flinterdun ijs dat elke seconde kan breken (je bent gewaarschuwd)

Crystal Meth - glad, flinterdun ijs dat elke seconde kan breken (je bent gewaarschuwd)

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hier ben ik het alleen niet helemaal mee eens:
JanDeBrandweerman zei:
Zonet heb ik de rest in het toilet gedumpt met enige weerstand en vervolgens nam ik even de tijd neem om te onderzoeken waarom deze stofjes 18 uur lang alle hormonen in mijn hersenen uitmelken, geen comedown heeft (..)
Klik om te vergroten...
Methamfetamine heeft lichamelijk een minder opvallende comedown dan amfetamine, zo ver wil ik nog wel met je meegaan. Maar emotioneel is het een heel ander verhaal. Wekenlange onzekerheid, angstaanvallen, depressie, futloosheid, nergens zin in. En vanuit die emoties ontstaat dan heel snel de wens om toch maar weer bij te gaan pakken. Ik lees dat ook terug in jouw report:

JanDeBrandweerman zei:
Nu mijn probleem, ik had mezelf beloofd om niet vaker dan een maand te gebruiken, alleen lukte het mij niet meer om nog 5 dagen te wachten, met als smoes dat ik in het weekend nog wat kan uitslapen. Dat is dus hoe het bedrog begint en je onbewust niet meer zelf beslist of het wel de juiste keuze is. Na 14 dagen begonnen pas de best sterke cravings (dit was niet direct ten gevolge van het spul) en in mijn diep vanbinnen leekt het jaren te duren tot volgende ervaring, dat ik weer voor een dagje op volle snelheid kon gaan.


(..)

Tijdens het afkicken besef je pas dat het zelfbedrog niet je persoonlijke wil was maar dat je stapje voor stapje in de val bent getrapt, zelfs als het lukt om volledig te stoppen, zal de permanente schade van het traumatische verleden je vergezellen. Dat is het lot van de ongedisciplineerde gebruiker.
Klik om te vergroten...
Dat is inderdaad dé valkuil van methamfetamine. De onzekere depressie die volgt nadat de meth is uitgewerkt is heel sluimerend: het is constant aanwezig maar je hebt niet heel erg door dat het meth-gerelateerd is. Als je dan niet heel streng tegen jezelf bent en jezelf er echt op wijst dat die angstige, onrustige en lusteloze gevoelens eigenlijk gewoon een meth-kater zijn die (meer dan) twee weken voortduurt, dan ontstaat er inderdaad een flinke zin om nog een keer te nemen.

Ik vond de kater van meth dus veel sluipender dan die van amfetamine. Het lijkt minder merkbaar, maar juist daardoor weet het je flink in zijn greep te krijgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#2
Limited abilities zei:
Ik kan alleen niet opmaken of je nu al verslaafd was na een aantal keer gebruik?
Klik om te vergroten...
Verslaving is een mentale stoornis die wordt gedefinieerd door sociaal-emotionele problematiek en lichamelijke schade. Met andere woorden: verslaving is een stuk complexer dan alleen zin om nog een keer te gebruiken.

Cravings spelen zeker een grote rol bij verslaving. De vraag is alleen in hoeverre die cravings uiteindelijk het functioneren belemmeren. Dus als je steeds 'ja' zegt tegen de meth en je daardoor niet meer in staat bent om relaties te onderhouden, goed je werk uit te voeren of je emoties op een gezonde manier te verwerken, en als je daardoor lichamelijke problemen krijgt, dan ben je verslaafd.

Dat klassieke verhaal van 'een keer gebruiken en dan ben je verslaafd' doet dus niet echt recht aan de complexe realiteit waarin er allerlei dwarsverbanden zitten tussen drugsgebruik, het lichaam, de mentale staat en de omgeving.

Dat gezegd hebbende is methamfetamine wel een van de meest verslavende middelen die je kunt proberen.
D
De ApothekerLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou weten het vanavond!
J
JanDeBrandweermanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Sorry als het rapport wat te dramatisch en overdreven klinkt, woorden zijn niet
genoeg om te omschrijven hoe goed dit stofje je hersenen voor de gek kan houden. Heb net even de belachelijke alinea's weggehaald omdat nu pas het besef komt dat het op stimulanten niet moeilijk is om dingen te zeggen die je nuchter in geen honderd jaar zou zeggen.

Zoals we allemaal wel weten is het merendeel van de amfetamine die rondgaat in ons land versneden met corrosieve rotzooi dat schadelijker is dan rattengif en zelfs met aceton kom je tegenwoordige niet meer aan maximale puurheid. Om nog maar niet te beginnen over de geur en smaak die mij altijd doen kokhalzen. Zolang winst het hoofddoel is van de illegale drugshandel en niet veiligheid van de gebruiker zullen de sterfgevallen zich alleen maar opstapelen.
De slimme Nederlandse drugsbendes zijn enkele jaren geleden op het idee gekomen volop Crystal Meth zijn gaan produceren die extreem puur is, zonder geur of kleur voor het gemak, maar wel tientallen keren verslavender en honderden keren sterker met alle gevolgen vandien.

Momenteel ben ik voor de tweede keer Crystal Meth aan het gebruiken, het is onmogelijk om mijn concentratie te verplaatsen en mijn ogen zitten vastegpeplakt aan mijn scherm, alleen is dit de laatste keer sinds dit spul veel te sterk is om gemaakt te zijn voor mensen. Als zombies echt waren dan zie ik ze dit wel nemen. Zonet heb ik de rest in het toilet gedumpt met enige weerstand en vervolgens nam ik even de tijd neem om te onderzoeken waarom deze stofjes 18 uur lang alle hormonen in mijn hersenen uitmelken, geen comedown heeft en hoe weinig mensen het experimenteren overleefd hebben zonder een slapende draak wakker te maken.

De eerste keer was bijna een maand geleden, als ik mij niet vergis neemt dit spul heel snel af in effect als je het te snel opnieuw gebruikt, ik trilde namelijk een uur lang als eenrietje op de zetel terwijl mijn hoofd alle kanten uit leek te draaien en moeite had met niet flauw te vallen van de spanning. Dit is niet iets om de nacht mee door te halen tijdens je vakantie, maar de geheime sleutel om je hersenen op maximale snelheid te laten draaien zonder te kunnen remmen. De reden dat het zo verslavend is is niet omdat je na de eerste keer al bang bent om terug naar de werkelijkheid te komen, maar omdat het zo gemakkelijk de controle over je leven overneemt zonder enig voorteken terwijl je trots doorgebruikt onder de illusie dat niets je discipline kan schaden. De opkomst is even sluw en onvoorspelbaar als de drang om te blijven gebruiken, je hebt het pas door wanneer je jezelf niet meer bent onder de indruk dat je iets goeds hebt gedaan waardoor je blij en opgewonden voelt, en dan is zelfs naar het plafond staren genoeg om het geluk te voelen stromen door je aders.

Nu mijn probleem, ik had mezelf beloofd om niet vaker dan een maand te gebruiken, alleen lukte het mij niet meer om nog 5 dagen te wachten, met als smoes dat ik in het weekend nog wat kan uitslapen. Dat is dus hoe het bedrog begint en je onbewust niet meer zelf beslist of het wel de juiste keuze is. Na 14 dagen begonnen pas de best sterke cravings (dit was niet direct ten gevolge van het spul) en in mijn diep vanbinnen leekt het jaren te duren tot volgende ervaring, dat ik weer voor een dagje op volle snelheid kon gaan. Dit is de scheur in het grondoppervlak, het ene moment schaats je heerlijk over het ijs en voelt het alsof alle bewegingen in balans en harmonie zijn, totdat een kleine misstap het scheurtje in het ijs vormt waardoor heel het oppervlak doorzakt, je hebt nog een moment om je te hergrijpen maar je zakt veel te snel door in het koude water, niemand kan je komen helpen omdat er niemand stom genoeg was om in je buurt te komen, de kans dat je ooit nog de de klok terugdraait en je terug naar de oppervlakte zwemt is uitzonderlijk klein.

Tijdens het afkicken besef je pas dat het zelfbedrog niet je persoonlijke wil was maar dat je stapje voor stapje in de val bent getrapt, zelfs als het lukt om volledig te stoppen, zal de permanente schade van het traumatische verleden je vergezellen. Dat is het lot van de ongedisciplineerde gebruiker.

Momenteel heb ik last van lichte hallucinaties door slaapdeprivatie dus sorry voor de spelfoutjes. Dit klinkt misschien wel als aangenaam maar het is totaal anders dan wat je ziet op psychedelica sinds ze levensecht zijn en het zorgt eerder voor heel wat verwarring en paranoide.

Besluit: nu je dit allemaal hebt gelezen, wil ik dat je je ogen sluit voor 5 seconden, beseft dat je maar een sterfelijk mens bent, belooft iedereen te waarschuwen die denkt dat dit speelgoed is en dat je onthoudt dat het exclusief plezier van dit stofje ervaren te riskant is voor de gemiddelde mens.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
JanDeBrandweerman zei:
Tijdens het afkicken besef je pas dat het zelfbedrog niet je persoonlijke wil was maar dat je stapje voor stapje in de val bent getrapt, zelfs als het lukt om volledig te stoppen, zal de permanente schade van het traumatische verleden je vergezellen. Dat is het lot van de ongedisciplineerde gebruiker.
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je precies met het traumatische verleden in deze context? Je ervaringen op/na gebruik van CM?

We hebben hier wel vaker iemand op het forum gehad die er helemaal aan onderdoor ging. Ik denk dat CM voor de meesten hier wel een no-no is, maar een dergelijke waarschijnlijk is altijd welkom denk ik.
S
SchitterendschutterendLid
01-01-2024, 00:00
#6
Het lijkt dat je probeert als het ware jouw angst om vaker crystal meth te schrijven, van jou af te schrijven. In ieder geval zo lees ik het. Ik kan alleen niet opmaken of je nu al verslaafd was na een aantal keer gebruik? Interessant ook de (schijnbare) tegensteling tussen zombie en energiek.
JanDeBrandweerman zei:
Sorry als het rapport wat te dramatisch en overdreven klinkt, woorden zijn niet
genoeg om te omschrijven hoe goed dit stofje je hersenen voor de gek kan houden. Heb net even de belachelijke alinea's weggehaald omdat nu pas het besef komt dat het op stimulanten niet moeilijk is om dingen te zeggen die je nuchter in geen honderd jaar zou zeggen.

Zoals we allemaal wel weten is het merendeel van de amfetamine die rondgaat in ons land versneden met corrosieve rotzooi dat schadelijker is dan rattengif en zelfs met aceton kom je tegenwoordige niet meer aan maximale puurheid. Om nog maar niet te beginnen over de geur en smaak die mij altijd doen kokhalzen. Zolang winst het hoofddoel is van de illegale drugshandel en niet veiligheid van de gebruiker zullen de sterfgevallen zich alleen maar opstapelen.
De slimme Nederlandse drugsbendes zijn enkele jaren geleden op het idee gekomen volop Crystal Meth zijn gaan produceren die extreem puur is, zonder geur of kleur voor het gemak, maar wel tientallen keren verslavender en honderden keren sterker met alle gevolgen vandien.

Momenteel ben ik voor de tweede keer Crystal Meth aan het gebruiken, het is onmogelijk om mijn concentratie te verplaatsen en mijn ogen zitten vastegpeplakt aan mijn scherm, alleen is dit de laatste keer sinds dit spul veel te sterk is om gemaakt te zijn voor mensen. Als zombies echt waren dan zie ik ze dit wel nemen. Zonet heb ik de rest in het toilet gedumpt met enige weerstand en vervolgens nam ik even de tijd neem om te onderzoeken waarom deze stofjes 18 uur lang alle hormonen in mijn hersenen uitmelken, geen comedown heeft en hoe weinig mensen het experimenteren overleefd hebben zonder een slapende draak wakker te maken.

De eerste keer was bijna een maand geleden, als ik mij niet vergis neemt dit spul heel snel af in effect als je het te snel opnieuw gebruikt, ik trilde namelijk een uur lang als eenrietje op de zetel terwijl mijn hoofd alle kanten uit leek te draaien en moeite had met niet flauw te vallen van de spanning. Dit is niet iets om de nacht mee door te halen tijdens je vakantie, maar de geheime sleutel om je hersenen op maximale snelheid te laten draaien zonder te kunnen remmen. De reden dat het zo verslavend is is niet omdat je na de eerste keer al bang bent om terug naar de werkelijkheid te komen, maar omdat het zo gemakkelijk de controle over je leven overneemt zonder enig voorteken terwijl je trots doorgebruikt onder de illusie dat niets je discipline kan schaden. De opkomst is even sluw en onvoorspelbaar als de drang om te blijven gebruiken, je hebt het pas door wanneer je jezelf niet meer bent onder de indruk dat je iets goeds hebt gedaan waardoor je blij en opgewonden voelt, en dan is zelfs naar het plafond staren genoeg om het geluk te voelen stromen door je aders.

Nu mijn probleem, ik had mezelf beloofd om niet vaker dan een maand te gebruiken, alleen lukte het mij niet meer om nog 5 dagen te wachten, met als smoes dat ik in het weekend nog wat kan uitslapen. Dat is dus hoe het bedrog begint en je onbewust niet meer zelf beslist of het wel de juiste keuze is. Na 14 dagen begonnen pas de best sterke cravings (dit was niet direct ten gevolge van het spul) en in mijn diep vanbinnen leekt het jaren te duren tot volgende ervaring, dat ik weer voor een dagje op volle snelheid kon gaan. Dit is de scheur in het grondoppervlak, het ene moment schaats je heerlijk over het ijs en voelt het alsof alle bewegingen in balans en harmonie zijn, totdat een kleine misstap het scheurtje in het ijs vormt waardoor heel het oppervlak doorzakt, je hebt nog een moment om je te hergrijpen maar je zakt veel te snel door in het koude water, niemand kan je komen helpen omdat er niemand stom genoeg was om in je buurt te komen, de kans dat je ooit nog de de klok terugdraait en je terug naar de oppervlakte zwemt is uitzonderlijk klein.

Tijdens het afkicken besef je pas dat het zelfbedrog niet je persoonlijke wil was maar dat je stapje voor stapje in de val bent getrapt, zelfs als het lukt om volledig te stoppen, zal de permanente schade van het traumatische verleden je vergezellen. Dat is het lot van de ongedisciplineerde gebruiker.

Momenteel heb ik last van lichte hallucinaties door slaapdeprivatie dus sorry voor de spelfoutjes. Dit klinkt misschien wel als aangenaam maar het is totaal anders dan wat je ziet op psychedelica sinds ze levensecht zijn en het zorgt eerder voor heel wat verwarring en paranoide.

Besluit: nu je dit allemaal hebt gelezen, wil ik dat je je ogen sluit voor 5 seconden, beseft dat je maar een sterfelijk mens bent, belooft iedereen te waarschuwen die denkt dat dit speelgoed is en dat je onthoudt dat het exclusief plezier van dit stofje ervaren te riskant is voor de gemiddelde mens
Klik om te vergroten...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
JanDeBrandweerman zei:
De reden dat het zo verslavend is is niet omdat je na de eerste keer al bang bent om terug naar de werkelijkheid te komen, maar omdat het zo gemakkelijk de controle over je leven overneemt zonder enig voorteken terwijl je trots doorgebruikt onder de illusie dat niets je discipline kan schaden. De opkomst is even sluw en onvoorspelbaar als de drang om te blijven gebruiken, je hebt het pas door wanneer je jezelf niet meer bent onder de indruk dat je iets goeds hebt gedaan waardoor je blij en opgewonden voelt, en dan is zelfs naar het plafond staren genoeg om het geluk te voelen stromen door je aders.
Klik om te vergroten...
Dit is heel goed beschreven denk ik! Methamfetamine laat je als geen ander denken dat alles prima is, zelfs als dat helemaal niet zo is.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."