Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXtc in thuissetting eerste keer

Xtc in thuissetting eerste keer

25 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#1
Ik vind het juist persoonlijk tegenwoordig chiller om gewoon thuis te doen met mijn vriend. Lekker in eigen omgeving, eigen drinken, eigen films/muziek enz en gewoon naar bed kunnen gaan als ik zin heb. Maar iedereen zijn ding natuurlijk. 😊
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Sheaira zei:
Ik verwacht er juist nooit iets bij en zie altijd wel hoe het allemaal gaat lopen.
Klik om te vergroten...
Mij overviel het. Piek was er snel en best hevig
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#3
Stomme lockdown, stomme Corona... ik mis het uitgaan, het dansen, de muziek, de sfeer... ok wie niet eh...

het was geleden van tommorowland online dat ik xtc deed.
vrijdag dan beslist om met vriend thuis xtc te nemen, onder ons 2...

19u
pillen: roze olifantjes, 180-200mg/pil
Hij: begonnen met 1 (kwartje bijgenomen om 23.30)
Ik: een halfje. (23.30 ook kwartje

nadat ik halfje nam, ging ik snel even in bad. (Nee niet te warm :wink: )
Na amper 20min kreeg ik melding van hem, het kickte bij hem al in... ik voelde nog niets...
Na 40min (was al uit bad) kwam het ook op..
Terwijl ik dir anders wegdans op een retro-feestje of festival, zat ik hier nu in de zetel, liggen, zitten, even staan... brrrr piekt ff heftig...

Ik had moeite om over de piek te komen... bleef er even in hangen precies. Daar lagen we dan, in de zetel, met een fijn fleeceje op ons naar elkaar te staren en te lachen. 😳😂

veel kwam niet in huis. 1u gingen we slapen. Jointje getrokken, clona en we lagen vrij snel te slapen.

de volgende dag... 9.30 al wakker...
hele dag wat loom in huis rondgehangen 🤭🤷🏻‍♀️
we hadden een ‘sexdate ‘ nuja, er kwam iemand langs, was ons ding dan toch niet en ging weer weg. Het was 21u en ik had nog mdma liggen...
Zouden we... is dat wel verstandig een 2e avond... ochja, volgende keer is ps id zomer mss, dus in slechtste geval voelen we niets zeker?
Vriend weegt vloeitjes af... ik 0.12 hij 0.13
Hij vond de piek wat laag... voor mij hoefde het zeker niet meer zijn. Ook deze keer kickte het na half uur al in... al had ik de indruk dat mijn pieken eerder inkicks waren... (ieder piek: ogen trillen, benen niet stil kunnen houden, maag die opboerde 😳)
Nu waren we wel actiever al had ik moeite met aanrakingen. Pieken bleven ook precies even hangen thv borstkas en armen... als piek even minder was, was ik wel love en happy... enkele keren praatkick 😂 amai wat klonk mijn stem luid 🙄😂
Dit keer op tot 4.30 terug enkele trekjes van een joint, clona en beide geslapen tot 16u 🤭

Ik denk niet dat ik xtc/mdma nog snel zal doen onder ons 2 thuis... vind het leuker Als we buiten kunnen.. nog wat
Geduld dus...
D
DigitalismLid
01-01-2024, 00:00
#4
Spijtig. Twee avonden achter elkaar M is ook niet wenselijk. Kies dan een van de avonden voor iets wat niet of nauwelijks op je serotonine werkt (2C’tje, keta etc.).
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#5
Digitalism zei:
Spijtig. Twee avonden achter elkaar M is ook niet wenselijk. Kies dan een van de avonden voor iets wat niet of nauwelijks op je serotonine werkt (2C’tje, keta etc.).
Klik om te vergroten...
Eerlijk gezegd deed de xtc of mdma zelf 2dagen na elkaar wat het moest
Doen hoor... en ik weet dat 2dagen na elkaar best niet te doen is. Feit is dat xtc (of mdma) en sex voor ons geen match is
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#6
Digitalism zei:
Spijtig. Twee avonden achter elkaar M is ook niet wenselijk. Kies dan een van de avonden voor iets wat niet of nauwelijks op je serotonine werkt (2C’tje, keta etc.).
Klik om te vergroten...
En thuissetting vs uitgaan
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#7
Sheaira zei:
Ik vind het juist persoonlijk tegenwoordig chiller om gewoon thuis te doen met mijn vriend. Lekker in eigen omgeving, eigen drinken, eigen films/muziek enz en gewoon naar bed kunnen gaan als ik zin heb. Maar iedereen zijn ding natuurlijk. 😊
Klik om te vergroten...
Mss dat ik er teveel van verwachte... ik lag met momenten met mn ogen dicht, mezelf vasthoudend om de
Piek te overkomen... terwijl ik die anders wegdans
S
SheairaLid
01-01-2024, 00:00
#8
Snowflakeje zei:
Mss dat ik er teveel van verwachte... ik lag met momenten met mn ogen dicht, mezelf vasthoudend om de
Piek te overkomen... terwijl ik die anders wegdans
Klik om te vergroten...
Ik verwacht er juist nooit iets bij en zie altijd wel hoe het allemaal gaat lopen.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Snowflakeje zei:
19u
pillen: roze olifantjes, 180-200mg/pil
Klik om te vergroten...
Ik wist niet dat er nu ook bezorgservice was, @Roze Olifant =P
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#10
Snowflakeje zei:
Mss dat ik er teveel van verwachte... ik lag met momenten met mn ogen dicht, mezelf vasthoudend om de
Piek te overkomen... terwijl ik die anders wegdans
Klik om te vergroten...
Dat zou ook nog dosisgerelateerd kunnen zijn. Ik zie een redelijk hoge dosis voorbij komen (120 milligram bijpakken). Daarvan raak je inderdaad nogal in jezelf gekeerd met trillende ogen. Sommige mensen vinden dat juist chill, maar erg prosociaal is het doorgaans niet. Less is more met MDMA, denk ik. Maar dan ook met wat gedempte verwachtingen inderdaad, gewoon als ondersteuning voor een sfeer die al fijn is.
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#11
Neo-Shulginist zei:
Dat zou ook nog dosisgerelateerd kunnen zijn. Ik zie een redelijk hoge dosis voorbij komen (120 milligram bijpakken). Daarvan raak je inderdaad nogal in jezelf gekeerd met trillende ogen. Sommige mensen vinden dat juist chill, maar erg prosociaal is het doorgaans niet. Less is more met MDMA, denk ik. Maar dan ook met wat gedempte verwachtingen inderdaad, gewoon als ondersteuning voor een sfeer die al fijn is.
Klik om te vergroten...
Was vooral op de halve xtc pil
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#12
Snowflakeje zei:
Was vooral op de halve xtc pil
Klik om te vergroten...
Ja sorry ik gebruik altijd de stofnaam MDMA. 'Ecstasy', 'xtc' of 'xtc-pil' vind ik een lege en misleidende term die ik daarom zoveel mogelijk ontwijk. Dus als iemand praat over xtc-pillen dan zet ik dat automatisch om naar (milligrammen) MDMA, want dat is immers waar het om draait. Van de bindmiddelen en het daarin gedrukte logo ga je niet spacen.
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ok ma dus 1 pil was 180/200mg, nam daar een halve van. Dus 90a100mg.. rekening houdend met de regel 1-1,5mg/kg zal ik niet eens aan 1/kg...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#14
Wat wel relevant is:

Als een pil '120 milligram MDMA' bevat volgens de testservice, dan rekenen ze het gewicht van het HCl-kristal niet mee dat eraan verbonden zit. De MDMA in een xtc-pil van 120 milligram weegt daardoor 19% zwaarder. Je hebt dan grofweg 143 milligram MDMA-kristal ingenomen ((1/0,84) x 120 milligram = 142,86 ).

Dat kan dus een verklaring zijn voor het harde naar binnen gekeerde spacen. Het gaat immers om een flinke dosering die nog op een voorgaande dosis wordt gestapeld.
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#15
En we hebben inderdaad x0,84 gedaan voor de mdma
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#16
Neo-Shulginist zei:
Wat wel relevant is:

Als een pil '120 milligram MDMA' bevat volgens de testservice, dan rekenen ze het gewicht van het HCl-kristal niet mee dat eraan verbonden zit. De MDMA in een xtc-pil van 120 milligram weegt daardoor 19% zwaarder. Je hebt dan grofweg 143 milligram MDMA-kristal ingenomen ((1/0,84) x 120 milligram = 142,86 ).

Dat kan dus een verklaring zijn voor het harde naar binnen gekeerde spacen. Het gaat immers om een flinke dosering die nog op een voorgaande dosis wordt gestapeld.
Klik om te vergroten...
Dan nog zit ik niet op 1-1,5mg/kg ... de mdma ivm met de pil de dag ervoor viel beter mee in pieken dan de halve pil vd vrijdag
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#17
Oh wacht, het was andersom. Eerst een halve xtc-pil en later nog MDMA-kristallen.

Een halve xtc-pil met 180-200 milligram per pil, waarin dus in werkelijkheid ergens tussen de 100 en 120 milligram MDMA-kristal in zat.

De volgende dag 120 milligram MDMA-kristal bijgepakt.

Dat laatste is dan een beetje een ingewikkelde rekensom omdat het 48 uur duurt voordat MDMA uit het bloed is, maar hoeveel zit er dan nog in het bloed van de avond ervoor? Dat is lastig gedoe met de maximale concentratie (Cmax) enzo daarmee spelen allerlei andere factoren een rol.

Ik weet dat voorlichtingsorganisaties vaak 1-1,5 milligram per kilogram lichaamsgewicht adviseren. Die standaard is met nattevingerwerk gebaseerd op dierproeven. Zelf denk ik dat de klinische onderzoeken van MAPS een betere leidraad vormen voor de dosering. Zij houden de dosering gewoon in absolute aantallen. Dus mensen krijgen bijvoorbeeld 80 tot 120 millgram MDMA-kristal: een gestandaardiseerde dosering. Ik zou ervoor pleiten om de maximale dosering van 80 - 140 milligram aan te houden en de rekensom te bewaren voor het omrekenen van MDMA-base (uit geteste xtc-pillen) naar MDMA-kristal (wat het daadwerkelijk weegt).
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#18
Neo-Shulginist zei:
Oh wacht, het was andersom. Eerst een halve xtc-pil en later nog MDMA-kristallen.

Een halve xtc-pil met 180-200 milligram per pil, waarin dus in werkelijkheid ergens tussen de 100 en 120 milligram MDMA-kristal in zat.

De volgende dag 120 milligram MDMA-kristal bijgepakt.
Klik om te vergroten...
24u later, zelfs meer 26u
Neo-Shulginist zei:
Dat laatste is dan een beetje een ingewikkelde rekensom omdat het 48 uur duurt voordat MDMA uit het bloed is, maar hoeveel zit er dan nog in het bloed van de avond ervoor? Dat is lastig gedoe met de maximale concentratie (Cmax) enzo daarmee spelen allerlei andere factoren een rol.

Ik weet dat voorlichtingsorganisaties vaak 1-1,5 milligram per kilogram lichaamsgewicht adviseren. Die standaard is met nattevingerwerk gebaseerd op dierproeven. Zelf denk ik dat de klinische onderzoeken van MAPS een betere leidraad vormen voor de dosering. Zij houden de dosering gewoon in absolute aantallen. Dus mensen krijgen bijvoorbeeld 80 tot 120 millgram MDMA-kristal: een gestandaardiseerde dosering. Ik zou ervoor pleiten om de maximale dosering van 80 - 140 milligram aan te houden en de rekensom te bewaren voor het omrekenen van MDMA-base (uit geteste xtc-pillen) naar MDMA-kristal (wat het daadwerkelijk weegt).
Klik om te vergroten...
Denk dat onze doseringen veel lager waren dan we gewoon zijn (als we uitgaan nemen we hogere dosering) volgens mij is het dus echt wel de setting die het deed. Ook over gebabbeld met vriend en die zei hetzelfde. Wij hadden er gewoon teveel v verwacht ook
T
TiresSnowLid
01-01-2024, 00:00
#19
Neo-Shulginist zei:
Ja verwachting speelt uiteraard een grote rol.
Klik om te vergroten...
Had vd love drug wa meer love verwacht 😂 nuja, als we nog eens mogen uitgaan zeker lol
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#20
Ja verwachting speelt uiteraard een grote rol.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."