Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsTrip report: Hoe mijn hamster een terrortrip veroorzaakte.

Trip report: Hoe mijn hamster een terrortrip veroorzaakte.

14 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geslacht: man
Leeftijd: 18
wat: Hollandia truffels 11g
waar: Thuis in mijn kamer
Wanneer: Avond


Afgelopen vrijdagavond heb ik mijn eerste bad trip gehad op truffels, en een flinke ook.

Rond 21:30 nam ik mijn truffels in. Denk dat deze toch wel de meest smerige waren die ik ooit heb gegeten en de smaak bleef nog zeker een half uur hangen. Nadat ik de truffels had ingenomen besloot ik om wat te lezen uit een van mijn spirituele boeken om mezelf een beetje in de stemming te krijgen en meestal helpt het mij om tot rust te komen. Dit omdat ik vaak nogal wat spanning ervaar voordat het in begint te werken.

Ongeveer een half uur na inname kwam ineens de gedachte op dat ik mijn hamster al 2 dagen niet uit zijn nestje had zien komen. Ik besloot om even te kijken of er wat mis was. Ik stak mijn vinger in het nestje en meestal reageert hij hier wel op. Deze keer niet dus ik haalde zijn nestje uit elkaar en trof mijn hamster aan. Op dit moment begonnen ook de truffels in te kicken. Max zag er heel zwak uit en was helemaal gedesoriënteerd. Ik schrok me dood en het deed me zo veel pijn om hem zo te zien. Hij probeerde uit zijn nestje te komen maar viel de hele tijd om en bleef dan voor een tijdje op zijn zij liggen. Je zag dat hij erg veel pijn had en hij hapte naar lucht. Het gaf mij erg veel angst en door de come up werd dit alleen maar erger en erger.

Ik heb mijn moeder erbij gehaald. Die wist overigens niet dat ik aan het trippen was dus ik moest dat zien te verbergen. Mijn ma probeerde hem uit de kooi te halen maar ik kon gewoon niet aanzien hoeveel pijn hij had. Hij lag helemaal opgekruld in zijn kooi. Hij wilde niet eten of drinken en ik kon het niet meer aan. Het was allemaal teveel voor me dus ik besloot om naar buiten te gaan voor een sigaretje om even tot rust te komen.

Eenmaal buiten realiseerde ik me dat de trip veel intenser was dan wat ik voor ogen had. De bodyload was erg heftig en mijn hartslag was erg hoog. De visuals begonnen nu ook in te kicken maar deze waren niet mooi en rustig zoals ik ze normaal ken. Deze zagen er vijandelijk uit en bewogen aggressief. Ze gaven een onveilig gevoel en ik raakte erg gestressed. Ik probeerde het over me heen te laten komen en me er niet tegen te verzetten. Helaas werkte dit niet. Ik kon het idee niet loslaten dat mijn hamster daar zo enorm lag te lijden en dat ik tot morgen moest wachten om hem in te laten slapen.

Ik kwam terug van mijn sigaret en moest weer terug naar mijn kamer. Hier waren mijn moeder en zusje (L) nog steeds bezig met mijn hamster. Ze probeerde hem wat te laten drinken maar hij bleef maar omvallen van de pijn. Ik kon het even niet hebben dat er zo veel mensen in mijn kamer stonden terwijl ik aan het trippen was dus heb ik ze gezegd weg te gaan.

Nu zat ik daar alleen met mijn lijdende hamster. Af en toe hoorde ik een piepje vanuit de kooi komen en ik moest enorm huilen omdat ik het zo zielig vond. Ik was ook aan het trillen van angst en de trip bleef maar intenser worden. Dit was echt niet wat ik wilde. Ik had erg lang nagedacht over deze trip omdat ik het al zo lang niet meer had gedaan. De laatste keer was met "Geert" daar ging hij heel bad en ben hierdoor sindsdien van psychelica afgebleven. Ik heb hier ook een trip report van genaamd "vriend gaat bad op truffels" voor de mensen die dat willen lezen.

Ik heb gevraagd of L bij me kwam zitten. Ook zij wist niet dat ik aan het trippen was. Het enige wat zij wist was dat ik gespannen was door mijn hamster. Ik stelde voor om een potje Overwatch te spelen op me computer in de hoop dat dit mij af zou leiden. Dit werkte helaas niet en ik snapte helemaal niks van het spel. Ondertussen was ik bang dat L zou zien dat ik aan de truffels zat.

Gevoelens van angst, schuld en schaamte gingen door mij heen. Ik had spijt dat ik truffels had genomen en wist dat ik niet meer uit deze negatieve trip zou gaan komen. Het was geen kwestie van "het over je heen laten komen". Dit had niks met mijn ego te maken, ik had gewoon een paniekaanval.

In de hoop de stress een beetje weg te nemen besloot ik L uit mijn kamer te sturen en zei dat ik ging slapen. Zo hoefde ik me in ieder geval geen zorgen te maken dat het ontdekt werd dat ik truffels had genomen. Helaas bleek dit een erg domme beslissing te zijn geweest want toen ik alleen was werd ik nog angstiger.

Ondertussen hadden mijn buren een hele heftige ruzie en het ging flink tekeer met een hoop geschreeuw en gescheld.(mijn flat is erg gehorig) Dit gaf me nog meer stress en het geluid van geschreeuw begon te vervormen in demonische kreten. Ik dacht echt dat ik gek aan het worden was.

Ik kwam met het idee om wat muziek op te zetten. Op een of andere manier maakte dit het nog erger. Alle liedjes die ik normaal wel leuk vind klonken nu ontzettend lelijk en verdrietig. Ik heb snel de muziek uitgezet. Met elke stap die ik nam in de hoop de bad trip te beëindigen, werd ik steeds radelozer en meer gespannen.

De tijd zat mij ook enorm tegen. Het ging zo ontzettend langzaam. Allez wat ik hierboven heb verteld heeft zich afgespeeld in ongeveer 30-45 minuten. Voor mij voelde het eerder als 2 uur dus toen ik erachter kwam dat er nog maar zo weinig tijd voorbij was gegaan, schoot ik helemaal in de paniek. Ik vond de trip nu al veels te heftig, en ik zat nog maar in de come up.

De visuals waren erg intens. Ik weet nog dat ik naar de klok zat te kijken en letterlijk kon zien hoe de seconde wijzer steeds langzamer en dan weer sneller ging. Het was allemaal veels te overweldigend. Ondertussen was het niet meer mijn hamster die mij de angst gaf. Hij had het alleen in gang gezet.

Ik dacht dat het misschien toch mijn ego was die mij op dit moment de angst bezorgde. Dus ik besloot even een filmpje van psychedsubstance te kijken op YouTube waarin hij je begeleid uit de bad trip. Het werkte helaas niet. Ik heb echt voor mijn gevoel op dat moment een half uur geprobeerd om het over me heen te laten komen en gewoon rustig adem te halen maar ik kon mezelf op geen manier kalmeren.

Vervolgens maakte ik de domme keuze om te gaan slapen. En ja, in het donker. Het kwam even niet in me op dat dit de trip alleen maar zou versterken. De ruzie van de buren ging ook vrolijk verder en deze kwam nog intenser binnen als eerst. Ik voelde weer een paniekaanval opkomen. Ik deed snel de lichten aan en ik appte L dat ze bij me moest komen slapen . Zij dacht dat het gewoon kwam door mijn hamster. Ook dit hielp helaas niet en de trip bleef intensiviseren.

Ik moest naar de WC en moest daarvoor over L heen kruipen. Toen ik dat deed zag ik ineens dat haar gezicht er heel eng uitzag nu de lichten weer uit waren. Het leek op een soort demoon en ik schrok me rot. Ik was er klaar mee, ik moest het vertellen. Dus dat deed ik. Het was 00:00 uur op dat moment.

Gelukkig is mijn zusje het wel gewend dat ik zo nu en dan wel eens drugs gebruik dus ze was er niet boos over oid. Ze gaf me een knuffel en dit gaf mij enigszins een gevoel van veiligheid.

We zijn vervolgens naar haar kamer gegaan. Ook zodat ik even weg was van mijn hamster. We hebben daar even gepraat en ze was gelukkig erg goed in mij tot rust laten komen. De angst bleef echter wel gedurende de hele trip doorgaan.

We hebben de rest van de avond YouTube gekeken in haar bed. Om ongeveer 01:00 was de trip zodanig afgezwakt dat ik geen visuals meer zag. Echter waren mijn hersenen gefrituurd en was communiceren erg lastig met mijn zusje. Het leek erg op de keer dat ik wiet had gecombineerd mdma. Ik had extreem geheugenverlies en vergat waar ik het over had terwijl ik de zin zei. Dit maakte het erg ongemakkelijk. Ik schaamde me heel erg en wilde eigenlijk niet dat me zusje mij zo zag. Ik probeerde uit te leggen dat ze zich geen zorgen hoefde te maken maar ik kwam niet uit mijn woorden en kwam dus over als een mongool.

Ik heb uiteindelijk op mijn telefoon moeten typen wat ik wilde zeggen omdat het anders gewoon niet lukte. Hele rare situatie dus.

De dag erna voelde ik me erg moe en had ook slecht geslapen. Gelukkig heb ik tot nu toe geen na effecten gehad van mijn bad trip.


Nouja, dat is dus hoe mijn hamster mijn bad trip in gang heeft gezet.

Het is wel jammer want dit heeft psychelica wel een beetje voor me verpest aangezien ik heel lang na heb moeten denken om deze trip ook al te doen. Als ik het nog een keer doe doe ik het op een lage dosering.

Bedankt voor het lezen.

Gr,

Ufo piloot.














Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pfff wat een nare ervaring moet dit geweest zijn voor je. Het lijkt me ook enorm vervelend dat er mensen bij je komen waar je vervolgens je trip bij moet verbergen, niet de meest ideale situatie lijkt me.

Maaaaaarrrrr...hoe is het met de hamster afgelopen?
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#3
Max is helaas ingeslapen de ochtend erna. Volgens de dierenarts ouderdom, hij was 1,5 jaar. Ik hoopte eigenlijk dat hij dezelfde nacht nog zou overlijden omdat hij zoveel pijn had maar de volgende dag leefde hij nog steeds (amper).
Z
ZeelanddudeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ufo piloot zei:
Max is helaas ingeslapen de ochtend erna. Volgens de dierenarts ouderdom, hij was 1,5 jaar. Ik hoopte eigenlijk dat hij dezelfde nacht nog zou overlijden omdat hij zoveel pijn had maar de volgende dag leefde hij nog steeds (amper).
Klik om te vergroten...
Oh shit, ik had gehoopt op zoiets als, hamster is helemaal in orde en springlevend oid 🙁
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#5
Zeelanddude zei:
Oh shit, ik had gehoopt op zoiets als, hamster is helemaal in orde en springlevend oid 🙁
Klik om te vergroten...
Helaas gaat dat niet zo bij die beestjes. Meestal als ze ziek zijn komen ze er niet meer bovenop😕.
S
SpyroLid
01-01-2024, 00:00
#6
Wat een rampscenario. Sterkte met het overlijden van je hamstertje en het verwerken van je nare trip... Dat moet echt intens kut zijn geweest, bah. 🙁
N
NiandraLadesLid
01-01-2024, 00:00
#7
Wow, wat een vreselijke timing zeg om er net op dat moment achter te komen dat je hamster er zo slecht aan toe is. Ik kan me voorstellen dat de trip dan niet meer om te keren is. Goed dat je uiteindelijk toch tegen iemand hebt kunnen zeggen dat je aan het trippen was, want dat moeten verbergen maakt het denk ik alleen maar erger. Hopelijk schrijf je psychedelica nu niet af, want het zal je vast en zeker ook heel veel moois te bieden hebben, alleen hebben omstandigheden van buitenaf het deze keer een andere richting opgegooid.
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#8
NiandraLades zei:
Wow, wat een vreselijke timing zeg om er net op dat moment achter te komen dat je hamster er zo slecht aan toe is. Ik kan me voorstellen dat de trip dan niet meer om te keren is. Goed dat je uiteindelijk toch tegen iemand hebt kunnen zeggen dat je aan het trippen was, want dat moeten verbergen maakt het denk ik alleen maar erger. Hopelijk schrijf je psychedelica nu niet af, want het zal je vast en zeker ook heel veel moois te bieden hebben, alleen hebben omstandigheden van buitenaf het deze keer een andere richting opgegooid.
Klik om te vergroten...
Ik zal het zeker niet afschrijven.

Het heeft me in het verleden goed geholpen met het loslaten van schuldgevoelens en het doorgronden van mijn verleden om zo de fouten eruit te halen en ervan te kunnen leren.

Het is inderdaad jammer dat het nu 2 keer achter elkaar is mis gegaan maar zoals je zei kwam dit door externe dingen.

Ik neem de tijd om deze trip even een plekje te geven en de angst voor een bad trip in de toekomst gedeeltelijk op te laten lossen. De volgende keer zal ik dan ook beginnen met een lage dosis. Dat is trouwens het enige positieve wat deze trip mij heeft laten realiseren.

Mijn ervaringen met psychedelica uit het verleden waren vaak met lage doseringen. Dit waren ook de trips waar ik het meest uit haalde. Geleidelijk begon ik de dosering op te hogen maar ik realiseer me nu dat dat juist een averechtse werking heeft op mij. Bij hoge doseringen verlies ik het filosofische deel van de trip en lijken de visuals het over te nemen. Ook diep nadenken is dan erg lastig voor mij omdat ik constant word afgeleid door de visuals.

Ik weet niet of dit herkenbaar is maar dat is in ieder geval hoe ik het ervaar.

Bedankt voor alle reacties iedereen! Ben blij dat ik mijn verhaal met jullie kan delen!
w
witte270Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Jammer dat je zo'n vervelende ervaring hebt gehad. Die filmpjes van psychedsubstance werken ook niet bij mij hoor kan ik je vertellen. Niks tegen hem maar vind de filmpjes niet altijd even relevant. Alsnog goed van je dat je erdoor heen hebt weten te zetten en dat het goed gekomen is. Jammer van de hamster helaas, ik heb ook altijd als ik trip de raarste dingen die mijn huisdieren overkomen.
L
Levensgenieter🌈Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Ik ben dus ook altijd bang voor onverwachte invloeden die mijn trip een slechte wending geven. Daarom trip ik alleen met mensen die ik goed ken en die ik vertrouw. En het liefst gewoon in eigen huis. Ik hou zelfs niet ervan om onbekende muziek te luisteren, ik luister het liefst alleen muziek die ik al ken, en waarvan ik weet dat er geen duistere stukken in zitten.
Trippen met onwetende ouders in huis zou me ook doodeng lijken.

Ik was blij om te lezen dat je uiteindelijk toch je zusje in vertrouwen hebt genomen! Ik heb ook een broer, die een keer slecht ging op wiet, hij begon te hyperventileren en onze ouders zaten beneden in de woonkamer. Ik heb hem toen weten te geruststellen.

Ik hoop dat je dit een plekje kan geven, en toch over een tijdje weer kan genieten van trippen, want het is ook heel erg mooi!
H
Hardcore_frkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik ben gisteren zo slecht gegaan op jouw verhaal.. Ik wilde nog reageren, maar kon het helaas echt niet meer aan.

Het report is echt uit je hart geschreven en ik leef diep met je mee. Kan me waarschinlijk goed voorstellen hoe dit voelt onder invloed. Ik heb zelf ook de nodig mensen en dieren verloren, maar ben blij dat ik eigenlijk altijd wel nuchter was bij het horen van het slechte nieuws.

Zeker met tripmiddelen lijkt me dit een hel. Met paddo's kan het soms al lijken dat je de wereld hebt vernietigd door het laten vallen van een sigaret..

Sterkte!
U
Ufo pilootLid
01-01-2024, 00:00
#12
John Trap zei:
Kan me waarschinlijk goed voorstellen hoe dit voelt onder invloed. Ik heb zelf ook de nodig mensen en dieren verloren, maar ben blij dat ik eigenlijk altijd wel nuchter was bij het horen van het slechte nieuws.

Zeker met tripmiddelen lijkt me dit een hel. Met paddo's kan het soms al lijken dat je de wereld hebt vernietigd door het laten vallen van een sigaret..
Klik om te vergroten...
Dit inderdaad. Het kwam allemaal zo bizar heftig binnen voor me. Het gevoel van empathie voor alles en iedereen om je heen (natuur in het bijzonder), maakte het hartverscheurend om mijn hammie zo te zien. Het was echt een rampscenario en dat realiseerde ik me op dat moment ook. Het was van begin tot eind een vreselijke trip.

Ik ben achteraf wel blij dat de trip niet echt inwaarts is gegaan. Anders had ik er misschien nog een trauma aan overgehouden ook. Gelukkig kan ik meestal goed omgaan met mezelf als ik aan de psychedelica zit. Ben altijd heel open en accepterend naar mijzelf in een trip. Maarja, als je je trip start met een paniekaanval door een externe factor, dan is het eigenlijk ook niet meer terug te draaien.

In ieder geval bedankt voor het medeleven. Laten we hopen dat Max in de hamster-hemel is🐹.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#13
Ik moest in eerste instantie een beetje lachen om de titel van je report, het klonk zo random, maar damn, dit is echt helemaal niet grappig. :( Het lijkt me meer dan verschrikkelijk om tijdens de come-up van een trip te ontdekken dat het slecht gaat met je huisdier! Arm hamstertje en arme jij. De come-up is i.m.o. ook een van de meest kwetsbare momenten van de trip, hierin wordt de toon gezet. Gaat het daar mis, dan is het vaak lastiger om het nog om te buigen tot iets positiefs dan wanneer dit later in de trip gebeurt.

Maar zo’n gebeurtenis als met je hamster, daar kon je totaal niks aan doen, het gebeurde net op het ‘verkeerde’ moment (zoiets is altijd verdrietig natuurlijk, maar helemaal als je emoties nog eens tig keer versterkt worden door een trip!).

Ik vind eigenlijk dat je er nog knap mee om bent gegaan! Wel goed dat je je zusje ingelicht had, dat was ook het beste wat je kon doen denk ik, iemand in vertrouwen nemen...

Sterkte met het verwerken van deze nare ervaring en met het verlies van je hammie. <3
P
PurplePowerLid
01-01-2024, 00:00
#14
Net je trip rapport gelezen, wat verschrikkelijk. Kan het mij amper voorstellen dat ik dit zou meemaken net voor de come up. Slechter kan het echt niet. Op truffels ging ik in het verleden nooit goed. Ook al was de sfeer goed. Steeds weer enorme mind fucks waardoor ik zelf amper de mogelijkheid had om een volledige zin te zeggen. Enorm veel sterkte met je overleden hamster. Knap van je dat je, je toch zo sterk te hebt kunnen houden tijdens de trip, daar is veel moed voor nodig.
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#15
Oh mijn God. Ik leefde echt helemaal met je mee toen ik je tripreport las. Wat verschrikkelijk moet dat geweest zijn. Ik moet er niet aan dénken om een van de huisdieren lijdende aan te treffen terwijl ik trip, laat staan stervende. Verder denk ik dat je je heel erg sterk gehouden hebt tijdens die trip! Je had je veel gekkere gedachten in je hoofd kunnen halen en dat wil je in zo'n situatie al helemaal niet... Heel erg veel sterkte gewenst. Ik hoop dat je dit enigszins goed hebt kunnen verwerken en het een plekje hebt kunnen geven.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."