Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDoodeng. Ik kreeg een tipje van de sluier van totale Gekte.

Doodeng. Ik kreeg een tipje van de sluier van totale Gekte.

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
P
PieterHaarlemLid
01-01-2024, 00:00
#1
Voorheen:
Welke gekkigheid ik ook bedacht, hoe bizar de gedachtekronkels ook.. Ze verliepen volgens een structuur, ze volgde basis regels. Hoe gek de tekst ook, ik lees het van links naar rechts.

Tot deze dag... vandaag tijdens mijn ayahuasca trip kreeg ik een tipje van de sluier van totale Gekte. Angstaanjagend.

De purge was venijnig, vile and voilent. Verlamd, liggend op mijn rug bijna stikkend in braaksel. Mijn ogen en tong maakte heftig rare bewegingen, hier was ik bewust van maar ik kon het niet stoppen.

Maar het engste was het gevoel gek geworden te zijn. Er had kortsluiting plaatsgevonden, een belangrijk draadje doorgebrandt. Onherstelbaar, zo voelde het. Gedachten waren chaotisch. Alsof lezen niet meer vanzelfsprekend van links naar rechts ging, maar plots 3 regels terug kon verspringen. Dit was het engste dat ik afgelopen jaren meegemaakt heb. Ik dacht dat ik onherstelbaar beschadigd was. Nooit meer helder zou kunnen denken, nooit meer een gesprek zou kunnen voeren.

Na 30+ postieve trip ervaringen in a row een duister kijkje in een psychotische kant van mijzelf.
Onberekenbaar die psychedelica.. dus toch. Doodeng..

Wie heeft een soortgelijke ervaring, en wil dit delen?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dat klinkt heftig! Ik heb wel wat bad trips gedacht waarbij ik mezelf ook betrapte op de gedachte "wat als ik gek worden ben? wat als dit het voortaan is?" maar nooit zodanig ver down the rabbit hole gegaan dat ik mezelf niet weer terug op aarde kon krijgen.

Hoe heb je jezelf weer kunnen gronden? Hoe was het om weer uit je psychotische kant terug te komen?
P
PieterHaarlemLid
01-01-2024, 00:00
#3
Tijd heelt alle wonden.. Nu had ik geen besef van tijd, maar achteraf gezien ben ik ca. 5 uur onder de pannen geweest. Ik kan me maar weinig herinneren, en dat is misschien maar goed ook. Ik weet ook het kantelpunt niet meer. De comedown van Ayahuasca (analoog) gaat bij mij altijd heel snel. Van behoorlijk onder invloed tot vrijwel nuchter in een halfuurtje. Ook vandaag kwam ik op een gegeven moment 'weer bij'. Ik had toen een vredig, rozig en dankbaar gevoel. Gelukkig was snel duidelijk dat mijn brein nog werkte als vanouds. Heel geruststellend. Ik voel me nu prima, maar ik ben gewaarschuwd.. ik denk dat ik het trippen weer terug ga brengen naar max 1x per maand. Dit was afgelopen maanden 1x per 2 weken. Het zelf brouwen van van Aya analoog en stapjesgewijs verhogen van de dosis ging zo voorspoedig. Tricky...
R
RivalrieLid
01-01-2024, 00:00
#4
PieterHaarlem zei:
Tijd heelt alle wonden.. Nu had ik geen besef van tijd, maar achteraf gezien ben ik ca. 5 uur onder de pannen geweest. Ik kan me maar weinig herinneren, en dat is misschien maar goed ook. Ik weet ook het kantelpunt niet meer. De comedown van Ayahuasca (analoog) gaat bij mij altijd heel snel. Van behoorlijk onder invloed tot vrijwel nuchter in een halfuurtje. Ook vandaag kwam ik op een gegeven moment 'weer bij'. Ik had toen een vredig, rozig en dankbaar gevoel. Gelukkig was snel duidelijk dat mijn brein nog werkte als vanouds. Heel geruststellend. Ik voel me nu prima, maar ik ben gewaarschuwd.. ik denk dat ik het trippen weer terug ga brengen naar max 1x per maand. Dit was afgelopen maanden 1x per 2 weken. Het zelf brouwen van van Aya analoog en stapjesgewijs verhogen van de dosis ging zo voorspoedig. Tricky...
Klik om te vergroten...
Wat bedoel je met een ayahuasca analoog? Je maakt niet echte ayahuasca?
P
PieterHaarlemLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klopt. Ik gebruik syrian rue als mao-remmer, en mimosa hostilis voor de dmt. Scheikundig liggen de werkzame stoffen dichtbij die van Ayahuasca. Maar niet 100%, met name door ontbrekende Caapi. Mag dus geen Ayahuasca heten.
J
Jumping JackLid
01-01-2024, 00:00
#6
PieterHaarlem zei:
Na 30+ postieve trip ervaringen in a row een duister kijkje in een psychotische kant van mijzelf.
Onberekenbaar die psychedelica.. dus toch. Doodeng..
Klik om te vergroten...

Ik denk dat daar het probleem ligt.
Wat de bedoeling is dat je het een keer doet en een aantal jaren later misschien weer.
30+ keren dan zoek je een grens op die je helemaal niet hoort te bereiken met dit.
Dus die 30+ is triky

Eigenlijk is het verbazingwekkend dat het al zo lang goed gaat. Zou er gewoon mee kappen.
LSD is meer een trip middel dat je na herhaling beter op gaat.
P
PieterHaarlemLid
01-01-2024, 00:00
#7
30+ lijkt misschien veel, maar zo ervaar ik het niet. Mijn meeste ervaringen waren afgelopen 5 jaar als gast bij het Santo Daime kerkgenootschap. De lichtere concentratie- en danswerken, maar ook de zwaardere Cura's. Ik ging eens per paar weken. Vond het supermooie en leerzame ervaringen. Veel inzichten, en genoot van de meesleepende muziek. Meeste deelnemers kwamen meerdere keren per maand. Way of life, dat zeker, maar velen met een dagdagelijkse baan ernaast. Sommigen al meer dan 20 jaar.. dat zijn vele honderden ervaringen.

ik zou nog graag naar Santo Daime gaan, maar helaas hebben zij sinds ayahuasca verbod en Corona voorlopig geen 'werken'.

Zelf brouwen was dus noodgedwongen omdat ik niet aan ayahuasca kan komen, en na 1,5 jaar deze ervaring weer op wou doen..
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."