Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
Β© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn korte misbruiksgeschiedenis van MXE

Mijn korte misbruiksgeschiedenis van MXE

8 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#1
Laatst kwam een vriend langs met een cadeautje: een flinke envelop vol MXE die nog afkomstig is van een niet nader genoemde legendarische Spaanse rc-vendor. Dat had 'ie nou niet hoeven doen.

Sindsdien moet ik eerlijk bekennen dat ik een beetje los ben gegaan met de MXE. Het duurde even voordat ik het doorhad, maar man wat is dat goed spul. De geoefende Drugsforumlezer zal er bekend mee zijn dat ik eigenlijk niet zo'n fan ben van disso's. Toch plaats ik MXE nu officieel bovenaan mijn lijst favoriete disso's. Dat je het weet. Het heeft even geduurd voordat ik tot deze realisatie kwam. Ik had het namelijk al wel eerder geprobeerd; dezelfde stash ook nog want die vriend heeft echt een monsterzak waar heel Reddit en Bluelight van zouden ontploffen mochten ze ontdekken dat hij die zak nog ergens verstopt had liggen.

Maar sorry, we hebben het even over MXE nu en niet over de zak van mijn vriend.

Je kan wel merken dat ik nu ook aan het spacen ben op dit spul. Ik ben aan het ratelen als een gek. De beschrijving 'disso-coke' vind ik dan ook zeer treffend. Want ik ben zeker gedissocieerd in de zin van dat ik een beetje ontkoppeld ben van mijn gevoelens en dat mijn gedachten wat minder samenhang vertonen. Vandaar ook het geratel. In tegenstelling tot ketamine geeft MXE daarnaast een vrij energieke space.

Dat was ook de reden dat ik eerder nog niet helemaal de waarde zag van MXE. Want mijn gebruikelijke keta-ritueel is om eerst in bed te gaan liggen, dan een natuurdocu op te zetten, vervolgens genoeg sleutelpuntjes opsnuiven totdat ik lekker comfortabel lig, en dat dan eventueel herhalen met meer natuurdocu's en sleutelpuntjes.
Maar met MXE is dat dus niet zo chill omdat het spul te energiek is. Dan stuiter ik mijn bed uit en blijft de natuurdocu onbekeken.

Dusja, wat moet je er nou met die MXE?

Eerlijk gezegd heb ik het de afgelopen tijd een beetje gebruikt om stress mee te killen. Je zult me misschien wel gemist hebben op Drugsforum, want de afgelopen tijd had ik het retedruk en ben ik dus bijna niet online geweest. Die drukte wordt soms zo erg dat ik me niet meer echt kan concentreren. En ja, dan moet je ook maar ophouden met het proberen, is mijn motto. Dat was dus de afgelopen tijd mijn motivatie om MXE te nemen. Zodra het begon te werken ging ik gewoon een beetje chaotisch digitaal kletsen op de diverse digitale platforms die tot onze beschikking staan tegenwoordig. Ik heb zelfs mijn oma gebeld.

Ook vandaag heb ik even keihard gewerkt van 's ochtends heel vroeg tot een uurtje of drie, en toen hop, de MXE erin. Het duurt dan een minuutje of 20 voordat het begint te werken. Je lichaam moet het kennelijk nog even metaboliseren ofzo. Maar na die twintig minuten voel je je een beetje licht duizelig in je hoofd, gaan je gedachten op een chaotische manier racen en raak je ontkoppeld van je gevoelens. Het verlies van motoriek wat je normaal zo hebt van disso's valt bij MXE reuze mee. Het voelt wel een beetje alsof je op een kussentje loopt ofzo. Maar je evenwicht raak je niet kwijt en dingen omstoten gebeurt ook niet zoveel. Laatst ben ik wel aan de MXE naar de supermarkt gefietst en dat kan ik afraden. Dat bleek bij nader inzien toch niet helemaal veilig (hoewel ik heelhuids weer thuis kwam en ik zelfs geen dieren of kinderen heb overreden).

De effecten van MXE blijven ook best een tijdje voortduren: zeker een uur of zes. De intensiteit van de effecten is ook wel redelijk steady. Het zwakt maar heel langzaam af.

Als ik nou even mijn report teruglees dan vind ik het wel een mooie meta-analyse van MXE zo. Lekker chaotisch, een beetje druk en gevoelloos. En de volgende dag word je wakker met een sereen en accepterend gevoel van 'zo dat was toch wel ff lekker, nu kan ik er weer vol tegenaan'.

Tenminste, ik hoop dat je dat morgenochtend denkt als je wakker wordt.
D
De ZandmanLid
01-01-2024, 00:00
#2
Is hier die MXE legaal?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#3
Is dit het? Ik krijg een beetje het gevoel alsof je er een heel stuk hebt uitgeknipt, alsof er nog een deel 2 moet komen.

nu ben ik wel benieuwd. Ik ken mxe niet echt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#4
β€˜Maar sorry, we hebben het even over MXE nu en niet over de zak van mijn vriend.’

πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Is dit het? Ik krijg een beetje het gevoel alsof je er een heel stuk hebt uitgeknipt, alsof er nog een deel 2 moet komen.

nu ben ik wel benieuwd. Ik ken mxe niet echt.
Klik om te vergroten...
Ja sorry normaal ben ik wat meer van de gestructureerde empirische beschrijvingen van subjectieve effecten. Netjes gecategoriseerd enzo. Maar deze keer heb ik al spacend wat meer een lulverhaal van gemaakt. Weer eens wat anders.
r
ricorieksLid
01-01-2024, 00:00
#6
De Zandman zei:
Is hier die MXE legaal?
Klik om te vergroten...
nope

Neo-Shulginist zei:
Ja sorry normaal ben ik wat meer van de gestructureerde empirische beschrijvingen van subjectieve effecten. Netjes gecategoriseerd enzo. Maar deze keer heb ik al spacend wat meer een lulverhaal van gemaakt. Weer eens wat anders.
Klik om te vergroten...
heeft dit enige gelijkenis met dmxe of geen ervaring mee?
report was perfect trouwens ,leek net tijdens het lezen dat ik in de zelfde space begon te raken
vooral effe op de fiets naar de winkel hehe
denk dat dat al een ervaring op zn eigen was...
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#7
ricorieks zei:
heeft dit enige gelijkenis met dmxe of geen ervaring mee?
Klik om te vergroten...
Ze hebben DMXE expres genoemd zoals MXE om de verkopen te stimuleren. Maar ik vond het er niet op lijken. DMXE vond ik niet erg chill, voornamelijk omdat het nogal een lange nafase heeft waarin je niet meer echt gedissocieerd bent maar nog wel onder invloed; wat dan nogal een naar na-effect wordt. Het eerste uurtje van de space leek DMXE nog wel een beetje op MXE. Maar al met al echt een slap aftreksel.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Neo-Shulginist zei:
Ja sorry normaal ben ik wat meer van de gestructureerde empirische beschrijvingen van subjectieve effecten. Netjes gecategoriseerd enzo. Maar deze keer heb ik al spacend wat meer een lulverhaal van gemaakt. Weer eens wat anders.
Klik om te vergroten...
Ik heb genoten hoor, maar volgende keer graag meer een, as you put it, gestructureerde empirische beschrijvingen van subjectieve effecten. Daar ben jij goed in.
N
Neo-ShulginistLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Ik heb genoten hoor, maar volgende keer graag meer een, as you put it, gestructureerde empirische beschrijvingen van subjectieve effecten. Daar ben jij goed in.
Klik om te vergroten...
Voorlopig is mijn MXE ook weer op en krijg ik geen kans om aan die zak van mijn vriend te zitten. Dus ik vrees dat we het sowieso even zonder dit soort tripreports moeten doen!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."