Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsEerste solo-reis High Hawaiians 22 gram

Eerste solo-reis High Hawaiians 22 gram

9 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#1
Wie: Ljuv, vrouw 24 jaar, 169 cm & 75 kilo (solo-trip)
Wat: High Hawaiians Truffels, 22 gram en een halve jonko (wiet, Edelweiss)
Waar: Rotterdam, in mijn eigen woonkamer
Waarom: Inzichten en nieuwe motivatie

Hoi allemaal!

Na een lange tijd mee te hebben gelezen op dit forum wil ik graag een tripreport van mijn trip gisterenavond met jullie delen, omdat hij lekker blijft hangen!

Ik wilde deze zomer wat dieper duiken in de spirituele kant van psychedelische drugs. Met vrienden heb ik eerder getript en super goede ervaringen gehad (Truffels, LSD).
Hierin hebben we 'gezamenlijk' ook wel mooie, goede inzichten gehad, maar ik merkte dat ik zelf niet zo diep kwam als andere mensen. Ik ben al een tijdje 'opzoek' naar bepaalde inzichten, eigenlijk sinds de corooncrisis en sinds een vervelende seksuele situatie waarna ik wat meer met mijn eigen 'zelfbeschikking' ben bezig geweest. Ik heb ook veel gelezen, geluisterd en gekeken over ayahuasca, maar vind dit qua aanbieders nog te spannend en vooral: te duur (ben nog student). Daarnaast heb ik wel wat, maar nog niet mega veel ervaring w.b.t. trippen/ reizen. Ik besloot daarom dat ik ook kon beginnen met een solo paddo's of truffel trip.

Gisteren vertrok mijn vriend op vriendenweekeind dus was het moment dan eindelijk daar. Ik besloot uiteindelijk best wel last-minute (ik geloof de avond ervoor) dat dit het perfecte moment was, omdat ik niet vaak alleen thuis ben. Heel de dag spookte het al door mijn hoofd omdat ik ergens twijfelde (vooral door de reactie van mijn vriend die het wat spannender vond dan ik ), toch at ik om 14:30 voor het laatst een boterham met humus. Aan het einde van de middag ging naar de stad om de voorbereiding te treffen: ik haalde de truffels (High Hawaiians), wat zoetig- en hartigheden voor erna en om eventueel de trip te stoppen, en wat wiet zodat ik na de trip rustig en lekker kon gaan slapen (Eidelweiss). Ook stelde ik mijn beste vriendin op de hoogte van mijn plannen, en de intenties die ik voor deze trip had (wat ik wilde leren/ eruit wilde halen), met de vraag of ik haar kon bellen mocht ik in paniek raken. Ik las me wederom wat in op dit forum over solo-trips specifiek, zette wat spacey-video's klaar, maakte een goede afspeellijst en zette voor de zekerheid ook een video klaar voor als ik écht in paniek zou raken en in een bad trip zou komen, zodat ik mezelf hierdoorheen zou kunnen helpen. Deze laatste bleek gelukkig niet nodig, al kreeg het einde van mijn avond/ nacht wel een vreemde wending!

Rond 20:15 begon ik met het zorgvuldig kauwen en wegslikken van de truffels, terwijl ik dit deed bereidde ik mezelf en mijn omgeving voor. Ik zorgde voor een lekker warm plekje in mijn woonkamer, zette overal gezellige kaarsjes aan, deed de deuren op het slot en trok iets comfortabels aan. Rond 20:40 at ik mijn laatste hap van het hele doosje, 22 gram, en ik installeerde mezelf met een serie op de bank. Ik had al tijdens het innemen de 'voel ik nou al wat- onee toch niet'-vibe en die vind ik altijd erg irritant, dus ik besloot mezelf af te leiden met een video omdat ik zo ook rete snel zou merken als mijn zicht zou veranderen. Ik was ergens nog nerveus dat 22 gram te veel was, maar de vorige keer dat ik dit met 4 vrienden deed had ik dezelfde truffels en dezelfde hoeveelheid op. Die trip was mij aangenaam bevallen, ik had heel de tijd een warme gloed, heel veel liefde, aardige visuals en ik kon heerlijk praten, maar ik had geen 'eureka'-momenten of hele diepe zelf inzichten gehad, daarom dacht ik dat ik dit prima aankon in mijn eentje.

21:55 merkte ik op dat mijn visuals toch wel wat begonnen toe te nemen. Ik had een pauze genomen van mijn serie om mijn waarnemingen op te schrijven in een schriftje, maar ben ook niet meer terug gekomen bij mijn serie haha. Ik zat te zoeken naar dingen die 'ademde', maar mijn zicht was op een heel andere manier vervormd ditmaal. Alles wat diepte had of wat patronen had, zoals mijn gele gordijnen, leken enorm te bewegen, alsof alles een soort kinder-voel-en-luister boek was geworden. Ik merkte dat ik wel echt supermoe was, en constant begon te gapen. Elke keer als ik gaapte voelde dat heerlijk! Ook had ik een zak chips gepakt; ondanks de voorbereidingen van al het lekkere eten leek me dit toch de minste moeite, en ik had niet veel zin moeite te doen voor eten. De chips smaakte ooooongelofelijk lekker, en hielp ook goed tegen de misselijkheid waar ik, als ik me erop focuste, toch wel behoorlijk last van had gekregen. Ook was mijn hoofd erg zwaar, maar blijkbaar heb ik dat vaker gehad want in mijn schriftje schreef ik op: 'zoals altijd haha!'. Het was ook niet per se een onaangenaam gevoel, eerder heel rustig en mellow.

Ik had al die tijd al muziek op staan. Nog niet de afspeellijst die ik had voorbereid, maar de 'gelikete nummers' van mij en mijn vriend. Overal hoorde ik 'mama appelsaps' in, en ik weet nog dat ik dacht dat ik het erg jammer vond dat ik dit morgen waarschijnlijk niet meer zou horen. Ik stond sowieso versteld van wat mijn hersens allemaal kunnen onder invloed van bepaalde natuurlijke (en onnatuurlijke) middelen zoals deze, en vond het erg jammer dat we als mensen hier niet nuchter toe in staat zijn. Ik had trek gekregen in een sigaret, maar omdat ik heel de tijd mensen hoorde praten bij ons op de binnenplaats had ik helemáál geen zin mijn balkon op te gaan. Daarom rookte ik hem onder de afzuigkap terwijl ik danste op een paar van mijn lievelingsnummers. Ik merkte in de keuken dat ik toch wel aardig hard aan het trippen was, en was blij met mijn eigen voorbereidingen. Zo had ik bijvoorbeeld de tijd opgeschreven dat ik ongeveer op mijn hoogtepunt zou kunnen gaan zitten (22:30, 23:00) en dat ik absoluut geen wiet moest gaan roken voor 23:30. Volgens mijn berekeningen (het was 22:36) zou ik nu ergens in mijn hoogtepunt zitten, dus wist ik ook goed wat er met me aan de hand was. Ik merkte ook dacht ik erg veel bezig was met de tijd: ik vond het een leuke uitdaging dit niet kwijt te raken. Dit lukte rationeel gezien wel, maar toch voelde tijd wel heel anders, ik qoute mezelf: "het is niet dat tijd niet bestaat ofzo, ik snap het af en toe gewoon even niet." Eenmaal in de woonkamer veranderde ik van afspeellijst en heb ik ontzettend genoten van de mooie muziek. Ik probeerde wel elke keer terug te gaan naar de vragen die ik van tevoren had opgeschreven, maar mijn gedachten gingen veel te snel en ik kon niet echt lekker 'filosoferen'. Aanvankelijk vond ik dit jammer (nog een quote: "mijn gedachten gaan wel een beetje te snel voor mezelf, dat vind ik jammer"). Toch was ik wel behoorlijk aan het nadenken over andere dingen, waardoor ik ook tot de conclusie kwam dat ik niet altijd maar dingen 'moest', maar ook af en toe gewoon lekker kon 'zijn' met mezelf. Zeker nu aan de truffels, want dat was toch heerlijk! Over een aantal weken/ maanden zou ik me niet meer kunnen voorstellen hoe het eruit zou zien, hoe mijn hoofd werkte onder die invloed: dus neem het nu lekker en extra goed in jezelf op! Geniet!

Dit was een erg fijne realisatie, en nu (the day after) denk ik ook een erg belangrijke les die de trip me heeft willen leren. In andere trips was ik namelijk altijd bezig met hoe anderen het ervaarden; of het goed met ze ging en hoe ik ze zo min mogelijk tot last kon zijn. Ook nu, aan het begin, zat ik mezelf in de weg door van alles te moeten en te verwachten van mezelf tijdens een trip. Nadat ik dit realiseerde kreeg ik het idee dat ik helemaal niet zo zeer antwoorden nodig had, en een van de laatste dingen die ik opschreef was dan ook: "Ik ken mezelf eigenlijk al best wel goed. Meer op vertrouwen."

Rond 23:15-23:30 zag ik dat mijn vriend zijn locatie stuurde en hier kreeg ik zó'n warm gevoel van! Sowieso voelde ik mij de hele trip enorm met hem verbonden. Ik mistte hem niet, ook al zijn we normaal veel samen. Het was een heerlijk gevoel en ik 'hield' ook een beetje meer van mijzelf hierdoor. Erg vreemd, erg mooi :redheart: Toen ik keek op de landkaart op mijn mobiel gebeurde er zoveel w.b.t. visuals, het was práchtig en ik dacht dat ik er wel uren naar kon staren. Alle video's die ik had opgezet had ik niet nodig, dacht ik nog, mijn hoofd kan dit helemaal zelf. Ook als ik naar de albumcovers in mijn playlist keek, leken ze allemaal een soort van te leven en iets te willen zeggen: supermooi en super leuk! Alsof ze speciaal voor dít moment gemaakt waren. Ik weet nog dat ik dacht dat ik niet begreep waarom op dit forum zo vaak werd gezegd dat je niet je telefoon moet aanraken in een truffel-reis. Op een gegeven moment werden de visuals en de muziek samen mij iets te veel en begon ik ook vermoeider te raken. Dus op mijn eigen advies ('je hoeft heeeeeelemaal niets joh!') heb ik heerlijk mijn ogen dicht gedaan en genoten van de muziek, die vaak keihard binnenkwam. Ik heb nog erg mooie CEV gehad, deze kwamen minder heftig op mij over dus vond ik heerlijk. Een van de leukste gedachten die ik me kan herinneren ging over Doe Maar, nadat ik een van mijn lievelings nummers 'Alles gaat voorbij' had opgezet: "Wat een grappige mensen zijn dit joh" :tearsofjoy: Ik heb op dit punt, van 22:36 tot 00:14, niets meer geschreven omdat ik dus lekker wilde 'zijn', waardoor ik het nu iets minder goed terug kan halen allemaal, maar dat maakt me ook niet zoveel uit want het was heel fijn.

Rond 00:14 was ik er zelf wel een beetje klaar mee, maar mijn OEV 'helaas' nog niet. Ik probeerde wat zoets te eten maar kreeg dit nog niet naar binnen. Ik weet nog dat ik naar de varen in de hoek van mijn woonkamer keek en dacht: "Jezus, die plant blíjft maar vallen. Als hij klaar is met vallen, ben ik klaar trippen" en ik zette mijn serie weer aan om een beetje uit de vibe te komen. Rond 01:00 merkte ik dat ik eindelijk een beetje was teruggeland en belde ik mijn beste vriendin, omdat ze had aangegeven graag even te bellen voor ik ging slapen (hierdoor ergerde ik me ook een beetje aan het langzame einde van de trip een uur hiervoor: ik wilde haar bellen maar zat er nog te diep in voor mijn idee). We hebben heerlijk gekletst terwijl ik een burgertje bakte en een halve jonko rookte. Een uur later, rond 02:00 hingen we op. Ik merkte dat ik niet meteen kon slapen, dus keek nog wat van mijn serie, tot ik merkte dat ik helemáál niet meer lekker ging en mijn ogen echt dicht móést doen. Helaas voelde ook dit ongelofelijk ongemakkelijk, en ik probeerde mezelf naar bed te slepen. Hier begon echt een nare ervaring.

Alles ging vrij soepel op zich, ik was nog tot alles in staat, maar mijn zicht was niet helemaal lekker meer: alles leek in sluimerstand. Als ik bedacht dat ik moest opstaan om een slokje water te nemen, zag ik dit pas zo'n 5 seconden erna gebeuren. Ook voelde mijn lichaam heel gek, wat vooral opviel als ik bijvoorbeeld aan het drinken was. Zo merkte ik bijvoorbeeld wel dat mijn mond kurkdroog was, maar voelde ik het niet zoals normaal en kon ik het ook niet echt 'oplossen' door wat te drinken. Ik dacht hierdoor dat het waarschijnlijk door de jonko kwam, die i.c.m. de truffels niet goed wasgevallen (alhoewel ik mijn vorige truffel trips ook altijd afsloot met wat wiet). Ik wist dat ik het moest uitzitten of moest gaan slapen, maar als ik dit laatste probeerde werd het gevoel heviger en vervelender. Ik heb wat muziek opgezet om mezelf af te leiden, en raakte af en toe echt in paniek waardoor ik me moest herinneren dat ik niet gek werd ("weet ik nog wie ik ben - ja ik ben ljuv - waar ik ben - ja in Rotterdam - wat ik net heb gedaan - ja ik heb getript en daarna geblowd en voel me nu vreselijk"). Ik was enorm bang dat het gevoel niet meer over ging, maar wilde tot in elk geval 08:00 wachten met mijn vriend of beste vriendin hierover bellen omdat het waarschijnlijk over zou gaan als ik OF in slaap zou vallen OF als de wiet uit zou werken. Afleiden met muziek werd steeds naarder, omdat ik begon te twijfelen of ik de muziek in mezelf hoorde of aan het luisteren was, dus ik kroop weer uit bed, rookte op de keukenvloer een sigaret en zette mijn serie op. Ik kreeg heel veel zin in chocola waar ik dus van heb gegeten, en dronk een deel van mijn fruitsap. Rond 04:00 merkte ik dat alles weer wat weg begon te zakken. Ik was opgelucht dat het voorbij was en ook trots dat ik niet volledig in paniek was geraakt maar mezelf steeds kon realiseren wat er aan de hand was en hoe het over zou gaan. Wel heeft deze 'afdronk' een naar staartje aan mijn eerst solo-reis gegeven, en dat vind ik jammer. Rond 05:00 viel ik eindelijk in slaap.

Deze ochtend was ik een beetje in paniek: zou ik dit nu elke keer krijgen dat ik wiet rook of een ander middel gebruik? Ondertussen kan ik het allemaal beter relativeren en heb ik er ook wel wat lessen uit getrokken. Toch ben ik ook heel benieuwd naar jullie visie hierop, en jullie do's & don'ts voor de komende dagen/ weken/ maanden.

Liefs!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#2
ljuv zei:
Heel de dag spookte het al door mijn hoofd omdat ik ergens twijfelde (vooral door de reactie van mijn vriend die het wat spannender vond dan ik ),
Ik was ergens nog nerveus dat 22 gram te veel was
Klik om te vergroten...
Er zit angst in beide gedachten en mogelijk hebben ze er (oa) toe geleid dat je meer de controle wilde zijn; tijd in de gaten houden, waarnemingen willen noteren, bezig houden met je vraag en aan het einde de angst om volledig in paniek te raken. Tegelijkertijd heb je hier in je trip allerlei mooie ontdekkingen gedaan waar je juist ook weer uit bent gekomen. Ook heb je volgens mij veel liefde om je heen/ of om te voelen. Super!
ljuv zei:
21:55 merkte ik op dat mijn visuals toch wel wat begonnen toe te nemen. Ik had een pauze genomen van mijn serie om mijn waarnemingen op te schrijven in een schriftje,
Klik om te vergroten...
Waarnemingen kun je naar mijn idee beter beleven dan noteren, want juist de waarnemingen gaan je vanzelf ergens naar toe brengen. Je krijgt vanzelf een bepaalde focus, een bepaalde neiging of voorkeur. Het geeft je richting. Luister daar naar, geef je eraan over, beleef het, dan komen de inzichten vanzelf. Inzichten kun je wel noteren.
ljuv zei:
Ik zat te zoeken naar dingen die 'ademde', maar mijn zicht was op een heel andere manier vervormd ditmaal. Alles wat diepte had of wat patronen had, zoals mijn gele gordijnen, leken enorm te bewegen, alsof alles een soort kinder-voel-en-luister boek was geworden.
Klik om te vergroten...
Interessant. "Voel en luister" :wink:.... naar jezelf dus.
ljuv zei:
Ik merkte dat ik wel echt supermoe was, en constant begon te gapen. Elke keer als ik gaapte voelde dat heerlijk!
Klik om te vergroten...
Dit herken ik bij mijn trip. Ik gaapte ook non-stop, terwijl de trip gewoon tussen de middag plaats vond. Je hoort wel eens dat gapen kan voor komen bij emotioneel beladen ervaringen. Het gapen kan er dan voor zorgen dat mensen waakzaam blijven onder nerveuze omstandigheden zodat je tijdens "reprocessing" niet dissocieert. Of dit bij jou ook het geval was, weet ik niet. Misschien was je wel gewoon moe :).
ljuv zei:
Ook was mijn hoofd erg zwaar, maar blijkbaar heb ik dat vaker gehad want in mijn schriftje schreef ik op: 'zoals altijd haha!'.
Klik om te vergroten...
Mooie ontdekking. Misschien ontdek je op een gegeven moment steeds vaker reacties van je lichaam die terugkerend zijn, ook bv in het dagelijks leven.
ljuv zei:
Ik merkte in de keuken dat ik toch wel aardig hard aan het trippen was, en was blij met mijn eigen voorbereidingen. Zo had ik bijvoorbeeld de tijd opgeschreven dat ik ongeveer op mijn hoogtepunt zou kunnen gaan zitten (22:30, 23:00) en dat ik absoluut geen wiet moest gaan roken voor 23:30.
Klik om te vergroten...
Slim om jezelf zo in bescherming te nemen.
ljuv zei:
Volgens mijn berekeningen (het was 22:36) zou ik nu ergens in mijn hoogtepunt zitten, dus wist ik ook goed wat er met me aan de hand was. Ik merkte ook dacht ik erg veel bezig was met de tijd: ik vond het een leuke uitdaging dit niet kwijt te raken. Dit lukte rationeel gezien wel, maar toch voelde tijd wel heel anders, ik qoute mezelf: "het is niet dat tijd niet bestaat ofzo, ik snap het af en toe gewoon even niet."
Klik om te vergroten...
Mogelijk kon je je niet volledig overleveren aan de trip door zo met de tijd bezig te zijn.
ljuv zei:
Eenmaal in de woonkamer veranderde ik van afspeellijst en heb ik ontzettend genoten van de mooie muziek. Ik probeerde wel elke keer terug te gaan naar de vragen die ik van tevoren had opgeschreven, maar mijn gedachten gingen veel te snel en ik kon niet echt lekker 'filosoferen'. Aanvankelijk vond ik dit jammer (nog een quote: "mijn gedachten gaan wel een beetje te snel voor mezelf, dat vind ik jammer"). Toch was ik wel behoorlijk aan het nadenken over andere dingen, waardoor ik ook tot de conclusie kwam dat ik niet altijd maar dingen 'moest', maar ook af en toe gewoon lekker kon 'zijn' met mezelf.
Klik om te vergroten...
Mooie ontdekking! En daar heb je dan ook meteen een mooi doel voor je volgende trip: "Zijn met mezelf".
ljuv zei:
Op een gegeven moment werden de visuals en de muziek samen mij iets te veel en begon ik ook vermoeider te raken. Dus op mijn eigen advies ('je hoeft heeeeeelemaal niets joh!') heb ik heerlijk mijn ogen dicht gedaan en genoten van de muziek, die vaak keihard binnenkwam.
Klik om te vergroten...
Kijk aan. Goed naar geluisterd.
ljuv zei:
Ik heb nog erg mooie CEV gehad, deze kwamen minder heftig op mij over dus vond ik heerlijk. Een van de leukste gedachten die ik me kan herinneren ging over Doe Maar, nadat ik een van mijn lievelings nummers 'Alles gaat voorbij' had opgezet: "Wat een grappige mensen zijn dit joh" :tearsofjoy:Ik heb op dit punt, van 22:36 tot 00:14, niets meer geschreven omdat ik dus lekker wilde 'zijn', waardoor ik het nu iets minder goed terug kan halen allemaal, maar dat maakt me ook niet zoveel uit want het was heel fijn.
Klik om te vergroten...
Mooi lied. Alles gaat voorbij. Zou het kunnen dat je dosering toch wat aan de hoge kant was, waardoor je net iets te weinig bewust kon beleven? Geen idee hoor, ik denk maar wat mee. Ik herken het namelijk niet dat er zo'n hap uit mijn herinnering verdwenen is. Maar het is maar net wat je zelf wil natuurlijk.
ljuv zei:
Ik wist dat ik het moest uitzitten of moest gaan slapen, maar als ik dit laatste probeerde werd het gevoel heviger en vervelender. Ik heb wat muziek opgezet om mezelf af te leiden, en raakte af en toe echt in paniek waardoor ik me moest herinneren dat ik niet gek werd ("weet ik nog wie ik ben - ja ik ben ljuv - waar ik ben - ja in Rotterdam - wat ik net heb gedaan - ja ik heb getript en daarna geblowd en voel me nu vreselijk"). Ik was enorm bang dat het gevoel niet meer over ging,
Klik om te vergroten...
Is dit nog truffels of is dit wiet? Ik weet het hier even niet meer.
ljuv zei:
Ik was opgelucht dat het voorbij was en ook trots dat ik niet volledig in paniek was geraakt maar mezelf steeds kon realiseren wat er aan de hand was en hoe het over zou gaan.
Klik om te vergroten...
Hou dit vast voor je volgende trip :). Het kan je helpen om erdoor heen te komen als het zwaarder wordt.
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#3
Haha oke toch best grappig om dit terug te lezen. Mijn ALLER EERSTE post ooit. Ik kijk er eigenlijk behoorlijk anders tegenaan nu.

@Gemberthee: MEGA bedankt voor je uitgebreide reactie. Echt súper lief en doordacht, ik heb er nu al kei veel aan maar ga het voor mijn eerst volgende volwaardige trip ook allemaal nog een keer doorlezen en proberen toe te passen. Mercikes much :redheart:

Gemberthee zei:
Er zit angst in beide gedachten en mogelijk hebben ze er (oa) toe geleid dat je meer de controle wilde zijn; tijd in de gaten houden, waarnemingen willen noteren, bezig houden met je vraag en aan het einde de angst om volledig in paniek te raken.
Klik om te vergroten...
Ja dit denk ik ook zeker! Ook het vriendinnetje dat ik zou bellen reageerde best angstig van te voren. Hoewel ik eerst best zeker was van mijn zaakje, heb ik onbewust toch te veel gestrest erover.

Gemberthee zei:
Waarnemingen kun je naar mijn idee beter beleven dan noteren, want juist de waarnemingen gaan je vanzelf ergens naar toe brengen. Je krijgt vanzelf een bepaalde focus, een bepaalde neiging of voorkeur. Het geeft je richting. Luister daar naar, geef je eraan over, beleef het, dan komen de inzichten vanzelf. Inzichten kun je wel noteren.
Klik om te vergroten...
Hmmmmmmm goeie ook. Ik heb sowieso de neiging letterlijk ALLES op te schrijven, ook als ik niet trip. Wellicht een goede oefening om iets minder te doen dan, en iets meer te voelen:sweatsmile:
Maar ben zo bang dat ik het vervolgens vergeet en er "niks meer mee kan"... Lastig.

Gemberthee zei:
Dit herken ik bij mijn trip. Ik gaapte ook non-stop, terwijl de trip gewoon tussen de middag plaats vond. Je hoort wel eens dat gapen kan voor komen bij emotioneel beladen ervaringen. Het gapen kan er dan voor zorgen dat mensen waakzaam blijven onder nerveuze omstandigheden zodat je tijdens "reprocessing" niet dissocieert. Of dit bij jou ook het geval was, weet ik niet. Misschien was je wel gewoon moe :).
Klik om te vergroten...
Hahaha ik heb het wel vaker gehad bij psilo! Maar wellicht gewoon moe of een combinatie inderdaad.

Gemberthee zei:
Zou het kunnen dat je dosering toch wat aan de hoge kant was, waardoor je net iets te weinig bewust kon beleven?
Klik om te vergroten...
Ja nu ik alles teruglees, denk ik dit eigenlijk misschien toch ook!
Ik had wel vaker 22mg op, maar altijd met vrienden. Het hele ding is dat ik gewoon überhaupt lastig trip dan, omdat ik zó bezig ben met de belevenis van anderen op zo'n moment. Ik dacht dat ik dus minimaal wel 22mg nodig zou hebben, maar ik heb wellicht onderschat wat die 22mg zou doen als ik alleen ben.

Gemberthee zei:
Is dit nog truffels of is dit wiet? Ik weet het hier even niet meer.
Klik om te vergroten...
Nee dit was ABSOLUUT de wiet. En ik was hier ook ZO bang voor toen ik dit schreef en de dagen erna. Ik denk dat ik op dit punt wel gewoon behoorlijke dissociatie heb ervaren en dat kende ik he-le-maal niet, van truffels noch van wiet. Achteraf denk ik dat ik toch gewoon nog best wel aan het pieken was, en te vroeg ben gaan blowen. Al heb ik met vrienden ook hele trips lang geblowd... Wat het heeft getriggered weet ik niet precies, maar het is me daarna ook nog een paar keer overkomen van alleen wiet, zonder truffels. Daarna een tijdje helemaal niet meer geblowd.
Intussen nooit meer last van gelukkig.

Gemberthee zei:
als het om heel moeilijke of traumatische ervaringen gaat,
Klik om te vergroten...
Goed dat je het nog zegt hoor. Een traumatische ervaring zou ik, waar ik het hier over heb, allemaal niet willen noemen. Persoonlijk niet iets waar ik het idee van heb voor in behandeling te moeten. Wellicht dat ik daar later wel op terug kom, maar mijn demonen zijn schattige hondjes in vergelijking met wat ik wel eens voorbij zie komen. En zo heb ik ze ook altijd ervaren.

NOGMAALS mega thanks. Leer hier veel van, niet alleen over trippen hihi.
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#4
ljuv zei:
Ik heb sowieso de neiging letterlijk ALLES op te schrijven, ook als ik niet trip. Wellicht een goede oefening om iets minder te doen dan, en iets meer te voelen:sweatsmile:
Maar ben zo bang dat ik het vervolgens vergeet en er "niks meer mee kan"... Lastig.
Klik om te vergroten...
:wink:

Tijdens een trip dan... :grin:

Lekker bezig hoor! Wat verandert er veel in een jaar hè. Mooi om dat zelf dan ook op te merken!
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Gemberthee zei:
Wat verandert er veel in een jaar hè. Mooi om dat zelf dan ook op te merken!
Klik om te vergroten...
Ben normaal niet zo'n reflecteerbeer maar: JA.

Hilarisch nummer, thanks!
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#6
ljuv zei:
22mg
Klik om te vergroten...
Jij durft. Wat een dosis, boefje
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#7
MaddMonkey zei:
Jij durft. Wat een dosis, boefje
Klik om te vergroten...
Oeps. Gram. Gram natuurlijk.
M
MaddMonkeyLid
01-01-2024, 00:00
#8
ljuv zei:
Oeps. Gram. Gram natuurlijk.
Klik om te vergroten...
Mag het een onsje meer zijn?
l
ljuvLid
01-01-2024, 00:00
#9
MaddMonkey zei:
Mag het een onsje meer zijn?
Klik om te vergroten...
Dan zal trippen niet meer zo moeiluk weze toch?!
G
GembertheeLid
01-01-2024, 00:00
#10
Nog vergeten toe te voegen: als het om heel moeilijke of traumatische ervaringen gaat, dan kun je via de huisarts een doorverwijzing krijgen naar een psycholoog. In dat geval is dat beter dan zelf aan rommelen. Maar ik ben wel onder de indruk van de heilzame werking van truffels. Misschien kan de truffels dan een aanvulling zijn.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."