Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsNoopept amateur-onderzoek

Noopept amateur-onderzoek

11 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
K
KoiosLid
01-01-2024, 00:00
#1
Achtergrond en beweegredenen

Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar noopept. Mijn wilde jaren van xtc, coke en dergelijke liggen al een tijdje achter me en mijn leven zal binnenkort een drastisch nieuwe wending aannemen (terug gaan studeren).

Vandaar dat ik het na lang "onderzoeken" toch maar eens besteld heb. Ik weet niet zeker of ik hier mag vermelden waar ik het besteld heb, maar de site lijkt betrouwbaar, ik heb er niet echt negatieve commentaren over gevonden. De site beweert hun product te hebben onderzocht met een HPLC, en een zuiverheid van 98% ontdekt te hebben.
Het pakketje zal volgens de track&trace maandag of dinsdag in de bus vallen.

Bij wijze van test heb ik ook een zelfstudie-boek besteld om Russisch te leren. Want ik wil graag weten wat het juist met me doet, vooraleer ik effectief aan m'n studies begin. Talen interesseren me al een tijdje, dus ik was toch al van plan om ooit eens aan een cursus Russisch te beginnen. Turks en gebarentaal staan ook op de planning in de verre toekomst, we zien wel... Het afgelopen jaar heb ik me vooral met Duits bezig gehouden, maar niet echt intensief. Je weet hoe dat gaat als je blowt...

Nu kwam ik gisteren op het idee om eens een semi-wetenschappelijke aanpak te proberen om de effecten op mezelf en mijn lichaam te observeren, aangezien het een vrij nieuw product is en er in de westerse wereld vrij weinig literatuur over te vinden is. Het zal waarschijnlijk nog een tiental dagen duren eer m'n zelfstudie-boek in de bus valt,dus:

Methode / aanpak

Baseline vaststellen
De komende 10 tot 15 dagen zal ik elke dag op ongeveer hetzelfde moment opstaan en gaan slapen, en 2 maal per dag op vaste tijdstippen mijn bloeddruk en hartslag noteren. Zo kan ik m'n "normale" toestand vaststellen.
Ik heb ook al 10 dagen niet geblowd, en ga dat voorlopig ook achterwege laten (andere drugs heb al lang geleden vaarwel gezegd).
Alcohol heb ik de afgelopen twee weken ook achterwege gelaten, op 1 glaasje whiskey en 2 keer 3 biertjes na.

Eerste vaststellingen
Wanneer ik aan de noopept begin zal ik die gegevens blijven noteren + de tijdstippen van de genomen dosissen, eventuele stemmingswisselingen en andere mentale of anderzijds opvallende gevolgen optekenen in dagboekvorm. Ik ben van plan 2x10mg te nemen. 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds. Ik weet alleen nog niet of ik ze in water ga oplossen (makkelijker te doseren) of gewoon zo goed en zo kwaad mogelijk ga afwegen, in een vloeitje draaien en afslikken.

Er wordt aangeraden om na een drietal maanden je een tijdje te onthouden, en zal dan ook weer m'n bloeddruk en hartslag 2 maal per dag noteren.

Ik ben niet van plan mijn eetpatroon aan te passen omdat 1) ik er geen zin in heb en 2) dat zou de resultaten kunnen beïnvloeden. Maar ik sta open voor het idee dat ik tot nieuwe inzichten zal kom en over een aantal weken of maanden vanzelf aan het fruit en de groenten ga.

Verwachtingen

Naar wat ik er over kan vinden, zou ik kunnen verwachten:
- Beter concentratievermogen/focus
- Beter leervermogen
- Scherper zicht (???)
- Zowel details als een algemeen overzicht beter kunnen opnemen (visueel, al heeft dat natuurlijk alles met het brein te maken)
- Sneller en makkelijker onderlinge verbanden zien (heeft volgens mij veel met bovenstaande te maken)
- Beter humeur
- Minder sterke stemmingsschommelingen

Kortom, een realistische of zwakkere versie van wat we in de film "Limitless" kunnen zien.

De negatieve zaken die sommigen blijkbaar meemaken:
- Negatieve invloed op het kortetermijngeheugen
- Depressieve gedachten
- Een beetje het gevoel te hebben emotioneel dood te zijn

Al vermoed ik dat je die laatste twee grotendeels zelf in de hand hebt. Noopept beweert nieuwe neuronenverbindingen te stimuleren. Als je dan toch nog de hele dag op de bank blijft liggen met een rot gevoel en een hoop zelfmedelijden, dan worden de neuronenverbindingen die daaraan te pas komen natuurlijk ook gestimuleerd en bestendigd.

Angsten

Het enige waar ik bang voor ben is
1) dat ik over 20 jaar een hersentumor zo groot als een golfbal mag laten wegsnijden, maar dat mag de pret niet drukken :wink:
2) dat ik de effecten zwaar overschat en zo dus het gevoel zal hebben dat het helemaal niets doet.

Tips?
Als jullie nog tips hebben om mijn semi-, of pseudo-onderzoekje te verbeteren, laat het hier dan in de comments weten. Alle tips zijn welkom, zolang ze haalbaar zijn natuurlijk.

Ik begrijp ook wel dat zelf-observatie niet meteen de meest objectieve onderzoeksvorm is, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben, nietwaar?

Zo, over een tweetal weken kunnen jullie alvast de gemiddelde baseline-metingen verwachten (detail in excell doc), en de eerste dagboek-input.
K
KoiosLid
01-01-2024, 00:00
#2
Pakketje is intussen aangekomen. Hierbij wat foto's van het analyserapport van de batch waar mijn bestelling uit komt (voor en achterkant), en een foto van het potje en wat er bij zat. De aansteker heb ik erbij gelegd om een idee te geven van de afmetingen.

Het goedje heeft een vreemde geur. Ik kan echt niet zeggen dat het chemisch ruikt zoals speed, maar het heeft nu ook niet bepaald een fruitige geur.

Mijn zelfstudieboek is intussen ook aangekomen, dus ik ga er al wat eerder aan beginnen. Baseline metingen (bloeddruk/hartslag in rust) zijn vrij consistent, dus 2 weken zou wat overkill zijn. Einde van de week begin ik er aan. Een 0.001 gram weegschaaltje is nog onderweg uit china, dus voorlopig ga ik het met dat microschepje doen.





Vorige week heb ik al een ander boek(je) besteld, en ik merk dat ik er vrij weinig van vasthoud, ondanks dat het toch zeer boeiend en aangrijpend is. Ik heb samen met het zelfstudieboek nog het rookstop boek van allen carr besteld om tussendoor ter ontspanning te lezen. Zo kan ik een beetje vergelijken of er daar wel veel van blijft hangen.
K
KoiosLid
01-01-2024, 00:00
#3
Gadverdegadverdegadver... had een enorme, uitgebreide tekst klaargemaakt, druk op voorbeeld, maar de sessie was verlopen kwam in het loginscherm. WHAAAAAAAAAA, misschien dat ik het dadelijk wel eens opnieuw maak, maar dan eerst offline type...
Maar eerst even ontspannen, want nu heb ik er even geen zin meer in... godverkut zeg...
Mja, eigen schuld, ik wist dat ik eerst even ctrl+a ctrl+c had moeten doen want er kan altijd iets mislopen...
z
zaagmansLid
01-01-2024, 00:00
#4
Interessant dat je dit gaat doen. Ik heb een tijd Piracetam gedaan. Wellicht in een te lage dosis, maar bij mij hielp het niks. Noopept is een verbetering hierop, die ook nog eens goedkoper is.

Ik ga je onderzoek zeker volgen en wellicht dat ik dan over een tijd een zelfde soort onderzoek zal doen. Ik weet niet wat jij doet, maar ik heb een vak waarbij veel beta-kennis (berekeningen, logica etc) benodigd is.

Succes en inderdaad.... als je de volgende keer iets typt, typ het dan eerst in word en kopieer het dan naar het forum. Die fout maakt iedereen, ook ik :confused:
B
BasbuttersLid
01-01-2024, 00:00
#5
Klinkt veelbelovend.. Heb je ondertussen al een report opgemaakt met jouw ervaringen omtrent noopept? I
J
JmthsLid
01-01-2024, 00:00
#6
Betrouwbare bron
Ten eerst, ik heb in het verleden meerdere bestellingen gedaan bij LM en ze hebben altijd topkwaliteit geleverd, de reviews zijn voor zover ik heb gezien altijd positief (ze hadden ooit wel per ongeluk icariin met een tongkat labels er omheen verstuurd :P). Het enige nadeel is dat ze vanaf de andere kant van de VS versturen wat veel verzendkosten met zich mee brengt en ik heb wel mee gemaakt dat een pakketje er in sommige gevallen 3-4maanden over heeft gedaan om mijn adres te bereiken.

Tip
Het is denk ik wel aan te raden om er een choline supplement bij te nemen, al helemaal als je het regelmatig over een lange periode gaat gebruiken. Dit om hoofdpijn te voorkomen en optimaal te profiteren van het effect van noopept.

Waarschijnlijk ben je op de hoogte maar toch
Van wat ik heb gelezen over 'nootropics/(aniracetam/piracetam/phenylracetam/noopept)' is dat deze over het algemeen voornamelijk inwerken op de acetylcholine receptoren.
Het woord 'nootropic' wordt echter voor vrijwel ieder voedingssupplement gebruikt tegenwoordig omdat het dan beter verkoopt dus een beetje nuance is wel op zijn plek.

Middelen die dit bijvoorbeeld ook doen zijn o.a. medicatie voor alzheimer, nicotine en zenuwgiffen.

Eigen ervaring
Destijds heb ik mij ook verdiept in de nootropics om soortgelijke redenen.
Zelf nog een poos Aniracetam + Citicholine (supplement) uitgeprobeerd met verschillende doseringen in 2:1 verhouding maar behalve veel geeuwen had het voor mij jammer genoeg niet veel merkbaar effect. Ik overwoog nog om een andere nootropic te proberen maar dit is er nooit van gekomen omdat ik het gevoel heb dat het effect niet erg significant zal wezen en deze producten meestal vrij prijzig zijn.

De meeste mensen die deze middelen gebruiken zeggen dat ze de effecten bewust niet merken maar dat zodra ze aan de slag gaan ze veel langer gefocused zijn dan normaal en meer werk afkrijgen dan dat ze normaal af zouden krijgen.
Ik kan mezelf hier ook wel in vinden uit de tijd dat ik Aniracetam met Citicholine gebruikte echter de gedachte dat ik wellicht slachtoffer ben van placebo effect en dat ik mogelijk (veel) geld uitgeef aan een product dat (vrijwel) niets doet bleef mij constant kwellen, dus ben ik naar andere alternatieven gaan zoeken.
Ik ben echter nog steeds nieuwsgierig of deze stofjes mogelijk significant toegevoegde waarde kunnen geven.

Eventuele alternatieven die zeker werken
Tegenwoordig gebruik ik voor het studeren methylfenidaat (Ritalin/Rilatine/Medikinet, etc) wat wonderen doet, als je 2x per dag 20mg neemt ben je geheid als een beest 6uur lang bezig met school.
Ik heb toevallig een diagnose (ADD) wat het voor mij zeer makkelijk maakt om een recept te krijgen van de huisarts hiervoor maar ik ken twee vrienden zonder diagnose die naar de huisarts zijn gestapt met het verhaal dat ze wel wat hulp met school konden gebruiken en die kregen eveneens methylfenidaat voorgeschreven, dit kan eventueel een interessante optie voor je wezen.

Wat verder nog werkt als een beest is Modafinil, dit is waarschijnlijk het dichts dat je in de buurt zal komen van de fictieve 'limitless' pillen. Dit stofje kun je normaal gesproken alleen op recept krijgen en wordt nooit voorgeschreven maar als je weet hoe bitcoins werken kun je het online bestellen en wordt het aan de deur geleverd, als je een berichtje stuurt kan ik je wel een betrouwbare site doorgeven.

Je kunt eventueel ook Adrafinil proberen wat probleemloos geïmporteerd kan worden, dit is een modafinil precursor die door de lever in Modafinil wordt omgezet, veel mensen vinden het effect hiervan echter te matig, het is prijzig en chronisch gebruik wordt afgeraden i.v.m. leverbelasting.

Het meest effectieve middel naar mijn ervaring en waar de meeste mensen zich waarschijnlijk wel bij aansluiten is (dex)amfetamine, dit wordt echter bijna niet voor geschreven in de EU en is misbruikgevoelig. Mocht het ooit gebeuren dat ik zonder methylfenidaat recept komt te zitten ben ik van plan mijn (zuivere/geteste) amfetamine te capsuleren/drukken in doseringen van 5-10mg, weet alleen nog niet hoe maar er is vast wel een mogelijkheid.

Hopelijk heb je hier iets aan, ben benieuwd of er iets uit komt. :wave:
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Jmths zei:
Betrouwbare bron
Ten eerst, ik heb in het verleden meerdere bestellingen gedaan bij LM en ze hebben altijd topkwaliteit geleverd, de reviews zijn voor zover ik heb gezien altijd positief (ze hadden ooit wel per ongeluk icariin met een tongkat labels er omheen verstuurd :P). Het enige nadeel is dat ze vanaf de andere kant van de VS versturen wat veel verzendkosten met zich mee brengt en ik heb wel mee gemaakt dat een pakketje er in sommige gevallen 3-4maanden over heeft gedaan om mijn adres te bereiken.

Tip
Het is denk ik wel aan te raden om er een choline supplement bij te nemen, al helemaal als je het regelmatig over een lange periode gaat gebruiken. Dit om hoofdpijn te voorkomen en optimaal te profiteren van het effect van noopept.

Waarschijnlijk ben je op de hoogte maar toch
Van wat ik heb gelezen over 'nootropics/(aniracetam/piracetam/phenylracetam/noopept)' is dat deze over het algemeen voornamelijk inwerken op de acetylcholine receptoren.
Het woord 'nootropic' wordt echter voor vrijwel ieder voedingssupplement gebruikt tegenwoordig omdat het dan beter verkoopt dus een beetje nuance is wel op zijn plek.

Middelen die dit bijvoorbeeld ook doen zijn o.a. medicatie voor alzheimer, nicotine en zenuwgiffen.

Eigen ervaring
Destijds heb ik mij ook verdiept in de nootropics om soortgelijke redenen.
Zelf nog een poos Aniracetam + Citicholine (supplement) uitgeprobeerd met verschillende doseringen in 2:1 verhouding maar behalve veel geeuwen had het voor mij jammer genoeg niet veel merkbaar effect. Ik overwoog nog om een andere nootropic te proberen maar dit is er nooit van gekomen omdat ik het gevoel heb dat het effect niet erg significant zal wezen en deze producten meestal vrij prijzig zijn.

De meeste mensen die deze middelen gebruiken zeggen dat ze de effecten bewust niet merken maar dat zodra ze aan de slag gaan ze veel langer gefocused zijn dan normaal en meer werk afkrijgen dan dat ze normaal af zouden krijgen.
Ik kan mezelf hier ook wel in vinden uit de tijd dat ik Aniracetam met Citicholine gebruikte echter de gedachte dat ik wellicht slachtoffer ben van placebo effect en dat ik mogelijk (veel) geld uitgeef aan een product dat (vrijwel) niets doet bleef mij constant kwellen, dus ben ik naar andere alternatieven gaan zoeken.
Ik ben echter nog steeds nieuwsgierig of deze stofjes mogelijk significant toegevoegde waarde kunnen geven.

Eventuele alternatieven die zeker werken
Tegenwoordig gebruik ik voor het studeren methylfenidaat (Ritalin/Rilatine/Medikinet, etc) wat wonderen doet, als je 2x per dag 20mg neemt ben je geheid als een beest 6uur lang bezig met school.
Ik heb toevallig een diagnose (ADD) wat het voor mij zeer makkelijk maakt om een recept te krijgen van de huisarts hiervoor maar ik ken twee vrienden zonder diagnose die naar de huisarts zijn gestapt met het verhaal dat ze wel wat hulp met school konden gebruiken en die kregen eveneens methylfenidaat voorgeschreven, dit kan eventueel een interessante optie voor je wezen.

Wat verder nog werkt als een beest is Modafinil, dit is waarschijnlijk het dichts dat je in de buurt zal komen van de fictieve 'limitless' pillen. Dit stofje kun je normaal gesproken alleen op recept krijgen en wordt nooit voorgeschreven maar als je weet hoe bitcoins werken kun je het online bestellen en wordt het aan de deur geleverd, als je een berichtje stuurt kan ik je wel een betrouwbare site doorgeven.

Je kunt eventueel ook Adrafinil proberen wat probleemloos geïmporteerd kan worden, dit is een modafinil precursor die door de lever in Modafinil wordt omgezet, veel mensen vinden het effect hiervan echter te matig, het is prijzig en chronisch gebruik wordt afgeraden i.v.m. leverbelasting.

Het meest effectieve middel naar mijn ervaring en waar de meeste mensen zich waarschijnlijk wel bij aansluiten is (dex)amfetamine, dit wordt echter bijna niet voor geschreven in de EU en is misbruikgevoelig. Mocht het ooit gebeuren dat ik zonder methylfenidaat recept komt te zitten ben ik van plan mijn (zuivere/geteste) amfetamine te capsuleren/drukken in doseringen van 5-10mg, weet alleen nog niet hoe maar er is vast wel een mogelijkheid.

Hopelijk heb je hier iets aan, ben benieuwd of er iets uit komt. :wave:
Klik om te vergroten...
Lees vaak oudere forums terug en zie jou erg vaak voorbij komen. Wat een duidelijke en informatieve posts zijn dat altijd valt me op! 😁Topper
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#8
Sebas- zei:
Lees vaak oudere forums terug en zie jou erg vaak voorbij komen. Wat een duidelijke en informatieve posts zijn dat altijd valt me op! 😁Topper
Klik om te vergroten...
Helaas is ie nu doorgedraaid en zit ie vliegtuigjes te vouwen in een demente kliniek
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dirkjan zei:
Helaas is ie nu doorgedraaid en zit ie vliegtuigjes te vouwen in een demente kliniek
Klik om te vergroten...

Maar wel perfect aerodynamisch gevouwd, inclusief verstelbare vleugelflappen en landingsgestel.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#10
Eve's drop zei:
Maar wel perfect aerodynamisch gevouwd, inclusief verstelbare vleugelflappen en landingsgestel.
Klik om te vergroten...
Dat wel ☝️Hij is knetter maar wel knetter met klasse 🎻🏛🎹
E
Eve's dropLid
01-01-2024, 00:00
#11
Dirkjan zei:
Dat wel ☝️Hij is knetter maar wel knetter met klasse 🎻🏛🎹
Klik om te vergroten...

ach ja,

liever een kronkel in je hoofd dan je hoofd in de kronkels.
S
Sebas-Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Mental problems sucks..
Maar ik wil wel even kwijt dat ik net een fucking gekke rave heb gehad in Amersfoort was echt top!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."