#1
Achtergrond en beweegredenen
Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar noopept. Mijn wilde jaren van xtc, coke en dergelijke liggen al een tijdje achter me en mijn leven zal binnenkort een drastisch nieuwe wending aannemen (terug gaan studeren).
Vandaar dat ik het na lang "onderzoeken" toch maar eens besteld heb. Ik weet niet zeker of ik hier mag vermelden waar ik het besteld heb, maar de site lijkt betrouwbaar, ik heb er niet echt negatieve commentaren over gevonden. De site beweert hun product te hebben onderzocht met een HPLC, en een zuiverheid van 98% ontdekt te hebben.
Het pakketje zal volgens de track&trace maandag of dinsdag in de bus vallen.
Bij wijze van test heb ik ook een zelfstudie-boek besteld om Russisch te leren. Want ik wil graag weten wat het juist met me doet, vooraleer ik effectief aan m'n studies begin. Talen interesseren me al een tijdje, dus ik was toch al van plan om ooit eens aan een cursus Russisch te beginnen. Turks en gebarentaal staan ook op de planning in de verre toekomst, we zien wel... Het afgelopen jaar heb ik me vooral met Duits bezig gehouden, maar niet echt intensief. Je weet hoe dat gaat als je blowt...
Nu kwam ik gisteren op het idee om eens een semi-wetenschappelijke aanpak te proberen om de effecten op mezelf en mijn lichaam te observeren, aangezien het een vrij nieuw product is en er in de westerse wereld vrij weinig literatuur over te vinden is. Het zal waarschijnlijk nog een tiental dagen duren eer m'n zelfstudie-boek in de bus valt,dus:
Methode / aanpak
Baseline vaststellen
De komende 10 tot 15 dagen zal ik elke dag op ongeveer hetzelfde moment opstaan en gaan slapen, en 2 maal per dag op vaste tijdstippen mijn bloeddruk en hartslag noteren. Zo kan ik m'n "normale" toestand vaststellen.
Ik heb ook al 10 dagen niet geblowd, en ga dat voorlopig ook achterwege laten (andere drugs heb al lang geleden vaarwel gezegd).
Alcohol heb ik de afgelopen twee weken ook achterwege gelaten, op 1 glaasje whiskey en 2 keer 3 biertjes na.
Eerste vaststellingen
Wanneer ik aan de noopept begin zal ik die gegevens blijven noteren + de tijdstippen van de genomen dosissen, eventuele stemmingswisselingen en andere mentale of anderzijds opvallende gevolgen optekenen in dagboekvorm. Ik ben van plan 2x10mg te nemen. 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds. Ik weet alleen nog niet of ik ze in water ga oplossen (makkelijker te doseren) of gewoon zo goed en zo kwaad mogelijk ga afwegen, in een vloeitje draaien en afslikken.
Er wordt aangeraden om na een drietal maanden je een tijdje te onthouden, en zal dan ook weer m'n bloeddruk en hartslag 2 maal per dag noteren.
Ik ben niet van plan mijn eetpatroon aan te passen omdat 1) ik er geen zin in heb en 2) dat zou de resultaten kunnen beïnvloeden. Maar ik sta open voor het idee dat ik tot nieuwe inzichten zal kom en over een aantal weken of maanden vanzelf aan het fruit en de groenten ga.
Verwachtingen
Naar wat ik er over kan vinden, zou ik kunnen verwachten:
- Beter concentratievermogen/focus
- Beter leervermogen
- Scherper zicht (???)
- Zowel details als een algemeen overzicht beter kunnen opnemen (visueel, al heeft dat natuurlijk alles met het brein te maken)
- Sneller en makkelijker onderlinge verbanden zien (heeft volgens mij veel met bovenstaande te maken)
- Beter humeur
- Minder sterke stemmingsschommelingen
Kortom, een realistische of zwakkere versie van wat we in de film "Limitless" kunnen zien.
De negatieve zaken die sommigen blijkbaar meemaken:
- Negatieve invloed op het kortetermijngeheugen
- Depressieve gedachten
- Een beetje het gevoel te hebben emotioneel dood te zijn
Al vermoed ik dat je die laatste twee grotendeels zelf in de hand hebt. Noopept beweert nieuwe neuronenverbindingen te stimuleren. Als je dan toch nog de hele dag op de bank blijft liggen met een rot gevoel en een hoop zelfmedelijden, dan worden de neuronenverbindingen die daaraan te pas komen natuurlijk ook gestimuleerd en bestendigd.
Angsten
Het enige waar ik bang voor ben is
1) dat ik over 20 jaar een hersentumor zo groot als een golfbal mag laten wegsnijden, maar dat mag de pret niet drukken
2) dat ik de effecten zwaar overschat en zo dus het gevoel zal hebben dat het helemaal niets doet.
Tips?
Als jullie nog tips hebben om mijn semi-, of pseudo-onderzoekje te verbeteren, laat het hier dan in de comments weten. Alle tips zijn welkom, zolang ze haalbaar zijn natuurlijk.
Ik begrijp ook wel dat zelf-observatie niet meteen de meest objectieve onderzoeksvorm is, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben, nietwaar?
Zo, over een tweetal weken kunnen jullie alvast de gemiddelde baseline-metingen verwachten (detail in excell doc), en de eerste dagboek-input.
Ik ben al een tijdje nieuwsgierig naar noopept. Mijn wilde jaren van xtc, coke en dergelijke liggen al een tijdje achter me en mijn leven zal binnenkort een drastisch nieuwe wending aannemen (terug gaan studeren).
Vandaar dat ik het na lang "onderzoeken" toch maar eens besteld heb. Ik weet niet zeker of ik hier mag vermelden waar ik het besteld heb, maar de site lijkt betrouwbaar, ik heb er niet echt negatieve commentaren over gevonden. De site beweert hun product te hebben onderzocht met een HPLC, en een zuiverheid van 98% ontdekt te hebben.
Het pakketje zal volgens de track&trace maandag of dinsdag in de bus vallen.
Bij wijze van test heb ik ook een zelfstudie-boek besteld om Russisch te leren. Want ik wil graag weten wat het juist met me doet, vooraleer ik effectief aan m'n studies begin. Talen interesseren me al een tijdje, dus ik was toch al van plan om ooit eens aan een cursus Russisch te beginnen. Turks en gebarentaal staan ook op de planning in de verre toekomst, we zien wel... Het afgelopen jaar heb ik me vooral met Duits bezig gehouden, maar niet echt intensief. Je weet hoe dat gaat als je blowt...
Nu kwam ik gisteren op het idee om eens een semi-wetenschappelijke aanpak te proberen om de effecten op mezelf en mijn lichaam te observeren, aangezien het een vrij nieuw product is en er in de westerse wereld vrij weinig literatuur over te vinden is. Het zal waarschijnlijk nog een tiental dagen duren eer m'n zelfstudie-boek in de bus valt,dus:
Methode / aanpak
Baseline vaststellen
De komende 10 tot 15 dagen zal ik elke dag op ongeveer hetzelfde moment opstaan en gaan slapen, en 2 maal per dag op vaste tijdstippen mijn bloeddruk en hartslag noteren. Zo kan ik m'n "normale" toestand vaststellen.
Ik heb ook al 10 dagen niet geblowd, en ga dat voorlopig ook achterwege laten (andere drugs heb al lang geleden vaarwel gezegd).
Alcohol heb ik de afgelopen twee weken ook achterwege gelaten, op 1 glaasje whiskey en 2 keer 3 biertjes na.
Eerste vaststellingen
Wanneer ik aan de noopept begin zal ik die gegevens blijven noteren + de tijdstippen van de genomen dosissen, eventuele stemmingswisselingen en andere mentale of anderzijds opvallende gevolgen optekenen in dagboekvorm. Ik ben van plan 2x10mg te nemen. 1 keer 's ochtends en 1 keer 's avonds. Ik weet alleen nog niet of ik ze in water ga oplossen (makkelijker te doseren) of gewoon zo goed en zo kwaad mogelijk ga afwegen, in een vloeitje draaien en afslikken.
Er wordt aangeraden om na een drietal maanden je een tijdje te onthouden, en zal dan ook weer m'n bloeddruk en hartslag 2 maal per dag noteren.
Ik ben niet van plan mijn eetpatroon aan te passen omdat 1) ik er geen zin in heb en 2) dat zou de resultaten kunnen beïnvloeden. Maar ik sta open voor het idee dat ik tot nieuwe inzichten zal kom en over een aantal weken of maanden vanzelf aan het fruit en de groenten ga.
Verwachtingen
Naar wat ik er over kan vinden, zou ik kunnen verwachten:
- Beter concentratievermogen/focus
- Beter leervermogen
- Scherper zicht (???)
- Zowel details als een algemeen overzicht beter kunnen opnemen (visueel, al heeft dat natuurlijk alles met het brein te maken)
- Sneller en makkelijker onderlinge verbanden zien (heeft volgens mij veel met bovenstaande te maken)
- Beter humeur
- Minder sterke stemmingsschommelingen
Kortom, een realistische of zwakkere versie van wat we in de film "Limitless" kunnen zien.
De negatieve zaken die sommigen blijkbaar meemaken:
- Negatieve invloed op het kortetermijngeheugen
- Depressieve gedachten
- Een beetje het gevoel te hebben emotioneel dood te zijn
Al vermoed ik dat je die laatste twee grotendeels zelf in de hand hebt. Noopept beweert nieuwe neuronenverbindingen te stimuleren. Als je dan toch nog de hele dag op de bank blijft liggen met een rot gevoel en een hoop zelfmedelijden, dan worden de neuronenverbindingen die daaraan te pas komen natuurlijk ook gestimuleerd en bestendigd.
Angsten
Het enige waar ik bang voor ben is
1) dat ik over 20 jaar een hersentumor zo groot als een golfbal mag laten wegsnijden, maar dat mag de pret niet drukken
2) dat ik de effecten zwaar overschat en zo dus het gevoel zal hebben dat het helemaal niets doet.
Tips?
Als jullie nog tips hebben om mijn semi-, of pseudo-onderzoekje te verbeteren, laat het hier dan in de comments weten. Alle tips zijn welkom, zolang ze haalbaar zijn natuurlijk.
Ik begrijp ook wel dat zelf-observatie niet meteen de meest objectieve onderzoeksvorm is, maar we moeten roeien met de riemen die we hebben, nietwaar?
Zo, over een tweetal weken kunnen jullie alvast de gemiddelde baseline-metingen verwachten (detail in excell doc), en de eerste dagboek-input.
