Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPsychose aan de LSD?

Psychose aan de LSD?

30 antwoorden
7 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
Lldj_ zei:
nee. ik heb alleen een paar vrienden online die weten dat ik drugs gebruik. en die ook in die wereld zitten.
eigenlijk al mijn vrienden irl zijn super tegen drugs.
en weigeren een glas alcohol te drinken. XD


maar het komt wel goed. 😃 ik zit nu een school niveau lager(4mavo)
is allemaal super makkelijk tot nu toe. Ik ga makkelijk slagen :)
(beetje optimistisch XD)


en ehuu.
ik lijk misschien een beetje heel erg depri. maar dat komt omdat ik ook in een enorme MDMA(eigelijk Eutylone) kater zit.


-LLDJ
Klik om te vergroten...
Oké, nou tenminste goed om te horen dat je optimistisch bent over de toekomst en dat je verder dus wel weet dat je misbruik niet goed is. Dat is altijd de eerste stap.

Kom anders gewoon hier praten hè, mocht de behoefte er zijn!

Succes met je dip/herstellen. :) Ik ga zelf zo aan de 6-apb. Met goede voorbereidingen en doseringen hopelijk weer een minimale dip, zoals de vorige keren. :)
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Lldj_ zei:
zou het iets met mijn ADHD te maken kunnen hebben.
het is nu al 3 keer gebeurt.
die 2 keren die ik je net heb verteld.
en dan de 3de, of eigenlijk de eerste keer is:
iets minder dan een jaar geleden:
toen had ik nog nooit (hard drugs)of rc's gedaan
ik had 2/3 strips 10x 20mg Ritalin geslikt.
en veel ibuprofen en paracetamol. was echt een kut ervaring, had de hele nacht niet geslapen. f*cking veel over gegeven. en dagen lang erna heel veel last van me maag/lever gehad. :(

en een paar keer met alcohol 😬
Klik om te vergroten...
Ik ben geen dokter, dus neem niks van me aan. Maar het zou me niets verbazen, aangezien mensen met ADHD een probleem met hun dopamine systeem hebben.

Lldj_ zei:
natuurlijk wil ik het niet doen. natuurlijk wil ik er mee stoppen. maar ik weet niet waar het probleem zit.(misschien het hele idee dat ik drugs gebruik op me. (sorry dat ik loog) 16de)

maar het is best leuk om te doen😅(ik weet dat het verkeerd is😬)
maar..... met maten.

-LLDJ

waarschijnlijk is het school. heel veel druk :(
ben net gezakt van 3havo naar 4mavo. en zit nu dus in mijn examen jaar.
ik kan dat niet verklootten......
Klik om te vergroten...
Het scheelt al dat je tenminste weet dat je het niet wilt doen. Door er nu goed over na te denken, kun je er meer bewustheid in brengen, dat is al een hele goede stap.

Het maakt mij niet uit dat je liegt over jezelf, maar het is zo zonde voor je eigen welzijn dat je op zo'n jonge leeftijd drugs misbruikt... Ik begrijp dat drempels veel lager liggen als je jong bent (ik ben ook jong geweest, shocker!) en dat stress door school en dergelijke ook meespeelt. En daarbij nog je ADHD. Maar dat zijn natuurlijk allemaal nog geen redenen om drugs te misbruiken (hoef ik jou natuurlijk ook niet te vertellen).

Heb je ook het gevoel dat je wat mist of zo, dat je medicatie niet toereikend is? Of is het meer, verstand op 0 en gaan?

Anyway... Blijf er in ieder geval op reflecteren. Ik raad het natuurlijk niet aan om weer zo te gaan experimenteren met drugs maar áls je dan eens iets doet, dan ben je je tenminste bewust dat je het doet. Of ben je misschien zo bewust dat je de keuze kunt maken om het niet te doen. Verder, zijn er mensen IRL waarmee je hierover kunt praten?
L
LDJ1000Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Verder, zijn er mensen IRL waarmee je hierover kunt praten?
Klik om te vergroten...
nee. ik heb alleen een paar vrienden online die weten dat ik drugs gebruik. en die ook in die wereld zitten.
eigenlijk al mijn vrienden irl zijn super tegen drugs.
en weigeren een glas alcohol te drinken. XD


maar het komt wel goed. 😃 ik zit nu een school niveau lager(4mavo)
is allemaal super makkelijk tot nu toe. Ik ga makkelijk slagen :)
(beetje optimistisch XD)


en ehuu.
ik lijk misschien een beetje heel erg depri. maar dat komt omdat ik ook in een enorme MDMA(eigelijk Eutylone) kater zit.


-LLDJ
L
LDJ1000Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Ik ga zelf zo aan de 6-apb. Met goede voorbereidingen en doseringen hopelijk weer een minimale dip, zoals de vorige keren. :)
Klik om te vergroten...
Succes
B
Bertiel SchilderLid
01-01-2024, 00:00
#5
Beste lezers,
Ik heb afgelopen zaterdag 1.75 tab LSD gedaan met 2 erg goede vrienden van mij. Ik had 1x eerder LSD gedaan in een lagere dosis en dit was een enorm goede ervaring dus was ik benieuwd naar een hogere dosis. Toen we het innamen rond 16:00 gingen we op de fiets naar de duinen. Op de fiets was het aardig aan het inkicken en het leek alsof we niet vooruit gingen. Dat was nog wel grappig maar ik voelde steeds een angstig onderbuik gevoel en ik kon me niet goed overgeven/ontspannen. Toen we ergens in de duinen op een kleedje gingen zitten begin het visueel flink te keer te gaan. Van de werkelijkheid was niet veel meer over en eigenlijk werd er ook geen woord meer gesproken, iedereen kwam in zijn eigen trip. Ik merkte dat we sowieso niet echt ergens over konden praten, want wat ga je zeggen behalve dat het super intens was.

Ik begon me toen angstig te voelen en was bang voor het feit dat we geen tripsitter hadden. Ik kreeg het idee om mijn moeder te bellen of zij ons wilde tripsitten maar toen gebeurde er iets heel vreemds. Ik wist niet meer of ik wel een moeder had. Ik kon niet logisch meer nadenken en ik was de realiteit helemaal kwijt. Ik wist niet meer wie ik zelf was en ik snapte ook niet wat LSD was. We hadden 3 jointjes gedraaid van te voren en toen ik hiernaar keek snapte ik niet wat we ermee moesten, het enige wat ik dacht was dat het erg herkenbaar eruit zag.

Mijn vrienden begonnen door te krijgen dat ik niet lekker ging en ze probeerde mij te herinneren aan wie ik was en gaven wat uitleg. Dit kwam totaal niet binnen en ik werd rustig aan meegezogen in een totaal andere realiteit zowel mentaal als visueel. Dit was gemengd met een bepaalde onrust en angst. Ik deed mijn ogen open en keek mijn vrienden aan en vroeg of het wel goed ging met me. Ze keken me geschrokken aan en ze probeerde me te kalmeren door te zeggen ‘we gaan zo wat roken, alles komt goed’. Op dat moment hallucineerde ik dat ik aan het overlijden was in een scooterongeluk en dat mijn vrienden mij gerust probeerden te laten sterven. In mijn achterhoofd zat een groot gat waar bloed uit spoot en ik zag ongeveer 10 mensen bezorgd naar mij kijken hoe ik op mijn knieën ging sterven naast mijn scooter.
Daarna ben ik daar overleden.

Toen mijn bewustzijn door bleef leven na dit alles besefte ik mij dat ik op meerdere plekken tegelijk kon leven. Ik vergat telkens dat ik was overleden in het scooter ongeluk en telkens besefte ik mezelf dat weer en zag ik vrienden van mij die mij wakker probeerde te maken uit de dood. Ik werd steeds verder gezogen in deze bad trips en het verhaal werd steeds vager. Het begon op een spelletje te lijken. Ik hoorde allerlei stemmen en spelgeluiden en telkens als ik ‘in mijn halluicinaties’ niet iemand sloeg of seks had met een bepaald meisje zou ik overlijden.
Ik sloeg fysiek in het rond en begon te schreeuwen en rondjes te rennen, ik werd bezeten door een bepaalde agressie. (Dit heb ik allemaal achteraf gehoord van mijn vrienden). Toen mijn ene vriend naar de supermarkt ging om dextro te halen om me te kalmeren bleef ik alleen over met mijn ene vriend. Dit ging allemaal langs me heen omdat ik ik een hele film zat in mijn hoofd. Op een gegeven moment heb ik mijn vriend hard in zijn gezicht geslagen (met vuist) omdat dit op dat moment logisch was en anders zou iedereen sterven. Ik hoorde mijn vriend schreeuwen en bellen met mensen over mijn situatie. Hij bleef telkens zeggen dat ik niet dood moest gaan. Op dat moment ging ik wel dood. Ik heb in totaal denk ik 5 aparte keren gedacht dat ik dood ging. En dat ik ook dood was.

Hij heeft ambulance gebeld en die kwamen op locatie. Toen ik de ambulance zag kwam er een raar besef in mijn hoofd, dit was het volgende:
Ik dacht dat er een mensheid was die een keer een druppel LSD op de plaats waar ik zat heeft laten vallen. Daar is een heel bestaan gecreëerd (een wereld in een wereld) Toen is mijn bewustzijn daar gecreëerd en was ik de ‘spirituele’ stichter van een heel bestaan (waar ik de afgelopen 5uur in had geleefd). Ik was de meest machtige persoon en voelde me belangrijker dan wie dan ook. Toen ik mijn ogen open deed na voor de laatste keer extreem hard op de grond te hebben geslagen dacht ik dat ík eindelijk weer terug was op de plaats waar ik thuis hoorde. In de wereld waar de LSD was neergevallen op de grond, en niet in de wereld van de LSD. Ik was rond aan het rennen en ik voelde me heel raar. Mijn vader kwam mij ophalen en gaf me een knuffel. Ik dacht dat hij mij begreep en vroeger hetzelfde heeft meegemaakt en dat hij ook een spiritueel leider was. In de auto naar huis was ik nog steeds in een staat verre van de realiteit.

Toen ik thuis kwam wilde ik dit inzicht aan mijn vader vertellen. TOEN KWAM HET BESEF.
Alles wat ik al die tijd dacht was klinklare onzin. Toen leek het alsof mijn Mind de hele trip automatisch vergat en ik besefte nig steeds niet de ernst van de situatie. Toen ik na een gesprek probeerde te slapen lukte dit totaal niet. Om 08:00 begon alles op zijn plek te vallen. IK HEB AL DIE TIJD IN EEN BAD TRIP GEZETEN EN BIJNA ALLES WAT IK DACHT HEB IK FYSIEK UITGEVOERD.

Ik heb een enorme schok gehad en werd erg emotioneel. Allebei mijn handen zijn ook zwaar gekneusd geraakt tijdens mijn trip. Ik sliep pas om 16:00 met gebruik van een slaapmiddel. De dagen erna heb ik mijn rust genomen en heb ik veel gepraat hierover.

Dit was een heftige ervaring. Ik dacht namelijk dat dit mij niet kon overkomen omdat ik in her dagelijks leven erg goed in mijn vel zit. Ik run een business ik sport 6x per week en ik sta erg positief in het leven. Ik gebruik niet vaak drugs en ik ben veel bezig met mijn mentale gezondheid. Maar blijkbaar kon dit mij toch overkomen.

Als je dit hele verhaal hebt gelezen wil ik je bedanken en wil Ik je meegeven dat je niet de grens hoeft op te zoeken met drugs. Dit leidt vrijwel nooit tot een goede ervaring.
1
124h3TJtt23ti32jkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ja, een typische bad trip. Ik denk dat het voor jou belangrijk is te beseffen dat deze ervaring je iets heeft willen leren/laten zien, en het niet zozeer iets zegt over wie jij bent of hoe jij in het leven staat.

Ik dacht namelijk dat dit mij niet kon overkomen omdat ik in her dagelijks leven erg goed in mijn vel zit.
Klik om te vergroten...
Misschien dat het je juist daarom is overkomen. Onderschat de magie van psychedelics niet.
G
GeneesmiddelLid
01-01-2024, 00:00
#7
Heftig hoor, ik wens je een spoedig herstel
B
BoymanLid
01-01-2024, 00:00
#8
Heftig verhaal! Dat klinkt inderdaad als een klassieke bad trip en als ik zo lees heb ik het vermoeden dat je ook een vrij hoge dosis hebt genomen voor een beginnend tripper. Kan dat kloppen? Enig idee hoe hoog je dosis was?

Ik vind het altijd fijn om tripkillers (benzo's) op zak te houden tijdens trips. Als het dan echt de verkeerde kant op gaat, heb ik die altijd bij me om mezelf er uit te halen. Een dextro had je weinig goed gedaan in deze situatie.

Hoe voel je je nu, een weekje na de trip? Hoe is de band met je mede trippers veranderd? En hoe sta je nu tegenover psycedelica? Ik ben erg benieuwd!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Jeetje, wat enorm heftig zeg. :openmouth: Ik zou wel willen weten hoe hoog je dosering precies is geweest. Dit is wel een heel intense reactie op LSD.

Ik ben ook benieuwd naar je antwoorden op de vragen die @Boyman stelt, ik vroeg me hetzelfde af.

Veel sterkte met het verwerken van deze ervaring! Een bad trip van dit formaat is niet niks. Maar onthoud, zoals hierboven ook al werd gezegd, dat dit niets zegt over wie jij als persoon bent.
V
VJ_LSD72Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Boyman zei:
Heftig verhaal! Dat klinkt inderdaad als een klassieke bad trip en als ik zo lees heb ik het vermoeden dat je ook een vrij hoge dosis hebt genomen voor een beginnend tripper. Kan dat kloppen? Enig idee hoe hoog je dosis was?
Klik om te vergroten...
er staat 1.75 tabs dus bijna 2 tripjes. Als die goed gedoseerd waren dan is dat voor een beginnende tripper best veel. @ts: waren het trips van een straatdealer of research chemicals LSD van een online shop?(geen namen noemen)
K
KwakLid
01-01-2024, 00:00
#11
Wat een intense trip. Dat lijkt vreselijk een trip in een trip. Daar zo op het strandliggend te sterven.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."