zou het iets met mijn ADHD te maken kunnen hebben.
het is nu al 3 keer gebeurt.
die 2 keren die ik je net heb verteld.
en dan de 3de, of eigenlijk de eerste keer is:
iets minder dan een jaar geleden:
toen had ik nog nooit (hard drugs)of rc's gedaan
ik had 2/3 strips 10x 20mg Ritalin geslikt.
en veel ibuprofen en paracetamol. was echt een kut ervaring, had de hele nacht niet geslapen. f*cking veel over gegeven. en dagen lang erna heel veel last van me maag/lever gehad.
en een paar keer met alcohol 😬
Ik ben geen dokter, dus neem niks van me aan. Maar het zou me niets verbazen, aangezien mensen met ADHD een probleem met hun dopamine systeem hebben.
natuurlijk wil ik het niet doen. natuurlijk wil ik er mee stoppen. maar ik weet niet waar het probleem zit.(misschien het hele idee dat ik drugs gebruik op me. (sorry dat ik loog) 16de)
maar het is best leuk om te doen😅(ik weet dat het verkeerd is😬)
maar..... met maten.
-LLDJ
waarschijnlijk is het school. heel veel druk
![:(]()
ben net gezakt van 3havo naar 4mavo. en zit nu dus in mijn examen jaar.
ik kan dat niet verklootten......
Het scheelt al dat je tenminste weet dat je het niet wilt doen. Door er nu goed over na te denken, kun je er meer bewustheid in brengen, dat is al een hele goede stap.
Het maakt mij niet uit dat je liegt over jezelf, maar het is zo zonde voor je eigen welzijn dat je op zo'n jonge leeftijd drugs misbruikt... Ik begrijp dat drempels veel lager liggen als je jong bent (ik ben ook jong geweest, shocker!) en dat stress door school en dergelijke ook meespeelt. En daarbij nog je ADHD. Maar dat zijn natuurlijk allemaal nog geen redenen om drugs te misbruiken (hoef ik jou natuurlijk ook niet te vertellen).
Heb je ook het gevoel dat je wat mist of zo, dat je medicatie niet toereikend is? Of is het meer, verstand op 0 en gaan?
Anyway... Blijf er in ieder geval op reflecteren. Ik raad het natuurlijk niet aan om weer zo te gaan experimenteren met drugs maar áls je dan eens iets doet, dan ben je je tenminste bewust dat je het doet. Of ben je misschien zo bewust dat je de keuze kunt maken om het niet te doen. Verder, zijn er mensen IRL waarmee je hierover kunt praten?