Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSeek Discomfort: 100 ug 1P-LSD!

Seek Discomfort: 100 ug 1P-LSD!

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Seek Discomfort: 100 ug 1P-LSD

​

Een door Jesse Pinkvrouw haar nieuwe tatoeage geïnspireerde titel die zij stomtoevallig de dag ervoor heeft laten zetten. Want dat is precies wat wij hebben gedaan op 100 ug 1P-LSD. Meer hierover in het rapport zelf… maar nu eerst:



Wie:
@Jesse Pinkvrouw en ik

Wat: 1P-LSD, allebei 100 ug

Waar: Bij mij thuis



Nadat Pinky in maart ergens had voorgesteld om LSD te doen, zo ongeveer 1,5 week voor ze vertrekt naar Australië, klonk mij dit als muziek in de oren. Na lang plannen was het gisterochtend, op een mooie zaterdagmorgen dan eindelijk zover. Pinky kwam aan op station en had 3 zegels meegebracht van 100 ug. We dachten ergens dat dit de trip van ons leven zou worden.



10:30



We hebben zojuist een bakkie thee gedronken, of nou ja, ze waren nog niet helemaal op maar goed. Het was tijd om te knippen. Dat is altijd een beetje een gepriegel, maar uiteindelijk toch gelukt. Startdosis 80 ug voor ons beiden.



11:00



De zegels zijn ingenomen, het heeft een lange tijd nodig gehad om in te werken en in de eerste instantie voelden we er allebei niet bijster veel van. Nadat we beiden het wachten zat werden hebben we er nog eens 20 ug bij ingegooid.



12:20



20 ug bijgenomen en nu begin ik er wel wat van te voelen. Bij Pinky blijft dit gevoel een beetje hetzelfde en is uiteindelijk aan wal gebleven. Eigenlijk was zij dus voor de rest van de dag mijn tripsitter. We hebben de rest van de middag en begin van de avond eigenlijk vooral veel gekletst en proberen uit te vogelen wat het voor haar nu ‘’net niet’’ maakte. Ze had wel het idee dat ze er steeds tegenaan zat in de eerste instantie, maar dit gevoel raakte ze snel weer kwijt. Wat bij haar voor de nodige teleurstelling zorgde. Ik had het hier dan ook erg met haar te doen, omdat het toch iets is waar ze heel erg naar uit keek. Maar omdat wij beiden van elkaar weten wat we aan elkaar hebben, heeft dit de rest van mijn trip niet negatief beïnvloed. Ze vond het zelfs mooi en was blij voor me om te zien hoe hard ik ging.

Ik had zelf erg veel visuele effecten, geometrie aan het plafond, zeer felle kleuren (zoals mijn planten die lichter groen van kleur waren), objecten die ademden zoals mijn woondeken en de witte muur waar we tegenaan keken die groeven heeft leek ineens egaal, evenals mijn handen en mijn armen die op een fluwelen stofje leken door mijn beharing. Dit voelde zijdezacht aan en kon hier erg van genieten. Ook kwam op een gegeven moment een punt dat ik dacht de trui die ik aan had niet van mij was. Hij zat aan mijn lijf, maar het voelde niet van mij. Was ook gelijk heel apart, want ik wist natuurlijk wel dat ‘ie van mij was.

Verder voelde ik me net een astronaut als ik opstond en door de kamer liep. ‘’Het drugsloopje’’ zoals Jesse het mooi verwoorde. Ik moest hierom lachen. Dit voelde in elk geval aan alsof je door de zwaartekracht van Jupiter naar beneden wordt getrokken, niet altijd even fijn maar wel te handelen.



17:30



Het werd tijd om te eten! Ook al had ik geen honger, het is altijd beter iets dan niets op de maag te hebben rond etenstijd. Pinky had voor ons pizza besteld en die kwam zelfs nog 10 minuten eerder dan verwacht. Die was heerlijk, maar heb de andere helft vanmiddag pas opgegeten omdat ik geen trek had.



(tegen) 19:00



Vanaf hier zie ik dat Pinky méér en méér teleurgesteld lijkt te raken met dat het zo tegenviel de eerste keer. Elke keer er zo tegenaan hikken en dan een ‘’net niet’’ gevoel ken ik helaas ook maar al te goed.

Zeer frustrerend!

Ook zei ze dat haar hoofd begon te bonken en dat ze erg moe was doordat ze toch wel het gevoel had dat ze: niet nuchter was, maar ook niet aan het trippen. Ze gaf hierbij aan dat ze een halfuurtje later naar huis wou. Dus ben ik toch nog even met haar meegelopen naar het station om haar één laatste dikke knuffel te geven en haar het allerbeste te wensen in Australië!



Tot slot



@Jesse Pinkvrouw, ik wil je enorm bedanken voor gisteren. De eerste keer LSD had zeker beter gekund voor jou, maar het is wat het is. Desondanks vond ik het wel super gezellig met jou en ik hoop dat we in de toekomst het nog een keer opnieuw kunnen proberen.

Verder wens ik jou alle geluk, liefde, gezondheid, rijkdom, overvloed en voorspoed toe in Australië! En tot volgend jaar. :redheart:



Cheerio,



MetalGuy



P.S. Seek Discomfort!💪:handfist1:
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
Jammer dat het hem niet werd voor @Jesse Pinkvrouw, maar het is inderdaad wat het is. Soms kun je je daar maar het beste bij neerleggen. Bovendien zijn er nog tig mogelijke kansen in de toekomst om het nog eens te proberen.

En ook al tripte jij goed @MetalGuy, is het natuurlijk altijd jammer als 1 van het gezelschap niet lekker gaat of weinig merkt. Dan voel je je ook wat tegengehouden, ik ken dat wel. Niet dat het dan iemand's schuld is natuurlijk.

Die titel sprong me trouwens direct in het oog: Seek discomfort. De hele dag zit ik al met pijn/spanning in mijn onderrug. Maar ik was het net zat. Ik zat buiten en ik zei kalm maar ergens ook boos tegen mezelf: geef me maar meer. Geef alles maar wat je kan, ik kan het aan. Ik loop nu jaren met deze pijn, als 'ie er toch is, geef me de volle lading dan maar. En ja hoor... het moment dat ik dat "zei" was de weerstand weg. De pijn was er nog, maar leek nu insignificant.

Sorry, wil niet teveel overgaan op mijn situatie, maar inderdaad: Seek discomfort: doe de dingen waar je een weerstand tegen voelt, zoek juist het oncomfortabele op. En dit kan denk ik overal op toegepast worden. Iets lijkt meestal veel erger in de voorstelling, dan dat het in de werkelijkheid is. Goed motto om te hebben. :)
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Jammer dat het hem niet werd voor @Jesse Pinkvrouw, maar het is inderdaad wat het is. Soms kun je je daar maar het beste bij neerleggen. Bovendien zijn er nog tig mogelijke kansen in de toekomst om het nog eens te proberen.

En ook al tripte jij goed @MetalGuy, is het natuurlijk altijd jammer als 1 van het gezelschap niet lekker gaat of weinig merkt. Dan voel je je ook wat tegengehouden, ik ken dat wel. Niet dat het dan iemand's schuld is natuurlijk.

Die titel sprong me trouwens direct in het oog: Seek discomfort. De hele dag zit ik al met pijn/spanning in mijn onderrug. Maar ik was het net zat. Ik zat buiten en ik zei kalm maar ergens ook boos tegen mezelf: geef me maar meer. Geef alles maar wat je kan, ik kan het aan. Ik loop nu jaren met deze pijn, als 'ie er toch is, geef me de volle lading dan maar. En ja hoor... het moment dat ik dat "zei" was de weerstand weg. De pijn was er nog, maar leek nu insignificant.

Sorry, wil niet teveel overgaan op mijn situatie, maar inderdaad: Seek discomfort: doe de dingen waar je een weerstand tegen voelt, zoek juist het oncomfortabele op. En dit kan denk ik overal op toegepast worden. Iets lijkt meestal veel erger in de voorstelling, dan dat het in de werkelijkheid is. Goed motto om te hebben. :)
Klik om te vergroten...
Echt heel mooi hoe je dat omschrijft! Niks aan toe te voegen.👌🏻
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mindless zei:
Die titel sprong me trouwens direct in het oog: Seek discomfort. De hele dag zit ik al met pijn/spanning in mijn onderrug. Maar ik was het net zat. Ik zat buiten en ik zei kalm maar ergens ook boos tegen mezelf: geef me maar meer. Geef alles maar wat je kan, ik kan het aan. Ik loop nu jaren met deze pijn, als 'ie er toch is, geef me de volle lading dan maar. En ja hoor... het moment dat ik dat "zei" was de weerstand weg. De pijn was er nog, maar leek nu insignificant.
Klik om te vergroten...
MetalGuy zei:
Niks aan toe te voegen.
Klik om te vergroten...
Okay, toch wel eigenlijk. Heb je een idee waar die pijn vandaan komt?
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#5
MetalGuy zei:
Okay, toch wel eigenlijk. Heb je een idee waar die pijn vandaan komt?
Klik om te vergroten...
Nou, oorspronkelijk had ik last van mijn nek (door waarschijnlijk langdurig verkeerde houding thuis en op werk) en ben daar toen een keer voor naar de chiropractor geweest en die heeft me er na mijn rug te kraken lage rugpijn bij gegeven. Daarna geprobeerd bij hem het te fixen, werkte niet echt. Naar de fysio geweest, werkte maar tijdelijk en acupunctuur hetzelfde. Maar merk dus dat het nauw samenhangt met mijn weerstand ertegen.

Maar genoeg over mij. :wink: Ik las ergens anders van je dat jij dus wel in de 7de hemel was op de LSD! Naast de visuals dus ook vrij euforisch? En mooie inzichten?

Dat je trui niet van jou leek te zijn is apart! Bedoel je dat als in, dat het als iemand anders' trui voelde? Want normaal maken we nuchter al onderscheid tussen: dit ben ik en dit is mijn kleding en niet mezelf. Ik heb meerdere keren op LSD juist gehad dat ik het verschil tussen mezelf en mijn kleren niet meer zag. En ook niet meer het verschil tussen mezelf en de bank waar ik op zat. Alles was van hetzelfde "spul" gemaakt en liep in elkaar over.
M
MetalGuyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mindless zei:
Nou, oorspronkelijk had ik last van mijn nek (door waarschijnlijk langdurig verkeerde houding thuis en op werk) en ben daar toen een keer voor naar de chiropractor geweest en die heeft me er na mijn rug te kraken lage rugpijn bij gegeven. Daarna geprobeerd bij hem het te fixen, werkte niet echt. Naar de fysio geweest, werkte maar tijdelijk en acupunctuur hetzelfde. Maar merk dus dat het nauw samenhangt met mijn weerstand ertegen.
Klik om te vergroten...
Oeh ja, dat kan inderdaad heel pijnlijk zijn heb ik gehoord! Gelukkig geen ervaring mee. Maar kan me voorstellen dat dat heel klote is.

Mindless zei:
Ik las ergens anders van je dat jij dus wel in de 7de hemel was op de LSD! Naast de visuals dus ook vrij euforisch? En mooie inzichten?
Klik om te vergroten...
Ja, dat klopt inderdaad! Het was voor mij een erg mooie trip. Bijna net zo euforisch als MDMA aan het begin en dit zette zich om in een soort resetknop. Namelijk, met het inzicht dat ik tevreden mag zijn met wat ik heb in het leven, samen met alle visuals beschreven in het report! Vind het nog altijd vrij lastig om de dag erna te beschrijven hoe het was. Maar er is een begin.:grin:

Mindless zei:
Dat je trui niet van jou leek te zijn is apart! Bedoel je dat als in, dat het als iemand anders' trui voelde? Want normaal maken we nuchter al onderscheid tussen: dit ben ik en dit is mijn kleding en niet mezelf. Ik heb meerdere keren op LSD juist gehad dat ik het verschil tussen mezelf en mijn kleren niet meer zag. En ook niet meer het verschil tussen mezelf en de bank waar ik op zat. Alles was van hetzelfde "spul" gemaakt en liep in elkaar over.
Klik om te vergroten...
Het voelde als: het zit aan m'n lijf, maar het leek compleet ontbonden. En later ook weer zoiets trouwens dat ik ben vergeten te vermelden in het report, dit voelde @Jesse Pinkvrouw ook aan het eind van de middag: alsof onze huid niet meer van ons was en aanvoelde als rubber.
J
Jesse PinkvrouwLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik ben heel blij dat jij een goede trip hebt gehad, en het was ook nog eens heel gezellig!!
Ik was inderdaad teleurgesteld, heb geprobeerd om het aan de kant te zetten maar helaas nam het wel de overhand aan het einde van de dag, vooral omdat ik wel hoofdpijn had alsof ik mega hard getript had.

Teleurstellingen horen er ook bij, en daar komt de quote ‘Seek discomfort’ ook bij. Ongemak is een groot onderdeel van het leven, daar moeten we ons hand niet voor omdraaien. Daar leren we juist niks van!

Bedankt voor gisteren Metalguy 🤩🥰
D
De pen is van je zusLid
01-01-2024, 00:00
#8
Bijnemen van LSD na een uur is zonde je bouwt na een half uur al tolerantie op. Het is beter om in 1 x te doseren. En jammer dat het geen gewenst effect had maar liever een ''underwhelming'' 1e ervaring ipv dat het veel te heftig is.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#9
Denk dat ik deze teleurstelling wel ken.
Je verheugt je op een leuk dagje Efteling en dan blijkt die bij aankomst gesloten.
Zoiets?
Heb het de eerste keren met paddo's en LSD gehad.
Dosis verhogen was bij mij de oplossing.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#10
Relmuis zei:
Denk dat ik deze teleurstelling wel ken.
Je verheugt je op een leuk dagje Efteling en dan blijkt die bij aankomst gesloten.
Zoiets?
Heb het de eerste keren met paddo's en LSD gehad.
Dosis verhogen was bij mij de oplossing.
Klik om te vergroten...
De beruchte net-niet "trip".

Ook vervelend:

Middenin je trip zitten, lekker gaan en dan ineens - vanuit het niks - compleet terug zijn op aarde, volkomen nuchter, alsof je een paar seconden geleden niet nog helemaal in tripland was.

Beetje als in de Efteling zijn, gechloroformed worden en buiten het park op de parkeerplaats bijkomen: what happened!?
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#11
Het is allemaal begonnen eind jaren 80.
Dan zetten we paddothee en na een half uur begonnen mensen wat giechelend de planten mooi te vinden.
Ik zoop de rest op, vrat die paddo's er nog achteraan en na een uur of twee, drie zag ik heel vaag misschien de contouren op het behang ietsje bewegen maar daar moest ik dan nog moeite voor doen ook.
Kaalkopjes vond ik wel prettig, had daarvan ook een halve wei nodig maar die deden tenminste iets, weliswaar niet hallucinogeen maar ik werd er heel energiek en vrolijk van.

Jaren later waren ze verboden en heb ik truffels geprobeerd.
Twee grote bakken naar binnen gewerkt, zonder kotsen maar dat ging maar net.
Dat werkte. :kissing:
Nog een keer herhaald, ik dacht heel slim te wezen en ze in de koffiemolen te doen maar het werd zure stopverf ipv poeder.
Toen ben ik tijdens het eten zo vreselijk over m'n nek gegaan dat ik het nooit meer heb willen herhalen.

4-AcO-DMT (50 mg) vond ik een stuk prettiger, daar werd ik ook wel wat misselijk van maar dat was een normale misselijkheid tijdens de come up.

LSD, eerste keren met trip sitter gedaan, had lichte effecten bij 200 mcg.
400 mcg beviel beter, maar ik neem meestal 600 tot 800.
Dat werkt prima.
Uitstekend zelfs; heb ooit eens een vriend gebeld, in begin lukte het niet, dat had waarschijnlijk iets te maken met dat ik probeerde te bellen met een tube tandpasta.
Heb toen ontdekt dat het met een telefoon wel ging maar dat was nog niet zo heel makkelijk.
Een ding waar lichtflitsen en miljoenen kleuren vanaf kwamen, ben lukraak gaan duwen (lekker slim, je ouders uit bed bellen bv) en toen kreeg ik een vriend aan de lijn.

Heb het een paar keer in m'n leven genomen.
Altijd een succes.
Eén keer een trip gehad die wat bad ging maar dat hoort er nou eenmaal bij, dat weet je als je deze middelen neemt, maar ook dat vond ik leerzaam.

50 mg 4-HO-MET deed heel weinig, alleen een geeloranje gloed, geen head space, geen CEV.
Muziek was niet mooier.
F
Foxy MethoxyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Denk dat jouw tolerantie absurd hoog is @Relmuis ! 😮 Voor de beginnende lezer, bovenstaande post bevat geen geadviseerde doseringen.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#13
Mindless zei:
Middenin je trip zitten, lekker gaan en dan ineens - vanuit het niks - compleet terug zijn op aarde, volkomen nuchter, alsof je een paar seconden geleden niet nog helemaal in tripland was.
Klik om te vergroten...
He? Heb je dat wel eens gehad? Ik heb nou zo'n vijftig zegels soldaat gemaakt in mijn leven maar als ik eenmaal trip zit ik hoe dan ook het ritje uit. Wat lijkt me dat kut zeg om van de een op de andere seconden uit je trip gesleurd te worden.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#14
Dirkjan zei:
He? Heb je dat wel eens gehad? Ik heb nou zo'n vijftig zegels soldaat gemaakt in mijn leven maar als ik eenmaal trip zit ik hoe dan ook het ritje uit. Wat lijkt me dat kut zeg om van de een op de andere seconden uit je trip gesleurd te worden.
Klik om te vergroten...
1 keer maar.

Was heel raar en niet fijn. Niet dat ik me slecht voelde, maar gewoon ineens compleet nuchter met daarnaast een gevoel niet de trip juist af te hebben gesloten.

Was op truffels.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#15
Foxy Methoxy zei:
Denk dat jouw tolerantie absurd hoog is @Relmuis ! 😮 Voor de beginnende lezer, bovenstaande post bevat geen geadviseerde doseringen.
Klik om te vergroten...
Dat spreekt voor zich maar het was inderdaad netter geweest als ik dat even vermeld had.
Bij deze!

Het gaat natuurlijk ook om wat iemand wil met hallucinogenen.
Voor mij is dat ego verlies en verder een hoop dingen die mensen meestal niet willen.
Daar is een topic over maar dat kan ik zo gauw niet vinden.
50 mcg LSD was dan weer wel werkzaam bij een migraine aanval.
Dus het doet wel iets maar is in die dosis niet psycho-actief.

Over die tolerantie, ik noem het liever gevoeligheid, die gaat niet op bij 4-HO-MiPT. :thinking:
Dat zou in de lijn der verwachtingen liggen maar op een minieme dosis (5 mg) kreeg ik voornamelijk lichamelijke bijwerkingen, die hoe zal ik het zeggen, onprettige electric buzz, rillerig en lichte malaise.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#16
Mindless zei:
Was heel raar en niet fijn. Niet dat ik me slecht voelde, maar gewoon ineens compleet nuchter met daarnaast een gevoel niet de trip juist af te hebben gesloten.
Klik om te vergroten...
Vond het bijzonder verwarrend en ook enigszins angstaanjagend.
Ik liep m'n woonkamer in en alles stopte.
Het was 4 uur na inname, dat vond ik vreemd.
Ben op de bank gaan zitten en me gaan afvragen hoe dat kwam.
Iets voelde weird, alsof er iets niet klopte maar ik wist niet precies wat.
Ben naar de slaapkamer gelopen en zag daar mezelf in bed liggen.
Daar schrok ik wel een beetje van.
Het trucje is dan, niet in paniek raken, dit hoort er gewoon bij.
Toen begon ik te denken; ik kan wel diazepam nemen, maar de persoon die op de bank zit is een hallucinatie van de trippende persoon in bed, en in een hallucinatie kan je geen diazepam stoppen.
Maar hoe ik weer terugkwam in mijn lijf wist ik niet.
Dat heeft zichzelf opgelost want ineens kwam alles met volle kracht terug.

Kan er met een glimlach op terugkijken; "you asked for it Relmuis, you got it" zei mama LSD. 🐭

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."