Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn ongeplande zelfmoordpoging: 8,5mg clonazolam, veel DMT, MDMA en mogelijk meer

Mijn ongeplande zelfmoordpoging: 8,5mg clonazolam, veel DMT, MDMA en mogelijk meer

10 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#1
DISCLAIMER 1

Dit is het verhaal over hoe ik een paar jaar geleden onintentioneel zelfmoord heb geprobeerd te plegen. Laat dit als een waarschuwing dienen voor iedereen die zich waagt aan drugsgebruik en daarbij ook zeer depressief en suicïdaal is. Het volledige verhaal van deze gebeurtenis is nog vele malen meer fucked-up en gevaarlijk geweest dan ik hierin beschrijf, maar veel details laat ik weg i.v.m. het beschermen van privacy van de betrokkenen.

DISCLAIMER 2

Alles wat ik hier beschrijf is in een tijdsspan van 27 uur gebeurd en ik kan me hier niets van herinneren. Alle informatie die ik heb over deze gebeurtenis weet ik doordat ik berichten van toen teruggelezen had, doordat ik op wonderbaarlijke wijze in die waas nog wel in staat was om een deel van mijn drugsgebruik te loggen in de app die ik gebruikte en omdat het mij verteld is door mensen die erbij waren toen dit gaande was.


WANNEER: jaren geleden.
WAAR: in een omgeving waar ik extreem veel traumatische gebeurtenissen heb meegemaakt.
WAT: 17 pillen clonazolam van 0,5mg, een onbekende hoeveelheid DMT (geconfirmeerd), een onbekende hoeveelheid MDMA (geconfirmeerd, ik schat dat dit ongeveer 200mg was) en mogelijk ook nog andere middelen, waarvan het onmogelijk is om nog te achterhalen wat dit zou kunnen zijn geweest en hoeveel.
WAAROM: trauma werd aangewakkerd bij me en ik kon dit niet verdragen, dus om hier niet mee te hoeven dealen besloot ik om wat clonazolam te nemen. Ik had echter per ongeluk overgedoseerd en vanaf daar ging het razendsnel bergafwaarts.

IN DIE 27 UUR

Tijdens mijn inname van clonazolam ben ik op een gegeven moment buiten bewustzijn geraakt. Ik heb in die tijd contact gehad met iemand en gezegd tegen diegene dat ik zelfmoord ging plegen met de clonazolam en heb toen alles wat ik had heel snel opgemaakt. Zoals jullie zien leef ik nog, dus dat ging niet bepaald volgens plan. Ik heb toen in een benzodiazepinewaas samen met iemand anders (zonder enige drugservaring) een hele gevaarlijke hoeveelheid drugs geconsumeerd. Naderhand heb ik dus gehoord van die persoon wat ik diegene allemaal gegeven had en dat was absoluut schrikbarend. Van wat die persoon nog weet had ik diegene sowieso dexamfetamine, 2C-B, heel veel MDMA (geschat op 400mg) en 1 pil clonazolam gegeven. Ik had die persoon ook nog DMT aangeboden, maar die sloeg dat (godzijdank) af. Ik heb kennelijk tijdens het trippen aan de DMT ook nog een trap afgelopen, waardoor heel het huis naar verband plastic stonk. Op een gegeven moment wilde ik de zoveelste hijs nemen, maar toen liet ik de pijp stuk vallen en probeerde ik verder te roken door een rietje te gebruiken en de DMT dan vermoedelijk op iets als aluminiumfolie te leggen, maar hier ben ik niet meer aan toe gekomen. Ontzettend veel drugs die ik (volgens betrokkenen) ook nog in bezit had en niet eens gebruikt had, ben ik kwijt geraakt. God mag weten waar al die zakjes uiteindelijk achtergelaten zijn.

TERUG BIJ BEWUSTZIJN

Vanaf het moment dat ik weer bij bewustzijn was heeft geen van ons er lichamelijke problemen klachten gehad of eraan overgehouden, maar onze mentale staat was voor vele maanden erna er alles behalve goed aan toe. Met de hoeveelheid shit die wij toen gebruikt hebben is het echt een mirakel dat we allebei nog leven. Iedere keer dat ik daarbij stilsta krijg ik rillingen over heel m'n lijf.

Mijn boodschap aan iedereen: kijk alsjeblieft uit met benzodiazepines. Vermijd het gewoon volledig als je het niet op voorschrift krijgt en al helemaal als je verslavingsgevoelig bent. Het kan in een mum van tijd voor levensgevaarlijke situaties zorgen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wow! Wat heftig! Bedankt voor het delen van je verhaal. Enorm intens, maar het geeft maar weer aan dat ‘Blackout City’ door benzo’s een ontzettend tricky plek is waar door het extreme geheugenverlies levensgevaarlijke dingen kunnen gebeuren.

Blij dat het met jullie relatief goed afgelopen is!
N
New DawnLid
01-01-2024, 00:00
#3
Goed dat je er nog bent! Het is heftig om te lezen, maar erg fascinerend...

Ik heb verschillende benzodiazepines in huis, ze horen nu eenmaal in mijn collectie.
Maar ik heb ze gelukkig nooit toegepast, mede dankzij de Reddit "Bartard" verhalen.

Keer op keer lees ik dat mensen onbewust blijven bijnemen doordat ze "gewoon" vergeten zijn dat ze het al ingenomen hadden, waarna ze tijdens hun blackout in no-time hun complete wereld professioneel ondersteboven weten te zetten, wat een real-life nachtmerrie...

Bedankt voor het delen, "Drugsgerelateerde horror" is mijn favoriete genre!

Als het ongecensureerde verhaal ooit verfilmd wordt, dan hoor ik dat graag als eerste..!
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#4
Mensen doen nou eenmaal gewoon soms dingen die niet zo heel slim zijn, wij zijn mensen, geen robots.
Gezien de setting/context vind ik het niet eens heel vreemd.

Doet me denken aan borderline, daar heeft het gedrag wel wat weg van.
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#5
wow wat heftig zo'n ervaring, heel veel sterkte voor in de toekomst
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#6
New Dawn zei:
Als het ongecensureerde verhaal ooit verfilmd wordt, dan hoor ik dat graag als eerste..!
Klik om te vergroten...
HAHAHA ik zal je op de hoogte houden. :sob: Echt een gat in de markt wel hoor, het verfilmen van waargebeurde horrorervaringen door drugs!
Z
ZweevteevLid
01-01-2024, 00:00
#7
Relmuis zei:
Mensen doen nou eenmaal gewoon soms dingen die niet zo heel slim zijn, wij zijn mensen, geen robots.
Gezien de setting/context vind ik het niet eens heel vreemd.

Doet me denken aan borderline, daar heeft het gedrag wel wat weg van.
Klik om te vergroten...
Zo kijk ik er ook op terug. Over het borderlinedeel: die diagnose heb ik ook en ik zit momenteel ook in therapie voor emotiedisregulatie.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#8
Ook wel handig om te vermelden; ik ben van de oude stempel vandaar de term 'borderline'.
Ik weet dat dit soms denigrerend overkomt, maar het is niet slecht bedoeld.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#9
Relmuis zei:
Mensen doen nou eenmaal gewoon soms dingen die niet zo heel slim zijn, wij zijn mensen, geen robots.
Gezien de setting/context vind ik het niet eens heel vreemd.

Doet me denken aan borderline, daar heeft het gedrag wel wat weg van.
Klik om te vergroten...

Hè? Hoe leg je de link met borderline hier dan? Dit lijkt een compleet uit de hand gelopen benzo-blackout die door aantasting van het kortetermijngeheugen tot een roekeloze gevaarlijke drugscombinatie-binge heeft geleid.

Mis hier vanuit de gegeven context volledig de logica van de connectie met een persoonlijkheidsstoornis (ook al heeft TS blijkbaar de diagnose). Letterlijk iederéén kan impulsief bijneem-gedrag gaan vertonen na het nemen van veel te veel benzo’s.

Of ga je er somehow vanuit dat vrijwel iedereen met emotieregulatieproblematiek en/of suïcidale ideeën/gedragingen automatisch ook een borderline persoonlijkheidsstoornis heeft? 🤔

Misschien is het het tijdstip, maar oprecht confused. Zoveel vragen.
R
RelmuisLid
01-01-2024, 00:00
#10
Stel gerust vragen, dan licht ik dat toe.
Je zal nog even moeten wachten op antwoord, ik wil er graag uitgebreid de tijd voor nemen en je vragen uitvoerig en zorgvuldig beantwoorden.
Het tijdstip he?
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#11
Heftige ervaring, veel sterkte.

Zelfmoord met overdoseringen van medicijnen is het stomste wat je kan doen en in de meeste gevallen onbeschrijfelijk pijnlijk en langdurig. Acetaminophen overdosering kan soms drie dagen duren. Drie dagen kreperend over de grond. Jezelf vergiftigen vergt wat scheikundige en farmacologische kennis die ik niet met je ga delen.

Ik hoop dat je hulp krijgt en eruit komt. Maar toch blijf ik bij het recht van ieder mens om eruit te stappen als ze eruit willen. Daar heeft niemand wat mee te maken. Als je eruit wilt dan stap je eruit. Maar je bent verplicht aan jezelf en aan de buitenwereld om de waarde van het leven te koesteren.
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."