Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMijn Bizarre trip reportage 1P-LSD

Mijn Bizarre trip reportage 1P-LSD

21 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#1
VanTegenNaarLiefhebber zei:
@Mindless, ik ben een erg nuchter persoon. Als de wetenschap het niet kan onderbouwen, Als je het zelf niet kan ervaren, dan is het simpelweg niet waar. Een, dan al niet collectief, waanbeeld.
Klik om te vergroten...
Maar je kunt het wel ervaren. Mijn vraag is: waarom gaan we niet vaker af op onze eigen directe ervaring zelf voor wat betreft bestaans kwesties, in plaats van wat anderen daarover hebben te zeggen? Wat betekent "nuchter" bijvoorbeeld? Wat betekent nuchter/normaal als de meeste mensen in een soort collectieve waan zitten? Het betekent dan slechts dat je meegaat in de waan van de meesten. Daar hebben we imo al veel teveel van gezien...

Het grootste collectieve waanbeeld imo: Dat er een wereld bestaat buiten jezelf. Niemand heeft deze wereld ooit gezien, maar verreweg de meeste mensen geloven in en leven hun leven alsof deze bestaat. De meeste mensen trekken dit hun hele leven lang niet eens in twijfel... Het wordt gewoon aangenomen als waarheid.

Er kán een wereld bestaan buiten onszelf, maar niemand heeft deze ooit gezien of zal deze ooit direct kunnen zien. Alles dat je ziet (zelfs "materie") is informatie in je hoofd. Het is eigenlijk waanzinnig dat dit niet algemene kennis is, want het is zo obvious: je ziet niet echt wat er buiten je is, je ziet wat er binnen je is. Perceptie vindt plaats ín jou. Zelfs als je een materialistisch wereldbeeld hebt, worden signalen van "buiten" (daar heb je die wereld weer, die niemand ooit heeft gezien) in je hoofd omgezet in beelden. Je ziet slechts de beelden (in je hoofd!), niet de "wereld daarbuiten".

VanTegenNaarLiefhebber zei:
Maar dat gezegd hebbende: Damn, ik 'voel' jou omschrijving van de wereld wel zeg! 😅 Ieder individu ervaart de wereld anders. Als individu draait de wereld om óns. Vandaar dat wij die zelfde wereld anders ervaren.

IK schreef eerder in mijn post dat ik niet in het park durfde te zitten omdat mensen 'het zouden zien'.

Het is juist dat, dat enkel bestaat in mijn wereld. In de andere (collectieve?) wereld zit een man op een bakje van het zonnetje te genieten.
Klik om te vergroten...
Ja, iedere geest is letterlijk een andere wereld! En niemand kan een kijkje nemen in een andere wereld, omdat je altijd door de lens van je eigen geest/wereld kijkt.
V
VanTegenNaarLiefhebberLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mindless zei:
Maar je kunt het wel ervaren. Mijn vraag is: waarom gaan we niet vaker af op onze eigen directe ervaring zelf voor wat betreft bestaans kwesties, in plaats van wat anderen daarover hebben te zeggen? Wat betekent "nuchter" bijvoorbeeld? Wat betekent nuchter/normaal als de meeste mensen in een soort collectieve waan zitten? Het betekent dan slechts dat je meegaat in de waan van de meesten. Daar hebben we imo al veel teveel van gezien...

Het grootste collectieve waanbeeld imo: Dat er een wereld bestaat buiten jezelf. Niemand heeft deze wereld ooit gezien, maar verreweg de meeste mensen geloven in en leven hun leven alsof deze bestaat. De meeste mensen trekken dit hun hele leven lang niet eens in twijfel... Het wordt gewoon aangenomen als waarheid.

Er kán een wereld bestaan buiten onszelf, maar niemand heeft deze ooit gezien of zal deze ooit direct kunnen zien. Alles dat je ziet (zelfs "materie") is informatie in je hoofd. Het is eigenlijk waanzinnig dat dit niet algemene kennis is, want het is zo obvious: je ziet niet echt wat er buiten je is, je ziet wat er binnen je is. Perceptie vindt plaats ín jou. Zelfs als je een materialistisch wereldbeeld hebt, worden signalen van "buiten" (daar heb je die wereld weer, die niemand ooit heeft gezien) in je hoofd omgezet in beelden. Je ziet slechts de beelden (in je hoofd!), niet de "wereld daarbuiten".


Ja, iedere geest is letterlijk een andere wereld! En niemand kan een kijkje nemen in een andere wereld, omdat je altijd door de lens van je eigen geest/wereld kijkt.
Klik om te vergroten...
Damn. Hier kan ik niet anders dan volledig achter staan! 😶

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
12
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."