Wauw bijzonder! Ik wist al dat deze stof bijzonder is, maar toch altijd leuk om er weer een report van te lezen!
Wat betreft je vraag of 5-MeO-DMT een recreatieve drug is of niet:
Ik heb het zelf niet gedaan, maar het lijkt me zeer zeker van niet. Persoonlijk denk ik al dat psilocybine niet echt recreatief is. Maar daarop kán je mogelijk wel recreatieve ervaringen hebben, met name in gezelschap. Dat heb ik er dan ook vaak op ervaren. Maar imo is het beter om ook psilo niet te zien als een recreatieve drug. Imo ga je met DMT een stap verder en is dat echt geen recreatieve drug meer. Ik moet altijd weer denken aan toen een vriend van me ook even wat van mijn changa (met DMT dus) probeerde en dat hij naar eigen zeggen een entiteit zag die hem "vertelde" dat hij hier te licht over dacht. Dat dit niet iets is om even voor de lol te doen en dat het daarom daar voor nu stopte voor hem. Hij is daar toen aardig van geschrokken. En van wat ik hoor en lees, gaat 5-MeO-DMT zelfs DMT nog flink voorbij. Dus nee, het lijkt me absoluut geen recreatief middel.
Persoonlijk heb ik dan wel zoiets van: egodood is toch egodood? Hoe kan die "ervaring" verschillen? Maar goed, iemand die het heeft gedaan heeft natuurlijk meer recht van spreken.
Mij persoonlijk trekt het rituele in groepsverband en met sjamanen me juist minder. Ik heb qua echt diep trippen op een "serieuze" manier altijd de voorkeur gehad voor dat alleen te doen, al begrijp ik dat het aangeraden wordt om dit soort kaliber psychedelica toch op die rituele manier met sjamaan te doen en wil dat ook niet helemaal uitsluiten ooit te doen.
Ik heb dik 10 jaar ernstige voedselintolerantie gehad met dagenlang kotsen om de zoveel maanden/weken. Niet leuk, maar ben er zo bekend mee dat het ook weer niet een groot punt is. Kan me echter natuurlijk wel goed voorstellen dat dit heel anders is als je tegelijkertijd hard tript.
Wat betreft je vraag of 5-MeO-DMT een recreatieve drug is of niet:
Ik heb het zelf niet gedaan, maar het lijkt me zeer zeker van niet. Persoonlijk denk ik al dat psilocybine niet echt recreatief is. Maar daarop kán je mogelijk wel recreatieve ervaringen hebben, met name in gezelschap. Dat heb ik er dan ook vaak op ervaren. Maar imo is het beter om ook psilo niet te zien als een recreatieve drug. Imo ga je met DMT een stap verder en is dat echt geen recreatieve drug meer. Ik moet altijd weer denken aan toen een vriend van me ook even wat van mijn changa (met DMT dus) probeerde en dat hij naar eigen zeggen een entiteit zag die hem "vertelde" dat hij hier te licht over dacht. Dat dit niet iets is om even voor de lol te doen en dat het daarom daar voor nu stopte voor hem. Hij is daar toen aardig van geschrokken. En van wat ik hoor en lees, gaat 5-MeO-DMT zelfs DMT nog flink voorbij. Dus nee, het lijkt me absoluut geen recreatief middel.
Ik heb van iemand die de natuurlijke versie ook heeft gedaan (in ceremoniële setting met sjamaan) gehoord dat er een groot verschil zit tussen de natuurlijke en synthetische versie. En ook dat het erg aan te raden is dit dus in ceremoniële setting te doen.Ik ben nu juist ook heel nieuwsgierig naar de natuurlijke versie van 5 meo dmt en naar die NN dmt. Het ayahuasca ritueel trekt mij ook heel erg. Ik vind het ook heel fascinerend allemaal. Voelt echt als een ontdekking dit voor mijn binnenste ik. Ben er van overtuigd dat bij juiste wijze van gebruik je er nooit een slechter mens van kan worden, alleen maar beter.
Persoonlijk heb ik dan wel zoiets van: egodood is toch egodood? Hoe kan die "ervaring" verschillen? Maar goed, iemand die het heeft gedaan heeft natuurlijk meer recht van spreken.
Mij persoonlijk trekt het rituele in groepsverband en met sjamanen me juist minder. Ik heb qua echt diep trippen op een "serieuze" manier altijd de voorkeur gehad voor dat alleen te doen, al begrijp ik dat het aangeraden wordt om dit soort kaliber psychedelica toch op die rituele manier met sjamaan te doen en wil dat ook niet helemaal uitsluiten ooit te doen.
Ik ben er niet zo diep mee gegaan als jij, maar ik herken de angst voor DMT ondanks er alleen maar moois ermee te hebben ervaren en tegelijk de fascinatie ervoor!N,N-DMT is een van de meest schokkende maar ook boeiende dingen die ik in mijn leven heb meegemaakt. Ik kan daar echt uren over lullen zonder echt iets zinnigs uit te kramen, want het is niet in taal uit te drukken en mijn hersenen hebben het nooit echt kunnen verwerken. Ik ben na de eerste (denk ik ‘doorbraak’-)keer ook voor mijn gevoel nooit meer écht dezelfde persoon geweest. Er is een ‘voor DMT’ en ‘na DMT’ in mijn leven, zo heftig is het wel geweest. Positief wel, zeker weten, heb nooit een nare ervaring gehad, maar ik vind het zó bijzonder en weird en mooi en zó eng en mindblowing (understatement) tegelijk. Ik ben er feitelijk een te harde schijterd voor maar toch doe ik het heel af en toe (met vantevoren wat tegenzin en angst) omdat het me toch een opener en completer mens heeft gemaakt. Ik ben heel benieuwd hoe je het gaat vinden, houd ons op de hoogte van je ervaringen met deze tak van ‘hardcore’ psychedelics.![]()
Ergens ben ik ook benieuwd, maar mij houdt het rituele en het in onbekende setting in groepsverband moeten doen met mensen die je niet kent en waarvan de kans groot is dat er iemand bij zit die luid/negatief is me meer tegen dan het fysieke deel.Ayahuasca wil ik zeker ook ooit doen, maar ik ben bang voor het fysieke deel, het gekots enzo. En voor de ‘zwaarheid’ van de ervaring. Maar het moment komt wel dat ik mezelf hiertoe ga zetten (ik wilde typen: dat ik er klaar voor ben, maar klaar ben je volgens mij nooit echt.)
Ik heb dik 10 jaar ernstige voedselintolerantie gehad met dagenlang kotsen om de zoveel maanden/weken. Niet leuk, maar ben er zo bekend mee dat het ook weer niet een groot punt is. Kan me echter natuurlijk wel goed voorstellen dat dit heel anders is als je tegelijkertijd hard tript.