Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums10 zegels LSD: Zweevteev in Wonderland

10 zegels LSD: Zweevteev in Wonderland

49 antwoorden
9 weergaven
18-5-2026
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#1
Mindless zei:
Het hangt er toch ook voor een groot deel vanaf wat iemands mindset is en wat iemand mogelijk voor emotionele bagage met zich meedraagt en hoe iemand dus reageert op het door het psychedelicum omhoog gebrachte en versterkte gevoel. Als diegene daardoor in de weerstand schiet, kan er nog steeds evengoed een ervaring tot stand komen die men bestempeld als "slecht". Een "bad trip" dus

Kan je LSD nog zo zuiver zijn.

En juist psychedelica leunen zo zwaar op set en setting omdat ze dat wat er al is omhoog brengen en versterken.
Klik om te vergroten...
Dat is zeker waar, maar zoals ik al zei weet je na veel trippen ook wel wat je moet verwachten. Dan heb je al wel ontdekt dat je alles gewoon los moet laten ipv tegenstribbelen. Mocht diegene daar nog niet achter gekomen zijn, komt dat nog wel in een van de daaropvolgende trips. Soms moet je gewoon afdalen in het diepe om er daarna sterker bovenuit te komen, in dit geval dan geforceerd door de trip.
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#2
XMR zei:
Dat is zeker waar, maar zoals ik al zei weet je na veel trippen ook wel wat je moet verwachten. Dan heb je al wel ontdekt dat je alles gewoon los moet laten ipv tegenstribbelen. Mocht diegene daar nog niet achter gekomen zijn, komt dat nog wel in een van de daaropvolgende trips. Soms moet je gewoon afdalen in het diepe om er daarna sterker bovenuit te komen, in dit geval dan geforceerd door de trip.
Klik om te vergroten...
Ja oké, je weet wel dat je "gewoon" los moet laten. Maar in de praktijk maak ik (en ik denk velen) vaak mee dat dat nog best moeilijk is, ondanks dat ik wel weet dat loslaten het antwoord is.

Het is in principe heel simpel: loslaten. Maar we leven tegelijkertijd in een maatschappij waarin ons van jongs af aan geleerd wordt juist vast te grijpen, hard te werken, vechten, door te zetten etc. Dit leidt ertoe dat voor heel veel mensen de standaard staat het tegenovergestelde van ontspannen/loslaten is geworden. Zelfs als mensen vrij hebben, lukt het ze vaak niet om helemaal te ontspannen/los te laten. Ze blijven constant in dat vastgrijpen aan gedachten/zorgen.

Als dat al (deels) je standaard staat is en een tripmiddel versterkt dat allemaal. Dan is de oplossing wellicht simpel: loslaten. Maar is dat in de praktijk alsnog moeilijk.

Als het niet moeilijk was, waren we nu allemaal Zen boeddha's, zónder gebruik van drugs ook nog eens.
X
XMRLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mindless zei:
Ja oké, je weet wel dat je "gewoon" los moet laten. Maar in de praktijk maak ik (en ik denk velen) vaak mee dat dat nog best moeilijk is, ondanks dat ik wel weet dat loslaten het antwoord is.

Het is in principe heel simpel: loslaten. Maar we leven tegelijkertijd in een maatschappij waarin ons van jongs af aan geleerd wordt juist vast te grijpen, hard te werken, vechten, door te zetten etc. Dit leidt ertoe dat voor heel veel mensen de standaard staat het tegenovergestelde van ontspannen/loslaten is geworden. Zelfs als mensen vrij hebben, lukt het ze vaak niet om helemaal te ontspannen/los te laten. Ze blijven constant in dat vastgrijpen aan gedachten/zorgen.

Als dat al (deels) je standaard staat is en een tripmiddel versterkt dat allemaal. Dan is de oplossing wellicht simpel: loslaten. Maar is dat in de praktijk alsnog moeilijk.

Als het niet moeilijk was, waren we nu allemaal Zen boeddha's, zónder gebruik van drugs ook nog eens.
Klik om te vergroten...
Helemaal mee eens, het scheelt waarschijnlijk ook veel dat ik nog jong ben en zeer weinig verantwoordelijkheden heb. Dan voelt het niet echt alsof er iets op het spel staat wanneer je los moet laten.

Exuses terouwns voor het off topic gaan
M
MindlessLid
01-01-2024, 00:00
#4
XMR zei:
Helemaal mee eens, het scheelt waarschijnlijk ook veel dat ik nog jong ben en zeer weinig verantwoordelijkheden heb. Dan voelt het niet echt alsof er iets op het spel staat wanneer je los moet laten.

Exuses terouwns voor het off topic gaan
Klik om te vergroten...
Ja toen ik nog jonger was ging ik ook gewoon helemaal mee in de flow van trips, ook hoog gedoseerde. Ik dacht dat ik untouchable was door simpelweg dat te doen.

Totdat ik dus een keer tijdens een trip een gedachte had die twijfel in me zaaide, waarna ik de fout maakte deze te geloven. Dat ging dus mis en daarnaast was er een angst ontwikkelt voor trippen.

Wat je zegt klopt in principe wel: loslaten is het antwoord: go with the flow. Maar praktijk is anders dan theorie.

Een beetje offtopic is vast niet erg en het is related. :wink: Maar laten we het hier anders bij houden. :)
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#5
Dirkjan zei:
Nou, beide.


Het feit dat je überhaupt meer dan één zegel inneemt lijkt me al doodeng ook al weet je dat de receptor huishouding veranderd is. 11 stuks, en daarna nog een keer 3 stuks? Ik zou het niet gedurfd hebben. Stel dat het toch sterker vast klampt op receptoren die, idk, onbeinvloed zijn… wat een griezelige gedachte. 😲 Toch goed dat het goed afliep.
Klik om te vergroten...

Dat was echt op intuïtie. Ik tripte (zoals wel vaker) samen met @Eik en heb inmiddels toch wel in zodanige mate ervaring met LSD dat ik gewoon ongeveer weet op welk level ik een uur na inname zou moeten zitten. Dat voelde die keer echt duidelijk totaal anders (ondermaats) ten opzichte van normaal. En ik had Eik dus als extra referentiekader die dezelfde zegels had gebruikt. Die was al snel veel ‘verder’ dan ik. Ik wist toen 1 + 1 = 2, en voelde puur intuïtief dat ik snel moest bijnemen, en behoorlijk veel ook, om niet half nuchter achter te blijven terwijl Eik gewoon een volledige trip in ging, wat voor ons beide niet zo relaxt was geweest. Het was eerder een beetje verwarrend voor Eik, die dacht echt: wat doe jij nu?! Zoveel zegels? Gaat dit wel goed?! (Wetende van de antidepressiva, maar dat het zo extreem zou remmen hadden we niet verwacht.)

Achteraf gezien had het inderdaad onverantwoord kunnen zijn maar toch voelde ik fysiek en mentaal dat het nodig was en mijn gevoel/inschatting klopte dus ook. En de trip viel dus nog steeds milder uit dan ik gewend ben.

Alsnog niet aan te raden natuurlijk, ZEKER niet zonder duidelijk referentiekader van hoe de curves van bepaalde doseringen gemiddeld verlopen over de tijd.

Maar eigenlijk gewoon: überhaupt niet combineren met antidepressiva. Om meerdere logische redenen dan alleen ‘verspilling van LSD’. Je neemt niet voor niets antidepressiva - set is niet ideaal. Maar goed, hier heb ik mezelf dus ook heel sporadisch schuldig aan gemaakt destijds.
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#6
Roze Olifant zei:
Dat was echt op intuïtie. Ik tripte (zoals wel vaker) samen met @Eik en heb inmiddels toch wel in zodanige mate ervaring met LSD dat ik gewoon ongeveer weet op welk level ik een uur na inname zou moeten zitten. Dat voelde die keer echt duidelijk totaal anders (ondermaats) ten opzichte van normaal. En ik had Eik dus als extra referentiekader die dezelfde zegels had gebruikt. Die was al snel veel ‘verder’ dan ik. Ik wist toen 1 + 1 = 2, en voelde puur intuïtief dat ik snel moest bijnemen, en behoorlijk veel ook, om niet half nuchter achter te blijven terwijl Eik gewoon een volledige trip in ging, wat voor ons beide niet zo relaxt was geweest. Het was eerder een beetje verwarrend voor Eik, die dacht echt: wat doe jij nu?! Zoveel zegels? Gaat dit wel goed?! (Wetende van de antidepressiva, maar dat het zo extreem zou remmen hadden we niet verwacht.)

Achteraf gezien had het inderdaad onverantwoord kunnen zijn maar toch voelde ik fysiek en mentaal dat het nodig was en mijn gevoel/inschatting klopte dus ook. En de trip viel dus nog steeds milder uit dan ik gewend ben.

Alsnog niet aan te raden natuurlijk, ZEKER niet zonder duidelijk referentiekader van hoe de curves van bepaalde doseringen gemiddeld verlopen over de tijd.

Maar eigenlijk gewoon: überhaupt niet combineren met antidepressiva. Om meerdere logische redenen dan alleen ‘verspilling van LSD’. Je neemt niet voor niets antidepressiva - set is niet ideaal. Maar goed, hier heb ik mezelf dus ook heel sporadisch schuldig aan gemaakt destijds.
Klik om te vergroten...
Ik geloof wel dat je er genoeg verstand van hebt hoor, en dat je weet hoe het werkt, maar het is nog steeds gevaarlijk (en dat geef je ook aan). Maar wel goed dat je het deelt want het is belangrijke informatie voor anderen.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#7
Dirkjan zei:
Nou, beide.


Het feit dat je überhaupt meer dan één zegel inneemt lijkt me al doodeng ook al weet je dat de receptor huishouding veranderd is. 11 stuks, en daarna nog een keer 3 stuks? Ik zou het niet gedurfd hebben. Stel dat het toch sterker vast klampt op receptoren die, idk, onbeinvloed zijn… wat een griezelige gedachte. 😲 Toch goed dat het goed afliep.
Klik om te vergroten...

Oh even correctie: de 11 stuks was dus de keer dat ik een LSD-trip deed toen ik nog duloxetine gebruikte. En niet in één keer, over zo’n 2 uur verspreid. Dus tolerantie heeft zeker meegewerkt.

De drie zegels (zoiets in elk geval, misschien iets meer) was maanden erna, toen ik dat medicijn niet meer gebruikte. Die kwamen toen dus natuurlijk veel harder aan, omdat ze weer gewoon effect hadden. Ik dacht dat ook wel meegespeeld zou hebben dat de zegels wat zwakker waren, vandaar dat ik de dosis onderschatte. Maar het lag dus niet aan de zegels, maar volledig aan de duloxetine.

Was dus niet tijdens dezelfde trip!
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dirkjan zei:
Ik geloof wel dat je er genoeg verstand van hebt hoor, en dat je weet hoe het werkt, maar het is nog steeds gevaarlijk (en dat geef je ook aan). Maar wel goed dat je het deelt want het is belangrijke informatie voor anderen.
Klik om te vergroten...

Ik zou het nu ook echt niet meer doen. Zonde, en toch inderdaad onvoorspelbaar wat er gebeurt. We doen allemaal wel eens iets onhandigs, ik ben ook zeker niet heilig hierin!
D
DirkdirkLid
01-01-2024, 00:00
#9
Roze Olifant zei:
ik ben ook zeker niet heilig hierin!
Klik om te vergroten...
Nou vergeleken met anderen ben jij echt wel een heilig boontje, SirErick, remember? Die gast ademde cocaine in in plaats van zuurstof. Maar goed dat je ervan geleerd hebt.
R
Roze OlifantLid
01-01-2024, 00:00
#10
Dirkjan zei:
Nou vergeleken met anderen ben jij echt wel een heilig boontje, SirErick, remember? Die gast ademde cocaine in in plaats van zuurstof. Maar goed dat je ervan geleerd hebt.
Klik om te vergroten...

Oh God, dat was me toch een figuur, ja. 😂

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
123
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."