Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForums4-MPD Slammen !!let op!!

4-MPD Slammen !!let op!!

65 antwoorden
13 weergaven
18-5-2026
Z
ZeehondLid
01-01-2024, 00:00
#1
Geen oordeel over het delen van je verhaal.
Wel oprechte zorg en vooral bezorgdheid.

Hoe je ook in het leven staat en wat je ook hebt meegemaakt op jouw leeftijd: je bent slechts 21 en er ligt nog een mooi leven voor je.
Jij bepaalt in hoeverre drugs een rol in je toekomst speelt.

Hier een lid van 55 en ik kan je uit ervaring zeggen: verstand komt met de jaren.

Ik vind het zo eng wat jij doet, ik word er gewoon bang van.
B
BelowTheFlowLid
01-01-2024, 00:00
#2
Raver zei:
Ik krijg gewoon een heel naar gevoel bij dit topic ergens. Ik vind gewoon dat je je op erg dun en glad ijs bevindt op dit moment.
Klik om te vergroten...
Ditto.

Ik weet hoe lekker het is om een 3-MMC slam te krijgen in een "sociale" context.
Toch: gebeurt zeer zeer zelden dat ik dat toesta. Safety first.
Zondag een date waar ik maanden naar uitgekeken heb. De tweede te persoon die ik ooit herhaaldelijk IV heb zien doen, en pas daarna mag hij het wel: één van de twee die ik daarin volledig alle zorgvuldigheid in acht zie nemen.
Zo veel prutsers, bij wie ik al snel weg loop, als ik ze het bij zichzelf of anderen zie doen.

Zelf doen: no way ! Dan veel te makkelijk voor de grijp.
Booty guy here, en ook dan toch het lokkende risico van te vaak ...

4-MPD (of T IV ) gaat het dan sowieso niet worden: no, thanks ! Wel goed om ervaringen te lezen, maar ten koste van wat ?

Dus ja: "naar gevoel" "dun en glad ijs".
M
MR_CHIPLid
01-01-2024, 00:00
#3
injecteren is een vorm die mijn het meest interesseerde en bang maakte (het dichtstbijzijnde wat ik heb gedaan qua inkicken is pluggen, geen idee hoe dat vergelijkt tov i.v maar ze zeggen dat het er aardig in de buurt komt)
ook omdat mocht ik het toen ooit willen doen ik geen idee heb hoe en hoe veilig te doen zonder dat je gelijk iets ergs krijgt qua bijwerkingen oid
s
swennie boiLid
01-01-2024, 00:00
#4
FredKroket zei:
Zie toch wel wat tegenstrijdigheden en ririsico's.
Klik om te vergroten...
Omdat ik 1 keer2 dagen op rij heb gedaan? Ja klopt, maar wel lichte dosis en iemand op stand-by in geval van nood. Dus valt nog wel mee
s
swennie boiLid
01-01-2024, 00:00
#5
Hoi Raver, ja ik studeer nog, heb geen achterstand, ben goed bij en heb er plezier in.

Zei al eerder issta echt wel met 2 voeten en positief in het leven
S
Sally TessioLid
01-01-2024, 00:00
#6
swennie boi zei:
Leeftijd doet er op zich niet zo heel veel toe. Je hebt jongeren die vast en gedegen in het leven staan en ouderen die zo kinderlijk zijn als wat.
Klik om te vergroten...
Uitzonderingen zullen er zijn, maar er zijn maar weinig mensen die ik ken die terugkijken op hun 21-jarige zelf en die denken: goh, wat was ik toen verlicht. De meesten vinden de adolescentenversie van zichzelf eerder een complete knucklehead, terwijl ze toentertijd juist dachten dat ze het helemaal uitgevonden hadden. Zelf hoor ik ook in dit rijtje thuis.

Dit heeft onder andere te maken met de ontwikkeling van de hersenen, of eerder de gebrekkige ontwikkeling van de hersenen op jouw leeftijd. Op 21 jarige leeftijd is je prefrontale cortex nog niet volledig ontwikkeld en dit is uitgerekend het deel van de hersenen dat je in staat stelt oorzaak- en gevolgverbanden te leggen, zelfinzicht te creëren en emoties en impulsen te reguleren. Jouw vermogen om dit te doen is in deze periode van je leven dus juist verminderd in plaats van dat je een meer helder en waarheidsgetrouw beeld van jezelf en je gedrag kunt scheppen in vergelijking met je 'toekomstige oudere zelf'. Dat maakt het waarschijnlijker dat je niet helemaal overziet wat je aan het doen bent dan dat je over tien jaar zegt: goh, wat was het een goede keuze om toen ik 21 was intravaneuze drugs te gaan gebruiken.

Hopelijk ben je de uitzondering. Afgaande op je tekst, lijk je in ieder geval voorzichtig ermee om te gaan en het niet met al te grote regelmaat te doen. In dat opzicht ben je op het oog in ieder geval dus verstandig bezig. Zorg goed voor jezelf! 😉

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
1234
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."