Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumshulp zoeken? doe t niet ovehaast

hulp zoeken? doe t niet ovehaast

6 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
p
pepgirlLid
01-01-2024, 00:00
#1
Vergeet niet als je hulp zoekt bij een instantie je daar genoteerd wordt
en dit best invloed kan hebben in je verdere leven/carriere/baan.
je staat immers geregistreerd als druggebruiker
Hier denk je als tiener vaak niet bij na.......
probeer t daarom als je wil stoppen eerst zelf of met (een)vriend)en)
zoek iemand op die je vertrouwt.
als dat niet lukt kan je altijd nog hulp zoeken bij een instantie
maar ja dit is mijn mening hoor.
Oh ja en mocht je iemand willen helpen te stoppen , praat dan met de gebuiker en niet met zn ouders, want je richt vaak onnodige schade aan en veroorzaakt zo vaak veel ellende en verdriet...........
M
Mac...Lid
01-01-2024, 00:00
#2
pepgirl zei:
Vergeet niet als je hulp zoekt bij een instantie je daar genoteerd wordt
en dit best invloed kan hebben in je verdere leven/carriere/baan.
Klik om te vergroten...
Is dat zo??? :openmouth: Niet dat ik er ben geweest, maar dacht dat ook zji een zwijgrecht hebben. Ik weet wel dat als je ooit door drugs in contact bent geweest met justitie dat er een aantekening van wordt gemaakt. Overigens is het wel zo dat ze je niet voor iedere baan een bewijs van goed gedrag vragen, maar genoeg wel, dus let altijd op...



Oh ja en mocht je iemand willen helpen te stoppen , praat dan met de gebuiker en niet met zn ouders, want je richt vaak onnodige schade aan en veroorzaakt zo vaak veel ellende en verdriet...........
Klik om te vergroten...

groot gelijk. Vaak ontstaan hier alleen maar meer frustraties en nog meer drang om drugs te gaan gebruiken.
c
cokkieLid
01-01-2024, 00:00
#3
Als je er echt niet van af kunt blijven dan moet je echt bij een instantie hulp gaan zoeken zoviezo er is geen andere mogelijkheid helaas. want anders verpest je meer dan wat een instantie doet. :cry:
S
SusanLid
01-01-2024, 00:00
#4
Is dit echt serieus waar? :smilingimp:

Bah...
Mocht mijn vriend ooit hulp zoeken dan betekent dat dus gewoon dat hij zijn eigen ruit ingooit mocht hij bij een kliniek aankloppen, daar hij voor een volgende baan vrijwel zeker een bewijs van goed gedrag af zal moeten geven......... :rolleyes:
s
spacekonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
ik vind dit toch erg raar had er ook nog nooit eerder van gehoord is wel erg krom zeg
B
Bal0nLid
01-01-2024, 00:00
#6
pepgirl zei:
Vergeet niet als je hulp zoekt bij een instantie je daar genoteerd wordt
en dit best invloed kan hebben in je verdere leven/carriere/baan.
je staat immers geregistreerd als druggebruiker
Hier denk je als tiener vaak niet bij na.......
probeer t daarom als je wil stoppen eerst zelf of met (een)vriend)en)
zoek iemand op die je vertrouwt.
als dat niet lukt kan je altijd nog hulp zoeken bij een instantie
maar ja dit is mijn mening hoor.
Oh ja en mocht je iemand willen helpen te stoppen , praat dan met de gebuiker en niet met zn ouders, want je richt vaak onnodige schade aan en veroorzaakt zo vaak veel ellende en verdriet...........
Klik om te vergroten...

Je klinkt als een stereotype gebruiker die gedwongen moest stoppen.. Omdat je nu een moeilijke perdiode door moet maken om te stoppen in een kliniek, wil niet zeggen dat je daarmee meteen je leven verziekt..
p
pjotterLid
01-01-2024, 00:00
#7
Als je je aanmeld bij een instelling voor verslavingszorg hoef je je echt geen zorgen te maken wat er in de toekomst met deze gegevens gedaan kan worden..

De instellingen moeten zich namelijk houden aan de wettelijke normen voor bescherming van persoonsgegevens (WBP) en voor het beheer van medische dossiers.

Een werkgever zal hier dus niet zomaar informatie vandaan kunnen halen!

Het lijkt me niet erg slim om met de ouders van iemand die hulp nodig heeft te gaan praten, dan zou je nog meer kapot kunnen maken dan nodig is!

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."