Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsspeedbommetje of 50euro supradin van de drogist?

speedbommetje of 50euro supradin van de drogist?

11 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
b
biggelLid
01-01-2024, 00:00
#1
:wave: er word gesuggereerd dat je beter een speedbommetje kan nemen, dan snuiven! die ene speedbommetje geeft je meer energie dan al die dure drogist vitamine/ energie pillen ook een hoop geld maar totaal geen voelbaar effect bij een beetje vermoeidheid, is een speedbommetje 1 keer per week dan echt zo slecht??? :confused:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Welkom Biggel :wave:

Nee, 1x per week een speedbommetje is niet slecht. Maar, ga je het bij één bommetje kunnen houden? Met dat ene bommetje op kun je namelijk zo lekker werken/relaxen/je ding doen, dat je misschien wel 2x een bommetje wilt pakken in de week...Enzovoort, enzovoort...Speed is gewoon vaak erg lekker, en ik geef liever 50 euro aan speed uit dan aan die multivitamines e.d (die ik er trouwens ook wel bij slik, maar da's een ander verhaal)

Als je het bij één bommetje per week houdt, kun je er honderd jaar oud mee worden. Just my 2 cents....

Hemi
(is het alweer vrijdag?? BOMMETJE!!! :rolleyes: )
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#3
What he said!

1x per week kan bijna/helemaal geen kwaad..vooral niet als je ook gewoon blijft eten en drinken..

Maar die 1x per week grens zal het hem worden :rolleyes:
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik kan het niet vaak genoeg zeggen, zoals taat ook zegt; BLIJF ETEN EN DRINKEN, hoe moeilijk dat soms ook is....
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#5
Met speed neem je meer en meer en meer en meer. Het begint bij 1x100mg in de week en eindigt bij dagelijks gebruik. Vooral bommetjes zijn veraderlijk omdat het zo makkelijk te gebruiken is.

Maarjah zelf weten, ik wacht nog steeds op de dag dat ik iemand zal aanraden aan de speed te gaan. Je kan t schijnheiligheid noemen, ik noem t wijsheid :mrgreen:
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#6
Supervlieg zei:
Maarjah zelf weten, ik wacht nog steeds op de dag dat ik iemand zal aanraden aan de speed te gaan. Je kan t schijnheiligheid noemen, ik noem t wijsheid :mrgreen:
Klik om te vergroten...

je moet er wel heel bewust mee om kunnen gaan om niet in de problemen te komen. 1 x per week zal vaak meer worden al heb ik bijvoorbeeld een goede vriend die al tijdenlang 1 x per week aanhoudt en daar moeiteloos mee overweg kan.

Als er echte redenen zouden zijn om wel aan de speed te gaan dan zijn het misschien de ADD/ADHD mensen. Beter is het dan om via een officiële diagnose de gecontroleerde medicinale speed, ritalin e.d., te gaan gebruiken. De drang naar amfetamines zal dan zowiezo een stuk minder zijn en de dosering is duidelijk en de kwaliteit constant. Maar dan heb ik het niet meer over recreatief gebruik, dan is het meer een medisch hulpmiddel.
S
SupervliegLid
01-01-2024, 00:00
#7
nutsss zei:
Supervlieg zei:
Maarjah zelf weten, ik wacht nog steeds op de dag dat ik iemand zal aanraden aan de speed te gaan. Je kan t schijnheiligheid noemen, ik noem t wijsheid :mrgreen:
Klik om te vergroten...

je moet er wel heel bewust mee om kunnen gaan om niet in de problemen te komen. 1 x per week zal vaak meer worden al heb ik bijvoorbeeld een goede vriend die al tijdenlang 1 x per week aanhoudt en daar moeiteloos mee overweg kan.

Als er echte redenen zouden zijn om wel aan de speed te gaan dan zijn het misschien de ADD/ADHD mensen. Beter is het dan om via een officiële diagnose de gecontroleerde medicinale speed, ritalin e.d., te gaan gebruiken. De drang naar amfetamines zal dan zowiezo een stuk minder zijn en de dosering is duidelijk en de kwaliteit constant. Maar dan heb ik het niet meer over recreatief gebruik, dan is het meer een medisch hulpmiddel.
Klik om te vergroten...

Is eens per week niet een beetje veel?
n
netiLid
01-01-2024, 00:00
#8
hmmm ik snuif al 3/4 jaar maar eens in de twee maand, en dan puur voor de nacht stappen... doorsnuiven is nix voor mij
W
WackyLid
01-01-2024, 00:00
#9
Taat zei:
What he said!

1x per week kan bijna/helemaal geen kwaad..vooral niet als je ook gewoon blijft eten en drinken..

Maar die 1x per week grens zal het hem worden :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Eens per week is echt wel al vaak hoor. Dat dat geen kwaad kan lijkt mij gelul. Enorm gelul.
n
nutsssLid
01-01-2024, 00:00
#10
Wacky zei:
Taat zei:
What he said!

1x per week kan bijna/helemaal geen kwaad..vooral niet als je ook gewoon blijft eten en drinken..

Maar die 1x per week grens zal het hem worden :rolleyes:
Klik om te vergroten...

Eens per week is echt wel al vaak hoor. Dat dat geen kwaad kan lijkt mij gelul. Enorm gelul.
Klik om te vergroten...

Dat hoeft geen kwaad te doen. Waarmee ik het niet wil afdoen als niet relevant, maar je moet het afmeten tegen andere scenario's en dan kan je dit beter hebben dan bijvoorbeeld ieder weekend stomdronken.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#11
Als je het niet al te bont maakt (niet meer dan 1 gr per weekend) en er voor zorgt dat je je vitamines, water, voedsel en slaap weer snel op peil brengt, hoeft elk weekend pep gebruiken niet zo'n ramp te zijn....

MAAR...... Hou er wel rekening mee dat je met elk weekend gebruiken, een tolerantie opbouwt! De verleiding is groot dat je dan langzaam toch steeds meer gaat gebruiken dan die ene gram, het kan er zo insluipen! Je bouwt in eerste instantie hoofdzakelijk alleen een tolerantie voor het speedgevoel op (de rush wordt minder bijvoorbeeld). De grotere hoeveelheden die je neemt, zorgen er echter wel voor dat het langer duurt voordat je weer eens kunt slapen. Voor de slapeloosheid ontstaat die tolerantie namelijk wat minder snel!! Meer speed nemen dan je eerst deed, betekent grofweg ook langer wakker blijven dan je eerst deed!
De kans dat je op maandag dus nog niet fit genoeg bent, is ook een stuk groter. Wat veel gebeurt, is dat men op maandag voor werk/school dan ook toch weer wat speed neemt om die vermoeidheid tegen te gaan. Dit is enkel uitstel van de executie, want die vermoeidheid slaat vervolgens dinsdag keihard toe. De keuze om op dinsdag dan ook weer een klein beetje te snoepen om je werk/schooldag door te kunnen komen, is vaak snel gemaakt....
De meeste mensen ervaren dat werk of school op de pep heel goed te doen is en zelfs bijzonder plezierig kan zijn! Vanaf deze fase moet je toch wel oppassen en even kritisch naar je gebruik gaan kijken. Speed kan nou eenmaal geestelijk bijzonder verslavend zijn en als je hebt ontdekt dat je heerlijk werkt in combinatie met wat speed, is de verleiding steeds groter om doordeweeks ook telkens beetjes door te blijven snoepen.
In het begin is het allemaal nog wel leuk en aardig, denk je misschien ook dat je het nog wel onder controle hebt, maar al snel zul je merken dat je in een vicieuze cirkel bent beland waar je opeens niet zo makkelijk uitstapt. Je zal in het begin doordeweeks zeker niet zoveel speed nemen als in het weekend, superstrak op je werk zitten is nou ook weer niet zo fijn namelijk. Toch, ook hierbij zul je op den duur tolerantie ervaren en ongemerkt worden je dosissen doordeweeks ook steeds groter, pak je minder slaap, ga je dat weer compenseren etc.. Als je zo door blijft gaan, zul je merken dat de slopende werking van speed ook steeds meer voelbaar wordt. Langzaam verander je in een wandelend lijk, vol met kwaaltjes, ondergewicht en depressies.

Ik spreek uit ervaring, ik heb het bijna twee jaar zo volgehouden. Totdat ik lichamelijk echt steeds meer een wrak werd en mijn leven als een hel begon te voelen. Toen ben ik op eigen houtje (wel samen met Tyler, we zaten in hetzelfde schuitje) drastisch gaan minderen! In eerste instantie wilde ik er echt helemaal mee kappen, dit heb ik een maand of drie volgehouden en toen kreeg ik toch weer enorme trek om wat te snoepen. Door die drie maanden rehab, was mijn tolerantie voor pep wel weer helemaal tot aan zero beland, dus ik kon van een klein beetje weer helemaal genieten....

Inmiddels gebruik ik weer op enigszins regelmatige basis, probeer het wel zoveel mogelijk alleen te beperken tot de weekenden en niet meer dan 1 gr. Lukt redelijk goed, ik wil ook nooit meer terug vallen in dat dagelijkse gebruik, dus daar let ik extra goed op! Momenteel merk ik wel dat ik langzaam weer steeds toleranter voor speed word, maar ik ga toch echt niet meer grotere hoeveelheden in huis nemen. Ik heb mijn les nu geleerd! Dit betekent gewoon dat ik of moet accepteren dat ik er minder van voel of hierna even een paar weekendjes moet overslaan. Dat doe ik om de zoveel tijd namelijk ook, dan kan mijn lichaam meteen weer even extra goed herstellen en als ik het dan na drie weken weer eens doe, weet ik dat de tolerantie alweer flink is afgenomen en ik weer lekker een weekendje goed strak sta van mijn grammetje.....

Ok, dat is dus wat ik even kwijt wilde over ieder weekend gebruiken. Het hoeft niet verkeerd te gaan, maar dan moet je wel best sterk in je schoenen staan en de optredende speedverleidingen kunnen weerstaan. Ik ben me er nu zo goed van bewust op welke manieren ik de fout in kan gaan, omdat ik zelf eerst "even" de keerzijde van deze drug moest ondervinden. Speed is heerlijk, maar wees je bewust van de (bovengenoemde) risico's! Als je denkt dat je moeilijk opgewassen bent tegen de evt nadelige invloed op je dagelijks leven, gebruik dan niet elk weekend, maar beperk je gebruik tot eens in de een a twee maanden!!!!!
3
3970Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Als je eens per week vaak vindt, wat is dan dagelijks gebruik? Ik denk persoonlijk dat eens per week niet echt een probleem hoeft te zijn, zoals Marla ook al aangaf, als je maar goed voor je lichaam zorgt, gezond eet, gezond leeft, genoeg beweegt e.d. Ik denk ook niet dat je dan met wekelijks gebruik 10 jaar korter leeft.

Maar, er is natuurlijk ook nog zoiets als de toxiciteit van amfetamines. Google eens op "toxiciteit" en "amfetamine", en je begrijpt wat ik bedoel. Ik denk dat je organen er niet echt veel beter van worden, maar of je dat van wekelijks gebruik merkt? Ik weet het niet. Maar, als je zuinig bent op je lichaam, dan kun je beter geen drugs gebruiken. Of tabak. Of alcohol. Of koffie.

Hemi

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."