Angramar Temenos zei:
Ik trek dat erg slecht, als ik m'n hart flink hoor kloppen (en ik sport niet keihard) word ik tyfuspara dat ik elk moment een hartaanval krijg, en kan ik me niet erg meer vermaken..
Het beste lijkt mij dan geen speed te gebruiken!!
![:)]()
.
Op zich zijn hartkloppingen niet gevaarlijk vooral als je weet dat het van de speed,angst,hyperventilatie,koorts,emotie of met grote inspanning te maken heeft.
Een wielrenner die een berg op fietst krijgt door de inspanning ook hartkloppingen,in de regel bedoelt men met hartkloppingen een verhoogd hartritme maar ze kunnen zich ook uiten in een onregelmatige hartslag.
Als je verder gezond bent hoef je er niet bang voor te zijn het is alleen vervelend!!.
Als je pijn op de borst krijg of ernstig kortademig,erg gaat zweten of flauw dreigt te vallen of het houd enkele uren aan is het verstandig een arts om raad te vragen
![:)]()
(dit geld zeker als je niets gebruikt of gedaan hebt).
je kunt er weinig aan doen belangrijkste is NIET IN PANIEK RAKEN!!!,rustig blijven ademhalen stukje lopen afleiding is het beste.
Meestal komt het plotseling op en gaat ook weer plotseling weg duurt vaak maar enkele minuten maar kan ook wel een uur duren,duizelig en misselijk horen er vaak bij.