Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsXTC blijkt Speed. Niet gewend: doen?

XTC blijkt Speed. Niet gewend: doen?

15 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
Je weet de kwaliteit niet, geen percentage (toch? je hebt alleen die zuurtest gedaan?) Nee ik zou het niet doen. MDMA blijven zoeken, of een goede pep scoren, hier heb je geen zekerheid.
A
Adam29Lid
Dag allen

heb me zojuist geregistreerd om een vraag te stellen, lees echter al wat langer mee, en heb hier waardevolle info gevonden in het verleden. Nu heb ik echter zelf een vraag.

Zojuist hier in Amsterdam een XTC pil laten testen bij de testservice: bleek (naar alle waarschijnlijkheid) om een speed-pil te gaan. Sowieso geen mdma, kleurde oranje/geel wat zou wijzen op speed en/of cafeine.

Nu ben ik XTC gewend (incidentele gebruiker). Is het verstandig om deze "pil" te proberen op een festival of kom ik dan van een koude kermis thuis omdat het totaal niet te vergelijken is met XTC?

Ik zit nogal in dubio... hoop op reacties.
A
Adam29Lid
Dank voor je reactie :)

Inderdaad, ken de kwaliteit niet, alleen zuurproef gedaan. Goede mdma zoeken is wat kort dag helaas, dus hier treedt het motto "iets is beter dan niets" in werking, al weet ik niet of dat slim is.
Ik kreeg bij de test de indruk dat het in t slechtste geval cafeine is.

Ik ben niet heel bekend met de risicos die ik zou nemen zou ik die pil nemen. Mijn angst is meer dat het tegenvalt. Kan er iets grandioos mis gaan als ik, op basis van de kennis van deze test, die pil neem?
P
PetrovicLid
"iets is beter dan niets"
Klik om te vergroten...

Dacht het niet. Onder amfetamine kan bijvoorbeeld ook mth zitten, dit had tomzor een tijdje geleden geloof ik. En met zo'n zuurtegraat-test meet je echt niet alles, kan veel inzitten waar je geen weet van hebt.
A
Adam29Lid
Heb mth even gegoogeld maar heb nog geen idee wat het is :) ( edit: methamphetamine ? )

Pil is al naar het lab, ze kwamen "niet vaak speedpillen tegen dus was wel interessant", over een week uitslag maar dat is te laat...

Laat ik de vraag anders stellen: wat is het ergste dat kan gebeuren?
E
Exceptional InsightLid
Adam29 zei:
Laat ik de vraag anders stellen: wat is het ergste dat kan gebeuren?
Klik om te vergroten...
Als het echt alleen maar speed of caffeïne kan zijn, dan is het ergste dat kan gebeuren dat het caffeïne is hè.
A
Angramar TemenosLid
Het ergste, als er alleen een vorm van amphetamine in zit, dat er meth in zit (Methamphetamine), wat je 2-3 wakkere nachten en een kater van een week gaat opleveren. Het ergste als er iets anders in zit, is dat je doodgaat :grin:.
W
WackyLid
Natuurlijk is het het beste om geteste spullen te nemen, maar als je het bij 1 pil houd gaan er ~99.999% kans geen rampen gebeuren. Hooguit dat het tegenvalt en je misschien niet lekker voelt wat misselijk bent enzo als er mcpp inzit of weet ik veel wat, of meth wat AT hierboven beschrijft bijvoorbeeld.

Als je op XTC hoopt en je hebt speed zal het hoogstwaarschijnlijk tegenvallen, sterker nog, als je op XTC hoopt en het is geen MDMA, gaat het bijna zeker zowieso tegenvallen, wat het ook is :) maar speed houd je iig wel een nacht praat en dansgraag, alleen niet zo als XTC :)

Als je per se iets wil gebruiken en je kunt wel speed vinden waarvan je weet dat het redelijk is, zou ik eerder dat doen, dat weet je tenminste wat en hoeveel.

Het is niet verstandig om andere drugs (die geen rampen gaat veroorzaken bij 1 pilletje maar overal toch een gevaarlijkere drug is) te gebruiken omdat xtc er niet is, maarja, wachten tot D66 de mogelijkheid krijgt om XTC te legaliseren gaat waarschijnlijk lang duren :tongueout: Als je hem neemt en het valt tegen, houd het dan toch bij 1.
O
Oom KlaasLid
't Kwam minder hard aan dan "gewone pep"?
Je "gewone pep" zit dan vermengd met bindstoffen en voila je hebt een pil,
niks geen andere pep.
M
Miss KittinLid
Van een enkel speedpilletje zal je niet meteen dood neervallen, maar qua gevoel is het gewoon toch echt heel anders dan xtc. Ten eerste zal je je behoorlijk helder van geest gaan voelen, dat lekkere "wause" en spacende wat je van (goede) xtc soms krijgt, krijg je er iig niet van. Ook zal je veel minder tot geen lovekick krijgen, maar daar staat dan wel weer tegenover dat de speedlulkick die van mdma met stip overtreft! :mrgreen: Ook voel je je waarschijnlijk veel energieker en kan je nog langer doordansen dan je al gewend bent met xtc. Zorg dus sowieso wel dat je voldoende vocht (GEEN alcohol) tot je blijft nemen!! Speed houdt je overigens ook echt veel langer wakker dan xtc, zeker als je nog geen enkele tolerantie hebt. Wel iets om goed rekening mee te houden, plan dus maar geen verplichtingen voor de volgende dag(en), want het kan zelfs zijn dat je echt pas de volgende avond in slaap valt! Een tip: doe je een slaappoging, maar wil het gewoon toch echt nog niet lukken, blijf dan niet gefrustreerd liggen, maar stap gewoon weer uit bed en ga lekker voor jezelf wat aanrommelen. Je zal merken dat je heel geconcentreerd met dingen bezig kan zijn en dat de tijd dan ook echt voorbij vliegt. Voor je het weet is je dag alweer om en voel je opeens toch die slaap wel opkomen. :wink:

Qua bijwerkingen (die je evt misschien ook nog als onprettig kunt ervaren): speed kan wat vaker/sneller dan bij xtc voor hartkloppingen en spierkrampen zorgen. Over het algemeen zijn deze vrij onschuldig (zeker als je niet op frequente basis speed gebruikt) en van korte duur. Wanneer je je juist ongerust gaat maken hierover, wek je een paniekaanval op en zullen de klachten juist gaan toenemen/verergeren. Het beste kun je op zo'n moment dus gewoon rustig blijven. Even gaan zitten, verkoeling zoeken en wat water drinken, is meestal al voldoende om het weer weg te krijgen.
Ook vermindert speed veel meer je hongergevoelens. Dit kan zelfs enkele dagen aanhouden! Probeer hoe dan ook toch wel wat (goed/makkelijk verteerbaar) voedsel binnen te krijgen (vers fruit, crackertjes, kwarkjes). Dit voorkomt vervelende flauwtes, duizelingen, misselijkheid en algemene zwakheid!

Ik hoop dat je wat met deze info kunt. Zolang je je er maar goed op instelt dat je dus geen xtc gevoel kan verwachten en rekening houdt met de langere werkingsduur, kan je je in de regel best goed vermaken hoor op speed. Haal na afloop iig ruimschoots je verloren slaap in, neem ook wat extra vitamines en dwing jezelf tot eten - ook als je nog echt geen trek hebt - dan is namelijk de klap voor de dagen erna ook nog best goed te overzien! :wink:

nb. Uiteraard speelt het percentage speed in je pil wel ook een rol qua effecten en verder hoop ik ook echt voor je dat het geen cafeine blijkt te zijn! Mocht je onverhoopt wel vrij beroerde bijwerkingen krijgen (o.a. gejaagdheid, trillen en een onrustig hart), dan kun je er van uit gaan, dat het helaas toch cafeine is geweest....
A
Adam29Lid
Erg bedankt voor de uitgebreide reacties!

Denk dat ik maar pas; vind het toch te link, bang voor een tegenvaller en 2 slapeloze nachten kan ik me ook niet veroorloven. Mooi kut maar is niet anders. Thanks!
A
ArenshiLid
Ik zou het er persoonlijk ook niet op wagen, maar ik denk dat de kans op meth bijzonder klein is in zo'n pilletje. Ik woon in België waar dus geen testcentra zijn waardoor men dus zonder boe of ba slikt wat men koopt. Mijn punt is dat het al heel lang geleden is dat ik nog van een dode heb gehoord die een meth-pil had geslikt.
A
Adam29Lid
Nou mdma is op de valreep nog gelukt! :rock:
nogmaals bedankt! :wave:
n
nokkiebokkieLid
Mijn ervaring met een geteste pep-pil... komt net iets minder hard aan dan gewoon pep... daardoor mss aangenamer voor sommigen...
Mij maakte het zo niet uit... ik weet dat pep gortig kan binnenkomen... mr dat doe ik mezelf aan hé!?
n
nokkiebokkieLid
Oom Klaas zei:
't Kwam minder hard aan dan "gewone pep"?
Je "gewone pep" zit dan vermengd met bindstoffen en voila je hebt een pil,
niks geen andere pep.
Klik om te vergroten...

Met "minder hard aankomen" bedoelde ik eig dat het mindere pep was.
O
Oom KlaasLid
Verkruimel nog zo'n pil, pleur 't in een sealtje of capsule en breng het zo naar testcentrum...dan sturen ze 't meteen door naar 't lab :grin:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."