Nee. Niet doen. Niet nodig ook.
Ik zit zelf op een kunstacademie (wat een hele zware (maar hele leuke) studie kan zijn, het is hele dagen en nachten doorwerken, veel stress, deadlines en verwachtingen: het hele jaar door.) en ik merk dat er, vooral bij mode, maar ook bij andere studies veel speed wordt gebruikt om dingen op tijd af te krijgen of om tot betere inzichten te komen, en om het huiswerk sowieso leuker te maken. Of om een vrije avond leuker te maken, ondanks de vermoeidheid.
Zo kun je al snel meer gaan gebruiken, mensen gaan het als 'asprinetjes' zien, iets kleins dat je je beter laat voelen. Daarom is speed gebruiken wel risicovol. Dus probeer sowieso vanaf het begin af aan rustig te doen.
En begin er dus niet aan om je prestaties te verbeteren, dat is een verkeerde reden om eraan te beginnen. Op deze manier kun je het overal voor gaan gebruiken en is het verslavingsrisico veel hoger, denk ik.
Begin er eventueel aan omdat je het leuk vind om bijvoorbeeld een avondje met je vrienden gezellig te praten en te gamen ofzo (supersmash brothers op pep

!!) Maar let vooral gewoon goed op: je wilt al snel meer en vaker.