Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsPara van speed?

Para van speed?

16 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#1
Re: parra van speed?

Dan zou ik toch liever goede pep krijgen.
p
psych-outLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: parra van speed?

Het zit allemaal tussen je oren.
Get over it.
Klik om te vergroten...

ga je dat ook tegen een schizofreen zegge ?
als ik para ben, dan ben ik para en dan kan ik nog zo vaak tege mijn eige zegge '' het is door de pep'' maar het zal niet weg gaan.
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: parra van speed?

Bij mij wel, kan er vaak om lachen als ik smiechterig begin te doen. :tearsofjoy: Ok, het gaat niet weg, maar ik weet wel waarom het is. :grin:

En het heeft niks met de kwaliteit van de pep te maken. Als je meer goeie pep snuift in verhouding dan bakmeel ga je er zelfs sneller mee te maken krijgen.

Marla Singer zei:
Ik begin na 36 uur ook al rare dingetjes te zien hoor! Na 48 uur hoor ik stemmen e.d. uit mijn computer modem komen en na 72 uur herken ik mijn eigen vertrouwde huis niet meer als zijnde mijn eigen huis en zien mijn ledematen er niet meer uit als mijn eigen ledematen. :rolleyes: Ik weet dan nog wel gewoon dat het hallucinaties zijn en dat het de hoogste tijd is om eens naar bed te gaan. Maar goed, er zijn dus ook best wel wat mensen die zulke dingen niet meer kunnen onderscheiden van de werkelijkheid en kunnen daar aardig in doorflippen! Eigenlijk is dat dan al "gewoon" wel een speedpsychose te noemen.... (afhankelijk van de persoonlijke gevoeligheid en de mate van gebruik, kan de duur van een speedpsychose varieren van slechts 1 nachtje tot wel enkele maanden/jaren!).
Klik om te vergroten...

Bij mij is het eigenlijk al na 2 lijntjes als ik stop met snuiven.. Nouja, 8 uur dus. Maar na 24 uur op de pep en dan nog 10-12 uur nuchter ervoor heeft bijpakken geen zin meer tegen de hallucinaties, dus houd ik het op 36u. Zowiezo hoor ik dan ook altijd mensen spreken met dezelfde stem van de persoon waar ik het meest heb tegen zitten lullen die nacht, heel vreemd altijd.

Maar goed, zelfs als ik een gigantisch neonkleurig insect op het plafond zie kruipen, er planten naast mijn bed beginnen groeien en ik zgn. insecten over mij voel kruipen weet ik dat ik gewoon rustig moet blijven en met de kerngedachte het komt door de pep. :grin: Dat heb ik overigens nu niet meer, die MDMA-pauze heeft goed gedaan. Op de een of andere manier werden de hallucinaties van de pep dan ook een stuk visueler.. Nu zie ik de lucht vooral dikker worden. :P Relaxter eigenlijk, want ik hou niet echt van die MDMA-hallucinaties na pep.

Een speedpsychose vind ik het eigenlijk pas echt wanneer je inderdaad niet meer kunt onderscheiden wat de oorzaak is van wat je ziet. Na 60 uur wakker blijven een joint roken en volledig doorslaan wist ik mezelf nog op de been te houden met de gedachte dat het door de drugs kwam.. Ik zou er eigenlijk eens een tripreport over moeten schrijven. :P
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: parra van speed?

psych-out zei:
Het zit allemaal tussen je oren.
Get over it.
Klik om te vergroten...

ga je dat ook tegen een schizofreen zegge ?
als ik para ben, dan ben ik para en dan kan ik nog zo vaak tege mijn eige zegge '' het is door de pep'' maar het zal niet weg gaan.
Klik om te vergroten...

Bij een schizo zit het inderdaad ook tussen zijn oren, daar zitten zijn hersenen. :tearsofjoy:
En ja para zit dus tussen je oren.. So get over it.. Je praat het jezelf allemaal aan.. En zoals je zegt ben je para en geen schizo.. toch?! En dan kan jij er HELEMAAL ALLEEN wat aan doen.
:wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: parra van speed?

W.F.L. zei:
Een speedpsychose vind ik het eigenlijk pas echt wanneer je inderdaad niet meer kunt onderscheiden wat de oorzaak is van wat je ziet.
Klik om te vergroten...
Wanneer je denkt dat je moet blijven gebruiken omdat de mensen op straat dat willen bijvoorbeeld.
W
WinehouseLid
01-01-2024, 00:00
#6
XTC en Speed zijn allebei een amfetamine
dus ook met (veel) dezelfde verschijnselen
l
lllizyyyLid
01-01-2024, 00:00
#7
Hoii mensen!

Ik had misschien een vage vraag over speed.
Maar ik vroeg me af of je je zelf zo gek kan maken als je speed op hebt, dat je op een gegeven moment gaat denken dat je mdma ophebt! Ook met alle symtomen, zoals wazig zien, evenwichtstoornissen enz.
Want ik heb x mdma gebruikt of feestje en was me niet zo goed bevallen, kon me energie niet kwijt , dacht dat iedereen me de gek aan zat te steken enz.
Geen ding voor mij, maar sindsdien als ik pep op heb krijg ik dat gevoel weer! Of word ik genaaid door de mensen waarvan ik pep krijg, die mij gewoon M geven?
Want hun zeggen dat het pep is, dat het waarschijnlijk verkeerd gevallen is! Maar ik gebruik al jaren pep , ben er nooit parra van geweest! En het zijn je vrienden waarvan je het krijgt, die vertrouw je toch? Dus begrijp me dilemma, begin behoorlijk aan mezelf te twijfelen!

Zsm jullie reacties!! THX

Groetjes
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#8
Re: parra van speed?

De welbekende peppara kent vele gezichten en vormen. Als jij jezelf maar flink aan blijft praten dat je misschien wel mdma ophebt, dan kan je dat heel gemakkelijk ook echt gaan denken.

Sommige mensen worden niet voor niets psychotisch van speed...
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Re: parra van speed?

Je ziet toch wel het verschil tussen MDMA en pep? Jezus!

Of laat je drugs testen, dan reken je ook gelijk af met de para.. :rolleyes:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#10
Re: parra van speed?

Nou, die para kan ook van goede pep komen hoor. Als je te veel, te vaak of te lang door gebruikt, dan krijg je er meestal vroeg of laat wel een keertje mee te maken.

Al is de een er wel wat gevoeliger voor, dan de ander. :wink:
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#11
Re: parra van speed?

Het zit allemaal tussen je oren.
Get over it.
Ik gebruik van alles.. soms ook door elkaar...
En ik ben nooit para, (na enkele dagen wel spichtig) omdat ik dat niet toelaat.
Omdat niemand mij vreemd aankijkt (of het is terecht) en niemand heeft het over mij.
En al helemaal niemand heeft het op mij voorzien.
Ik ken mijn maten en mijn maten kennen mij.
Ik weet waar ik het haal van wie ik het haal en bovenal WAT ik haal/pak.
Ik laat mezelf niet gek maken door niemand en al helemaal niet door mijn eigen mind-games.

:wave:
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#12
Re: parra van speed?

Ondanks dat ik zoveel pep heb gebruikt, is de echte zware para mij gelukkig ook altijd bespaard gebleven. Toch, veel mensen uit mijn omgeving heb ik toch zeker wel een aantal keer goed door zien draaien, door de pep en het dagenlang door gebruiken...
J
JunkXLLid
01-01-2024, 00:00
#13
Re: parra van speed?

Want vaak trappen zei wel in hun eigen mind-games.
Ik bespaar me die helemaal zelf.
:wave:
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#14
Re: parra van speed?

Marla Singer zei:
Nou, die para kan ook van goede pep komen hoor. Als je te veel, te vaak of te lang door gebruikt, dan krijg je er meestal vroeg of laat wel een keertje mee te maken.
Klik om te vergroten...

Ik vind dat ik er gevoelig aan ben, gezien ik al begin te hallucineren na 36 uur ofzo.. Maar serieus, hoe ver ben je heen als je pep er uit ziet als MDMA en al helemaal als je testresultaten hebt? Die paranoia moet wel een beetje geloofwaardig zijn.. :mrgreen:

Maar goed, als je toch zo ver heen bent dat dat witte poeder eruit begint te zien als bruine MDMA-kristallen dan raad ik je aan van het rustig aan te doen. :P
l
lysergine25Lid
01-01-2024, 00:00
#15
Re: parra van speed?

gadver ze zouden je maar mdma geven ipv van pep ....

word nu al ongelukkig, :wave:
E
Exceptional InsightLid
01-01-2024, 00:00
#16
Re: parra van speed?

Peppara? Nooit van gehoord.
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#17
Re: parra van speed?

W.F.L. zei:
Marla Singer zei:
Nou, die para kan ook van goede pep komen hoor. Als je te veel, te vaak of te lang door gebruikt, dan krijg je er meestal vroeg of laat wel een keertje mee te maken.
Klik om te vergroten...

Ik vind dat ik er gevoelig aan ben, gezien ik al begin te hallucineren na 36 uur ofzo.. Maar serieus, hoe ver ben je heen als je pep er uit ziet als MDMA en al helemaal als je testresultaten hebt? Die paranoia moet wel een beetje geloofwaardig zijn.. :mrgreen:

Maar goed, als je toch zo ver heen bent dat dat witte poeder eruit begint te zien als bruine MDMA-kristallen dan raad ik je aan van het rustig aan te doen. :P
Klik om te vergroten...

Ik begin na 36 uur ook al rare dingetjes te zien hoor! Na 48 uur hoor ik stemmen e.d. uit mijn computer modem komen en na 72 uur herken ik mijn eigen vertrouwde huis niet meer als zijnde mijn eigen huis en zien mijn ledematen er niet meer uit als mijn eigen ledematen. :rolleyes: Ik weet dan nog wel gewoon dat het hallucinaties zijn en dat het de hoogste tijd is om eens naar bed te gaan. Maar goed, er zijn dus ook best wel wat mensen die zulke dingen niet meer kunnen onderscheiden van de werkelijkheid en kunnen daar aardig in doorflippen! Eigenlijk is dat dan al "gewoon" wel een speedpsychose te noemen.... (afhankelijk van de persoonlijke gevoeligheid en de mate van gebruik, kan de duur van een speedpsychose varieren van slechts 1 nachtje tot wel enkele maanden/jaren!).

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."