Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDex werkt niet bij mij...?

Dex werkt niet bij mij...?

13 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
G
GrunnyLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hoi, ik zit met iets waar de experts hier me misschien wel wat duidelijkheid over kunnen geven.

Onlangs heb ik voor het eerst dex amphetamine gehad. Eén keer ervoor een andere soort gebruikt. Een echte noob wat pep betreft. Naar wat ik op de verschillende fora's, waaronder deze heb gelezen is dex veruit de meest favoriete soort. Dus die besteld. Ik heb ontdekt dat ik niet die mening deel na drie keer het te hebben ervaren. Ik ga het dan ook niet meer gebruiken. Ik haal er niet uit wat ik wil! Misschien maar goed ook.

Het probleem is dat ik gewoon niet zo extreem anders voel. Ik voel me wel actief ofzo, maar staat niet in contrast met hoe ik me zou moeten voelen als ik dit forum nalees. Ik was gisteravond voor het eerst met pep op de stad ingegaan met een vriend van me. Afgezien van een super uitgeslapen gevoel merkte ik weinig. Ik had in de plee nog wat extra genomen, maar dat maakte geen verschil. Op het laatst voelde ik me zelfs wat lusteloos. Alsof er een grens is van de werkzaamheid, waarna je kan nemen wat je wil zonder extra effect. Had genoeg genomen trouwens. Was een teleurstellende ervaring dus.

Het lijkt voornamelijk mijn brein op te peppen en weinig mijn lichaam. Ik was de tweede keer dat ik gebruikte (paar weken geleden) behoorlijk moe toen ik begon te nemen in de veronderstelling dat het als sneeuw voor de zon zou verdwijnen. Nou nee dus. Mijn brein leek gepept te worden maar mijn lichaam bleef ik gewoon voelen. Dat intense moegevoel dat je hebt in je lijf na een nacht niet geslapen te hebben. Geen succes dus. Gelukkig hadden we geen plannen de stad in te gaan. Die nacht had ik trouwens gemist omdat ik de dag ervoor ook wat had genomen (niet veel trouwens). De eerste ervaring. Maar ik lees ook wel verhalen van mensen die gewoon dagen en nachten op pep door kunnen gaan. Dex moet toch ook de lichamelijke ongemakken wegnemen? Die nacht trouwens ook niet geslapen. Mijn lichaam wilde zo graag, maar mijn brein niet. Voelde me echt gesloopt na twee nachten wakker blijven.

Met de kwaliteit van de pep kan het niets te maken hebben. Ik heb het laten testen bij verslavingszorg en het is gewoon 72%. Er zaten wel wat bijprodukten in maar niets vreemds of schadelijks volgens de man die me het meldde. Puurdere speed kan je eigenlijk niet krijgen. Is het zo dat bij sommige mensen dex gewoon minder werkt of anders? Of is het gewoon de werking dat je je hetzelfde voelt, alleen wakkerder? Is dat juist de ervaring die dex gebruikers nastreven en heb ik de basiswerking overschat? Beetje erg tam dan wel. Ik wil juist minder mezelf zijn. Ben nogal sociaal onzeker tiep, zeker in grote groepen mensen. Wilde met de pep mezelf wat synthetische zelfverzekerdheid geven.
B
BirdoLid
01-01-2024, 00:00
#2
Wat voor hoeveelheid had je genomen dan?
50-70mg bommen is voor mij ( geen tolerantie, zelfde kwaliteit ) al genoeg om me een paar uur zeer lekker te laten voelen, in de periode dat ik wat meer tolerantie had nam ik wat meer though.

Lijkt me apart dat het zo weinig bij je zou doen als de hoeveelheden en zuiverheid juist zijn..
Misschien overschat je de effecten heel zwaar, aangezien je spreekt over 'alle lichamelijke ongemakken wegnemen', etc? Al word ik er wel losser van ( sociaal ), en zeker energieker.

Als ik uitgerust ben en me goed voel dan is de Dex juist nog lekkerder, maar ik gebruik het ook ( voornamelijk ) recreationeel, niet om ongemakken of sociale problemen te verhelpen.

Heb je misschien Dex dat bedoeld was als medicatie, tabletten met trage afgifte misschien?
N
Not-NauwLid
01-01-2024, 00:00
#3
Ik heb zaterdag ook voor het eerst dex gehad. Deze was eigenlijk bedoel voor medische doeleinden. Ik had ook alleen het gevoel van goed wakker te zijn. Maar het is maar net wat je zoekt. Ik zelf wil juist ook de zekerheid creëren dat ik ook zonder drugs mij kan vermaken. En dex helpt me dan alleen wakker te blijven na een uitputtende dag. Een beetje vals spelen dus.

Ben je echt op zoek naar een beetje synthetische zekerheid, of een beetje meer wauws gevoel moet je naar mijn mening niet bij de dex zijn :wink:
L
Lawrence BenderLid
01-01-2024, 00:00
#4
In het begin vond ik het leuk, maar ik was niet overdonderd. Later ben ik dat subtiele juist meer gaan waarderen en kon ik het ook meer sturen.
N
Not-NauwLid
01-01-2024, 00:00
#5
Wat bedoel je met 'sturen' dan?
L
Lawrence BenderLid
01-01-2024, 00:00
#6
Stel ik wil heel ontspannen op bed liggen of heel gefocusseerd op iets zijn, dan kan dat. Maar stel ik wil als een tornado lichamelijk actief bezig zijn, dan kan ik dat ook. En die 2 mindstates zijn absoluut niet hetzelfde.
Vergeet niet dat (dex)amfetamine anders werkt op ADHD klanten.
N
Not-NauwLid
01-01-2024, 00:00
#7
Ok op die manier. Ik heb geen ADHD, maar ik kan mij er wel in vinden. :wink:
s
speedjunky69Lid
01-01-2024, 00:00
#8
ik weet dat bij sommige adhd-ers ze beter reageren op adderall een combi van dex en levo kort gezegd....zou langer blijven werken
W
W.F.L.Lid
01-01-2024, 00:00
#9
Dex is gewoon saaie troep!

Wacky zei:
Onverantwoord om mee te werken aan de verspreiding van deze zooi.
Klik om te vergroten...
G
GrunnyLid
01-01-2024, 00:00
#10
Birdo zei:
Wat voor hoeveelheid had je genomen dan?
50-70mg bommen is voor mij ( geen tolerantie, zelfde kwaliteit ) al genoeg om me een paar uur zeer lekker te laten voelen, in de periode dat ik wat meer tolerantie had nam ik wat meer though.

Lijkt me apart dat het zo weinig bij je zou doen als de hoeveelheden en zuiverheid juist zijn..
Misschien overschat je de effecten heel zwaar, aangezien je spreekt over 'alle lichamelijke ongemakken wegnemen', etc? Al word ik er wel losser van ( sociaal ), en zeker energieker.

Als ik uitgerust ben en me goed voel dan is de Dex juist nog lekkerder, maar ik gebruik het ook ( voornamelijk ) recreationeel, niet om ongemakken of sociale problemen te verhelpen.

Heb je misschien Dex dat bedoeld was als medicatie, tabletten met trage afgifte misschien?
Klik om te vergroten...

Hoeveel precies weet ik niet, maar in totaal kom ik aardig in de richting van een halve gram denk ik. Heb meer gebruikt dan ik van tevoren gepland had, omdat het resultaat tegenviel. Geen bommetje trouwens, ouderwets door de neus. Ik denk idd dat ik de effecten zwaar heb overschat. Ik kreeg het spul kletsnat binnen en ik geloof dat het het echte werk is en niet medicinaal. Verslavingszorg zei dat het 72 procent is dus dat zal dan wel. Het Trimbos instituut heeft het gecheckt.
G
GrunnyLid
01-01-2024, 00:00
#11
Lawrence Bender zei:
Stel ik wil heel ontspannen op bed liggen of heel gefocusseerd op iets zijn, dan kan dat. Maar stel ik wil als een tornado lichamelijk actief bezig zijn, dan kan ik dat ook. En die 2 mindstates zijn absoluut niet hetzelfde.
Vergeet niet dat (dex)amfetamine anders werkt op ADHD klanten.
Klik om te vergroten...

Hmm, interessant idee. Ik wil me namelijk laten testen op ADD. Ik ben gediagnosticeerd ASS'er (Asperger of PDD-nos) maar ik kan me meer vinden in ADD. Ik wil dus een second opinion. Ik kon me beter concentreren en focussen en voelde me eigenlijk rustiger en ontspannender in zekere zin. Niet wat ik zoek als ik drugs gebruik maar zeker welkom om me gewoon dagelijks te voelen.
G
GrunnyLid
01-01-2024, 00:00
#12
Not-Nauw zei:
Ik heb zaterdag ook voor het eerst dex gehad. Deze was eigenlijk bedoel voor medische doeleinden. Ik had ook alleen het gevoel van goed wakker te zijn. Maar het is maar net wat je zoekt. Ik zelf wil juist ook de zekerheid creëren dat ik ook zonder drugs mij kan vermaken. En dex helpt me dan alleen wakker te blijven na een uitputtende dag. Een beetje vals spelen dus.

Ben je echt op zoek naar een beetje synthetische zekerheid, of een beetje meer wauws gevoel moet je naar mijn mening niet bij de dex zijn :wink:
Klik om te vergroten...

Ja, ik ben meer op zoek naar wat wauws gevoel geloof ik. Dex is dan dus niet de place to be blijkbaar.
I
IrezzLid
01-01-2024, 00:00
#13
Grunny zei:
Not-Nauw zei:
Ben je echt op zoek naar een beetje synthetische zekerheid, of een beetje meer wauws gevoel moet je naar mijn mening niet bij de dex zijn :wink:
Klik om te vergroten...

Ja, ik ben meer op zoek naar wat wauws gevoel geloof ik. Dex is dan dus niet de place to be blijkbaar.
Klik om te vergroten...

Alles is relatief experimenteerdertjes!



Want na 2 dagen dex ziet mijn tong er namelijk verdacht veel zo uit :grin:
N
Not-NauwLid
01-01-2024, 00:00
#14
Albert lijkt daar ook wel relatief grote doppen te hebben... makes me wonder... :mrgreen:

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."