Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsDesoxyn

Desoxyn

18 antwoorden
11 weergaven
18-5-2026
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#1
Niet crystal meth nee :P maar gewone speed zeg maar :P
d
dka983392hsadjkxapopsxaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Desoxyn is volgens mij geen verkocht middel in NL.

Denk dat we hier toch zelf aan de slag moeten met efedrine en pseudo-efedrine. :mrgreen:
h
henkie84Lid
01-01-2024, 00:00
#3
Kan je vraag niet beantworoden, maar heb zelf wel een vraag. Desoxyn, is dat de medicinale benaming van meth?
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#4
De Amerikanen zitten altijd te doen alsof meth de meest gevaarlijke drug is die er bestaat. Methamfetamine wordt echter ook als medicijn voorgeschreven in de VS voor mensen met narcolepsie, extreme obesitas en adhd patienten waarbij dextroamfetamine en methylfenidaat niet werkt. Beetje raar dat de meest duivelse drug ooit ook medicinale toepassingen heeft in het land dat meth juist het hardste veroordeeld. :)

Weet iemand of desoxyn in België of Nederland ook goedgekeurd is als medicijn?
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#5
Bedoelen ze in de VS dan niet Crystal Meth, die zooi waar je na 1 keer gebruiken al verslaafd aan bent.

http://www.youtube.com/watch?v=L65TR9IwlR8
(schokkend :stoned: )
S
SkippyLid
01-01-2024, 00:00
#6
Denk dat ze crystal bedoelen ja.
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#7
GOD BLESS AMERICA
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#8
Zag wel dat het ook een forum van van Methamfetamine, alleen dan de gebased de forum ofzo (ICE)
H
Hillbilly bastardLid
01-01-2024, 00:00
#9
Kan je vraag niet beantworoden, maar heb zelf wel een vraag. Desoxyn, is dat de medicinale benaming van meth?
Klik om te vergroten...

Yep, desoxyn is de medicinale term voor methamfetamine. Methamfetamine wordt dus effectief onder de naam desoxyn voorgeschreven in de VS.

http://en.wikipedia.org/wiki/Desoxyn

Bedoelen ze in de VS dan niet Crystal Meth, die zooi waar je na 1 keer gebruiken al verslaafd aan bent.

http://www.youtube.com/watch?v=L65TR9IwlR8
Klik om te vergroten...

Crystal meth is ook methamfetamine sulfaat, chemisch gezien is het exact hetzelfde als desoxyn.
S
Shana_PLid
01-01-2024, 00:00
#10
Ze schijven het voor bij obesitas ok, maar ik heb me altijd laten wijsmaken dat je van amfetaminen afslankt maar dat als je er mee stopt die kilo's er terug aanvliegen. Dit heeft dan weinig nut niet? Tenzij je tot het einde van je dagen aan die zooi zit.
P
PetricovLid
01-01-2024, 00:00
#11
Van speed gaat je eetlust weg (dat weet bijna iedereen, toch?)
denk dat als je stopt met speed weer gaat eten en minder verbrand.
i
inferno33Lid
01-01-2024, 00:00
#12
Ik denk niet dat ze je meth geven om te lijnen... Eerder als je dood gaat als je niet SNEL afvalt.
e
exsmokerLid
01-01-2024, 00:00
#13
http://nl.youtube.com/watch?v=f154e31otUY
n
nextgen1Lid
01-01-2024, 00:00
#14
desoxyn is geen "meth of crystal" het is de medische vorm van "gewone" speed in pilvorm en word nog steeds gebruikt in psychiatrie, als middel tegen (ADHD ?????????) zijn die niet actief genoeg)) en narcoleptie, maar het is onnodig naar de huisdokter te rennen want een voorschrift zal je nooit kunnen bemachtigen, en als je aan een voorschrift zou geraken worden de gegevens over de voorschrijvende dokter en uzelf doorgegeven aan een controlerend orgaan door de apotheek.

iets makkelijker te bemachtigen is captagon (amphetamine) iets afgezwakte versie van desoxyn, is ondertussen uit de handel genomen maar veel apotheken hebben nog wel enkele doosjes in vooraad

ps. reactie op hillbilly, meth is echt wel een gevaarlijke drug
M
Miss KittinLid
01-01-2024, 00:00
#15
Het past gewoon weer helemaal precies in het plaatje van Amerika's hypocrisie. Ik denk dat het in NL en BE niet als regulier geneesmiddel wordt toegepast (daar hebben we de mildere ritalin, concerta e.d voor). Had er zelf iig nog nooit eerder over gehoord, maar dat zegt ook weer niet alles natuurlijk. :wink:
Ook te debiel voor woorden trouwens, om het aan mensen met zware obesitas te voeren. Deze mensen verkeren qua gezondheid al in een zorgwekkende toestand en dan moeten ze ook nog eens middelen gaan nemen waar hun hart en bloeddruk alleen maar meer van te verduren krijgen! Ik denk dat in zulke gevallen, als laatste redmiddel, een maagband - overigens ook niet geheel zonder risico's - meer uitkomst biedt...

Het verbaast me ook weer echt totaal niet. Slaappillen en tranquillizers zijn daar bijvoorbeeld ook gewoon, zonder recept, op bijna iedere straathoek te koop. Terwijl ze ondertussen fanatiek bezig zijn met die zielige "War on drugs", telt het land wel zo'n beetje de meeste benzo-verslaafden ter wereld. Behalve dat dit heel schadelijk voor de volksgezondheid is, kost het ook nog eens klauwen vol met geld om die mensen de behandelen, maar blijkbaar vinden ze het belangrijker dat de pillenindustrie er rijker van wordt. Ik snap echt niet dat er uberhaupt nog mensen zijn die dit achterlijke land wel serieus kunnen nemen. :rolleyes:

(Nog zoiets onderwikkelds: toen ik vorig jaar in Miami was, werden daar regelmatig sigarettenpromoties gehouden, met bijvoorbeeld twee pakjes voor de prijs van een! Ik geloofde gewoon mijn ogen niet. Voor mij als verstokte roker natuurlijk wel een "buitenkansje", maar ik begrijp dit dus echt niet he! :openmouth: )

@ nextgen1: ben zelf ook nog even gaan Googelen en kwam o.a. op Wikipedia tegen dat het hier wel degelijk om een vorm van meth gaat en dat dit dus niet hetzelfde is als gewone amfetamine.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Methamfetamine
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#16
Bump je topics zoals je pep?
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#17
Poep jij uit je pisgat?
O
Oom KlaasLid
01-01-2024, 00:00
#18
Is plakband bedoeld om je band te plakken?

Zo communiceren heeft eigenlijk wel wat :grin:
B
BiertjeLid
01-01-2024, 00:00
#19
Heeft n slok nemen uit 'n leeg glas zin?

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."