Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsToch wel een beetje raar?

Toch wel een beetje raar?

8 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo mensen,

Even een paar vragen voor jullie: Ik gebruik nog niet zo lang speed en als ik het gebruik is dat thuis, met m'n vriend.(Geen grote hoeveelheden) Zo ook afgelopen nacht. We hadden ons laatste snifje genomen en toen na ongeveer uur kreeg ik plotseling een heel rare hoofdpijn. Ik heb wel vaker hoofdpijn en ik kan het niet echt omschrijven maar er klopte iets niet. Zodra ik ging zitten/ liggen werd het erger en juist als ik ging lopen was het zomaar weg. Omdat we van plan waren om zo naar bed te gaan toch maar even een pijnstiller genomen (Advil). We zaten nog even en toen kwam er opeens een 'aura' opzetten die je voor een migraine aanval ook krijgt. Na een uur ongeveer was deze 'uit zicht' en geen hoofdpijn meer gehad. Komt dit nou door de speed of gewoon toeval??

Verder weet ik dat je een hoge hartslag krijgt van speed en tijdens gebruik merk ik daar niet zoveel van maar na het slapen (meestal 3 a 4 uurtjes) kan hij wel oplopen tot 150 p/m in rust. En daarbij moet ik soms echt gaan zitten als ik ga lopen i.v.m. bijna flauwvallen. Best een beetje eng omdat mijn vriend hier geen last van heeft, dus ik vraag me af of dit 'normaal' is na speed gebruik.

Alvast bedankt voor het antwoorden! :)
M
MikeLid
01-01-2024, 00:00
#2
Precieze antwoorden heb ik ook niet zo snel. Hoofdpijn heeft mijn vriendin ook wel eens na het gebruiken van speed. Het kan ook heel goed zijn dat er een zooi caffeine in zit. Heb je het laten testen?

Wat ik wel wil benoemen is dat speed een heel andere uitwerking kan hebben bij vrouwen.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#3
Mike zei:
Het kan ook heel goed zijn dat er een zooi caffeine in zit. Heb je het laten testen?
Klik om te vergroten...

Ik heb het niet laten testen maar ik heb uit hetzelfde zakje al 4 keer eerder wat gehad en dit is de eerste keer dat dit gebeurd.
i
it'smeLid
01-01-2024, 00:00
#4
Miss J zei:
Verder weet ik dat je een hoge hartslag krijgt van speed en tijdens gebruik merk ik daar niet zoveel van maar na het slapen (meestal 3 a 4 uurtjes) kan hij wel oplopen tot 150 p/m in rust. En daarbij moet ik soms echt gaan zitten als ik ga lopen i.v.m. bijna flauwvallen. Best een beetje eng omdat mijn vriend hier geen last van heeft, dus ik vraag me af of dit 'normaal' is na speed gebruik.
Klik om te vergroten...

Normaal....tja......met speed kan dit weleens ja. Maar gezond is het natuurlijk niet. Hoofdpijn is opzicht wel logisch als je bedenkt dat je hart ineens behoorlijk moet pompen. De grootste druk komt dan op je kleinste vaatjes die vooral in je hoofd, ogen en nieren zitten.Tevens springen weleens je kleinere vaatjes. Dit kan zeker zorgen voor druk en dus hoofdpijn. Zo zie je ook vaak na een paar keer goed doorhalen dat je bv op de benen allemaal kleine bloeduitstortingen hebt.

Ik had die hoofdpijn en dat "flauwvallen" ook meestal op het einde van de nacht. Te snel opstaan of temperatuurwisselingen versterkten dit vooral :wink:

Wat je hier aan kunt doen.....niet veel denk buiten niks pakken :wink:

Mike zei:
Wat ik wel wil benoemen is dat speed een heel andere uitwerking kan hebben bij vrouwen.
Klik om te vergroten...

Dit wist ik niet? Weet je ook waarom? Puur vanwege lichaamsgewicht/grootte?
K
KetaboyLid
01-01-2024, 00:00
#5
Die hoofdpijn zou natuurlijk door vochtgebrek kunnen komen, aangezien je wel vaker pep hebt gedaan zou je die denk ik ondertussen wel herkennen dus mogelijk toch een andere oorzaak. Heb je als kind mogelijk wel eens last van migraine aanvallen gehad?

Verder over die migraine aura visuals, ik heb als kind hier vrij vaak last van gehad, dit vertaalde zich meestal in paarse ronde vlekken die stukken van mijn gezichtsveld blokkeren. Nu heb ik na een nacht of twee doorhalen niet zo zeer ook dit soort vlekken, maar wel iets vergelijkbaars. Op het moment dat mijn zicht gefocused is op een tv in een semi-verduisterde ruimte is mijn gezichtsveld in de ooghoeken een soort paarse waas. Nu ben ik zelf er niet zeker van dat dit niet mogelijk daadwerkelijk iets met spirituele zaken te maken heeft. Maarja met zweverig geleuter zal ik je niet lastig vallen. :beer:

Dat bijna flauwvallen etc is vrij normaal te noemen, althans in combinatie met fysieke inspanning, voor de ene is dat mogelijk al bij snel opstaan / wandelen en voor de ander pas bij het verplaatsen van zware dingen (had ik zelf regelmatig last van toen ik nog veel met flightcases rond moest zeulen).

it'sme zei:
Dit wist ik niet? Weet je ook waarom? Puur vanwege lichaamsgewicht/grootte?
Klik om te vergroten...

Vrouwen hebben een totaal andere chemische / hormonale huishouding dan mannen.
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ketaboy zei:
Heb je als kind mogelijk wel eens last van migraine aanvallen gehad?
Klik om te vergroten...

Als ik kind heb ik hier nooit last van gehad. Alleen de aura's ongeveer 5 keer gehad in de laatste 3 jaar maar geen hoofdpijn erbij. Verder ben ik toch wel benieuwd naar je zweverige geleuter :wink:


Wat er ook nog bij is gekomen: Nadat ik wakker werd die zondag had ik heel erg last van mijn nek (aan 1 kant) Ik dacht, misschien verkeerd gelegen ofzo maar de pijn is er nog steeds in dezelfde mate?
M
MIA-1985Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Het is al eerder genoemd, maar mij is ook bekend dat amfetamines een andere werking hebben op vrouwen, niet veel maar het kan nét datgene zijn waar jij wat last van hebt gehad.

Het hoeft ook zeker niet altijd voor te komen, ook al is het uit hetzelfde zakje :wink:
Ik zou me er niet te druk om maken, maar wel gewoon een beetje opletten en het in de gaten houden. Feit blijft dat het nou niet het gezondste is wat er is :) Je lichaam moet er hard door werken.
1
1percentLid
01-01-2024, 00:00
#8
hhhhhrm ik zou iets zeggen, maar weet niet meer wat

zo ff update!

hier is ie dan: hoofdpijn wel eens last van maar ben geen vrouwelijk geslacht, en aura's niet onder invloed van pep dusseee

denk dat het aan de verschillen van lichaamsstoffen man-vrouw ligt !
M
Miss JLid
01-01-2024, 00:00
#9
Om er even op terug te komen: Nu weer speed genomen en na een paar uur opnieuw die vervelende aura! Gelukkig maar een klein beetje hoofdpijn.
Vind het toch wel een beetje eng

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."