Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsna 15 jaar gestopt weer verslaafd geraakt en weer stoppen

na 15 jaar gestopt weer verslaafd geraakt en weer stoppen

5 antwoorden
2 weergaven
18-5-2026
e
explosionLid
01-01-2024, 00:00
#1
15 jaar geleden een echte speedjunk geweest, psychise problemen gekregen, opgenomen, uiteindelijk clean. Nu, 15 jaar later, iemand in naaste familie verslaafd, hulp geboden, andere mensen willen helpen, mezelf voorbijgelopen en weer begonnen. Weer enorm gewichtsverlies, wondjes,depressief. Nu de waarheid aan man verteld, gestopt, maar kan alleen maar slapen, nergens geen fut voor..Kan me niet herrineren dat het vorige keer zo was..

Ik ben de 40 gepasseerd, en wil nou zo onderhand wel eens een normaal leven, heb alle slechte mensen al aan de kant gezet, de profiteurs...maar nu in een moeilijke tijd sta je dus alleen...

Dan heb je niemand...

wil niet naar een kliniek, heb dieren, en die wil ik niet alleen laten..Mijn man steunt me, maar snapt niet dat je zo moe bent als je ermee stopt..Mijn moeder idem, ga lekker wat poetsen , tuinieren..wil wel, maar kan het momenteel niet...

Graag ervaringen van lotgenoten, steun, kan ik in real live moeilijk vinden.

Gr. Exie
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#2
Re: na 15 jaar gestopt weer verslaafd geraakt en weer stoppe

Blijf lekker wandelen, als dat het enige is wat je echt trekt ..
En vraag eventueel een recept voor Dextro aan dan kun je op een mini dosis toch de dag door komen, is meer als placebo dan.
En neem eventueel avonds een valium om in te slapen maar vermijd dat het liefst.
Waarom neem je de speed is de hamvraag, het antwoord is je redding.

Groet

:hearteyes:
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#3
Re: na 15 jaar gestopt weer verslaafd geraakt en weer stoppe

De waarom vraag is zeker belangrijk. Weet je dat dan kun je daar iets mee/aan doen. Ga dus zeker op zoek naar het antwoord daarop.

De moeheid is niet zo gek. Je lichaam probeert gemiste slaap in te halen. Geef je lichaam dus die rust, maar zorg dat je wel een ritme blijf houden. Sta dus op een normale tijd op en ga op een normale tijd slapen. Halverwege de dag kun je met een siesta extra bijslapen, maar doe dat ook in een vooraf vastgestelde periode. Zodra je merkt dat je sávond minder goed kan slapen ga je die siesta afbouwen.

Verder is gezond eten en afleiding wel handig. Die afleiding kan inderdaad poetsen of tuinieren zijn, maar ook een rondje wandelen of bij iemand een bakkie gaan doen. Jij moet kiezen, maar je moet wel iets doen. Geen puf hebben is geen optie, misschien wel een feit, maar daar mag je je niet teveel aan over geven. Doe iets, als is het een half uurtje, dan kun je iig blij zijn dat je dat iig hebt gedaan.

Ga ook zeker dingen doen die je graag deed onder de speed (wel de goede dingen natuurlijk). Gewoon omdat het zonder speed ook kan. Dit is een soort shock therapie en kan helpen om te merken dat je zonder speed ook vanalles kan. Het zal vast anders zijn, maar anders is in dit geval alleen maar goed.

Verder is het uiten van je gedachten en gevoelens goed. Spui het maar. Doe dit alleen wel in een afgebakkende periode. Tussen 20.00 en 20.30 ofzo en doe dit bij mensen die je niet veroordelen, maar je juist kunnen en willen steunen. Heb je die niet (voldoende), schrijf het dan hier van je af.

Succes!
L
LiesetteLid
01-01-2024, 00:00
#4
Re: na 15 jaar gestopt weer verslaafd geraakt en weer stoppe

Ik kan ook niets meer, niets kan me nog boeien.
Het heeft wel een andere oorzaak met als gevolg dat ik in dit huis geen reet meer wil doen.
De badkamer afmaken no way
Opruimen no way ...
Plannnen maken waarom ?

Echt het enige wat ik nog wil doen is mijn hond gelukkig maken en deze wereld vernietigen.
Uitzichtloos, hopeloos, radeloos, ontheemd, ontwortelt, ontredderd en rijp een voor Bopz willen ze mij het liefst tegen mij zin opsluiten.

Fuck that shit .... come and get me motherfuckers !!

Voor de TS ...

Veel sterkte blijf reageren en blijf de ellende van je afschrijven, blijf lopen, en probeer vrijwillig te minderen en af te bouwen tot 0 mg per dag.

Jij hebt nog een leven om voor te vechten ik heb niets meer.

Groet :hearteyes:
T
TijdloosLid
01-01-2024, 00:00
#5
Re: na 15 jaar gestopt weer verslaafd geraakt en weer stoppe

@Liesette,
Een behandelverbod bij NVVE aanvragen anders? Is maar een hersenspinsel die ik had toen ik je post las, wie weet heb je er iets aan. Hoop dat niemand dat doen gaat je een bopz aansmeren.. Ik zal dat bedrijf/instantie/mens persoonlijk even zeggen dat die zelf eerst eens volwassen moet worden.. Heb een bijna onmogelijk probleem opgelost met wat geluk maar goed, jij verdient dat al helemaal een fijn goed leven dubbel en dwars!
Peace!
e
explosionLid
01-01-2024, 00:00
#6
Re: na 15 jaar gestopt weer verslaafd geraakt en weer stoppe

Liesette zei:
Ik kan ook niets meer, niets kan me nog boeien.
Het heeft wel een andere oorzaak met als gevolg dat ik in dit huis geen reet meer wil doen.
De badkamer afmaken no way
Opruimen no way ...
Plannnen maken waarom ?

Echt het enige wat ik nog wil doen is mijn hond gelukkig maken en deze wereld vernietigen.
Uitzichtloos, hopeloos, radeloos, ontheemd, ontwortelt, ontredderd en rijp een voor Bopz willen ze mij het liefst tegen mij zin opsluiten.

Fuck that shit .... come and get me motherfuckers !!

Voor de TS ...

Veel sterkte blijf reageren en blijf de ellende van je afschrijven, blijf lopen, en probeer vrijwillig te minderen en af te bouwen tot 0 mg per dag.

Jij hebt nog een leven om voor te vechten ik heb niets meer.

Groet :hearteyes:
Klik om te vergroten...

Ben er ook achtergekomen dat alleen mijn man en mijn dieren je enigste maatjes zijn, heb alleen maar geholpen, met stank voor dank, zelfs mijn eigen broer, die ik 2 jaar geholpen heb tijdens gebruik, laat me vallen als een baksteen..

Een hoop bajessen vanbinnen gezien door hem, geld kwijt, en nu ik een terugval heb sta er gewoon alleen voor....ben een week gestopt, maar weer begonnen..

ben dus nu nog wakker, blijf ook maar wakker, kan weer wel slaappillen in gaan nemen om de slaap te vatten maar dat word er ook allemaal niet beter op...

en het is nog slechte pep ook..

Pffff

XX

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."