Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsKortademigheid door pep

Kortademigheid door pep

9 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
U
UufdLid
01-01-2024, 00:00
#1
Yéét,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al direct een vervelende vraag.
Vrijdagnacht heb ik op een rave 4 deftige lijnen pep binnengesnoven en dat van 1u tot 5u snachts. Maar naar het einde toe kreeg ik last van serieuze hartkloppingen en kortademigheid.
Nu is het ondertussen al bijna 3dagen geleden dat ik pep gesnoven heb maar ik heb nogaltijd last van kortademigheid.. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben? Of eventueel mensen die weten wat ik hier aan kan doen?
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#2
Dag Uufd en welkom hier,

Voordat ik antwoord op je vraag geef, wat zijn bij jou "deftige" lijnen pep?
U
UufdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Dat ligt tussen de 80-100mg.
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#4
Dat is wel een redelijke hoeveelheid, maar zeker niet te gek als je het vaker hebt gedaan maar ook afhankelijk van het percentage wat je hebt. Op zich zou speed kortademigheid moeten verhelpen, vroeger werd speed verwerkt in medicijnen tegen astma. Als je er veel bij rookt kan je er kortademig van worden. In jouw geval denk ik echter dat het komt om dat door de speed je spieren meer aangespannen worden, zo ook je borstspieren waardoor de ademhaling moeilijker wordt. Aan te raden is om volgende keer iets minder te nemen, want in dit geval reageren je spieren er te heftig op. De kortademigheid gaat trouwens vanzelf over als de spieren weer tot rust komen, soms duurt dat een paar dagen.
T
TufnutLid
01-01-2024, 00:00
#5
Voor incidenteel recreatief gebruik is het behoorlijk veel (uitgaande van gemiddelde pep). gebruik je structureel dan hoeft het niet zo spannend te zijn.
In beide gevallen kan de mate van het gebruik een oorzaak zijn. In het eerste geval is het dna teveel ineens geweest en in het tweede geval is het in het algemeen teveel.
U
UufdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik had er inderdaad wel behoorlijk wat bij gerookt.
En ik had ook reedelijk veel last aan mijn borstspieren, vooral dan aan mijn linkerkant.
Ondertussen een dagje thuis gezeten en uitgerust en het gaat al een stuk beter! :)
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#7
Svali zei:
Dat is wel een redelijke hoeveelheid, maar zeker niet te gek als je het vaker hebt gedaan maar ook afhankelijk van het percentage wat je hebt. Op zich zou speed kortademigheid moeten verhelpen, vroeger werd speed verwerkt in medicijnen tegen astma. Als je er veel bij rookt kan je er kortademig van worden. In jouw geval denk ik echter dat het komt om dat door de speed je spieren meer aangespannen worden, zo ook je borstspieren waardoor de ademhaling moeilijker wordt. Aan te raden is om volgende keer iets minder te nemen, want in dit geval reageren je spieren er te heftig op. De kortademigheid gaat trouwens vanzelf over als de spieren weer tot rust komen, soms duurt dat een paar dagen.
Klik om te vergroten...

klopt al je spieren spannen zich dus ook je middenrifspieren,tussen je schouderbladen,
borst.

vaak dus door overmatig pep gebruik word je kortademig.
want pep zorgt er eigenlijk voor dat je juist meer lucht moet krijgen,

Werd eerder verkocht aan astma,cara,copd patienten.

Dus pep heeft de nare bijwerking bij te veel krijg je juist de klachten die het zou moeten verhelpen.
:smoke: :smoke: :smoke:
S
SvaliLid
01-01-2024, 00:00
#8
Dan is de oorzaak duidelijk. Roken en spanning op de borstspieren, volgende keer rustig aan doen dus. :wink:
M
MissRaveTeefLid
01-01-2024, 00:00
#9
Ik heb last van kortademigheid als het begint uit te werken..
1
19hyperdrive80Lid
01-01-2024, 00:00
#10
Dat komt omdat pep ook je spieren van je ribben samentrekt
geeft dat het gevoel van korrtadmigheid :smoke:
Uufd zei:
Yéét,

Ik ben nieuw op dit forum en heb al direct een vervelende vraag.
Vrijdagnacht heb ik op een rave 4 deftige lijnen pep binnengesnoven en dat van 1u tot 5u snachts. Maar naar het einde toe kreeg ik last van serieuze hartkloppingen en kortademigheid.
Nu is het ondertussen al bijna 3dagen geleden dat ik pep gesnoven heb maar ik heb nogaltijd last van kortademigheid.. Zijn er mensen die hetzelfde probleem hebben? Of eventueel mensen die weten wat ik hier aan kan doen?
Klik om te vergroten...

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."