Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsSnuiven of in drinken doen?

Snuiven of in drinken doen?

5 antwoorden
5 weergaven
18-5-2026
E
EmperozLid
01-01-2024, 00:00
#1
Oke thanx niet dat drinken bijvoorbeeld slecht is als roken want dat is echt :kots: .
Groetjes. :wave:
E
EmperozLid
01-01-2024, 00:00
#2
Beste Leden ik heb een vraagje kun je speed het beste in drinken doen of snuiven?
Ik hoop dat ik een reactie krijg bedankt alvast.
Groetje Emperoz
a
affaLid
01-01-2024, 00:00
#3
Het gaat beiden, snuiven is slecht voor je neus, drinken slecht voor je maag.

ik persoonlijk zou het in de koffie doen met veel suiker en drinken maar. :beer:
h
huppieLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik ga meestal een pakje lege capsulles halen bij de lokale apotheker en vul die op,ok je hebt een beetje prutswerk maar achteraf is het wel handig om een dosis binnen te spelen.
Wel opletten als je een paar van die capsulles in je broekzak stopt of ergens waar het warm en vochtig is want dan heb je het risico dat ze aan elkaar beginnen te kleven. :grin:
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#5
Het heeft beiden zijn voor en nadelen.

Als je het snuift werkt het sneller en het effect is iets heftiger en korter. Echter is het funest voor je neusslijmvlies. Ik ben inmiddels chronisch verkouden, je kunt er ook gemakkelijker bloedneuzen van krijgen en je reukvermogen en smaak kan beschadigen.

Via de maag heeft minder negatieve gevolgen voor je lijf, omdat je hiermee je neusslijmvlies ontziet. Het effect komt wat geleidelijker binnen en houdt langer aan. Het is uiteraard niet goed voor je maagwand, maar minder schadelijk dan via je neus. Nadeel van speed eten is het First-pass effect wat bij bijna alle soorten drugs via de maag voorkomt. Je zult altijd een grotere dosis moeten nemen omdat een deel in je maag al wordt afgebroken voor het in je bloed terecht komt.

Ik maak zelf vaak bommetjes van capsules, relaxter dan een vloeitje.

Qua schadelijkheid kun je dus beter een bommetje nemen maar het is vaak gemakkelijker om te snuiven.
Y
YokibeerLid
01-01-2024, 00:00
#6
Na een paar pep Bomen vind mijn maag het in ieder geval ook niet meer leuk en dan toch af en toe een snuifje pep erbij.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."