Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsZenuwachtig na pep gebruik?

Zenuwachtig na pep gebruik?

3 antwoorden
4 weergaven
18-5-2026
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#1
Deze ochtend heb ik tijdens mijn werk (tomaten kas) pep gebruikt en dat beviel me erg, Maar behalve dat ik me ietwat vermoeid voel voel ik me erg zenuwachtig. Het voelt alsof er iets vervelends te gebeuren staat terwijl dit totaal niet zo is.

Heeft iemand anders dit ooit gehad of iets soortgelijks?
Het is erg vervelend dat ik me zo voel omdat ik niet flex van mijn weekend kan genieten op deze manier. Zou een blowtje roken helpen?

Alvast bedankt!
d
d1g1tal1sLid
01-01-2024, 00:00
#2
Probeer je sowieso ervan bewust te zijn dat je je zo voelt door de pep. Probeer er om te lachen en accepteer dat dat erbij hoort.
Zonder je even af op het toilet en focus je op je ademhaling.
Vaak is het een mindswitch die je even moet "pakken".
Vergeet niet dat pep de adrenaline levels omhoog doet knallen en je eigenlijk constant in staat van paraatheid bent om te verchen of te vluchten.
Key ligt dus in het accepteren dat dat erbij hoort. Als je het accepteerd kun je er gemakkelijker wat mee doen (zoals relativeren). Ga je je er heel hard tegen vechten rusht de adrenaline op en krijg je een sneeuwbaleffect.
Zelf heb ik dat ik wel eens een beetje para wordt. Ik herken de paramomentjes en denk " hee, een pep-paramomentje....haha" en dan is het weer weg. Dat is een hele andere mindset dan "kut...light het aan mij of is iedereen tegen mij...of is het de pep....ik wil dit niet....laat het stoppen....AHHHRRRRGGGGGG!!!!"
d
drugsvrijLid
01-01-2024, 00:00
#3
Nou toevallig wel! Deze week voor het eerst, ik ben normaal iemand die zich niet snel druk maakt. Maar gister had ik opeens een stress gevoel. Ik moest een alledaagse opdracht van school bespreken met docent. Normaal geen probleem. Al lang voordat ik hierheen ging had ik een zenuwachtig en een beetje onrustig gevoel. Deze ging niet weg! Wat ik ook probeerde.... In het begin probeerde ik even relax te zitten met mijn klasgenoten, maar het leek alsof ik een rede moest hebben om zo zenuwachtig te zijn. (misschien is de spanning te vergelijken met die van een sollicitatiegesprek van droombaan) Nadat ik bij de docent langs was geweest bleef het aanhouden, toen ik thuis was gekomen heb ik even rustig tv gekeken en op de bank gelegen en rond 6 uur was het weg....
Hoop dat je er wat aan hebt, en dat iemand weet hoe je je dan weer rustig kan voelen.
D
DanktankLid
01-01-2024, 00:00
#4
Het ging uiteindelijk na een uurtje of wat weg, ik heb me er niet heel erg aan gestoord omdat ik inderdaad wist dat het de pep was en ik heb me er gewoon bij neergelegd.

Ik vond het inderdaad te vergelijken met zenuwachtigheid voor een sollicitatie gesprek, ik vond het vooral vervelend dat ik wist dat er niks aan de hand was maar toch het gevoel had van wel.

Maar ik denk dat ik er de volgende keer beter mee om kan gaan.

Bedankt voor de antwoorden.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."