Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsMoe worden door eten op/na speed

Moe worden door eten op/na speed

4 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#1
Hallo allemaal,

Ik zit nu momenteel in de bekende "Coming down" fase en heb me zonet een bruine boterham met kip gegeten. Ik merkte dat men lichaam na de eerste hap echt zwaar en moe voelde. Werd heel erg moe. Nog nooit meegemaakt eigenlijk

Kan dit, is dit mogelijk .... Of zit het tussen men 2 oortjes ?
W
WawaLid
01-01-2024, 00:00
#2
Mja, je bent in de come down natuurlijk (al geslapen?) en je energie is totaal op als je nu eet moet je lichaam ook nog gaan werken om het allemaal te verteren dus ik denk dat dat je zo moe maakt. Tenzei je net een lijn genomen hebt dat zal je straks wel weer up gaan :) Eet fruit trouwens of iets wat veel vocht bevat.
B
BoeberkeLid
01-01-2024, 00:00
#3
Wawa zei:
Mja, je bent in de come down natuurlijk (al geslapen?) en je energie is totaal op als je nu eet moet je lichaam ook nog gaan werken om het allemaal te verteren dus ik denk dat dat je zo moe maakt. Tenzei je net een lijn genomen hebt dat zal je straks wel weer up gaan :) Eet fruit trouwens of iets wat veel vocht bevat.
Klik om te vergroten...

Ja enkele uurtjes geslapen en eet sowieso om de paar uurtjes appel, banaan, mandarijntjes, ...
Nog een lijn nemen ? God nee.
Heb er even mijn buik van vol. Net capsule vit. C 1000mg genomen.

Kijk er al tegenop, wetende dat er avondeten op me wacht strax.
Mijn dealer test trouwens al zijn spul zelf. Er even bij vergeten te vermelden. Als hij het niet zo goed vind, word deze al snel afgewezen. Hij bekommert zich om de mensen omdat hij mss een te sterk geweten heeft :wink: en hij bepaald niet wat je wel en niet mag, maar geeft zijn eerlijke mening. Als je dan nog steeds wil,oké dan ... Maar hij heeft je gewaarschuwd.
N
NathanielLid
01-01-2024, 00:00
#4
Herken dit fenomeen ja, ook als ik nuchter ben. Het heeft sowieso wat fysieke gronden, suikerspiegel dingetjes enzo waar ik niet al te veel kennis van heb.

Maar persoonlijk ervaar ik het ook psychisch : Het lichaam komt in een soort jacht modus, opzoek, hunkerend naar het nodige voedsel. Het houdt zichzelf wakker als een overlevingsmethode. Als het eindelijk wat voeding binnen heeft acht het het veilig aan een volgende levensvoorwaarde te voldoen, rust.

Er bestaan wetenschappelijke tot meer antroposofische en spirituele leren die ook zeggen dat het goed is nooit volledig verzadigd te zijn. De, lichte, honger houdt lichaam en geest alert.
S
SpeelkonijnLid
01-01-2024, 00:00
#5
Boeberke zei:
Hallo allemaal,

Ik zit nu momenteel in de bekende "Coming down" fase en heb me zonet een bruine boterham met kip gegeten. Ik merkte dat men lichaam na de eerste hap echt zwaar en moe voelde. Werd heel erg moe. Nog nooit meegemaakt eigenlijk

Kan dit, is dit mogelijk .... Of zit het tussen men 2 oortjes ?
Klik om te vergroten...

Dat kan kloppen inderdaad, er zijn twee typen zenuwstelses. Het sympathische (actief) en het para-sympathische (rust).
Het ene is actief als je veel beweegt en dergelijk (wat dus zo is tijdens speed). Het andere is actief tijdens rust/spijsvertering etc.
Wat er gebeurd als je eet is dat het para-sympatisch zenuwstelsel weer actief wordt, en zodra die het overneemt na een speedtrip ga je echt in volledige rust/herstel modus (is ook hard nodig na speed gebruik). Ergo, je word super moe.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."