Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumszou iemand kunnen helpen?

zou iemand kunnen helpen?

14 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
T
TaatLid
01-01-2024, 00:00
#1
2 jaar is erg lang..
Dus het kan wel ff duren voordat je 'compleet' de oude bent..
Sta niet op met de hoop 'vandaag ben ik weer zoals vanouds', maar geef het de tijd en dan ga je je vanzelf wel weer beter voelen
S
SnoepperdLid
01-01-2024, 00:00
#2
Nou kijk, de laatste week van die 2 jaar werd ik alleen maar parra van dat spul, en zels de week erna (dus in die week had ik niks genomen, in die week was ik ook nog helemaal raar, en heb last gehad van verwarring) ik zat zelf te denken aan een psychose maar wist dit dus niet zeker.. thanks voor de reacties
S
SnoepperdLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo, ik heb 2 jaar aan de speed gezeten en had veel moeite met functioneren nadat ik 2 jaar speed had gebruikt.. De laatste 2 weken heb ik nu niks gehad, maar merk nog steeds dat ik niet helemaal de oude ben.. als ik mensen hoor praten lijkt het soms net dat het over mij gaat, terwijl ik weet dat het niet over mij gaat, en ik denk ook niet meer zoals voorheen.. Ook is alles saaier om me heen..
Z
ZERO-Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Het is niet zo gek dat als je zo lang aan de speed hebt gezeten en je stopt ermee, je leven niet zomaar even net zo normaal doorgaat als daarvoor.
Waar wil je precies hulp bij?
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#5
Ik loop niet graag op feiten vooruit dus zie dit maar even gewoon als speculeren wat ik nu doe. Na een langere tijd amfetaminegebruik/misbruik kan je speedpsychose ontwikkelen. Het paranoia gevoel wat veel speedgebruikers kennen wordt veel extremer en is eigenlijk een korte durende psychose. Dit hoeft niet zo te zijn maar voor zover ik weet komt het regelmatig voor bij mensen die regelmatig amfetamine nemen. Stoppen is het beste wat je kan doen en hopen dat het langzaam wegtrekt.

Amfetamine kan ook een psychose triggeren waar je in blijft maar zou het nu eerst even aankijken. Goed slapen en rustig aan doen niet teveel prikkels opzoeken en vermijd drugs. Blijf je er last van hebben dan zou ik je aanraden een huisarts of iemand dergelijks te bezoeken. Maar zoals ik zeg ik wil niet op feiten vooruit lopen. Heel veel succes met het verloop hiervan...
S
SnoepperdLid
01-01-2024, 00:00
#6
Oke ja, ik heb nu al 2 weken niks gehad.. maar als ik de derde week nog steeds last van heb ga ik naar de huisarts inderdaad! Thanks
S
SnoepperdLid
01-01-2024, 00:00
#7
Bedankt nog hiervoor! Het zal vast wel beter worden..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#8
Natuurlijk wordt het beter zeker als je verstandig bent en gewoon even naar de dokter gaat. Stel dat het een psychose zou zijn dan kunnen ze dat met medicatie verhelpen. Ben gewoon open en eerlijk tegen je huisarts dan kan die je ook het beste helpen. Ben wel benieuwd hoe het afloopt...
S
SnoepperdLid
01-01-2024, 00:00
#9
Maar als ik dit probleem uitleg aan de huisarts, zal dit dan ook duidelijk genoeg voor hem zijn? Het uitleggen van dit probleem is nogal lastig..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#10
Denk eerst gewoon goed na wat je gaat zeggen schrijf het desnoods op. Als hij denkt dat het psychisch is zal hij je waarschijnlijk doorverwijzen naar een psychiater of psycholoog. Ze worden ervoor betaald om je te helpen no matter what....
S
SnoepperdLid
01-01-2024, 00:00
#11
Ik heb de dokter gebeld, en ik was volgens hem niet psychotisch maar het was gewoon een angstaanval wat ik van cannabis had gekregen.. daardoor ging ik dus panisch reageren en me teveel zorgen maken. Ook zei hij dat als je psychotisch bent, dat je dan helemaal losgeslagen van de realiteit bemt, ook dat was bij mij niet het geval. Eerst maar eens stoppen met het cannabis gebruik
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#12
Mooi toch maar knap van je dokter dat hij vanaf daar kan zien hoe het in je hoofd werkt. Er is ook nog altijd zoiets als een randpsychose alleen wie ben ik om met diagnoses te gaan gooien. Denk dat stoppen met blowen wel een goed idee is want het versterkt alles. Het is inderdaad wel zo dat wanneer iemand een psychose heeft deze niet deze realiteit zit. Alles lijkt zo realistisch wat je dan meemaakt dat een psychose gewoon normaal lijkt. En als ik het zo bekijkt kom je helder en bewust over..
G
GrinchLid
01-01-2024, 00:00
#13
Je maakt je eigen cirkeltjes en ovale rondingen. Peppers zit tussen de oren, komt door de koffie die ervaak in zot. Mensen praten niet over je. Bovenop. Been there. Done that. Gewoon overheen vliegen, als je snel gng gaat iig!
S
SnoepperdLid
01-01-2024, 00:00
#14
Maar ook al praten ze niet over me, dat weet ik ook wel, maar het gevoel is er wel op een of andere manier..
w
willemvLid
01-01-2024, 00:00
#15
Grinch zei:
Je maakt je eigen cirkeltjes en ovale rondingen. Peppers zit tussen de oren, komt door de koffie die ervaak in zot. Mensen praten niet over je. Bovenop. Been there. Done that. Gewoon overheen vliegen, als je snel gng gaat iig!
Klik om te vergroten...

Paranoïde worden van de speed zit niet tussen de oren want dan zou je het door bewust nadenken kunnen voorkomen. Als je goed paranoia bent verandert de realiteit in je eigen realiteit en je vervreemd van alles wat normaal is. Je raakt jezelf kwijt en als je maar lang genoeg wakker blijft kun je zelfs gaan hallucineren. Het houdt meestal op na een nacht goed slapen maar iemand kan er net zo goed in blijven hangen.

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."