Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsstelde niet veel voor

stelde niet veel voor

11 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
S
SnuifDuifLid
01-01-2024, 00:00
#1
ja het is een een concentratie stoornis.
Ik heb hier vroeger jaren methylfenidaat voor geslikt,
misschien dat dit ook wel wat uitmaakt..

Dinsdag maar nog eens proberen,
en hopen dat het beter uitpakt.


greetingz :stoned:
v
vitamineCLid
01-01-2024, 00:00
#2
Hoe weet je dat je goede pep had? laten testen?
:wave:
S
SnuifDuifLid
01-01-2024, 00:00
#3
Hallo everyone!

Ik heb laatst voor het eerst speed geprobeerd.
En vond dit erg tegenvallen...
Ben begonnen met een klein lijntje.

Ik Voelde dit wel een beetje,
Had aleen een korte rush en een hele lichte euforie,
Na een uur was het al uitgewerkt en voelde ik me erg ziek en leeg.

Daarna nog 2 keer een sleutel puntje geprobeerd.
Aleen weer die korte 10 seconden rush en lichte euforie.
En dit duurde maar een half uur en was weer ziek als een hond.

Ik weet zeker dat het goeie pep was.
Hoe zou het kunnen dat ik weinig tot niks heb gevoelt.
En dat het zo ongeloofelijk kort werkt,
Inplaats van de 4 / 12 uur.

Thanka voor jullie reacties!
S
SnuifDuifLid
01-01-2024, 00:00
#4
Ik deed het samen met een vriend (ervaren pep gebruiker)
Hij voelde hem zeker wel en zei dat het een erg goeie was.
Dus ik denk dat het daar niet aan lag.
v
vitamineCLid
01-01-2024, 00:00
#5
heb je add of adhd ? want dan word je er meestal rustiger vn heb ik t van horen zeggen.
ik zou zeggen te weinig, maar dat kan ook niet want als het goeie is sta je normaal te stuiteren van een lijntje n 2 puntjes. heb je gewoon geslapen ook? wnt soms moet je het gevoel ook leren kennen was bij mij de eerste keer ook.
maar kzou alsk jou was je pep egt laten testen hoor, ookal zegt iemand dat hij goed is, dan weet je het zeker en ook nog een rede is dat je dan weet als er veel troep doorheem zit
S
SnuifDuifLid
01-01-2024, 00:00
#6
Ik heb inderdaad add.
Verder had ik gewoon geslapen ja (ik had het wel al in de ochtend genomen).

Miss dat ik indd of te weinig heb genomen of het is bagger pep.
Volgende week ga ik het nog eens proberen en laat ik hem gelijk testen.

Ik doe dan wel even een update hoe het is uitgepakt :rock:
v
vitamineCLid
01-01-2024, 00:00
#7
ik denk dat mensen met adhd dubbel moetten pakken ofzoiets, maar ben er geen expert in.
mensen met add heb ik helemaal geen verstand van zijn consentratiestoornissen zeker? zijden ze vroeger tegen mij ook maar heb er nooit iets voor moetten nemen en heb er ook nooit last van gehad :)

laat zeker weten hoe de uitslag is van de test :)

grtzz
v
vitamineCLid
01-01-2024, 00:00
#8
zijn er verschillende niveau's in adhd bijv. da bij de ene heeft maar 40% van het ' normaal niveau' en de andere heeft 70% ? hoe testen ze dat ? want ik veronderstel dat ze de dex niet over de toonbank gooien. en wat is er dan anders bij adhd dan add ?


sorry gaat mss wel wat off topic :flushed:
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#9
Dexamfetamine( één van de twee isomeren van gewone straatspeed en dan niet versneden met rommel) wordt gebruikt als medicijn voor AD(H)D, als alternatief van methylfenidaat. Bij AD(H)D'ers is er te weinig dopamine in de hersenen, (dex)amfetamine zorgt ervoor dat dit verhoogt wordt waardoor AD(H)D'ers eerst naar een normaal niveau worden getrokken. Als ze dan extra veel hebben wordt het effect pas vergelijkbaar met hoe speed voor 'normale' mensen werkt.

Maar ga alsjeblieft niet in één keer erg veel doseren, probeer met kleine puntjes je 'sweet spot' te vinden.
F
FoolLid
01-01-2024, 00:00
#10
ADD is een subtype van ADHD, ADD'ers zijn rustiger en wat meer teruggetrokken dan ADHD'ers van een ander subtype. Natuurlijk zijn er verschillende niveau's, niet iedereen heeft precies evenveel 'last' van verschillende karaktereigenschappen. Hoe ze dit meten, en of ze dit uberhaupt doen, zou ik eerlijk gezegd niet weten. Dex wordt vaak voorgeschreven als methylfenidaat niet goed aanslaat of de behandelende arts een goede reden heeft om over te stappen. Methylfenidaat is eigenlijk altijd de eerste keus.


Wat leesvoer:
http://adhdmagazine.nl/wat-is-het-versc ... d-en-adhd/
http://www.apotheek.nl/Medische_informa ... 8&rId=1187
K
KockarLid
01-01-2024, 00:00
#11
:tearsofjoy:
v
vitamineCLid
01-01-2024, 00:00
#12
bedankt voor de info, ga me er eens in verdiepen, toch interresant eig :)

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."