Afgelopen zaterdag ben ik naar een feest gegaan waar ik speed heb gebruikt. Echter had dit een heel ander effect op mij dan normaal. Normaal sta ik strak, energie, beweegelijk, alert, springerig, praterig...het bekende effect zegmaar. Nu voelde ik mij eerder spacend, mijn gezicht voelde aan alsof ik stoned was afwisselend met het pep gezichtje (wat overigens ook minder strak was dan normaal). Later had ik ook last van zware/vermoeide benen. Aan het einde van de avond kreeg ik ook hallicunaties. Ik zag camera's aan voor bier, zag opdrukken op shirts van mensen veranderen, dacht opeens dat er een bar achter me stond, zag mensen me aanstaren terwijl ze aan het dansen waren. Opeens voelde het alsof ik op een lopende band stond die achteruit ging. Zaterdag overdag had ik achter de bar gewerkt, en ik hoorde mensen nu steeds bestellingen tegen elkaar doen (“6 bier en 1 cola”) terwijl hun gewoon een gesprek aan het voeren waren. Beste heftige hallucinaties voor mijn doen.
De vriendin waarmee ik was, had ook niet het gebruikelijke speedeffect. Ze beschreef het als 'xtc light effect'. Ik vond ook dat het minder met haar deed dan gewoonlijk, ze zei veel minder, we waren beide best wel in onze eigen wereld. Zij had wel veel minder op dan mij, maar haar tolerantie is veel lager en haar reserves zijn minder aangetast. Ze had wel al redelijk wat alcohol gedronken.
Ik denk zelf dat het mis is gegaan bij het drogen van de speed. Ik heb namelijk de pasta op een bord uitgesmeerd, en op de verwarming gezet. De verwarming stond wat warmer dan normaal, en omdat ik het bord er vergeten was af te halen heeft deze er ongeveer 24 uur opgestaan. Hierdoor is de speed wellicht uitgedroogd?
Aan de andere kant, had ik voor het drogen, al 2 lijntjes van dezelfde speed gebruikt. Dit had wel wat effect, maar ook minder dan normaal.
Misschien dat mijn reserves nog niet vol genoeg waren (een tijdje dagelijks gebruikt), of omdat ik woensdag en donderdag ook al speed had gebruikt? Of omdat ik 10 uur had gewerkt, en vrijwel niks gegeten? Maar dan blijft het alsnog raar dat mijn vriendin ook niet strak stond, dit was pas haar 2e keer speed.
Het lijkt me ook niet dat er wat in versneden zat, dus ik ben benieuwd wat jullie visie hierin is? En hoe het hallucineren verklaard kan worden?
M'n vriendin had maar 2 kleine lijntjes op, ik heb denk ik in totaal een gram op (waarvan 's ochtends 'n lijn en de rest voor/op het feest). In ieder geval meer dan dat ik normaal neem. Verder woensdag en donderdag beide dagen 2 kleine lijntjes.
Laat het duidelijk zijn dat ik een super leuke avond heb gehad, en ik vond dit totaal geen onplezierige trip. Het was gewoon niet zoals het strakke avondje dat ik had verwacht, en omdat ik niet precies kan plaatsen hoe dit kan, vraag ik het hier.
Alvast bedankt voor de moeite en antwoorden!
Edit: De kater is overigens wel precies zoals normaal... ook qua energielevel, terwijl de energieboost eigenlijk is uitgebleven.