Spring naar hoofdinhoud
DRUGSFORUM.NLNext Generation
DRUGSFORUM.NL

Een onafhankelijk platform voor eerlijke informatie over psychoactieve middelen sinds 2002.

Navigatie

Partner

T
Trimbos Instituut
Samenwerking voor preventie
© 2002-2026 DrugsForum.nl - Gemaakt door de community, voor de community.
Home
Forums
Wiki
Trip Tracker
Leden
Zoeken
Over ons
Huisregels
Wiki
Trip Tracker
Privacy
Zoeken
InloggenRegistreren
HomeForumsVragen over gebruik van Speed

Vragen over gebruik van Speed

6 antwoorden
3 weergaven
18-5-2026
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#1
het is goed mogelijk dat er in je neus wat speed achterblijft. volgens mij is dat bijna altijd.

als je je neus snuit ben je ervanaf, als je je neus ophaalt komt het in je maag terecht, en wordt het op die manier nog opgenomen.

volstrekt geloofwaardig, en waarschijnlijker dan het placebo effect, maar die kun je nooit 100 procent uitsluiten.
v
voxy93Lid
01-01-2024, 00:00
#2
Hallo, ik zal even een inleiding geven.

1,2 jaar geleden ben ik een keer vreselijk out gegaan van speed. Dit was dan misschien ook wel onze eigen schuld, 25 lijnen de eerste keer van ongeveer 7:00 savonds tot 11 u sochtends door gehaald. Ben die dag toen ook nog wakker gebleven tot dat ik dus de dag erna savonds in een keer heel erg vaag werd. Ik schreeuwde om hulp van het balkon, het leek alsof er een prikkeldraad om mijn buik zat en vervolgens ik dacht dat ik dood ging, en ik begon roodgloeiend te worden alle ledematen waren bezweet zelfs op de plekken waar je van denkt, wow! Kan daar zweet ontstaan?. Maar goed, ik begon opgegeven moment helemaal te shaken denk ik 20 minuten op de bank. Opgevevn moment viel mijn bewust zijn weg en heeft iemand mij onder de douche gelegd en met water besproeid. Ik kwam wat bij maar begon weer te trillen en te shaken. Ik was doods bang en riep weer om hulp en vroeg of er 112 werd gebeld. Maar ik werk in een ziekenhuis en het lijkt mij niet heel verstandig om daar dan heen te gaan. Maar goed, opgeven moment is een vriend van mij bij mij gebleven tot ik sliep en heeft meerdere malen gecheckt of ik nog wel bij was en normaal sliep. De volgende ochtend werd ik wakker met een ongelofelijke angst. Ik durfde mijn bed niet meer uit en dacht dat als ik het bed uitstapte dat ik in elkaar zou zakken. Dus hulp gebeld en ben toen opgevangen bij mijn ouders en die hebben mij toen een paar dagen rust gegeven en mij bij laten komen. Na een dag of 3/4 was ik weer de oude.

Dit was 1.2 jaar geleden.

-----

Nou heb ik gister weer een keer speed gebruikt wel veel minder maar alsnog. Ik denk ongeveer 7/8 sleutelpuntjes met 15/20 mg

Nou mijn vragen.

- de laatste sleutel was om 11 uur savonds en om 12 uur sliep ik als een blok. De volgende ochtend ben ik klaar wakker en voel me alsof ik best wat gesnuifd had. Geen last van kater ect. Hoe is dit mogelijk terwijl ik de vorige keer zo ongelofelijk kapot ben gegaan.

- 1.2 jaar geleden was dit een paniek aanval of angstaanval waardoor ik dus letterlijk dacht dat ik dood ging of had dit best gekundt met zoveel speed de eerste keer?

Dan moet ik er wel bij vertellen. 1.2 jaar gelden 2 dagen niks gegeten. Wel veel gedronken en de dag daarvoor nog een XTC van 220mg op.

Ik ben benieuwd baar jullie reacties!

(Excuses voor taalfouten, last van dislecsie.

Groeten VOX
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#3
- de laatste sleutel was om 11 uur savonds en om 12 uur sliep ik als een blok. De volgende ochtend ben ik klaar wakker en voel me alsof ik best wat gesnuifd had. Geen last van kater ect. Hoe is dit mogelijk terwijl ik de vorige keer zo ongelofelijk kapot ben gegaan.

- 1.2 jaar geleden was dit een paniek aanval of angstaanval waardoor ik dus letterlijk dacht dat ik dood ging of had dit best gekundt met zoveel speed de eerste keer?
Klik om te vergroten...

ten eerste is 8x20mg 160mg, wat voor gemiddelde kwaliteit pep nelemaal niet verkeerd is, zeker verdeeld over 8 momenten.

ten tweede 25 lijnen is geen hoeveelheid die ik kan inschatten, maar het klinkt als veel, gebruikten je vrienden evenveel? als je behoorlijk veel snuift, en het niet gewend bent kan het nogal eng worden, je hartslag verhoogt, je lichaamstemperatuur gaat omhoog, en als je niet goed voor je lichaam zorgt zijn hartkloppingen, zweten, misselijkheid, hoofdpijn et cetera duidelijke symptomen van uitdroging, wat niet zo vergezocht is.

je kan het beter rustig aan doen als je zelf niet weet hoeveel je moet doseren, want zulke vragen komen vaker voor op dit forum, en lopen meestal goed af. toch is er wel degelijk gevaar bij een te hoge dosering speed.

ehbo bij zulke gevallen bestaat uit veel water of sportdrank drinken, maar niet meer dan een halve liter per half uur of uur, nooit meer dan 4 liter in elk geval, anders verdun je je bloed, en loop je risico onwel te worden.

snuif als beginner niet evenhard mee als meer ervaren gebruikers, snuif niet te snel achter elkaar, en meerdere kleine beetjes werken net zo goed als een paar enorme lijnen.

er staat een topic bovenaan om de risico's te beperken, dat is veel beter geschreve dan ik kan, die moet je echt eens lezen, en doe rustig aan verder.
L
Luc97Lid
01-01-2024, 00:00
#4
Heb gisteren voor de eerste keer pep gesnoven, twee keer 2 sleutels. Kreeg direct een loopneus en die is nu eigenlijk pas weg, heb vannacht wel kunnen slapen(heel licht). Tot zo'n 5 uur na de laatste sleutel had ik het gevoel alsof er bij het ophalen van mijn neus nog wat pep opgenomen werd(heel licht en heel kort). Nu mijn vraag: is dit mogelijk of is het een placebo effect of weet ik veel wat?
M
MeejheMLid
01-01-2024, 00:00
#5
het is goed mogelijk dat er in je neus wat speed achterblijft. volgens mij is dat bijna altijd.

als je je neus snuit ben je ervanaf, als je je neus ophaalt komt het in je maag terecht, en wordt het op die manier nog opgenomen.

volstrekt geloofwaardig, en waarschijnlijker dan het placebo effect.
B
BobsacamanoLid
01-01-2024, 00:00
#6
Mijn ergste drugs ervaring was met MDPV een heel andere stof maar heeft ergens het raakvlak dat het ook een amfetamine is. Het ging erg mis door een emotioneel iets wat er gebeurde. Maar ook ik had die dag heel weinig gegeten en de dag ervoor xtc gebruikt.

Hoe groot of klein die lijntjes ook waren 25 is erg erg veel. Dat in een verzwakt moe lijf is niet iets wat snel goed zal gaan.

Heel goed dat je zo lang gewacht hebt. Het kan snel mis gaan.

voxy93 zei:
Dan moet ik er wel bij vertellen. 1.2 jaar gelden 2 dagen niks gegeten. Wel veel gedronken en de dag daarvoor nog een XTC van 220mg op.

Ik ben benieuwd baar jullie reacties!

(Excuses voor taalfouten, last van dislecsie.

Groeten VOX
Klik om te vergroten...
S
SkittlesAndMeLid
01-01-2024, 00:00
#7
Volgens mij is dat wel mogelijk. Ik heb bij Methoxetamine bijvoorbeeld ook het gevoeld dat het veel langer duurt als ik m'n neus niet uitspoel.. Bij pep werkt dat ook wel een beetje zo volgens mij

Een reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren op dit onderwerp.

InloggenRegistreren
AI Samenvatting

"AI Samenvatting is momenteel niet beschikbaar (Service offline)."